• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Echt waar: deze auto is een Modena

Auteur: willeme, gepost 13 april 2022 om 12:02 – 13 Reacties

Modena

Tja, op een plaatsnaam kun je moeilijk copyright aanvragen. Modena klinkt net even wat sexyer dan Moordrecht, Muiden of Middelburg.

Ooit was Enzo Ferrari een gewone teambaas. Pas later creëerde hij het meest tot de verbeelding sprekende automerk. Logisch dus dat nieuwkomers zo hoog mogelijk mikken. Dat is in dit geval wel heel erg letterlijk gedaan, want de auto die je op de foto’s ziet, is namelijk een heus Modena. Geen Ferrari 360 Modena, maar een Ares Modena S1. Ares Modena is de nieuwe naam van Ares Design. Dat bedrijf ken je van diverse ombouwprojecten.

De Ares Modena S1 is een sportwagen op basis van de Chevrolet Corvette C8. Het zijn de productie-uitvoeringen van de concepts die we in 2020 zagen (zie video onderaan het artikel). Toen was er nog flinke kritiek, vanwege de grote gelijkenissen met de Porsche Electric Le Mans Concept, een door Porsche gefinancierd afstudeerproject.

Modena

Proporties

We zien nu duidelijk dat ze bij Ares zich iets hebben ingehouden. Dat komt mede door de andere proporties. De Ares Modena S1 is namelijk onderhuids een Corvette van de laatste generatie. Je kunt ‘m krijgen als coupé of met een targadak. Uiteraard is de complete koets van koolstofvezel. Is de auto mooi? Op zich wel.

Modena
Modena

Met name die coupé versie met die daklijn en heupen ziet erg naar onze mening geweldig uit. De targa-versie is wat dat betreft iets minder. Maar smaken verschillen. Wel kun je met de targa-variant van de Ares Modena S1 de motor beter horen.

Die motor is een 6.2 liter V8 waar ze helemaal niets aan hebben gedaan. Er is een nieuwe uitlaat opgezet, maar qua vermogen zal het rond dezelfde 475 pk blijven. In principe heb je niet veel meer nodig. De Ferrari 360 Modena heeft 400 pk en die auto is ook niet te langzaam, toch?

Modena
Modena
Modena

Interieur Ares Modena S1

Een ander aspect waarmee de auto zich onderscheidt, is het interieur. Nu is dat bij de Corvette C8 keuriger dan ooit. Je zal nooit een Corvette kopen vanwege zijn interieur. Maar vroeger waren er genoeg mensen die ‘m juist niet kochten vanwege het interieur. In dit geval is alles opnieuwe bekleed met de mooiste materialen.

Modena
Modena

Apart is dat de bijzondere strip met knopjes naast de middentunnel ontbreekt bij de Ares Modena S1. Ook opmerkelijk is dat het complete infotainment-systeem anders is. Dat laatste is niet iets dat je veel zit bij dit soort coachbuilders.

Modena
Modena

De prijzen zijn nog niet bekend. Reken op fikse bedragen. Uiteraard is zeldzaamheid een USP. Er worden namelijk maar 24 exemplaren van de Ares Modena S1 gebouwd. Daarna zul je weer een normale Corvette moeten kopen.

Meer lezen? Ken je deze bizarre Shooting Brake nog?

Ook interessant!

  • Mijn Auto Ferrari 360
    Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Audi gaat nu écht alleen nog maar dure auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

ares, c8, Chevrolet, Corvette, Coupe, s1, Supercars, targa, Video

Vorig bericht: « Eerste Nederlandse Lamborghini Countach kost 2,6 miljoen euro
Volgend bericht: Durf jij nog een dikke zescilinder te bestellen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 april 2022 om 12:13

    Het doet mi toch nog wel denken aan de 918 spider, de Chiron en de voorzijde aan de Valkyrie, maar er zijn slechtere modellen om mee geassocieerd te worden denk ik.

    Login om te reageren
    • stigspielberg zegt

      13 april 2022 om 12:15

      @dutchdriftking: dacht ik ook (918 & Chiron). Nice hoor!

      Login om te reageren
  2. stigspielberg zegt

    13 april 2022 om 12:15

    Mooi! Geheel up-to-date design met het achterlicht aan één stuk, met de verschillende displays over de gehele breedte van het dashboard etc. Corvette is een sterke basis. Ik zou geen nee zeggen tegen de Modena.

    Login om te reageren
  3. griffendahl zegt

    13 april 2022 om 12:27

    Je kan er een ander jasje omvouwen, maar de verhoudingen blijven fundamenteel fout.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    13 april 2022 om 12:28

    De proporties van een Pagani, een raampartij/dak dat van Koenigsegg lijkt te komen, de uitlaten van de 918 Spyder en de achterkant van de Chiron. Weten we zeker dat dit gedrocht niet ontworpen is voor GTA V?

    Login om te reageren
  5. Haatto zegt

    13 april 2022 om 13:04

    De neus geeft mij een Zonda gevoel, de achterkant lijkt gestolen bij Bugatti 🤨

    Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    13 april 2022 om 13:32

    Als ik dat stuur zie wordt ik automatisch sip

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      13 april 2022 om 14:53

      @tortuga: never forget the famous Austin Allegro

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        13 april 2022 om 18:25

        @geelbarrel: scherp!

        https://www.classiccarsmagazine.nl/app/uploads/2018/10/austin_allegro_vierkant_stu.jpg

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    13 april 2022 om 14:46

    Dat scherm op de middenconsole is gewoon een plaatje, zo’n scherm maken in automotive specificaties kan op dit moment niet.

    Login om te reageren
  8. adyton zegt

    13 april 2022 om 14:48

    Het is een mengelmoes van vanalles, maar het is nog behoorlijk indrukwekkend eigenlijk. Bijna mooi. De achterkant is wel goed gelukt.
    Ik vind het interieur wel vermeldenswaard voor een kleine speler. Meestal is dat Of enorm basis en goedkoop ogend of de donorauto is er onmiddellijk in te herkennen. Hier is er serieus werk van gemaakt.

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    13 april 2022 om 15:27

    Edonis voorkantje!

    Login om te reageren
  10. flyerbunch zegt

    13 april 2022 om 17:52

    Ondanks het duidelijk was dat het leentje buur had gespeeld bij Porsche kon het oorspronkelijke concept er nog meer door, mooie lijnen, gedrongen, breed en grote wielen. Weet nog dat SupercarBlondi trots aankondigde dat zij nummer 1 zou krijgen. Mja, hij is er niet echt mooier op geworden moet ik zeggen. Nu dat ze de koplampen hebben omgedraaid is het een Edonis geworden idd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North