• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

EDO Competition C63 AMG

Auteur: Wouter, gepost 29 juli 2009 om 15:58 – 50 Reacties

Afbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMGAfbeelding EDO Competition C63 AMG

EDO Competition C63 AMG
457 pk en 600 nm vindt EDO Competition een beetje lafjes en dus hebben ze de handen uit de mouwen gestoken om de C63 AMG wat extra pit te geven.

Met gevleugelde woorden kondig EDO hun nieuwste creatie aan:

To hell with modesty …
The mid-sized monster causes a stir!

De 6,2 liter grote V8 werd flink aangepakt: nieuwe uitlaatspruitstukken, andere katalysatoren, een volledig RVS sportuitlaat, sport luchtfilters en een aangepast motormanagementsysteem zorgen voor behoorlijk wat extra pk’s. Het vermogen stijgt naar 555 pk en ook het koppel krijgt een flinke boost. Totaal is er nu 680 nm beschikbaar en dat ook nog eens vanaf een lager toerental.

Aangezien de elektronische begrenzer er ook is afgesloopt, loopt de EDO C63 maar liefst 320 km/u hard. De standaard C63 AMG houdt het bij 250 km/u voor gezien of bij 280 km/u met het optionele Drivers Pack. De sprint naar de 100 duurt in de EDO C63 nog maar 4,3 seconden. Om al het geweld op de straat te krijgen geeft EDO nieuwe lichtmetalen velgen met bredere banden mee: voor zijn Michelin Pilot Sport Cup tires in de maat 235/35 19 gemonteerd, terwijl de achterbanden de maat 265/30 19 hebben. Laten we hopen dat die iets langer meegaan dan de standaard banden.

Ook interessant!

  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies
    Mercedes C63 AMG W205 2014 – 2021 Occasion Aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c63, edo-competition, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « BMW Vision-Z duurzame sportauto op IAA
Volgend bericht: Pikes Peak 2009 in-car video Hyundai Genesis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fiskmas zegt

    29 juli 2009 om 16:00

    Serieus die ziet er damn hot uit!

    Login om te reageren
  2. ZwerverRoodbaard zegt

    29 juli 2009 om 16:00

    EDO Competition is altijd prachtig :D

    Subtiele aanpassingen, maar toch een beter Beest.

    Login om te reageren
  3. TYPHOON zegt

    29 juli 2009 om 16:01

    Ik zou dan gewoon de prestatie upgrades kopen als ik het geld had ( en een C63 :D )

    Login om te reageren
  4. Susp1cious zegt

    29 juli 2009 om 16:03

    Mooie creatie van EDO. Maar toch wat aan de late kant. Tuners als Vath en Carlsson hadden hun creatie al wat langer klaar.

    Misschien kan Sascha alle getunede C-klasses testen en ons daarvan een verslag geven. Lijkt me toch geen vervelende bezigheid!

    Login om te reageren
  5. jack zegt

    29 juli 2009 om 16:05

    houd niet van tuners, maar man dit is wel echt gruwelijk dik. Ook als de motor hetzelfde was geweest.

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    29 juli 2009 om 16:08

    Heerlijk.. Die duitsers weten waar ze mee bezig zijn.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    29 juli 2009 om 16:08

    Wel even het optionele differentieel mee bestellen anders sta je regelmatig achterstevoren en blijft er van de banden helemaal niets over.

    Login om te reageren
  8. vergelijkingsmongool zegt

    29 juli 2009 om 16:11

    Ah eindelijk een tunert die van de ster kan AFBLIJVEN! Jammer genoeg wel weer een sticker op je voorruit.

    Login om te reageren
  9. Maikel zegt

    29 juli 2009 om 16:13

    Inpakken meneer…….???? nope ik neem hem zo wel mee (als ik de centjes had) hij ziet er goed uit. alleen vind ik de zwarte velgen zniet zo mooi, ik weet niet wat het is, maar daar kan ik wel aan wennen

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    29 juli 2009 om 16:13

    Volgens mij is het vooral een kwestie van de restricties eraf en een in-/uitlaat systeem dat in de motorruimte van de c-klasse past monteren… als ze er echt werk van maken komt 600pk akelig dichtbij voor deze motor. Ik denk dan ook dat voor de E63 Amg er 580pk of meer beschikbaar komt..

    Login om te reageren
  11. Headhunterz zegt

    29 juli 2009 om 16:14

    lekkooor!! en subtiel getuned, kan gewoon niet beter :D

    Login om te reageren
  12. Maikel zegt

    29 juli 2009 om 16:15

    * ik weet al wat het is met de velgen, ik vind ze niet mooi, ik wil de standaard AMG velgen

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    29 juli 2009 om 16:19

    @ woody

    met een sper ga je net zo goed achterstevoren hoor. alleen met sper heb je geen achterbanden meer en zonder sper heb je er nog 1 over.

    Login om te reageren
  14. autospotter zegt

    29 juli 2009 om 16:22

    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364801062009194338

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    29 juli 2009 om 16:29

    Dikjes

    eindelijkt een tunert die er geen ledbalk onderschroeft.

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    29 juli 2009 om 16:41

    Hij ziet er zeker net zo goed uit als bijv. de Brabus C63 AMG. Het is weer goed om te zien dat ook EDO het niet hoeft te hebben van dikke oversized bumpergeweld maar gewoon een redelijk subtiele bodykitt gebruikt. Daarnaast zijn de prestaties natuurlijk weer fantastisch. Met 555 pk, 680 Nm koppel en 0-100 tijd in 4,3 sec. (als het niet harder is) kun je het een Cadillac CTS-V of RS6 flink lastig maken! :)

    Login om te reageren
  17. michiel zegt

    29 juli 2009 om 17:00

    Wat een onzin nieuws. Ik zie het als nieuwsvulling.

    Login om te reageren
  18. michiel zegt

    29 juli 2009 om 17:01

    waar blijven de crisis do-it-yourself setjes?
    Ik wil 300 pk in een oude volvo 240 dat is wel leuk

    Login om te reageren
  19. liljeezy zegt

    29 juli 2009 om 17:04

    lijkt wel een rage, net zoals dat bij de cayenne.. hoeveel tune-nerds hebben al de C63 onder handen genomen?

    Login om te reageren
  20. Maikel zegt

    29 juli 2009 om 17:19

    @michiel
    waar slaat dat dan weer op. het is toch gewoon nieuws. een tuner pakt een C-klasse aan, wat wil jij horen dan???

    Login om te reageren
  21. Entwicklung88 zegt

    29 juli 2009 om 17:39

    w00t! Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit verkoopt. Als ze er een handvol verkopen krijgt de verkoper al een contract voor het leven denk ik.

    Login om te reageren
  22. FabianVTR16V zegt

    29 juli 2009 om 18:05

    Mooi en subtiel moet ik zeggen 8)

    Het kan trouwens ook anders!
    Wie wel eens op de Nordschleife is geweest zal ongetwijfeld onderstaande auto wel eens gezien hebben.

    [img]http://farm4.static.flickr.com/3362/3597884488_4f186c7904.jpg[/img]

    Login om te reageren
  23. Rob USA zegt

    29 juli 2009 om 18:32

    @Benz:In de States zitten ze al heel snel aan die 550pk de echte snelheidsfreaks gaan pas praten tussen de 700-800pktjes kijk maar op div sites Hennessy/Saleen/SMS bv.

    Login om te reageren
  24. Theagle11 zegt

    29 juli 2009 om 18:47

    Hoera voor EDO. Eindelijk een tuner naast huistuner amg en brabus die er geen potje van maakt. Ziet er zeer strak en nog origineel uit. Misschien geniet deze zelfs mijn voorkeur boven brabus, maar daar zou ik toch echt over na gaan moeten denken.
    EDO verricht goed werk, bravo.

    Login om te reageren
  25. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 19:18

    Kheb niks met Mercedes
    Maar met EDO Competition :D :D :D

    Ik rij ook vaak op de Nordschleife en daar rijden ze heel vaak met die straatlegale Kever, Dat ding gaat hard :shock:

    En hier in Enschede rijd ook een zwarte 911 of 996 wie ziet het verschil maar dat is ook een EDO

    Login om te reageren
  26. Michel 350Z zegt

    29 juli 2009 om 19:22

    Kheb niks met mercedes

    Maar EDO Competition :D :D :D

    Ik rij ook vaak op de Nordschleife en daar rijd vaak een kever 911 of 996 wie ziet het verschil ? Maar die gaat hard das nie normaal meer.

    )

    Login om te reageren
  27. SimonMc zegt

    29 juli 2009 om 19:23

    @w0o0dy: In de SLC komt ook de 6,2 liter V8 met om en bij de 580 pk.

    Er dan vanuit gaand dat dit blok nog niet op z’n max zit, is 600 pk niet onwaarschijnlijk.

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    29 juli 2009 om 19:39

    @Rob USA

    Tja, dat is dan weer de mentaliteit daar in the US, oftewel: Hm.., 600 pk is nog niet genoeg? Ooohh, maar dan pleuren we er toch gewoon een dikke Garret-Turbocharger op!

    Kortom: Alles moet meer zijn, groter zijn, sneller zijn, Cubic Inches waar je U tegen zegt, vermogens die astronomische waarden aantikken. Nou ja, opzich niets mis mee hoor. begrijp me niet verkeerd.. De CTS(V) bijvoorbeeld blijkt goed te sturen (ik zeg ”blijkt” aangezien ik hem niet gereden heb) en is heel snel, maar mist toch de techniek, de afwerking en de verfijning die auto’s als Mercedes of BMW wel hebben. Over de degelijkheid van de Cadi kan ik niks zeggen. Degelijkheid en Duitse auto’s staan sowiezo synoniem.
    Verder niks negatiefs over de CTS..

    Nou ja, hij is ook hondslelijk maar dat is een mening, dus subjectief.. ;)

    Verder:
    En de echte snelheidsfreaks gaan toch alleen maar rechtdoor op dragstrips dus dan heb je wat aan je 700-800 pk’s. Het bochtenwerk zal er echter wel onder te lijden hebben, dat is iets wat vaststaat. Zulke vermogens zijn niet tot nauwelijk fatsoenlijk op de weg te houden. Kijk bijv. maar naar de Brabus SL V12. 730 pk, 1100 Nm koppel, een acceleratie van onder de 4 sec en een top van bijna 370 km/h. Enorm snel dus, maar op het circuit of op bochtige is deze auto dus niet geschikt. En Amerikaanse auto’s welke (over het algemeen genomen, eerlijk is eerlijk..) toch een minder goed weggedrag hebben zijn dan al helemaal slecht af met zulke waarden.

    Mede daarom hoef ik ook geen auto met zulke waarden en ben ik al blij zat met m’n ”incognito” V8-powered S500 met toch ruim 300 pk’s! :)

    Login om te reageren
  29. Benz.. zegt

    29 juli 2009 om 19:42

    Misschien was ik iets te snel met ”Amerikaanse auto’s en turbo’s” aangezien niet iedere Ami een turbo heeft, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel ;)

    Login om te reageren
  30. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 19:53

    @ Rob USA

    Die Amerikanen heben wel heeeel veel Pk’s en een groot blok, Maar mijn vraag is dan waar laten ze de snelheid ????? En het geluid met snelheid klopt ook vaak niet op een of andere manier :?

    Er zijn 4 en zeker 6 cilinder’s met minder Pk’s die gewoon sneller zijn

    En je kan wel veel Pk’s in een blok gooie maar doe dan ook wat aan de remmen en wegligging, En dat hebben die Amerikanen nog steeds niet, Alleen de Corvette C6 wat ik zo weet.

    Bijvoorbeeld de Laatste model Mustang die heb gvd bladveren :shock: voor een sport auto :lol: uit weet ik het 2003 ofzo. Tis geen 1910 meer

    Login om te reageren
  31. Berkan zegt

    29 juli 2009 om 19:56

    @Michel350Z
    Bedoel je die zwarte Porsche die op de Oude Markt vaak staat? die van de eigenaar van Paddy’s als het goed is?

    Login om te reageren
  32. Wessee zegt

    29 juli 2009 om 19:56

    Anders verdiep je je eens in de bladveren van de Corvette C6 ofzo. Misschien krijg je zo wel die troep uit je ogen en houdt iedereen zijn vooroordelen bij zich.

    Login om te reageren
  33. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 20:02

    @ Berkan

    Jep dat is em. zo gou hij de grens over is gaat zijn rechter voet naar beneden. Hijs alleen wat sneller dan mij heel iets maar ghehe :lol:

    Login om te reageren
  34. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 20:05

    @ Wessee

    Maar heb de C6 nou echt bladveren dan?? Anders moetten ze er gewoon coil’s onder gooien gaan ze nog beter Hahah

    Login om te reageren
  35. Wessee zegt

    29 juli 2009 om 20:06

    @Michel350Z: Ja die hebben bladveren en je hebt je nog steeds niet verdiept in Chevy’s systeem zie ik. Ik heb geen zin om alle voordelen boven coils hier neer te pennen maar ik zal het grootste nadeel wel even meedelen: perceptie.

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    29 juli 2009 om 20:09

    Hoeveel kost deze upgrade?

    Login om te reageren
  37. Berkan zegt

    29 juli 2009 om 20:28

    @Michel350Z

    Ja dat zal zeker, de grens is niet zo ver van enschede dus hij zal wel heel snel beginnen met trappen:P

    waar rij jij zelf in dan?

    Die Porsche is echt gruwelijk!! http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/22/gespot-porsche-997-turbo-edo-competition

    Login om te reageren
  38. Rob USA zegt

    29 juli 2009 om 20:28

    @Benz :Ik heb helaas ook nog niet in de CTS-V gereden, maar uit de vele positieve test kan je wel concluderen dat hij best stuurt en remt dus dan mag je ook wel zeggen dat hij met de juiste techniek is opgebouwd.
    Het feit is ook gewoon dat er veel meer mensen in de States zijn die hun auto willen opvoeren en zijn er ook velen die “bigger is better” hoog in het vaandel hebben en dan gaan voor de max aan pk’s. Ook omdat het veel leuker te betalen als hier.

    Verder :)
    Je hebt gelijk over het grootste gedeelte van de Amerikanen maar ze timmer goed aan de weg de laatste jaren en vooral dan met de Corvette,CTS-V,Viper en vooral met de Camaro….met zijn Brembo’s rondom/bewezen en beproefde Corvettemotor en super Ringtijd!

    @Michel350Z: Wat jij zegt gaat idd op voor vele USA cars maar kijk maar even naar de specs van de auto;s genoemd hierboven! :)
    De Camaro V8 is bv sneller naar de 100 als de M5 met zijn V10 !
    De bladveren van de Mustang zijn idd achterhaald maar het is ook geen echte sportauto en dat claimt die ook niet volgens mij…misschien alleen de GT500.

    Login om te reageren
  39. Berkan zegt

    29 juli 2009 om 20:30

    @Michel350Z

    Ja dat zal zeker zo zijn, de grens is niet ver van enschede dus hij zal wel snel beginnen met trappen:P

    Wat rij jij zelf dan?

    Gruwelijk ding hoor die Porsche!!
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/22/gespot-porsche-997-turbo-edo-competition

    Login om te reageren
  40. Berkan zegt

    29 juli 2009 om 20:31

    Sorry voor de dubbele post! Foutje

    Login om te reageren
  41. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 20:58

    @ Berkan

    Ik rij zelf in een Grijze 350Z, Ik rij heeeel veel misschien heb je me wel is langs zien knallen :D

    @ Rob USA

    Volgens mij heeft alleen die GT500 de bladveren jah. Weet het niet meer zeker.

    Login om te reageren
  42. Berkan zegt

    29 juli 2009 om 21:01

    @Michel350Z

    hmmm oke ook chille bak, weet niet ik zie wel vaak een 350Z maar meestal in hengelo want kom zelf uit hengelo :D

    Login om te reageren
  43. Benz.. zegt

    29 juli 2009 om 21:19

    @Rob USA

    Oké, klopt. In verscheidende tests zijn ze positief over de CTS-V. Ze zijn het ook eindelijk wel eens aan zichzelf verplicht om auto’s te maken die eindelijk goed sturen en dat doen ze dan ook de auto’s die jij noemde. En ja, zoals ik al zei: Heel veel pk’s zijn leuk en vet maar het kan een bepaalde auto volledig ”vern*ken” als je begrijpt wat ik bedoel (Zie eerdere reacties..)
    Daarom vind ik dat AMG of de M-afdeling meer kijkt naar het totale concept. Maar de Yanks zijn idd op de goede weg en maakt nu al auto’s die zich kunnen meten met de Europese Top!

    Keep up the good work Cadillac! :D

    Login om te reageren
  44. Benz.. zegt

    29 juli 2009 om 21:26

    And by the way..

    Die matzwarte kleur staat hem goed, evenals de zwarte spaakvelgen.

    Login om te reageren
  45. Michel350Z zegt

    29 juli 2009 om 21:51

    @ Berkan

    In Hengelo rij ik ook vaak

    Login om te reageren
  46. ferdy zegt

    29 juli 2009 om 22:15

    Zo’n auto vraagt toch gewoon om een andere ET waarde achter waardoor de velgen achter wat dieper zijn…. Dit is mijns inziens wat te halfords voor een dergelijke auto.

    Login om te reageren
  47. audilemans zegt

    29 juli 2009 om 23:30

    toch vind ik de brabus/carlsson en (“normale”) amg mooier…

    Login om te reageren
  48. Timmie zegt

    30 juli 2009 om 09:35

    Dit is qua vermogen en koppel exact hetzelfde als de M-modellen van de X5 en X6. Hier wel een grotere, maar ongeblazen motor!

    Login om te reageren
  49. nick zegt

    30 juli 2009 om 14:35

    alleen andere velgen… bumpers: het zelfde koplampen: het zelfde enz……

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    1 augustus 2009 om 12:39

    Lekkere wieltjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North