
Geen F1 meer voor de Beierse fappers, maar dat gaan ze helemaal goed maken. Op de IAA zal BMW namelijk een duurzame sportauto presenteren.
Het klinkt een beetje als een milieuvriendelijke bosbrand, eerder “minder schadelijk” dan echt ecologisch donkergroen. En ik durf te betwijfelen dat de teleurgestelde Formule 1 fans zich echt getroost voelen. De BMW EfficientDynamics Vision moet laten zien hoe efficiënt een sportauto kan zijn. De duurzaamheid telt niet alleen voor de aandrijflijn/ brandstofverbruik, maar ook voor het design en materialen. Naar verdere details blijft het gissen, dus we laten ons maar verrassen in Frankfurt in september. Misschien kunnen ze wat E30’s recyclen en van moderne zespitters voorzien. Licht, ruim genoeg voor mij, snel en vast ook best zuinig.
In december 2008 vingen we al signalen op over deze mogelijke conceptcar:
Think of something with smaller proportions, but more modern or current styling of the Z8. This means headlights positioned on the corner of each front wings with a wide twin-kidney grille similar to the CS Concept but not as wide. No windscreen but a speedster style screen and a twin individual cabin layout where the aluminium metal skin actually joins on to the dashboard separating the driver from the passenger.
All this but in a compact (1er based) platform with a very significant insignia on the front wheel arch – “eDrive.”
No V8, no insane overload of power and excess. Vision-Z is all about relevance and sustainability and the progress of sports cars for the future.
Tuurlijk, een groene BMW M7 ;)
Ach zolang je mensen kan overtuigen dat een S klasse of X6 hybride goed voor het milieu is dan lukt je dat ook wel met een sportwagen!
Aanvuling @ C6_R
zolang je mensen kan overtuigen dat een prius / insight goed voor het millieu is dan lukt je dat ook wel met een sportwagen.
@ Laue,
True … een gevatte opmerking.
Eensch!
Waarschijnlijk een ‘groene’ preview voor de toekomstige BMW Z2.
ik hoop op een m3 op waterstof
dat klinkt toch niet zo gek of wel, ik hoop dat waterstof doorkomt, dan hou je het brullen van een verbrandingsmotor,moet toch lukken, als het met lpg lukt, waarom dan niet met waterstof toch?
grtz tom
@tom307
Waarom zijn olifanten geen mensen?
@ Tom, waterstof genereren is vooralsnog niet echt milleuvriendelijk.
Meer kracht uit een druppel benzine en biobrandstof zijn dat voorlopig meer….
Wellicht een geitenwollen interieur en dashboard van gerecycled tuinafval?
Ruikt inderdaad naar een Z2 roadster , maar wordt het benzine, hybride of elektrisch?
Netals wat robbie zegt.
Als ik de tekst lees. Zie ik dit voor me:
)
@ Tom,
eeuh .. volgens mij is de bedoeling van waterstof dat deze omgezet wordt in elektriciteit zodat deze een elektromotor kan aandrijven .. van verbrandingsmotor is dus helaas geen sprake meer
Waterstof kan ook in plaats van benzine gebruikt worden. Dit is wel heel kort door de bocht, maar het kan inderdaad in een verbrandingsmotor gebruikt worden.
Kwam dit online tegen
@JamesBond007, die foto is oud. Dat is de GINA concept car (zie foto’s CSL), maar dan nog ingepakt.
Dit troost het een beetje dat ze gestopt zijn in de F1, maar ik wil wel een auto zien die de Audi R8 V10 het snot voor de ogen rijdt! Maar dat zal wel niet… Wordt vast een R8, maar dan met een 1.6-je ofzo… We zullen zien!
Hmmm, dat groene E30-idee klinkt wel goed :D .