• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo Competition doet de Carrera GT – 770 pk!

Auteur: chefke, gepost 12 december 2007 om 13:13 – 38 Reacties

Porsche Carrera GT Edo Competition
Voor wie niet genoeg heeft aan een normale Carrera GT, heeft Edo Competition nu een drietal tuningspakketjes klaarliggen. Die verhogen het motorvermogen van de standaard 612pk naar 670, 715 of 770 pk. We zagen al eerder een sneak-preview, maar nu is hij dus officieel.

Om dit resultaat te bereiken zijn er o.a andere luchtinlaten gemonteerd en is het motormanagement aangepast. Ook is er een nieuw uitlaatsysteem ontworpen, waardoor het geluid dieper wordt. Verder is de aerodynamica licht aangepast en is het onderstel in drie standen te verstellen en nog meer toespitst op racerij. Als finishing touch is er een setje mooie nieuwe velgen gemonteerd. Als optie is een systeem leverbaar dat de neus omhoog brengt voor als je over een drempel moet. Het resultaat is in ieder geval een stuk smakelijker dan de Gemballa Mirage GT Glitter Edition

Porsche Carrera GT Edo Competition
Porsche Carrera GT Edo Competition

Meer plaatjes staan in de gallery.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • Vluchtende Carrera GT crasher gaat vrijuit
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, edo-competition, Porsche, tuning

Vorig bericht: « GTM Factory Five Supercar
Volgend bericht: Miljonair Fair: Lichtjes in de duisternis »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    12 december 2007 om 13:15

    mooi!! Edo stelt nooit teleur!

    Login om te reageren
  2. arie zegt

    12 december 2007 om 13:18

    770 PK! Izze nie viez…
    Blijft een wrede wagen, mooi van onder de kap tot interieur!

    Login om te reageren
  3. MARS zegt

    12 december 2007 om 13:19

    Eigenlijk is dit grote onzin, waarom een superwagen nog meer pk’s geven.. Als Porsche dit had gewild, hadden ze het zelf toch gedaan! Het komt de betrouwbaarheid niet ten goede..

    Login om te reageren
  4. YK zegt

    12 december 2007 om 13:29

    Echt een prachtig gedaan door Edo. Ze hebben de auto niet aangepakt door er allerlei uiterlijke opsmuk op te doen in de vorm van een andere bumpers, sideskirts e.d. Lekker standaard gehouden, zoals het ook hoort. En die velgen kunnen er wel mee door…

    Login om te reageren
  5. rider zegt

    12 december 2007 om 13:29

    Leuk gedacht MARS ,maar bij zulk soort wagens gaat het steeds erom om de grenzen te verleggen/verschuiven. Elke tuner is op zoek naar een lager gewicht, meer vermogen en nog betere prestaties dan wat de fabrikanten standaard leveren. Een fabrikant moet een auto overal kunnen verkopen en zit dus met restricties per land (verschild per land enorm). Ja natuurlijk kan Porsche veel meer vermogen zelf construeren maar ze zitten ook aan strenge regels gebonden. Tuners hebben daar minder last van. Die hoeven maar op een bepaalde markt in te spelen.
    Ik kan dit alleen maar toejuichen wat EDO hier presteerd.

    Login om te reageren
  6. Poekie Lauda zegt

    12 december 2007 om 13:29

    770 peekaa! :shock: op die manier hoef je die Ferrari Enzo’s niet meer langs te laten ;)

    Login om te reageren
  7. jela zegt

    12 december 2007 om 13:32

    @MARS
    als je effe tijd hebt, lees dit stukje dan eens:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/technische-haute-couture
    ik denk niet dat de betrouwbaarheid veel daalt hoor… (dat stukje gaat ook over edo geloof ik)

    Login om te reageren
  8. Jarun zegt

    12 december 2007 om 13:49

    Als finishing touch is er een setje mooie nieuwe velgen gemonteerd… ja echt zeer bijzonder onder deze carrera gt, heb ik nog nooit gezien zulke velgen :)

    Login om te reageren
  9. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    12 december 2007 om 13:51

    Dat is nog eens een Carrera GT!

    Edo ruleert grote tijd!

    Login om te reageren
  10. Susp1cious zegt

    12 december 2007 om 13:55

    @ Chefke,

    De Gemballa Mirage GT is een fantastisch mooie auto vind ik. Volgens mij heeft Gemballa ook in positieve zin de rijeigenschappen aangepast van de Carrera GT. Dat de glittereditie niet mooi was ben ik met je eens. Maar als je op de website van Gemballa kijkt zie je ook hele mooie versies.

    Login om te reageren
  11. jela zegt

    12 december 2007 om 13:55

    eigenlijk zie ik geen optische veranderingen met het origineel…

    Login om te reageren
  12. geens zegt

    12 december 2007 om 14:04

    …..geen veranderingen uiterlijk, alles is standaard!

    Login om te reageren
  13. El Loco zegt

    12 december 2007 om 14:05

    + 160 pk door een ECU flash en een uitlaatje?? Juuuuuuuuuuist.

    @ jela: Aerodynamische veranderingen kunnen ook onzichtbaar zijn (vlakkere bodem bijvoorbeeld).

    Login om te reageren
  14. Mies zegt

    12 december 2007 om 14:06

    @jela
    Nee dat wou ik ook gaan opmerken. Ik kan niet zeggen dat ik verschil tov een “normale” GT????? Niet dat ik het erg vindt, meestal vernaaien ze meer…..

    Login om te reageren
  15. chefke zegt

    12 december 2007 om 14:09

    @ geens en Jarun

    Ik ben het met jullie eens dat de verschillen met de normale GT bijzonder klein zijn. Volgens het persbericht hebben ze toch echt een iets andere achtervleugel gemonteerd en zijn de velgen nieuw.

    Login om te reageren
  16. StormRAM zegt

    12 december 2007 om 14:33

    Best knap van Edo! Maar desalniettemin is er toch nog wel meer te halen uit de Carrera GT : http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/03/9ff-sleutelt-de-porsche-carrera-gt-naar-912-pk

    Maar ja, denk dat die van edo toch wat beter is…

    Login om te reageren
  17. smeck zegt

    12 december 2007 om 14:41

    moet zeggen dat de carrera gt de enige porsche is die ik werkelijk kan waarderen qua looks, en deze is alleen maar beter

    Login om te reageren
  18. Ringfan zegt

    12 december 2007 om 14:50

    @ autoblog… Jongens, kunnen jullie zorgen voor een vergelijk van de originele velg en de Edo velg…?

    Ik hoop dat “nieuwe velgen” niet betekent dat er normaal occasions onder zitten…

    Login om te reageren
  19. chefke zegt

    12 december 2007 om 15:17

    Het persbericht zegt het volgende: “Employing a new wheel design, the edo competition Carrera GT is equipped with a set of 18 in. forged wheels wrapped in Michelin Pilot Sport Cup tires.”

    Hier een vergelijking. Ik zie eerlijk gezegd het verschil ook niet.

    Eerst de velg van Edo
    Edo velg

    En de velg van Porsche zelf
    Porsche velg

    Login om te reageren
  20. vincegail zegt

    12 december 2007 om 15:37

    Waar de spaken samen komen bij de naaf zit op de EDO-versie een paar cm²
    extra lichtmetaal. Valt nauwelijks op.

    Login om te reageren
  21. bleegh zegt

    12 december 2007 om 15:43

    @vincegail:

    goed opgemerkt.

    btw: de foto’s hier afgebeeld zijn volgens mij van de minder sterkere versies, er staan foto’s op edo’s site waar een enorme spoiler is gemonteerd

    Login om te reageren
  22. 321bhp zegt

    12 december 2007 om 16:07

    ja dat met die velgen is echt zoek de verschillen.
    Bovendien kan dat met dat motorvermogen nooi kloppen. Edo haalt er echt niet zonder drastische aanpassingen (drukvulling) 770 uit, dat zou 135 pk per liter zijn.

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    12 december 2007 om 16:22

    @321bhp: Waarom niet Zytek haalt dat ook uit kleinere atmosferische V8 blokjes.

    Het is geen productieauto. ;)

    Login om te reageren
  24. bleegh zegt

    12 december 2007 om 17:11

    @321bhp

    kijk naar de rallysport: bijvoorbeeld de fiat grande punto s2000, 2 literblok, 270 pk, atmosferisch! das ook 135pk/l

    Login om te reageren
  25. NLX zegt

    12 december 2007 om 17:14

    Waarom worden die carrera GT’s eigenlijk niet meer gemaakt?

    Login om te reageren
  26. jordey zegt

    12 december 2007 om 17:18

    omdat ze exclusiviteit willen bieden aan de kopers!

    Login om te reageren
  27. 321bhp zegt

    12 december 2007 om 18:02

    @nick & bleegh;
    die blokken die jullie noemen zijn echte raceblokken, die gaan na een race uit elkaar en daar gaat voor duizenden euro’s aan research in. In een zo goed als eenmalige motorupgrade van EDO gaat niet zoveel motorspecifieke research inzitten, dat loont zich niet. Ik druf te wedden dat zij die 770 pk niet halen met alleen die aanpassingen hierboven genoemd. Ik geloof zelfs niet dat ze het halen zonder drukvulling. Daarbij is het ook een grote V10, dat is wat anders als bijv een 2 liter 4 cilinder.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    12 december 2007 om 19:08

    “Verder is de aerodynamica licht aangepast en is het onderstel in drie standen te verstellen en nog meer toespitst op racerij.”

    Kan aan mij liggen maar volgens mij loopt deze zin niet goed. En dan met name het laatste stuk.

    Wat betreft de tuna…..beetje laat, niet? Deze auto is toch allang uit productie?

    Login om te reageren
  29. Turbopaultje zegt

    12 december 2007 om 19:11

    Bronvemelding graag, deze dus:

    http://www.edo-competition.de/edo-Carrera-GT.196.0.html

    Login om te reageren
  30. Alwood zegt

    12 december 2007 om 19:24

    @321bhp

    mag jij het sommetje doen

    2/4=..?
    5/10=..?

    Daarbij heeft de CGT volgens mij maar een kleine slag waardoor een veel hoger toerental bereikt kan worden waardoor het vermogen stijgt.

    Als edo verder alles nog een beetje polijst en misschien een wat lichter vliegwiel en krukas gebruikt kunnen alle aanpassingen bij elkaar flink vermogen extra opleveren. Sinds de release van de CGT is er al weer ontzettend veel ontwikkeld en goedkoper geworden op motoren-gebied.

    Als ze dan ook nog het blok wat extra belasten door alles iets aggressiever af te stellen is daar nog meer vermogen uit te halen. Zo vreemd is de vermogensstijging niet, alleen de foutenmarge en afstelling moet veel beter dan toen de CGT bij porsche vandaan rolde.

    Login om te reageren
  31. VonStroke zegt

    12 december 2007 om 19:34

    Misschien wel leuk maar nuttig? De meesten kunnen de gewone CGT nog niet voluit rijden zonder te crashen, ver van dit…

    Login om te reageren
  32. Racer X zegt

    12 december 2007 om 19:37

    Aan iedereen die zegt dat zoveel meer vermogen niet kan zonder drukvulling: kijk alsjeblieft even verder dan je neus lang is, op de website staat oa het volgende vermeld:

    6.0 Ltr. Motorgehäuse
    4 neue Nockenwellen im Austausch
    10 neue 6.0 Ltr. Kolben
    Sauganlage modifizieren
    Sportluftfilter
    Neue Motorelektronik
    Zylinderköpfe bearbeiten
    Neue Abgaskrümmer
    Neue Krümmerkatalysatoren
    Neue Sportabgasanlage

    Alleen met dat uitlaatsysteem wordt al 25pk gewonnen.

    Ik vind het een extreem gave wagen, zoals de meeste Edo’s.

    Login om te reageren
  33. Jesper zegt

    12 december 2007 om 19:43

    770 peekaa’s in zo’n bak…
    en krijg je voor die extra centen dan een ejector-seat en een remparachute? :D

    Login om te reageren
  34. 321bhp zegt

    12 december 2007 om 19:45

    @turbopaultje; bedankt voor die specs, dat maakt een hoop duidelijker

    @alwood; niet zo bijdehand graag. Een grotere motor heeft veel meer lucht nodig en is minder toertal-happy. Het is makkelijker om veel pk/l te halen bij een kleine cilinderinhoud dan bij een grotere.

    Daarbij is er dus wel even wat meer veranderd als wat er boven vermeldt werd. Het vergroten van de cilinderinhoud is natuurlijk vals spelen, dat doen alleen amerikanen. Ik denk dat het maximum toerental ver omhoog is geschroefd, ben benieuwd of dit ding ook nog iets onder de 6000 rpm presteert. Als ze daadwerkelijk het vermogen halen dat ze opgeven vind ik dat wel knap, dat doen weinig tuners ze na. Dan wil ik bij deze wel eens een filmpje zien van al dat geweld

    Login om te reageren
  35. Gregorius zegt

    12 december 2007 om 21:42

    612, 650, 770, 1120…. ik kan het toch niet betalen.

    Login om te reageren
  36. Turbopaultje zegt

    13 december 2007 om 09:59

    Vergeet niet dat de V10 oorspronkelijk als race motor is ontwikkeld door Porsche en dus voor de CGT gedetuned is………..

    Login om te reageren
  37. Davidov zegt

    13 december 2007 om 12:37

    Nice, kan ie nu een Koeningsegg bijhouden? ;)

    Login om te reageren
  38. Rene zegt

    13 december 2007 om 18:40

    tja aardige vermogen in zo lelijke porsche vind het totaal niet mooi ontworpen vind het niks

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North