• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pk

Auteur: bart_m, gepost 5 juni 2014 om 14:07 – 15 Reacties

Afbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pkAfbeelding Edo Competition levert de G63 AMG met 660 pk

Edo Competition levert de G63 AMG 660 pk
Want stel je voor dat je met je 544 pk sterke G63 een snellere SUV tegenkomt.

Edo Competition neemt het zekere voor het onzekere en monteert een aangepaste ECU, een sportuitlaat en de tuner past de software voor je aan. Resultaat: 660 pk bij 5.800 tpm en 900 Nm koppel. Genoeg om je geen zorgen te maken over het bovenstaande. (Of toch wel?).

Accelereren naar 100 km/u doet de Edo G63 in 5 seconden. Stoppen gaat ook hard met 398 mm keramische schijven voor en 380 mm grote schijven achter. De topsnelheid blijft overigens begrensd op 250 km/u. Met wat extra euro’s is deze restrictie vast te omzeilen, maar of je harder wil rijden in een G-klasse, dat is een tweede.

Edo heeft het uiterlijk van de G63 AMG gelukkig een keer in ere gehouden, hier is weinig gewijzigd. Het interieur is ook minimaal betast. De tuner biedt wel de mogelijkheid om je G63 te verfraaien met een carbon-, hout-, en metaalafwerking.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, edo-competition, g-klasse, g63, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Bijzonder elfje: de allereerste Porsche 911 Turbo [video]
Volgend bericht: BMW X6: aanschouw het nieuwe ontwerp »

Lees Interacties

Reacties

  1. 230kompr zegt

    5 juni 2014 om 14:09

    Firstworldproblems

    Login om te reageren
  2. schellekens006 zegt

    5 juni 2014 om 14:12

    Ik heb pas flink doorgereden met een G 400cdi maar 200kmh in deze container is al een ervaring opzich. Volgens mij kun je dan beter een sedan kopen als je altijd zo hard wilt. Voor jezelf en je medemens.

    Login om te reageren
  3. Jantje_555 zegt

    5 juni 2014 om 14:21

    Ik denk dat hij dan toch mooi aan de kant mag gaan voor een G65 want deze heeft SLECHTS een 3 cijferige newtonmeter aanduiding…

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    5 juni 2014 om 14:34

    Er zijn anders genoeg snellere SUV’s. Alhoewel die alleen sneller zijn op het asfalt. Zodra er een korreltje zand op de weg ligt, wint deze G het met gemak.

    Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    5 juni 2014 om 14:39

    en wat kost dat?

    Login om te reageren
  6. marikoelolo zegt

    5 juni 2014 om 14:41

    Image and video hosting by TinyPic

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      5 juni 2014 om 14:42

      @schellekens006:

      Login om te reageren
  7. mclarenf1lm zegt

    5 juni 2014 om 15:17

    Zo’n grote vermogenswinst met eigenlijk alleen een ecu aanpassing?
    Is hij dan zo tam afgesteld?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      5 juni 2014 om 16:19

      @mclarenf1lm: Zwaar underrated, zoals zoveel van die motoren. Staan dyno pulls op youtube van stock E klasses met deze motor die over de 600pk trekken aan de krukas. Zelfde verhaal met de M5 en de S4 bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        6 juni 2014 om 00:30

        @E34M5Touring: Van de M5 en S4 had ik het wel eens gehoord, van dit blok eigenlijk nog niet.
        Weer iets nieuws geleerd.

        Login om te reageren
  8. dodge-hemi zegt

    5 juni 2014 om 16:43

    Blijft begrensd ja? Hij is verhoogt.. ik bij de g65 dat het 230 is en volgens mij was de g63 220

    Login om te reageren
  9. a3aan zegt

    5 juni 2014 om 19:58

    Ik begrijp het niet helemaal, ik dacht dat de ecu aanpassen hetzelfde is als de software aanpakken. Kan iemand me het verschil uitleggen?

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    5 juni 2014 om 22:32

    Dik hoor een 660pk sterke zeecontainer! K denk alleen wel dat de stroomlijn van de gemiddelde flat in Bijlmer niet bepaald prettig is @ 250+, dus 250 top is denk ik wel genoeg.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      5 juni 2014 om 22:41

      @toyotafortuner: laatste zin moest meer zo:

      K denk alleen wel dat 250+ rijden in een G met de stroomlijn van de gemiddelde flat in Bijlmer niet fijn is. 660pk of niet…

      Login om te reageren
  11. slickrick zegt

    6 juni 2014 om 21:51

    Ik ben altijd een groot fan geweest van de Gelandewagen……maar als ik er nu naar kijk begint deze toch wat verouderd uit te zien, ondanks de sport pakketjes, ledjes, etc.

    De team test even kijken van Fifth Gear !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North