• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo gaat los op de Ferrari California

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 juni 2009 om 16:23 – 53 Reacties

Afbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari CaliforniaAfbeelding Edo gaat los op de Ferrari California

Edo California
Het is zo ver: de eerste berichten over getunede Ferrari California’s rollen onze mailbox binnen. Edo Competition heeft de auto niet zozeer optisch aangepast, maar trekt wel even 40 extra peekaas uit de 4.3 V8. Zo komt het totaal op 500 stuks te liggen, niet mis!

Deze vermogenstoename is te danken aan een hergeprogrammeerde ECU en kan aangevuld worden met een nieuw uitlaatsysteem. De 0-100-tijd van de Edo California daalt naar een indrukwekkende 3,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 315 km/h. Ook een nieuw sportonderstel behoort tot de opties, net als verschillende 20″ en 21″ velgen.

something really special …

… edo competition presents the California Spider with fine accessories

The Ferrari 599, 612 and 430 have had offspring. The open two-seater, dubbed the California Spider, with its retractable aluminum hard top is the new entry level model among the sports car offerings from Maranello. Having been introduced to the world at the Paris Motor Show last October, the California Spider can now be admired on our roads, too.

For those who wish to further personalize the appearance and performance of this exceptional sports car, edo competition is now offering very special accessories.
Newly-developed wheel/tire sets in 20 and 21 inches are guaranteed to draw amazed looks from passers-by. The wheels are available in several attractive designs. Customers can also opt for a lowered ride height or the addition of a sport suspension system. The sport suspension is adjustable in both compression and rebound damping, allowing for a custom tailored ride for cruising, spirited driving, or competition.

To make sure the performance of a vehicle as special as the California is up to par in all aspects, edo competition also offers custom ECU recalibration. After reprogramming the production ECU, the 8-cylinder engine now generates 367 kW (500HP) and 369 ft-lb of torque at 5,200 rpm. In addition to the recalibrated electronics edo competition can install a newly-developed high performance exhaust system featuring adjustable butterfly valves and custom designed high flow catalytic converters with a 200 cell per square inch metal core.
This well-matched combination enables the engine to develop its new-found power in an impressive manner. The treatment also provides a torque increase that is particularly noticeable in everyday driving. As a result, the performance figures of the edo California Spider are improved as well: It can accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) in a phenomenal 3.9 seconds and the top speed is an impressive 315 km/h (196 mph).

As with all edo competition models, we set no limit to our customers’ imaginations. Special interiors or lavish leather upholstery, individual requests are accommodated and executed with quality.

All modifications are carried out exclusively at edo competition Motorsport GmbH in Ahlen.

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

california, edo-competition, Ferrari, tuning

Vorig bericht: « Chrysler PT Cruiser leeft nog even door
Volgend bericht: Mercedes E-klasse Estate, Touring, Avant, Station of TE gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rudy zegt

    17 juni 2009 om 16:26

    40Pk extra is altijd leuk, maar voor de rest hadden ze er beter vanaf kunnen blijven. Veel te ordinair!.

    Login om te reageren
  2. Blauwesmurf94 zegt

    17 juni 2009 om 16:27

    Nice!:D die mag mijn oprit wel oprollen i.p.v jullie mailbox:P haha

    Login om te reageren
  3. racerx zegt

    17 juni 2009 om 16:27

    Ik dacht dat die gasten van Edo wel meer deden dan alleen een ECU’tje herprogrammeren…

    Login om te reageren
  4. V zegt

    17 juni 2009 om 16:30

    Velgen zijn niet echt mijn smaak, maar voor de rest wel netjes.

    Login om te reageren
  5. Lout zegt

    17 juni 2009 om 16:31

    DAT is pas zwart!!

    Login om te reageren
  6. Henk zegt

    17 juni 2009 om 16:32

    zupatoll!!

    Login om te reageren
  7. Marcie zegt

    17 juni 2009 om 16:37

    Juist! Het lieve is er af, zo begint ie nog ergens op te lijken!

    Login om te reageren
  8. Gerry zegt

    17 juni 2009 om 16:43

    Idd, zo krijgt de brave California wat meer ballen aan zijn lijf!

    Login om te reageren
  9. Thomas911 zegt

    17 juni 2009 om 16:43

    Hou toch maar de ori velgen, deze trekken op geen kl*ten! Vind het zo in zwart geen misse wagen maar krijg er toch niet dat echte Ferrari gevoel bij, geen idee hoe dat komt.

    Login om te reageren
  10. JIFF zegt

    17 juni 2009 om 16:45

    Dat hadden we net nodig!

    Login om te reageren
  11. JohNL zegt

    17 juni 2009 om 16:47

    Het lelijkste aan de standaard California zijn de uitlaten, nou heeft Edo een nieuw uitlaatsysteem ontwikkeld maar nog met dezelfde 4 lelijke pijpen. Ze hadden beter een andere bumper + uitlaten eronder kunnen schroeven, en natuurlijk andere velgen.

    Login om te reageren
  12. Marco zegt

    17 juni 2009 om 16:47

    Hij doet me echt heel veel denken aan de Masarati GT, die toch mooier is

    Login om te reageren
  13. blokker5 zegt

    17 juni 2009 om 16:47

    Zo, dat zijn serieuze cijfers!
    Alleen ik ben altijd zo benieuwd naar de prijs van zulke grote tuners…

    Login om te reageren
  14. Neluz zegt

    17 juni 2009 om 16:50

    wanneer leren ze nou om een ferrari niet te tunen? dat maakt het alleen maar lelijk …

    Login om te reageren
  15. Maikel zegt

    17 juni 2009 om 16:53

    nou ik zou hem bijna zo mee willen nemen maar dan laat ik de velgen wel bij Edo liggen want dat is zeker niet mijn smaak. maar die 40 peekaatjes extra doe ik het wel voor ;) en wat moet het kosten om je ecu ff te kietelen???

    Login om te reageren
  16. laatste-man zegt

    17 juni 2009 om 16:55

    Vorig weekend de California gespot! Ik moet zeggen in real life ziet hij er veel beter uit dan op foto’s! Erg knappe wagen!

    Login om te reageren
  17. BreBrep zegt

    17 juni 2009 om 16:56

    En hij heeft nog steeds een dikkere reet dan Vida Guerra. Niet mooi. De VW Scirocco R is wat dikke konten betreft de max!

    Login om te reageren
  18. jipino zegt

    17 juni 2009 om 16:57

    @Lout

    Ja grappig dat het jou/u ook opvalt. Het is HEEL erg zwart. Mooi. Velgen niet mooi.

    Login om te reageren
  19. NS zegt

    17 juni 2009 om 16:59

    jammer dat ze niets aan de eindstukken van de uitlaat hebben gedaan. Die uitlaten boven elkaar vind ik het enigste wat me wat tegensteekt bij de California.

    Voor de rest vind ik die velgen ook een tikkeltje ordinair…

    Login om te reageren
  20. Birdboy zegt

    17 juni 2009 om 17:03

    Op de lelijkste Ferrari tot nu toe hadden ze best wel het lelijkste eigenschap, de uitlaten, mogen veranderen. Het interieur is wel leuk, dat dan weer wel…
    Doe mij maar een 360/430.

    Login om te reageren
  21. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 17:10

    Nice!
    Ik vind hem gewoon schitterend…
    Ik hou niet van zwarte velgen maar zo black-on-black icm dit leer is wel heerlijk hoor!! Komt de kleur van het leer er mooi uit.

    Login om te reageren
  22. Dan zegt

    17 juni 2009 om 17:13

    Mooie auto, vooral de lak en interieur mix. Velgen zijn lelijk, jammer dat ze die achterkant niet hebben aangepakt. Met bijv. een andere bumper of uitlaatjes.

    Login om te reageren
  23. DRU zegt

    17 juni 2009 om 17:15

    Helemaal goed. Gewoon niet te veel dingen wijzigen. That I like. Die velgen zijn wel lekker bruut.

    Login om te reageren
  24. Ary zegt

    17 juni 2009 om 17:20

    mooi artikel:

    pedo gaat los op ferrari california

    Login om te reageren
  25. EnzoR zegt

    17 juni 2009 om 17:31

    ziet er strak uit

    Login om te reageren
  26. Simpson zegt

    17 juni 2009 om 17:49

    beetje teveel zwart, het wordt een beetje een BMW 6 serie zo.

    Login om te reageren
  27. gijsmarree zegt

    17 juni 2009 om 17:49

    hij hangt een beetje in zijn kont net zoals een seat cordoba

    Login om te reageren
  28. KeesKoning zegt

    17 juni 2009 om 17:57

    Laat ze lekker Lexussen en Murcs verklooien, dit is weer lekker wanstaltig. Vooral die velgen zijn erg jammer…

    Login om te reageren
  29. #Lennard zegt

    17 juni 2009 om 18:00

    Ik begon de Cali al een beetje mooi te vinden. Nu helemaal..

    De velgen hadden beter gekund, maar verder erg netjes. Mooi interieur kleurtje.
    Had er misschien beter uit gezien met de race stoelen/kuipjes (optie)

    Login om te reageren
  30. ferrari599xx zegt

    17 juni 2009 om 18:00

    40 PK meer is wel mooi meegenomen maar die velgen moet ikniet hebben die gele rem klauwen wel(in contrast met het Ferrari logo)
    en geef mij een knalrode ipv een pikzwarte

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    17 juni 2009 om 18:03

    40 psychische peekaas .. je zal het verschil nooooooit merken ..

    leuk voor in de kroeg ..

    Login om te reageren
  32. Markus zegt

    17 juni 2009 om 18:23

    Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden, maar een aantal details verpesten deze auto. De dikke kont, de koplampen a la Maserati, de suffe uitlaatpijpjes. Kleine maar erg bepalende dingen. Jammer.

    Login om te reageren
  33. jack zegt

    17 juni 2009 om 18:38

    Hadden ze voor die photoshoot ook niet gauw ff de banden in het bandenzwart kunnen zetten.
    Dat is toch niet zo heel veel gevraagd.

    Login om te reageren
  34. tom307 zegt

    17 juni 2009 om 18:42

    Ik keek even snel ,en ik dacht

    Hey Opel Speedster :-p erg he

    OT ;dit is gewoon show,40 pk komop,dat geef je een golf dieseltje bij

    Login om te reageren
  35. westleah zegt

    17 juni 2009 om 18:48

    Dit zwart is het nieuwe wit, lijkt me duidelijk. En inderdaad die lexus uitlaten direct laten verwijderen. Normale uitlaten en bijpassende bumper zou een goede aanpassing zijn…

    Login om te reageren
  36. riichlover zegt

    17 juni 2009 om 18:48

    Zo, dit is echt een prachtige Ferrari.

    Login om te reageren
  37. Benz.. zegt

    17 juni 2009 om 19:02

    Het contrast tussen het lichtbruinen lederen interieur en de pikzwarte lak is erg mooi te noemen. Ik vind hem nu een stuk stoerder en meer passie uitstralen dan het origineel. De originele ziet er (vind ik tenminste) vrij gewoontjes uit. En het feit dat je goed mee kan komen met bijvoorbeeld een Corvette Z06 of 911 Turbo zegt ook al genoeg!

    Login om te reageren
  38. GTR zegt

    17 juni 2009 om 19:31

    O mijn god! Eerste wat ik zei was; IK WIL DIE! Deze is wel heeeeeel erg lekker hoor. Erg mooi gecombineerd met het leer en al zoals Benz.. boven mij al zei. De gele klauwen hebben ook een leuke effect bij toegevoegd in combinatie met de zwarte velgen. Erg knap!

    Login om te reageren
  39. GTR zegt

    17 juni 2009 om 19:34

    Kan iemand ze trouwens regelen in Hi-res wallpaper formaat?

    Login om te reageren
  40. Kle1ntje zegt

    17 juni 2009 om 20:09

    Wallpaper vindt je hier: http://www.seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Edo-Competition-Ferrari-California.htm

    Login om te reageren
  41. Jorden zegt

    17 juni 2009 om 20:13

    De auto voor wie uitgekeken is op zijn SL63AMG!
    De uitlaten begin ik juist te waarderen…. ze zitten boven elkaar zodat er plaats was voor een grotere disfuser…. kijk dat rechtvaardigt het weer!

    Login om te reageren
  42. Bartje zegt

    17 juni 2009 om 20:19

    Ongelofelijk! Vooral de kleurencombinatie is goed gekozen ook al wordt ferrari altijd met “rood” geassocieerd. Velgen zijn eveneens parchtig, parkeer maar voor de garage!
    HI-RES wallpapers zouden idd welkom zijn!

    Login om te reageren
  43. _WJ_J_ zegt

    17 juni 2009 om 20:28

    Nou is ie echt mooi!! Echt een monster in het zwart!

    Login om te reageren
  44. roller79 zegt

    17 juni 2009 om 21:34

    hebbe hebbe… om naast die reventon te zetten ;-)

    Login om te reageren
  45. Benjamin1 zegt

    17 juni 2009 om 21:58

    Wauw, wat een prachtbak

    Nu is Autobloggertje wel even stil zo te zien :lol:

    Login om te reageren
  46. Nijntje_ zegt

    17 juni 2009 om 22:17

    De velgjes zijn niet zo mijn ding:(
    voor de rest leuke bak!

    Login om te reageren
  47. BmwMPower zegt

    17 juni 2009 om 23:32

    EDO is toch een van mijn favoriete tuners.
    Ze maken het nooit te bont, zo ook niet met deze.
    Chapeau.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    18 juni 2009 om 00:11

    De California is weer zo’n Ferrari die je in eerste instantie lelijk vind, maar die je gaandeweg steeds meer kan waarderen. Zo werkt het bij mij iig…

    Login om te reageren
  49. nelg zegt

    18 juni 2009 om 08:32

    @johnnl

    de reden dat die uitlaten zo lelijk boven elkaar hangen is omwille van de transmissiekoeling. het dct systeem wordt namelijk behoorlijk warm, zeker met die 40pk extra

    Login om te reageren
  50. thomazzz zegt

    18 juni 2009 om 11:41

    @johnnl, di uitlaten vind ik toch netjes hoor..
    naja je mag natuurlijk zelf kiezen wat je leuk vind ;p

    Login om te reageren
  51. Jesper zegt

    18 juni 2009 om 12:49

    Nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar…
    Dit is voor het eerst dat ik de California mooi vind! :D
    Trouwens, zo in het zwart, met dat leer, doet ie me denken aan de originele Daytona Spider van Crockett uit Miami Vice :)

    Login om te reageren
  52. Patrick zegt

    18 juni 2009 om 20:37

    @Jesper

    Ik dacht ook gelijk het eerst aan de Daytona uit Miami Vice…..brings back good memories…..heb gister nog de DVD-box van seizoen 1 zitten kijken helemaal en als ze het nu uit gaan zenden op TV dan kunnen ze er weer goeie cijfers mee scoren want die serie is tijdloos!

    Ik zou deze California graag willen hebben in deze uitvoering…..zwart met bruin leder!!!

    Login om te reageren
  53. hein zegt

    20 juni 2009 om 14:25

    ik denk een ding..MIAMI VICE 2009..gek worre zo mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North