• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Renault Kangoo Z.E. vanaf €20.000

Auteur: ricardo, gepost 22 september 2010 om 11:23 – 38 Reacties

MKB-vervoer met stopcontact

Dat is net wat we nodig hebben. Nóg tragere bedrijfswagentjes met een begrensde top van 130 km/u. En tenzij er achterin wat lading ligt te rammelen, hoor je ze amper de hoek om komen. Jep, de elektrificatie van Kangoo’s is in volle gang.

Op de Internationale Autosalon van Hannover gaat Renault deze Kangoo Express Z.E. onthullen en aan het stopcontact hangen. De plannen voor een introductie zijn overigens ook al bekend: medio 2011 willen ze ‘m in de showrooms gaan neerzetten voor de kale prijs van €20.000, en dat is exclusief de hele sloot aan belastingvoordeeltjes op elektrisch vervoer. Ook is de prijs exclusief accu’s, want daar moet je een abonnement op nemen á 72 euro per maand (ex. BTW).

In het vooronder ligt een elektromotor met een vermogen van 44 kW en 226 Nm aan koppel. Met volgeladen acu’s -die zijn weggewerkt in de laadvloer- komt je zo’n 160 km ver. Precies even ver als bij dat ander elektro-project van Renault, de Fluence Z.E.

Voor de bouwluitjes onder u: de laadcapaciteit is 650 kg, het laadvolume komt uit op 3 m3 en er zijn zes bevestigingspunten in de vloer aanwezig. Boeiend. Maar nu de hamvraag voor ondernemers: is een actieradius van 160 km voldoende voor jullie, of simpelweg veel te weinig? We horen het graag.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nieuwe Kangoo E-Tech heeft dubbel zoveel range
  • Goedkoopste elektrische bedrijfswagen
    Goedkoopste elektrische bedrijfswagen heeft lage km-stand

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, kangoo, Renault

Vorig bericht: « Dit is de Aston Martin V8 Vantage N420 Roadster
Volgend bericht: Waarom kost deze 430 Scuderia 16M 650.000 dollar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. TinQ zegt

    22 september 2010 om 11:25

    Actieradius van 160 km (-/u).

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    22 september 2010 om 11:31

    Niet slecht, die prijs. Dat betaal je al gauw voor een elektrische kangoo van 8 jaar oud.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 september 2010 om 11:36

      @Jochempie: een elektrische Kangoo van 8 jaar oud?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        22 september 2010 om 11:39

        @robbie: Ja, zoiets als dit:

        http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/kangoo/6349781

        Die dingen rijden echt al tijden rond.

        Login om te reageren
  3. Autogek zegt

    22 september 2010 om 11:31

    Ik vind zelf de actieradius van 160 km meer dan zat. En voor vele andere is dat ook genoeg al heeft men het gevoel van niet. En 130 km/u is ook hard zat. Zelf vind ik dat alle grijs kentekens en het vrachtvervoer zo ie zo met 80 km/u op de rechter baan hoort te zitten met een totaal inhaalverbod in NL. 72 euro per maand voor de accu’s vind ik wat prijzig. De helft is redelijker. Zeker aangezien er bewezen is dat de huidige accu-generatie zeker 10 jaar mee kan gaan.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    22 september 2010 om 11:31

    Jammer genoeg word ie er niet mooier op, dat kon ie namelijk wel gebruiken…

    Login om te reageren
  5. RM zegt

    22 september 2010 om 11:32

    In Duitsland start de Deutsche Post/DHL met een serie electro Iveco Daily’s…. het IS de toekomst… en persoonlijk vind ik 130 voor een bestelwagen genoeg… vol geladen met 160 op de linkerbaan is een ongeleid en dodelijk projectiel….

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    22 september 2010 om 11:33

    En is 60 pk voldoende om een volgeladen Kangoo van zijn plek te krijgen? Volgens mij kom je met zo weinig vermogen standaard te laat…

    Login om te reageren
    • Teet zegt

      22 september 2010 om 13:10

      Slordig geschreven stukje en jammer dat er meteen zo’n negatief oordeel uit de mouw geslingerd wordt.

      @robbie: “is 60 pk voldoende om een volgeladen Kangoo van zijn plek te krijgen? Volgens mij kom je met zo weinig vermogen standaard te laat…”
      Vergeet niet dat dat vermogen niet alleen bij 4000 toeren vrij komt maar vanaf 0 km/u. Gebaseerd op de vele electrische testritten die overal te volgen zijn gok ik dat ie prima van zijn plek komt.

      Login om te reageren
      • Tuned zegt

        23 september 2010 om 16:18

        @Teet: Daar maak je toch echt een fout, het koppel komt wel vanaf 0 km/h vrij. Het vermogen zal pas op een hoger toerental zijn maximum bereiken.

        Ik blijf er voor de rest bij dat elektrische auto’s een flop zijn zolang ze primair door accu’s gevoed wordne.

        Login om te reageren
  7. YaSo zegt

    22 september 2010 om 11:33

    Ik zie hier het nut niet van, ik denk dat de bouwluitjes gemiddeld meer dan 160 km per dag afleggen, dus dan moeten ze minimaal drie x per dag opladen.
    Totaal nutteloos…

    En waar slaat dat abonnement op accu’s nou weer op?!?!?!?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 september 2010 om 11:40

      @YaSo: dat is toch slim. Juist die accu’s zijn kneiterduur en zouden ervoor zorgen dat mensen de Kangoo links laten liggen. Door de accu’s te leasen/huren hoeven kopers van een elektrische Kangoo zich geen zorgen te maken over de kwaliteit/prestaties/levensduur van de accu’s, want als ze kapot zijn krijg je gratis nieuwe en ook betaal je nu een klein bedrag per maand ipv dat je in het begin veel moet investeren in iets waarvan je niet weet of het goed werkt.

      De kosten die je nu betaald door de accu’s per maand kan je mooi vergelijken met de kosten die ze voorheen moesten betalen aan wegenbelasting oid.

      Login om te reageren
      • YaSo zegt

        22 september 2010 om 13:41

        @robbie: Ok, als je het zo stelt…

        Maar dan nog met een actieradius van 160 km heb je er nog niks aan.

        Login om te reageren
  8. js zegt

    22 september 2010 om 11:35

    traag? 226Nm bij heel weinig toeren. De meeste bedrijfswagentjes in dat segment komen daar niet aan.
    130km/u traag? 650kg + voertuig hoeft echt niet sneller te gaan hoor.

    160km lijkt me voor veel toepassingen best haalbaar. Bijvoorbeeld: 120km rijden 8u werken ter plaatse (en ondertussen accu’s laden aan) en weer 120km huiswaarts.

    Voor een koerier is dit niks, maar voor bijvoorbeeld een bouwaannemer kan dit werken.

    Login om te reageren
  9. peter zegt

    22 september 2010 om 11:38

    dit lijkt me nuttig aan de havens enzo, maar op de openbare weg??? en wie gaat zoveel betalen voor dat ding

    Login om te reageren
  10. js zegt

    22 september 2010 om 11:38

    accu-abo: simpel accu lease je, accu kapot andere accu en rustig verder abo betalen.

    Login om te reageren
  11. clijde zegt

    22 september 2010 om 11:42

    Ze zijn nu al gek aan het worden bij renault. 72 euro per maand ! En de stroom rekening zal ook lachen als je hem ook veel gebruikt. Na 10 jaar zal de 72 euro per maand ook wel 4x zo duur worden. Wat een mafketels.

    Login om te reageren
    • philippe zegt

      22 september 2010 om 19:37

      @clijde: Hallo, als je niet weet waarover je spreekt, hou dan best je mond voor je andere mensen in jou onzin laat geloven.

      Je betaald die €72 als “abonnement” voor het lenen van je accu. Het gaat hier om het idee van ruilstations (veronderstel dat dit de Renault-garages gaan worden) te gebruiken voor je accu, is ie leeg, wissel je hem dus met een “verse”. Ik denk ook wel dat je ze via het net kan opladen. Het is dus best interessant om 72 euro aan brandstof kosten te betalen.

      Login om te reageren
  12. clijde zegt

    22 september 2010 om 11:45

    Geef maar 10 jaar garantie voor de accu’s !

    Login om te reageren
  13. Laue zegt

    22 september 2010 om 11:50

    duh, ligt er maar net aan in welke branch de auto word ingezet. Een koerier zal hier niets aan hebben.

    Login om te reageren
  14. RP zegt

    22 september 2010 om 11:55

    Ik wil een Duracar, geen kangaroe!

    Login om te reageren
  15. Bart zegt

    22 september 2010 om 11:56

    @js & @laue

    Ligt er natuurlijk aan wat voor koerier. Een koerier van b.v. TNT die actief is in enkele wijken van een grote stad legt niet veel kilometers af. Daarvoor is het dus voldoende.

    Bovendien is dit ideaal voor het laden en lossen in grote steden, aangezien het voertuig geen geluid maakt. Dat betekend dat ook s’nachts geladen en gelost kan worden.

    Login om te reageren
  16. Odi zegt

    22 september 2010 om 12:01

    Krachtstroom Aggregaat erin en je komt nog veel verder (of je kunt ‘m opladen terwijl je werkt :P

    Login om te reageren
  17. GWBoes zegt

    22 september 2010 om 12:02

    Theoretisch is deze auto voornamelijk handig voor lokale ondernemers. Deze hebben echter meestal niet de financiële middelen om 20.000 euro te betalen voor een volledig standaard auto.
    Wat er in de praktijk zal gebeuren is dat ze gekocht worden door grote multinationals om zich als een milieubewust bedrijf te profileren terwijl ze in de praktijk er eigenlijk niks aan hebben omdat ze zo ver van hun depot werken.

    Login om te reageren
  18. somebody zegt

    22 september 2010 om 12:08

    Electrisch is de toekomst… Deutsche Post/DHL start met electro Iveco Daily’s.
    En 130km/u is genoeg voor bestelwagens, zeker als ze geladen zijn….

    Login om te reageren
    • Bilskrot zegt

      22 september 2010 om 15:26

      @somebody:

      Ten eerste: je valt in herhaling. Ten tweede: als een bepaald bedrijf het gaat uitproberen, wil dat nog niet zeggen dat het de toekomst IS. Dat zal, jawel…, de toekomst moeten uitwijzen.

      In de jaren twintig waren er ook al elektrische auto’s. In de jaren ’70 had je in Amsterdam de ‘witkarren’ en werd er ook geroepen dat het de toekomst was. Dat bleek het niet te zijn. Of de elektrische auto’s van de huidige generatie toekomst hebben, zullen we dus gewoon moeten afwachten.

      Login om te reageren
  19. Bart zegt

    22 september 2010 om 12:17

    @ somebody

    Hier in München rijden ze al meer dan een jaar :-)

    Login om te reageren
  20. bpc zegt

    22 september 2010 om 12:42

    mooi voor die prijs maar of het ook echt gaat aanslaan…
    mensen met bedrijfswagens leggen voornamelijk toch veel kms af en dan is electrisch toch niet eht aan te raden ?

    Login om te reageren
  21. de sjonnies zegt

    22 september 2010 om 12:46

    En ’s winters met je lichten aan, de kachel en de achterruitverwarming en de ruitewissertjes?
    Hoe ver kun je dan rijden ?

    Login om te reageren
  22. L=Fred zegt

    22 september 2010 om 12:51

    Ook is de prijs exclusief accu’s, want daar moet je een abonnement op nemen á 72 euro per maand (ex. BTW).

    WAT??? Hoe verzinnen ze het?

    Login om te reageren
    • Teet zegt

      22 september 2010 om 13:16

      @L=Fred: “is de prijs exclusief accu’s”…. “Hoe verzinnen ze het?”
      Het is juist een goed idee: Niemand wil 7000 euro extra neerleggen bij aanschaf om er na een paar jaar achter te komen dat de accu’s (met twee c’s) waardeloos zijn. Liever dat risico bij de fabrikant leggen en weten waar je aan toe bent. Enne… als je alleen nog maar kwartjes tankt in plaats van euro’s dan is 70 euro per maand helemaal niet zo’n probleem.

      Het probleem is dat wij automobilisten te veel gewend zijn aan de benzine auto en hoe deze betaald wordt. ZIe de accu-kosten als een deel van de brandstof-kosten en je kan het al makkelijker vergelijken. Blijft alleen nog die peperdure aanschaf waarde over. Hopelijk is dat een kwestie van tijd.

      Login om te reageren
  23. NLBUURMAN zegt

    22 september 2010 om 16:32

    een Eelektrische kangoo, tijdelijk met extra E?

    Login om te reageren
  24. duckje zegt

    22 september 2010 om 16:34

    €20000!!!!!!
    dit wordt met ruime voorsprong de goedkoopste elektrische wagen in de nabije toekomst!!!!!!!

    maar alle renaults zijn goedkoop

    Login om te reageren
  25. Silversurfer zegt

    22 september 2010 om 17:00

    als je geen wegenbelasting en bijtelling hoeft te betalen kan het interessant zijn. vergeet ook niet dat je tegenwoordig moet bijtellen over de waarde van de bedrijfsauto incl bpm en btw. dan kost een caddy bv al snel € 20.000,-.

    Login om te reageren
  26. NicoLauda zegt

    22 september 2010 om 17:33

    Volgens mij zijn de huidige diesels in de kangoo echt niet sterker, en harder dan 130 lopen ze ook niet.
    Voor lokaal verkeer dus prima, maar voor mij te weinig.
    Ik maak geregeld dagen van 600km+, maar de DAF LF van mijn werk maakt er dagelijks niet meer dan 85.(rondje om de kerk)

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    22 september 2010 om 18:52

    Is best wel goed voor in de stad ofzo lijkt me zo… anders is de actieradius misschien ietwat te klein… :s
    Is ook wel best een mooie prijs voor een elektrische bedrijfswagen…
    Zal waarschijnlijk wel een klein succesje worden.. want de bedrijven zullen hier wel voldoende premies op krijgen ;)

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    22 september 2010 om 20:33

    160km? Dat gaat gewoon niet werken… Vooral niet als bedrijfswagen!

    Login om te reageren
  29. Fred zegt

    27 september 2010 om 11:20

    Prachtig idee, maar ik rij met mijn bloementoer gemiddeld 200 km per dag met uitschieters tot 250 km. Dus nee, helaas niet ver genoeg. Als er nu een snellaadsysteem komt zal het wel kunnen en kies ik er direct voor.Maar dan alleen “tanken” met groene stroom.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North