• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een autoverzekering bij DSB, wat nu? [updated]

Auteur: robbie, gepost 13 oktober 2009 om 15:51 – 91 Reacties

DSB Bank

Persoonlijk kon ik gister slechts met heel veel moeite voorkomen dat ik in lachen uitbarste toen ik hoorde dat de DSB zeepbel eindelijk (zo goed als) geknapt was. Iedereen met een beetje verstand zag dit debacle natuurlijk van ver aankomen. En vandaag is het The Day After en gaan mensen zich steeds meer afvragen wat de gevolgen precies zijn. Zo verstrekte DSB niet alleen hypotheken en draaiden ze mensen op een andere manier een poot uit, je kon er ook (auto)verzekeringen afsluiten. Hoe moet dat nou verder?

Ben jij zo verstandig geweest om bij Dirk en zijn vrienden een verzekering af te sluiten? Dan hebben we goed nieuws voor jullie. Zolang DSB onder curatele staat (zoals nu het geval is) ben je nog gewoon verzekerd (en moet je ook nog gewoon premie betalen). Wat er precies gebeurt als de boel failliet gaat is nog niet bekend. De mensen van RTL Z hebben de volgende informatie voor ons achterhaald:

Als je een verzekering hebt bij DSB, ben je dan nog verzekerd?
Daar kunnen we heel kort over zijn, de verzekeringen lopen gewoon door. Als je schade hebt, dan kun je die schade melden bij DSB Schade in Wognum. Stel dat er een partij is die DSB Schade over wil nemen dan moet je zaken doen met die verzekeraar. In geval van faillissement- dan houdt de verzekering in principe op. Wat er dan gebeurt als je schade hebt, dat zijn we nog aan het uitzoeken.

Als je achterloopt met het betalen van de premie van je verzekering bij DSB, wat moet je dan doen?
Mensen moeten in hun polis kijken wie de risicodrager is. Zij zijn de partijen die uiteindelijk uitbetalen. Vraag aan hen hoe het verder moet. De verzekeringen van DSB zitten in een aparte NV en volgens De Nederlandsche Bank is die financieel gezond, dus de kans dat die tak failliet gaat is niet zo groot. Mocht dat onverhoopt toch zo zijn, dan is er een opvangregeling van alle verzekeraars samen.

UPDATE 13-10-2009 23:00 DSB Verzekeringen heeft een mailtje verstuurd naar klanten met de volgende informatie…

Geachte XXX,

U heeft verzekeringen lopen bij DSB Bank. DSB Bank is onderbemiddelaar en in feite lopen de verzekeringen via Aon Verzekeringen. Wij kunnen ons voorstellen dat u hierover vragen heeft.
Daarom ontvangt u hierbij informatie over de situatie rond DSB Bank en uw schadeverzekeringen.

  • De bank en de levensverzekeringsactiviteiten staan los van schadeverzekeringsactiviteiten. Voor wat betreft de schadeverzekeringsactiviteiten fungeert DSB Verzekeringen als tussenpersoon en niet als risicodrager. Uw verzekeringen lopen bij een verzekeringsmaatschappij die niet tot de DSB-groep behoort.
  • U hoeft zich als klant dus geen zorgen te maken over dekking, premies, schades: deze activiteiten gaan gewoon door los van wat er met DSB bank gebeurt. De desbetreffende verzekeringen vindt u in uw Digitale Polismap.
  • Alle verzekeringspremies zijn afgedragen aan verzekeraars en er lopen geen schadebetalingen via DSB Bank. Aon Verzekeringen verzorgt het betalingsverkeer rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappijen buiten DSB om. Voor de goede orde: Aon maakt geen deel uit van de DSB-groep, maar is een zelfstandige assurantietussenpersoon.
  • Wanneer u uw verzekeringspremies via een DSB Bankrekening betaalt of wanneer u een schade-uitkering verwacht, dan adviseren wij u om via uw Digitale Polismap een ander bankrekeningnummer op te geven, zodat de inning van de premies en de schadebetalingen gewoon door kunnen gaan en de dekking van de schadeverzekeringen geen gevaar loopt.
  • Mocht u vragen hebben over een lopende schade of wilt u een schade melden dan kunt u op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur contact opnemen met onze afdeling Klantenadvies op telefoonnummer 071-3643501. Uiteraard kunt u voor overige zaken een e-mail sturen naar: [email protected].

Voor verdere vragen met betrekking tot DSB verwijzen wij u naar DSB Bank.

Met vriendelijke groet,
Aon Verzekeringen.

Ook interessant!

  • Minder schade, toch is je autoverzekering niet voordeliger
  • Dit is de duurste stad van Nederland qua autoverzekering
  • Schadevrije jaren makkelijker te overdragen
    Hoera, schadevrije jaren makkelijker te overdragen
  • Verzekeraar weigert oudere met meer dan 136 pk
    Verzekeraar weigert oudere met meer dan 136 pk

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering

Vorig bericht: « Cargraphic velgen voor Porsche Panamera
Volgend bericht: Video: Zo kan zelfs je schoonmoeder parkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    13 oktober 2009 om 15:56

    m.a.w je kan behoorlijk de lul zijn. Toch vind ik dat DSB ten onder gegaan is aan die linkse lakeman, de rat dat hij is.

    Login om te reageren
    • minimarcos zegt

      13 oktober 2009 om 16:07

      @Laue:
      @donaldduck:

      Lakeman heeft het dan misschien bespoedigd door zijn onhandige actie,
      maar het blijft gewoon de schuld van de directie (en dirk in het bijzonder)…

      Login om te reageren
  2. Sebas zegt

    13 oktober 2009 om 16:01

    Uiteindelijk heeft DSB het toch echt aan zich zelf te danken denk ik zo! Of niet!?

    Login om te reageren
  3. SDM zegt

    13 oktober 2009 om 16:03

    @Laue
    hahahaha ja idd , het heeft helemaal niks te maken met het feit dat ze al jaren aan het kloten waren! Hoe toch eens op met dat soort Wilders actualiteiten praat. Doe eens een stap terug en kijk naar het grote plaatje, die h$fters van DSB hadden het niet heel veel langer volgehouden met hun pruts bank.

    Het is allemaal mooi klote voor al die mensen die net hun ice save rekeningetjes bij Dirk hadden ondergebracht. Wat hebzucht al niet doet met de mens. ;)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      13 oktober 2009 om 16:19

      @SDM:
      geef toe,dat lakemanzaakje stinkt

      Login om te reageren
  4. Donstil zegt

    13 oktober 2009 om 16:04

    Beetje vervelend geschreven. Ik heb mijn Auto verzekerd via DSB (dat is het enige wat ik daar heb btw) en de polis was goed en de premie ook. Geen bullshit verder en ook “poot uitdraaien” is een beetje overdreven.

    De DSBAutoverzekering is ondergebracht bij Aon en ik ga er daarom vanuit dat het keurig wordt overgenomen.

    Natuurlijk heel stoer om een Stukje te schrijven wat de DSB lekker afkraakt. De andere media doet dit ook dus autoblog moet wel volgen dat begrijp ik.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2009 om 16:12

      @Donstil: zo nasty is mijn artikel nou ook weer niet. En de opmerking: “en draaiden ze mensen op een andere manier een poot uit” slaat niet op de autoverzekeringe of wat dan ook, maar meer op koopsompolisen, doorlopende kredieten etc…

      Verder mag je blij zijn dat wij onze lezers nog wat informatie geven mbt hun autoverzekering!

      Login om te reageren
    • Larrs zegt

      13 oktober 2009 om 18:28

      @Donstil: Ik heb ook een autoverzekering bij DSB en ik wist niet eens dat die verzekering eigenlijk van Aon was.

      Net heb ik een mailtje gekregen van Aon zelf, omdat ik dus bij deze bij hun een autoverzekering heb.

      Aantal quotes uit dat mailtje:
      “De bank en de levensverzekeringsactiviteiten staan los van schadeverzekeringsactiviteiten. Voor wat betreft de schadeverzekeringsactiviteiten fungeert DSB Verzekeringen als tussenpersoon en niet als risicodrager. Uw verzekeringen lopen bij een verzekeringsmaatschappij die niet tot de DSB-groep behoort.”

      “U hoeft zich als klant dus geen zorgen te maken over dekking, premies, schades: deze activiteiten gaan gewoon door los van wat er met DSB bank gebeurt.”

      Ik ga het dan wel meemaken of DSB als tussenpersoon weg valt. :)

      Login om te reageren
  5. donaldduck zegt

    13 oktober 2009 om 16:05

    Nu kan Lakeman lekker zijn zakken vullen met schadeclaims.

    Login om te reageren
  6. Sgt. Stevil zegt

    13 oktober 2009 om 16:05

    @Sebas:

    Deels wel, maar zoals hierboven ook benoemd wordt: Goetverdoeme Lakeman! Anders blèr je effe ’n bank ’t faillisement in met je domme uitspraken! Denk je dat we hier met z’n allen beter van worden? Een bank die omvalt is goed nieuws en daar durf je mee te pronken? Als er misstanden zijn los je dat op, nu kunnen je arme slachtoffers wel naar hun geld fluiten. Denk je dat zij vooraanstaan bij ’n faillisement? Vergeet ’t maar: als DSB kopje onder gaat mogen ze achteraan in de rij aansluiten.

    In de tussentijd: ik zou maar alvast beginnen met het oversluiten van je verzekering. Zo kan je in ieder geval zelf bepalen bij wie je terecht komt (al zal ’n eventuele koper van DSB Schade wel aanbieden over te stappen).

    Login om te reageren
  7. Honda88 zegt

    13 oktober 2009 om 16:06

    ….Iedereen met een beetje verstand zag dit debacle natuurlijk van ver aankomen….

    Weet je — zo achteraf zag ik het ook van verre aankomen, maar ja daar heb ik nu niets meer aan =)

    Login om te reageren
  8. Dinges zegt

    13 oktober 2009 om 16:07

    HEEL GOED.

    Het werd tijd dat Nederland af is van deze (bijna) criminele organisatie.
    Ze hielpen 60 of 70% van de jeugd aan leningen die ze nooit konden aflossen.

    -edit: hou het even netjes!-

    Login om te reageren
  9. jack zegt

    13 oktober 2009 om 16:08

    @SDM,

    Toen in 2007 de grotere banken (ABN, ING, Rabo, etc.) een spaar rente gaven van nog geen 4% gaf de DSB als klein bankje 7% rente. Dan vindt ik de mensen die bij de DSB gaan zitten gewoon weg achterlijk. Kijk dat een bank een paar tiende hoger zit met rente is mogelijk. Maar absoluut geen 3% meer als een ander. Dan weet je op voorhand al dat je genaaid wordt. En het ergste van alles is, dat zo’n rot programma als Hart van Nederland, al die achterlijke nog in beeld brengt ook omdat ze zo zielig zijn.

    Sommige mensen willen gewoon genaaid worden, en iemand die daar van profiteert kan ik dan ook alleen maar een slim persoon noemen.

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    13 oktober 2009 om 16:14

    haha het is de schul van lakeman! Wat een grap. Het imago van een bank dient wel sterker te zijn dan te stem van een man. Denk je dat niemand ooit de ABN Amro de dood in heeft gewenst. En die bestaat ook nog mooi. Nee dit is simpelweg een kleine bank die een te groot spel begon te spelen. Een bank met incompetente commissarissen bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  11. floryn zegt

    13 oktober 2009 om 16:16

    ik wiast nooit dat DSB bank trouwens verbonden was aan frisia financieringen en lenen.nl etc. Het zijn idd boeven geweest.

    Login om te reageren
  12. Erikkiee zegt

    13 oktober 2009 om 16:16

    @ Sgt. Stevil

    ‘nu kunnen je arme slachtoffers wel naar hun geld fluiten.’

    Dat heb je dus mis, Door dit faillisement kunnen mensen erachter komen hoeveel geld ze teveel betalen/ betaald hebben d.m.v. een onderzoek. Dat had anders niet gekund, omdat DSB daar lekker over zweeg. En zodra ze weten wat ze teveel betaald hebben, komen de schadeclaims. En ja, Dirkje word persoonlijk aansprakelijk gesteld. Kost deze mensen mischien wat werk, maar die krijgen wel degelijk hun geld terug! De enige mensen die echt de dupe zijn, zijn de mensen die meer dan een ton als spaargeld had staan of een achtergestelde deposito regeling heeft/ had ;)

    Login om te reageren
  13. Mc zegt

    13 oktober 2009 om 16:21

    Blijkbaar heeft dhr Scheringa zelf ook iets te veel lenen.nl reclames gezien:
    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/248188/Dirk-Scheringa-heeft-miljoenenschuld-bij-DSB-Bank.htm

    Login om te reageren
  14. Ex Werknemer zegt

    13 oktober 2009 om 16:27

    Maar wel een jaar geleden een mooie deal met de DSB afgesproken voor het plaatsen van financierings links op de homepage. Toen was DSB wel goed genoeg.

    Verder moet je beter je huiswerk doen. De verzekering is afgesloten via AON. DSB handelt de schade niet eens af. Dat loopt allemaal via AON.

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    13 oktober 2009 om 16:30

    ik zag dit al aan komen voor dat Dirk geboren was ..

    bedrijven bestaan of gaan naar de klote door maar 1 ding ..
    vertrouwen ..

    geld voor autofabrikanten ook ..

    Login om te reageren
  16. Potver7 zegt

    13 oktober 2009 om 16:31

    Natuurlijk is Lakeman niet in z’n eentje verantwoordelijk voor de ondergang van DSB. Maar hij heeft wel een behoorlijke baksteen bijgedragen. En hij heeft er echt helemaal niemand een dienst mee bewezen, ook zijn eigen ‘klanten’ niet.

    @floryn: “Het imago van een bank dient wel sterker te zijn dan te stem van een man.”
    Een man die de sentimenten van het volk goed weet te bespelen kan HEEL veel voor elkaar krijgen hoor! Denk aan Buckler – Heineken is ook geen kleine jongen…

    Login om te reageren
  17. jeezyweezy zegt

    13 oktober 2009 om 16:31

    DSB was dus gewoon tussenpersoon? Je hebt niks te vrezen lijkt me, op je groene kaart staat de echte verzekeraar.
    [offtopic]Succes Lakeman / Scheringa… Tokkies naaien is misschien makkelijker, helaas voor jullie zijn dat ook de mensen die eerder persoonlijk geweld gebruiken als ze boos op je zijn…[/offtopic]

    Wel grappig om te zien dat zelfs hier de DSB discussie al gevoerd wordt :-)

    Login om te reageren
  18. jack zegt

    13 oktober 2009 om 16:32

    @Lincoln,

    Wie is dan die grote investeerder in de PSA?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 oktober 2009 om 16:33

      @jack .. de consument ..

      Login om te reageren
  19. Laurens zegt

    13 oktober 2009 om 16:32

    Wat, DSB failliet? Daar gaat mijn 5GT…

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      13 oktober 2009 om 16:34

      @Laurens: iemand nog de Renault versie ;-)

      Login om te reageren
  20. jack zegt

    13 oktober 2009 om 16:34

    @Lincolc,

    Damn, niks meer op terug

    Login om te reageren
  21. F430scud zegt

    13 oktober 2009 om 16:37

    was wel te verwachten dat die bubbel vroeg of laat zou barsten, ik heb mn geld gelukkig ergens anders besteed

    Login om te reageren
  22. marc zegt

    13 oktober 2009 om 16:56

    Alle banken gaan kapot als de mensen massaal hun geld er weg halen. De hoeveelheid mensen om ABN om te laten vallen is hoger aangezien de bank zelf groter is dan DSB. Ook ABN is omgedonderd, anders waren ze nu niet van de staat. Fortis idem.

    Dat gezeur dat ze hogere rente geven dus dan moeten ze wel fout zijn is een beetje kort door de bocht. Mischien neemt DSB genoegen met een lagere winstmarge, mischien hebben ze door hun kleinere grootte minder bonussen uit te betalen, mischien verdienen ze meer op hun leningen.

    Feit is dat niemand, maar dan ook niemand, deze mensen een pistool tegen het hoofd heeft gezet om een lening te nemen of geld te sparen bij DSB. Alemaal vrijwillg gedaan, bij volle verstand. En als je te dom bent om te realiseren dat die koppelverkoop je meer geld kost dan is dat jouw probleem.

    Persoonlijk vind ik dat Lakeman een hufter eerste klasse is door moedwillig dit soort zooi te roepen. Als hij aangeklaagt wordt voor smaad mag hij van mij zijn laatste cent welkwijtraken.

    En of dat nou links is, Laue, of rechts populistisch Wilders geneuzel, dat laat ik verder ook maar in het midden. Dit heeft hier:
    A- Absoluut niets mee te maken
    B- Hoort niet thuis op een blog over auto’s

    Als je niets begrijpt van hoe banken functioneren heeft het weinig nut om loze opmerkingen te maken. Volgend jaar toch maar eens economie kiezen in je vakkepakket…

    Login om te reageren
  23. Laurens zegt

    13 oktober 2009 om 17:05

    Allemaal leuk en aardig, maar het kost een bekende wel mooi 0,71 Euro, misschien zelfs wel 0,75 Euro (rente op rente)…

    OT: sterkte, als je geld erin zit. Uiteraard doet iemand dat vrijwillig, net als een nieuwe auto kopen :-)

    Login om te reageren
  24. VolopPaffen zegt

    13 oktober 2009 om 17:11

    @marc Hulde…… eindelijk een zinnige opmerking.

    Login om te reageren
  25. Aero zegt

    13 oktober 2009 om 17:12

    Dit is toch geen nieuwsforum? Dus misschien is het beter om de discussie over wel of geen criminele organisatie ergens anders te houden. Autoblog informeert gewoon wat de stand van zaken is omtrent de autoverzekeringen verder niets, dus laten we het daar ook gewoon op houden.

    Login om te reageren
  26. Jopie zegt

    13 oktober 2009 om 17:21

    Heel sneu dit: “Persoonlijk kon ik gister slechts met heel veel moeite voorkomen dat ik in lachen uitbarste toen ik hoorde dat de DSB zeepbel eindelijk (zo goed als) geknapt was”
    Wat DSB deed is niets anders dan andere banken en door mensen op te roepen massaal hun geld weg te halen kan je iedere bank laten omvallen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2009 om 17:29

      @Jopie: Sorry hoor, maar DSB ‘Bank’ zou ik niet echt willen vergelijken met ‘gerenomeerde’ banken zoals ABN Amro, Rabobank en ING. Woekerpolisen, terrorhypotheken en andere vuile spelletjes kom je daar niet (zo massaal) tegen.

      Je hebt gelijk als je zeg dat je op deze manier elke bank kan laten ploffen, maar dat is een ander verhaal. Ook is het natuurlijk jammer voor als het personeel etc, maar een betrouwbare/eerlijke ‘bank’ zou ik DSB niet willen noemen.

      Ze waren goed in het verstrekken van leningen en ze waren een grote tussenpersoon. Ze hadden slechts een aantal jaar een bankvergunning, maar die heeft Leaseplan(!) ook. Als je een bankvergunning hebt en jezelf bank noemt ben je in mijn ogen nog geen bank!

      Login om te reageren
      • dirk zegt

        13 oktober 2009 om 19:20

        @robbie:
        je moet je eens verdiepen in de gerenomeerde banken. Die sloten bv tot vorige week nog koopsompolissen af terwijl de dsb dat al een half jaar niet meer doet. Ofwel ze zijn even slecht.
        Ja inderdaad jammer voor het personeel. Mijn vrouw is nu werkloos. En daarvan geef ik Lakeman en de media de schuld. En uiteraard heeft ieder er een mening over maar van die ongenuanceerde uitspreken wordt ik misselijk.

        Login om te reageren
        • Laurens zegt

          13 oktober 2009 om 19:28

          @dirk: heel normaal product, koopsom polissen. Vraag altijd meerdere offertes aan. De koppelverkoop van DSB, daar kun je wel je vraagtekens bij zetten.

          Over het algemeen, wat je niet snapt, ook niet doen. Laat de motorkap dicht, voor de meesten hier dus ;-)

          Login om te reageren
          • dirk zegt

            13 oktober 2009 om 19:38

            @Laurens: mee eens, maar het gaat erom dat al die andere banken ook niet zo onschuldig zijn. Ik zeg ook niet dat Dirk het goed heeft gedaan. Ik zeg wel dat hij een goedlopend bedrijf had. Toch veel mensen dus die de moterkap open doen, daardoor in de penarie komen en dat afschuiven op Dirk en zijn bank. zo jammer…

            Login om te reageren
  27. arjens zegt

    13 oktober 2009 om 17:30

    Is er dan iets met de DSB bank aan de hand?

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    13 oktober 2009 om 17:34

    Leuk dat sommige reaguurders de inhoud van de site veel beter weet in te delen dan de sitebeheerders.

    Ik snap daarom ook niet dat we nog niet doodgegooid worden met sites van deze betweters.

    Altijd en eeuwig dat gezeur over wat er wel of niet autogerelateerd is.

    Dat maakt AB zelf uit. Gezien het succes en de groei van afgelopen jaren denk ik dat ze dat namelijk prima kunnen.

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    13 oktober 2009 om 17:40

    in de reeks quotes van (de meester) Henry Ford ..

    “het is maar goed dat het volk het bankwezen en monetair systeem niet begrijpt .. anders hebben we voor morgenochtend een revolutie” ..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      13 oktober 2009 om 17:44

      @lincoln:

      Dat ging dan ook vooral over de Centrale banken.

      Slimme man, die Henry Ford. ;)

      Login om te reageren
  30. Mc zegt

    13 oktober 2009 om 17:44

    @ Marc
    Klopt niet helemaal wat je zegt: in principe krijg je een rente (vergoeding) voor het plaatsen van je geld bij een bepaalde bank. Deze vergoeding hangt sterk samen met het risico wat je geld loopt. Zie het als aandelen, als een aandeel erg volatiel is kun je erg veel winst maken, maar ook verlies.Dit zelfde geldt ook voor rentepercentages. Bij de DSB en ook Landsbanki waren de rentes veel hoger dan andere banken. Dit zegt wel iets over het risico… en zie hier het gevolg.

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    13 oktober 2009 om 17:51

    in de reeks quotes van (de meester) Henry Ford ..

    “een onderneming die niets ander voortbrengt dan geld .. is een armzalig soort van organisatie” ..

    Login om te reageren
  32. JPM zegt

    13 oktober 2009 om 17:53

    @ robbie

    Je kan dan wel in lachen uitbarsten maar de bank waar jij bij zit gaat er ook problemen door krijgen. Ik weet toevallig dat er 2 banken zijn die in problemen gaan komen door het depositogarantiestelsel. Andere banken moeten namelijk het geld van DSB vergoeden en laat daar nou net een paar tussen zitten die net erg solvabel zijn. Wie het laatst lacht…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2009 om 18:08

      @JPM: Robbie heeft zijn geld (relatief) veilig ondergebracht bij een stel boeren en die hebben toevallig een van de hoogste dekkingsgraden. Dus dat zal wel los lopen.

      Verder zeg ik nergens dat ik in lachen uitbarst ben! Ik hou er niet zo van als mijn woorden verdraaid worden! Ik heb wel zoveel verstand van het financiele systeem dat ik begrijp wat de consequenties zijn als een dergelijk bedrijf dreigt om te vallen.

      Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    13 oktober 2009 om 17:53

    in de reeks quotes van me oma ..

    joh .. wat maakt het uit .. als je maar gezond bent ..

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    13 oktober 2009 om 17:55

    @ lincoln

    Jammer zeg dat al die wijsheid van Henry Ford door geen enkele andere Amerikaan werd opgepikt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 oktober 2009 om 18:01

      @JPM ..
      heb je wel eens van hebzucht gehoort ??
      da,s een universele menselijke eigenschap ..

      of vond je “dirk schieringa” zo amerikaans klinken ??

      Login om te reageren
  35. hamidd zegt

    13 oktober 2009 om 17:57

    hopelijk dat ze de ABN Amro ook even wat onderzoekjes doen want dan komt er wat meer naar boven vooral van meneer de oohhh zo goede bos die zijn zakjes lekker vult lelijke hond dat het is

    Login om te reageren
  36. Race_Kees zegt

    13 oktober 2009 om 18:07

    Ik vind het wel opvallend dat sinds de crisis het lijkt of iedereen verstand heeft van runnen van een financiële instelling. Lakeman krijgt zijn straf nog wel, linksom dan wel rechtsom.

    Iedereen die denkt dat DSB gelijk is aan de Rabobank of ING moet zich nog maar eens verdiepen in de zaak en tot die tijd zijn mond houden.

    Login om te reageren
  37. RenesisHP zegt

    13 oktober 2009 om 18:30

    Het maakt geen fuck uit bij wie je een autoverzekering hebt. Het zijn allemaal oplichters zodra ze moeten uitbetalen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 oktober 2009 om 18:39

      @RenesisHP .. (flashback) ik hoor je nog zo zeggen (schrijven) ..
      “jahaa .. maar gelukkig ben ik goed verzekerd” ..
      waarop ik je nog succes wenste bij het claimen ..

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        13 oktober 2009 om 19:05

        @lincoln:

        Dat klopt. Is ook vrij weinig aan verandert.

        Maar zelfs dat is nog geen garantie voor een goede afhandeling.

        Login om te reageren
  38. ErwinLagcher zegt

    13 oktober 2009 om 18:37

    Kortom, wat leren we hiervan?

    Sparen doe je nog steeds in een oude sok onder je matras.
    Zijn de oudjes toch niet zo ouderwets als wij denken.

    Nu nog een oude sok vinden….. ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      13 oktober 2009 om 18:39

      @ErwinLagcher:

      En dan hopen dat de belastingdienst er niet achter komt.

      Die oude sok is helaas niet toegestaan.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        13 oktober 2009 om 18:44

        @RenesisHP: Dat mag wel hoor, er mag alleen niet heel veel geld in zitten (max. 20.000 euro).

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          13 oktober 2009 om 19:06

          @robbie:

          Een oude sok is pas interessant vanaf de 20.000 euro. ;)

          Login om te reageren
        • dirk zegt

          13 oktober 2009 om 19:46

          @robbie:
          En waar ik dus een beetje misselijk van wordt, is dat jij de val van een Bank met 400.000 rekeninghouders, en 2000 werknemers associeert met “lachen”, “verstand”, “debacle” en “zeepbel”.
          Jammer….

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            13 oktober 2009 om 23:02

            @dirk: Ik lach niemand in zijn gezicht uit. Heb medelijden met alle (ex-)werknemers en mensen die gedupeerd zijn. Maar feit blijft dat een heleboel mensen in de belachelijke producten van dhr. Scheringa zijn gestapt.

            Login om te reageren
  39. ErwinLagcher zegt

    13 oktober 2009 om 18:44

    Belastingdienst????? SSSSSSSSSSSSSSSSTTTT!!!!!

    Niemand vertellen ;)

    Gewoon stoppen met die stinkoorlog in Afghanistan en niet mijn sok verklikken ;)

    Login om te reageren
  40. ErwinLagcher zegt

    13 oktober 2009 om 18:45

    @ robbie

    per sok?

    Login om te reageren
  41. Mao zegt

    13 oktober 2009 om 18:45

    Ook een leuke

    “Let me issue and control a Nation’s money and I care not who makes it’s laws”

    Mayer Amschel Bauer Rothschild

    Login om te reageren
  42. Rob USA zegt

    13 oktober 2009 om 18:53

    Gewoon jammer dat die solvabele bank door wat geschreeuw van Lakeman failliet gaat met al zijn medewerkers en alle grotere spaarders die nu waarschijnlijk hun geld kwijt zijn terwijl ze alleen maar aan het sparen waren ipv hypotheken af te sluiten en koopsompolissen.
    En dat terwijl ik het niet met de praktijken eens ben.
    Maar met hulp van de staat hadden ze vast een betere oplossing gevonden voor de gedupeerden, wat nu eigenlijk onmogelijk is geworden.

    Login om te reageren
  43. DonSei zegt

    13 oktober 2009 om 18:58

    Krijg net een mail van de DSB-bank:
    Geachte heer ……,

    U heeft verzekeringen lopen bij DSB Bank. DSB Bank is onderbemiddelaar en in feite lopen de verzekeringen via Aon Verzekeringen. Wij kunnen ons voorstellen dat u hierover vragen heeft.
    Daarom ontvangt u hierbij informatie over de situatie rond DSB Bank en uw schadeverzekeringen.

    De bank en de levensverzekeringsactiviteiten staan los van schadeverzekeringsactiviteiten. Voor wat betreft de schadeverzekeringsactiviteiten fungeert DSB Verzekeringen als tussenpersoon en niet als risicodrager. Uw verzekeringen lopen bij een verzekeringsmaatschappij die niet tot de DSB-groep behoort.
    U hoeft zich als klant dus geen zorgen te maken over dekking, premies, schades: deze activiteiten gaan gewoon door los van wat er met DSB bank gebeurt. De desbetreffende verzekeringen vindt u in uw Digitale Polismap.
    Alle verzekeringspremies zijn afgedragen aan verzekeraars en er lopen geen schadebetalingen via DSB Bank. Aon Verzekeringen verzorgt het betalingsverkeer rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappijen buiten DSB om. Voor de goede orde: Aon maakt geen deel uit van de DSB-groep, maar is een zelfstandige assurantietussenpersoon.
    Wanneer u uw verzekeringspremies via een DSB Bankrekening betaalt of wanneer u een schade-uitkering verwacht, dan adviseren wij u om via uw Digitale Polismap een ander bankrekeningnummer op te geven, zodat de inning van de premies en de schadebetalingen gewoon door kunnen gaan en de dekking van de schadeverzekeringen geen gevaar loopt.
    Mocht u vragen hebben over een lopende schade of wilt u een schade melden dan kunt u op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur contact opnemen met onze afdeling Klantenadvies op telefoonnummer 071-3643501. Uiteraard kunt u voor overige zaken een e-mail sturen naar: [email protected].
    Voor verdere vragen met betrekking tot DSB verwijzen wij u naar DSB Bank.

    Met vriendelijke groet,

    Aon Verzekeringen.

    Login om te reageren
  44. JPM zegt

    13 oktober 2009 om 19:28

    @ lincoln

    Je doet alsof hebzucht een slechte eigenschap is. Wat mij betreft is het de mooiste eigenschap van de mens, de meest pure. Hebzucht is wat deze wereld alles heeft gebracht.
    Mijn opmerking wat meer bedoeld om aan te geven dat Ford een exceptionele amerikaan was. En hoe trots veel amerikanen ook op hem zijn, zelf doen ze bar weinig waar hij voor stond.

    @ robbie

    Ook de Rabobank is niet immuun voor dit soort gedoe. Het mooie aan de rabobank is dat niet beursgenoteerd zijn. Ze hoeven een stuk minder informatie vrij te geven maar neem van mij aan dat het daar ook flink rommelt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 oktober 2009 om 19:43

      @JPM ..
      tis nou ook weer niet zo dat hij de amerikaanse bijbel geschreven heeft hoor ..

      dus nogmaals .. DSB is een nederlandse instelling ..
      en zelfs nederlanders mogen quotes van Henry Ford lezen ..

      die zijn net zo universeel als hebzucht nml ..

      Login om te reageren
  45. Autojunkje zegt

    13 oktober 2009 om 19:33

    DSB ” Dirk scheringa boef bank “

    Login om te reageren
  46. Sorcerer zegt

    13 oktober 2009 om 19:46

    JPM: je verwart hebzucht met ‘samen iets bouwen en bereiken’… dat is toch anders. Het woord hebzucht heeft een negatieve connotatie, gelinkt aan egoïsme.

    Verder over de Rabobank: als ik me niet vergis is elke vestiging ‘1 bank’, ofzo. Beslag laten leggen op een bankrekening schijnt ook lastiger te zijn bij de Rabo ofzo, hoorde ik laatst. Maar hoe het met financiële verantwoordelijkheid en risico zit: geen idee… (misschien praat ik wel onzin :P)

    Login om te reageren
  47. Erikkiee zegt

    13 oktober 2009 om 19:48

    Leuk dat sommige mensen hier de schuld geven aan de media en de staat. Maar de heer Scheringa is nog altijd de grote schuldige, Lakeman’s opmerking heeft het hele proces versneld. Vroeg of laat was DSB onderuit gegaan. Erg aardig dat ze voor individuele oplossingen gingen zorgen, maar het vertrouwen was en is sowieso compleet weggevaagd. Zoals de heer Wellink al zei, Voor Lakeman’s uitspraak was het vertrouwen al voor een groot deel weg en was er al redelijk wat spaartegoed weggehaald. Een bank staat of valt bij vertrouwen, vertrouwen was weg, bank was vroeg of laat toch wel gevallen.

    Login om te reageren
  48. Erikkiee zegt

    13 oktober 2009 om 19:51

    @Sorcerer

    Dat heet een Franchise :)

    Login om te reageren
  49. JPM zegt

    13 oktober 2009 om 19:54

    @ Sorcerer

    Ik denk dat die negatieve connotatie een misvatting is aangezien de denotatie ontzettend positief kan zijn. Door hebzucht vind je manieren die je normaal niet zou vinden. Samen iets bouwen en bereiken is leuk en aardig maar competitie is waar het om draait, ergens het eerste mee zijn of in zijn. Dat is ook waar de beloningen te vinden zijn, bij mensen die het eerste, snelste, hoogste, meeste etc. weten te vinden. Het winner takes all principe.

    Login om te reageren
  50. Marc zegt

    13 oktober 2009 om 20:56

    @JPM

    Hebzucht is zeker geen goede eigenschap. Het is mischien wel de eigenschap die het slechste is van allen. Ben niet zo bijbel onderlegd maar het zou zowaar nog wel eens een zonde kunnen zijn.

    Idealen zijn goed. Een ideaal hebben motiveert je tot het bereiken van dingen. Dingen die jou persoonlijk en/of de gehele maatschappij verreiken.

    Om bij de quotes te blijven: Greed is good (Gordon Gecko)

    Rabobank is trouwens coorperatie. Daarom zijn ze altijd in staat om minder presterende vestigingen op te kopen en overeind te houden. Ze zijn ook een van de meest risico mijdende banken en draaien momenteel vaak de geldkraan dicht bij bedrijven met cashflow problemen waardoor deze bedrijven (die meestal wel solvabel zijn) op de fles. Maar nu dwaal ik echt af en kan ik beter ophouden…

    Dus, auto’s… Mooi man! FF kijken of er alweer een nieuwe Gemballa Cayenne is met 40″ velgen en 1 ton gewichtsbesparing door carbonfiber carroserie en carrera 4 kuipjes (en een geile mat roze paintjob en 3 turbo’s, omdat 2 turbo’s zo vorig jaar is…)

    Login om te reageren
  51. JPM zegt

    13 oktober 2009 om 21:09

    @ Marc

    Ik denk dat jij dan nog iets verder moet denken. Hebzucht kent vele vormen. Het is de drijvende kracht achter bijna alles. Ja in een sprookje klinkt maatschappelijk verantwoord en samen dingen opbouwen mooi maar de menselijke natuur is anders. Hebzuch heeft ons de auto opgeleverd, hebzucht heeft ons rijkdom gebracht en het is hebzucht dat een middel tegen kanker zal vinden.

    Login om te reageren
  52. Ary zegt

    13 oktober 2009 om 21:20

    huilen?

    Login om te reageren
  53. Hoek zegt

    13 oktober 2009 om 21:42

    DSB schade verzekeringen is slechts een tussenpersoon. De risicodragende partij (lees degene die de premies ontvangt en uitkeert in geval van schade) is een andere maatschappij, AON genaamd. Zijn zullen gewoon de premie innen en uitkeren in geval van schade.

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    13 oktober 2009 om 22:20

    “Iedereen met een beetje verstand zag dit debacle natuurlijk van ver aankomen.”

    Zijn dat dezelfde mensen die een hypotheek van 3 ton bij de DSB aangingen op een huis van 2 ton?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2009 om 23:03

      @Rick dos: Sommige mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen…

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        13 oktober 2009 om 23:10

        @robbie:

        Ik moet zeggen dat ik me de laatste tijd behoorlijk heb geïrriteerd aan ene Lakeman in zijn daden en uitspraken…

        Maar goed, tot op zekere hoogte moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. Maar daarna mag je ze toch wel op hun eigen blaren laten zitten, anders ontwikkelen ze nooit eigen verantwoordelijkheid…

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 oktober 2009 om 23:14

          @Rick dos: Uiteraard heeft dhr. Lakeman bepaalde zaken in een stroomversnelling gebracht en/of erger gemaakt. En de mensen die nu op de blaren zitten zullen er helaas nooit iets van leren ben ik bang…

          Login om te reageren
          • Rick dos zegt

            13 oktober 2009 om 23:17

            @robbie:

            Nope. Ben ook bang van niet…

            Login om te reageren
  55. ricardo zegt

    13 oktober 2009 om 23:13

    Nu Johan Derksen bij P&W die zijn mening geeft over DSB en AZ. Als dat geen mooie televee wordt…

    Login om te reageren
  56. robbie zegt

    13 oktober 2009 om 23:16

    UPDATE DSB Verzekeringen heeft hun klanten een mailtje met wat extra informatie. Uiteraard hebben we die mail ook opgenomen in het artikel.

    Login om te reageren
  57. Herke zegt

    13 oktober 2009 om 23:27

    Niet goed, niet voor de werknemers, dus niet goed voor de stad en gemeente (werkeloosheid) niet goed voor de sport, want AZ en de schaatsers hebben nu ook problemen. jammer jammer.

    Login om te reageren
  58. Donstil zegt

    14 oktober 2009 om 00:12

    Ik heb het idee dat de eerste regels zijn herschreven. Dacht dat er iets anders stond over lachen. Of zit ik er nou naast?

    Verder mooi dat aon keurig een mail rondstuurt met de gang van zaken. (deze mail komt niet van dsb zoals het stukje doet vermoeden) Nu de spaarders nog redden en dan mogen de tokkie’s met hun “ik sluit meer hypotheek af dan ik kan betalen” hypotheek de boom in.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 oktober 2009 om 00:16

      @Donstil: Nope zinnen zijn niet aangepast. daar zijn we sowieso niet echt van.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        14 oktober 2009 om 00:33

        @robbie: Nee leek mij ook al niet. Verder top dat het auto gedeelte van het probleem is opgelost. kunnen we morgen weer veilig naar ander auto nieuws kijken.

        Login om te reageren
  59. jack zegt

    14 oktober 2009 om 07:42

    Ik zie stiekem ook wel een soort van complot bij de overheid.

    -ex minister van financiën (G. Zalm) is topman geweest bij DSB.

    -ex-topman van DSB (G. Zalm) werd topman bij ABN (overheids bank geworden).

    Meneer Bos niet blij bij bekendmaking dat mr. G. Zalm mee heeft gewerkt aan die praktijken en zo zou het vertrouwen weg kunnen vallen bij ABN klanten.

    Kost meneer Bos, jij, en ik veel centjes.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 oktober 2009 om 08:07

      @jack: en wat is het complot dan precies? Wat schiet de overheid er mee op als ABN Amro ook om zou vallen?

      Dat zou de eigenaar (want die is eigenaar van ABN) miljarden kosten…

      Login om te reageren
  60. Dreke zegt

    14 oktober 2009 om 12:46

    @robbie
    Je stukje is niet helemaal (lees: helemaal niet) vrij van cynisme en negatieve tonatie.
    Dat is de reden dat sommigen zich eraan storen of zelfs uitgelachen voelen.

    Ik heb hier zelf geen last van, omdat ik (voor zover mogelijk) helemaal buiten de kwestie DSB sta. Neemt niet weg dat er al zoveel subjectieve berichtgeving door de media de ether in geslingerd wordt, dat objectiviteit verfrissend kan werken.

    OT:
    DSB heeft in elk geval te meer bewezen dat “handelen ter goeder trouw” definitief tot het verleden behoort.
    Thanks guys, die opsteker kunnen we goed gebruiken!

    Login om te reageren
  61. jack zegt

    14 oktober 2009 om 16:59

    @robbie,

    Daarom gauw DSB opruimen en problem solved.

    Login om te reageren
  62. Turbo zegt

    14 oktober 2009 om 21:36

    Verzekeringen hebben een voordeel boven spaarrekeningen: ze vertegenwoordigen een waarde, ook in faillissement (toekomstige cashflow). Ik zie nog wel voor mij dat de lopende polissen door een grote verzekeraar worden overgenomen.

    Login om te reageren
  63. DSB debakel zegt

    16 oktober 2009 om 09:50

    Volg het laatste DSB nieuws op
    twitter.com/dsbdebakel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North