• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een BMW met 2-cilinders is geen taboe

Auteur: Dennis, gepost 21 oktober 2010 om 18:05 – 105 Reacties

BMW loopauto

Een BMW-motor met slechts 2 cilinders, dan horen we niet voor het eerst. Begin dit jaar schreven we over een soort hybride systeem van BMW met een verbrandingsmotor die niet meer dan 2-cilinders telt. Dan denk je natuurlijk in de eerste plaats aan toepassing in de auto’s van BMW-dochter Mini, maar een BMW-model met 2-cilinder is ook geen taboe meer.

BMW ontwikkelbaas Dr. Klaus Draeger heeft in een interview met het Duitse Auto Motor und Sport laten weten dat voor Mini en de kleinere BMW modellen een zeer efficiënte compacte motor, een betere oplossing zou kunnen zijn dan een duur hybride systeem.

Dit vooral omdat de besparing van een hybride systeem in modellen als de 1-serie en 3-serie relatief gering is. Met andere woorden: er valt bij de kleine(re) modellen relatief veel minder efficiëntie winst te behalen dan bij de grotere modellen.

Voor de compacte Mini en BMW modellen denkt de topman dat een motor met 500 cc per cilinder en een vermogen tussen de 80 en 100 pk een ideale oplossing zou kunnen zijn. Daarbij hint hij impliciet op een 1,0 liter twee-pitter, zoals bijvoorbeeld de TwinAir van Fiat.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « Eerste aflevering Top Gear USA op 21 november [trailer]
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: hulp voor pechhulp »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wild2Mild zegt

    21 oktober 2010 om 18:06

    Een twee cilinder in de auto van het plaatje ben ik wel blij mee!

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      21 oktober 2010 om 18:07

      @Wild2Mild:

      Omdat je die wél mag besturen? ;)

      Login om te reageren
      • Wild2Mild zegt

        21 oktober 2010 om 19:11

        @Jesper: eerlijk gezegd wel ;)

        Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    21 oktober 2010 om 18:06

    Comeback van Isetta?

    Login om te reageren
  3. jimmy zegt

    21 oktober 2010 om 18:06

    Nou @maijnstar, kom je BMW even te hulp?

    Login om te reageren
    • brian zegt

      21 oktober 2010 om 18:14

      @jimmy: denk dat hij dit wel kan waarderen, is er mischien ook nog een bmw die hij kan betalen.
      zodra die zn petjes collectie heeft verkocht dan he.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 oktober 2010 om 18:21

        @brian: lol ..

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 oktober 2010 om 18:24

        @brian: nee joh, want hij kan voor 40000 euro een m3 e92 kopen, das super goedkoop!

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 oktober 2010 om 11:31

      @jimmy: Majinstar heeft gelijk waar het betreft het vermogen aan de wielen tussen BMW en Audi..een M5 houdt met z’n 507Pk een RS6 met 580Pk bij…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        27 oktober 2010 om 20:18

        @Megakix: weet je het zeker dat hij hem bij houd, ik weet zeker dat hij op een circuit sneller is.

        Login om te reageren
  4. wouter zegt

    21 oktober 2010 om 18:07

    Komt die dan in boxer versie?

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      21 oktober 2010 om 18:10

      @wouter: lijkt me sterk ,… boxers in deze ecologische tijden ,…al zou het geweldig zijn

      Login om te reageren
  5. agarde zegt

    21 oktober 2010 om 18:15

    In een 3-serie? In een 1-serie is het al een te klein blok. (1,0 liter twee-pitter)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    21 oktober 2010 om 18:20

    BMW is al lang de allergrootste 2 cilinder bouwer/leverancier/verkoper op deze planeet ..

    hun expertise is groter dan bij wie dan ook ..

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 18:23

      @lincoln: Ik was al ver met een vragende reactie, tot ik me realiseerde dat je doelt op motorfietsen… Goed bedacht, daar zullen ze zeker wat aan hebben!

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 oktober 2010 om 18:25

        @Citrofiel: bij de moterfietsen hebben ze zelfs 1 cilinders, en die bmw’s rijden nou wel echt fijn en comfortabel.

        Login om te reageren
  7. Jipp zegt

    21 oktober 2010 om 18:22

    wat toevallig, net na het nieuws van de samenwerking met PSA, waarschijnlijk ook VOORWIELAANDRIJVING?!

    Wel mosterd na de maaltijd he majinstar, audi heeft al een a1 dus nu loopt bmw achter audi aan…. maar nee het is toch andersom of niet jongen.

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      21 oktober 2010 om 18:24

      @Jipp: Ik denk dat majinstar even een tijdje niet meer gaat reageren op artikelen die over Bee -MW gaan.

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 18:25

      @Jipp: Oh ja, PSA. Ze gaan vast de tweecilinder uit de 2CV herintroduceren! :mrgreen:

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 oktober 2010 om 18:26

        @Citrofiel: ja want die hebben nog een hoge restwaarde dus zijn ze premium.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          21 oktober 2010 om 19:28

          @Jipp: Dat is een leuk gegeven om te onthouden. :D

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 oktober 2010 om 19:29

            @Citrofiel: we missen majinstar en zijn uitspraken.

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 oktober 2010 om 18:35

        @Citrofiel:

        alleen zijn die 50 jaar ouwe Citroen blokjes WEL zuinig ..
        en dat kan je van de huidige BMW boxers niet zeggen ..

        ook al hebben ze 50% minder wielen ..

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          21 oktober 2010 om 19:27

          @lincoln: De BMW Motorrad tweecilinders hebben dan ook een twee keer zo grote cilinderinhoud als de tweecilinder van de 2CV…

          Login om te reageren
        • timberleek zegt

          22 oktober 2010 om 01:05

          @lincoln:

          en er is nogal een snelheidsverschil

          Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    21 oktober 2010 om 18:23

    overigens, kunnen ze ook best een 1 cilinder f650 blok in een auto stoppen, lukt ook vast wel!

    Login om te reageren
  9. deedrieen zegt

    21 oktober 2010 om 18:24

    @ agarde

    Dit is mijn inziens helemaal geen te klein blok, zeker als het dus weer een range extender wordt, wat toch wel een beetje de volgende mode begint te worden …

    Dan is een klein stil motortje wat je weg kan stoppen en daarnaast dikke grote elektro motoren ideaal.

    Hoef je ook geen speakers meer op je auto te plakken om je hoorbaar te maken, win win :)

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      21 oktober 2010 om 18:38

      @deedrieen:
      In combinatie met een elektromotor is het blok zeker niet underpowered, of te klein, maar zelfs met een turbo is het denk ik niet echt een sterke motor, maar ja, ik wacht ’t af. :)

      Login om te reageren
  10. M52B28 zegt

    21 oktober 2010 om 18:28

    Wat een slecht nieuws weer. Waar is de tijd gebleven dat BMW een 2-cilinder motor alleen zou gebruiken om de ruitenwissers aan te drijven??

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    21 oktober 2010 om 18:30

    1,0 liter twee-pitter zal wel een rot geluid geven of word het de 2 pitter van de 2CV

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 19:25

      @the-budel-guy: Zoek maar eens een filmpje van de Fiat 500 0.9 Twin Air op, daarmee zal het denk ik vergelijkbaar zijn.

      Login om te reageren
  12. Alex zegt

    21 oktober 2010 om 18:45

    De grote vraag is nu natuurlijk: Wanneer zullen de andere premium merken zoals Audi en Mercedes volgen?;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 oktober 2010 om 18:52

      @Alex: het model waarin ze dit gaan stoppen word gewoon een omgekatte mini, en tadaa, audi heeft een a1 en merc zal weer met een nieuwe smart komen.

      Login om te reageren
  13. the-budel-guy zegt

    21 oktober 2010 om 18:47

    wel grappig dat ze de bmw van @maijnstar gebruiken als plaatje

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 19:28

      @the-budel-guy: Hahaha! :lol:

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      21 oktober 2010 om 19:33

      @the-budel-guy:t — heb ik iets gemist over maijnstar en een bmw ofzo want ik kan echt niet volgen

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 oktober 2010 om 19:36

        @bpc: Lees de reacties bij dit artikel maar eens, dan wordt alles duidelijk. ;)

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 oktober 2010 om 19:49

        @bpc: en als het dan nog niet duidelijk mag je alle onzin hier ook nog is lezen.

        http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/20/audi-we-gaan-geen-q5q7-rs-maken

        Login om te reageren
  14. Henkie zegt

    21 oktober 2010 om 18:51

    Er zijn al zat BMW-motoren met 2 cilinders. Ze rijden al jaren rond op 2 wielen ;) Nog boxers ook..

    Login om te reageren
  15. JH zegt

    21 oktober 2010 om 19:49

    Kan BMW het niet omdraaien en deze prachtige zes-in-lijn 1.6 liter motorfietsmotor in de nieuwe Mini Cooper S leggen?

    Op het moment met “slechts” 160pk, een koppel van 175Nm bij 5000 toeren en 70% van het koppel is al bij 1500 toeren beschikbaar…dus turbo erop knallen en gaan!
    (overigens is het blok 560mm breed en weegt 102,6kg)

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      21 oktober 2010 om 20:18

      @JH: Idd, zouden ze echt een keer moeten proberen.

      Login om te reageren
  16. george zegt

    21 oktober 2010 om 19:52

    Ik ben niet blij dat zoveel autobloggers @majinstar plagen.
    Ze heeft het niet makkelijk en ze is maar in haar eendje.
    @majinstar heeft geen BMWeetje en dat zouden jullie inmiddels allemaal moeten weten.
    Jullie zijn allemaal heel stout.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      21 oktober 2010 om 20:13

      @george: LOL de beste reactie van vandaag

      Login om te reageren
    • rob1137xx zegt

      21 oktober 2010 om 20:20

      @george: wel een leuje woordspeling ,Ze heeft het niet makkelijk en ze is maar in haar (2 cylinder) eendje , met maar 18 pk

      Login om te reageren
  17. rob1137xx zegt

    21 oktober 2010 om 19:57

    @JH: Dit is echt een prachtig motorblok , net zoals 30 jaar terug toen honda met de CBX 1000 kwam , een lucht gekoelde 6 cylinder , de absolute topper van die tijd , totdat Kawasaki kwam met de Z 1300

    Login om te reageren
  18. the-budel-guy zegt

    21 oktober 2010 om 20:35

    dan krijgen we dus BMW’s die zo gaan klinken.
    http://www.youtube.com/watch?v=kTDJ0x1vGdo&feature=related

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 20:37

      @the-budel-guy: Best leuk brommetje toch? :)

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 oktober 2010 om 20:39

        @Citrofiel: klinkt een brommobiel niet ook zo?

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        21 oktober 2010 om 20:56

        @Citrofiel: klinkt als een vespa leuk bij een fiat maar voor een bmw nie echt

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          21 oktober 2010 om 21:01

          @the-budel-guy: Nou ik vind hem wel lief! :mrgreen: Bij de 500 past het prima, maar nu ik het me voorstel bij een 1-serie… Het zal even wennen zijn.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 oktober 2010 om 21:17

            @Citrofiel: was het niet zo dat bmw kwam met een 0 serie ofzo? Mij zou het slim lijken om de nieuwe 1 serie als 2 serie op de markt te brengen en daaronder nog een nieuw model formaat mini… of is dit nou heel raar gedacht?

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              21 oktober 2010 om 21:23

              @Jipp: Oh ja, wacht. In de 1-serie kwam een driecilinder, ik was even in de war. De tweecilinder zal dan voor de 0-serie en MINI zijn.
              En het lijkt me inderdaad logisch om de 1-serie opvolger 2-serie te gaan noemen. Ze hebben daar toch nog een gat in de naamgeving, en een 0-serie is niet voor te stellen…

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                21 oktober 2010 om 21:27

                @Citrofiel: idd, dan is direct het gat in de typeaanduidingen weg, tenzij bmw iets heeft bedacht dat de even nummers alleen voor coupe’s zijn zoals de 6? Daarbij vind ik de huidige 1 serie nou niet echt klein. Zou het raar vinden als bmw niet met zo’n move zou komen.

              • Jipp zegt

                21 oktober 2010 om 21:28

                @Citrofiel: en zie je het al voor je: ik rij een 016i…

              • Citrofiel zegt

                21 oktober 2010 om 21:38

                @Jipp: Ze hebben ook de 4 nog over natuurlijk, ik vraag me af of daar ooit iets van gaat komen. Misschien een A5-sportback-concurrent? Of zouden ze die net als de coupé en cabriolet gewoon onder de 3 scharen?
                Het is eigenlijk heel wat om zomaar een typenummer aan te passen, iedereen is nu toch wel gewend aan de huidige reeks. Lijkt me een moeilijke beslissing voor BMW, maar het staat vast dat een 0-serie echt niet kan…

              • Jipp zegt

                21 oktober 2010 om 21:52

                @Citrofiel: tsja, ik zou het wel begrijpen als bmw modelvarianten zoals de cabrio, sportback en coupe onder de naam 4 zou scharen. Geeft direct ook meer overzicht in het modellengamma. Heeft fiat niet ooit is een Seicento omgedoopt naar 600? het is lastig, maar wanneer je een nieuwe 1 serie tegelijk brengt met de introductie van de 2 serie zou dat geen problemen geven, je hebt dan een nieuw model 1 serie die kleiner is geworden, tegelijkertijd introduceer je een nieuw model de 2 serie die de zelfde afmetingen heeft als de vorige 1 serie… Zo zou ik het brengen als ik bmw was.

              • Citrofiel zegt

                21 oktober 2010 om 22:00

                @Jipp: Seicento is 600. ;) De Cinquecento (500) werd inderdaad Seicento. Het kan allemaal wel, maar BMW moet het maar net zelf zo zien voor te stellen.

              • Jipp zegt

                21 oktober 2010 om 22:13

                @Citrofiel: ik bedoelde het van de 600 meer zoals hier beschreven is: http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Seicento eerst was het gewoon seicento, daarna ging hij verder als 600. we zullen afwachten…

              • Citrofiel zegt

                21 oktober 2010 om 22:21

                @Jipp: Aha, dat kan dus ook nog. Ik wist niet eens dat dat ding nog zo lang gebouwd werd… Maar de Seicento was ook opvolger van de Cinquecento, vond ik ook wel een mooi voorbeeld. :)

  19. RobTWo zegt

    21 oktober 2010 om 21:07

    Ik rij al een hele tijd met een BMW 2-cilinder….

    @ Henkie: ik heb een 1100 boxer, maar BMW gebruikt ook een 2-cilinder in lijn 800 cc.

    En wat dachten jullie van een HP2, 133 pk op 199 kg? Toch niet slecht voor een 1200 cc tweecilinder:

    Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    21 oktober 2010 om 21:40

    Wanneer is deze domme hype van compacte motoren nou eens voorbij..? Kan me niet voorstellen dat ze zo betrouwbaar zullen zijn. Al die turbo’s, compressoren en volgens mij heeft zo’n ieniemienie motor ook veel meer te lijden

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 oktober 2010 om 21:47

      @Atenza: daarvoor hebben ze motormanagement systemen uitgevonden. Ze hebben niets extra’s te lijden wanneer je het nieuwe rijden hanteert, snel opschakelen. De betrouwbaarheid is gewoon hetzelfde als bij alle andere modellen, hij is alleen kleiner, verder niets.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        21 oktober 2010 om 22:18

        @Jipp: denk dat we eerst paar jaar moeten wachten tot betrouwbaarheid naar boven komt. Ik heb er iig een hard hoofd in. Verschilt ook wel erg per merk. Bij Opel zijn ze niet snel (o.a door zware gewicht van de auto) en ook niet echt zuinig. Mazda6 2.0 DISI wint het bv gewoon van een Insignia 1.6T

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          21 oktober 2010 om 22:27

          @Atenza: het verschilt per motor, zo heeft audi de 1.9 tdi vervangen door een 1.6 tdi en toch meer pk’s en je merkt er niets van. Ze zullen idd wel iets slomer zijn, maar je hebt dan ook een kleinere motor. Overigens vind ik een 0.9 twinair op de 500 wel echt te klein, dat is misschien leuk voor een fortwo of iQ maar geen een 500 is net te groot. We zullen zien, binnen nu en 2 jaar…!

          Login om te reageren
  21. Atenza zegt

    21 oktober 2010 om 22:33

    0.9 in de 500 schijnt best prima te zijn hoor. De driecilinder in de Bluemotion, dat is pas een drama. Heeft Fiat het beter bekeken met hun viercilinder die zelfs zuiniger is dan de Bluemotion

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 oktober 2010 om 22:42

      @Atenza: die polo bleumotion vind ik wel mee vallen, je moet er aan wennen.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        21 oktober 2010 om 22:51

        @Jipp: ja zo kan je alles goed lullen natuurlijk.. het rumoer, slechte stoelen, niet erg vlotte motor en de zuingheid die het niet haalt is gewoon niet goed te praten

        Login om te reageren
  22. Pallas zegt

    21 oktober 2010 om 22:51

    Zomaar wat 2-potjes van Citroën:



    Sorry kon het niet laten wat Citro-heritage te spammen.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 oktober 2010 om 23:01

      @Pallas: Hé, wat is dat voor auto, die eerste? Ik dacht even aan een Bijou, maar die is toch echt anders…

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        21 oktober 2010 om 23:27

        @Citrofiel: Das de 2cv UMAP een kunstof coupeetje uit de jaren ’50.In veel naslagwerken ontbreekt ze. Er stond vroeger een lavendelblauw exemplaar in het Autotron..
        Voor de volledigheid twee Bijou’s:

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          21 oktober 2010 om 23:38

          @Pallas: Thanks, gaaf ding.

          Wat een leuk trio.

          Login om te reageren
  23. js zegt

    22 oktober 2010 om 09:09

    Maak jullie geen illusies, 2 cilinders zijn veel goedkoper dan 6 cilinders in eender welke cilinder-inhoud. Verhoging van de winst is volgens mij de eerste drijfveer om zo’n motoren te bouwen…

    Mijn motorfiets heeft ook twee cilinders en ik zweer bij dat rauwe karakter. Maar voor een auto is dat heel andere koek.
    wie weet komen de 2 takt wartburgs wel terug :)
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(automerk)

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    22 oktober 2010 om 09:44

    Een 2cilinder met (twee) turbo(‘s) zou wel lachen zijn…
    Kan best leuk klinken zo’n 2-3 cilinder!
    )

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    22 oktober 2010 om 11:04

    Een BMW 2 cilinder is nog altijd beter dan een pauper S8 W12 huppeldepup. Restwaarde ligt ook veel hoger. Hoe je wendt of keert elke BMW is premium en elke Audi is…. Tja Audi.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 oktober 2010 om 12:00

      @majinstar: ook een goedemorgen kon je gister niet reageren omdat je lag te slapen aa wat lief

      Login om te reageren
      • majinstar zegt

        22 oktober 2010 om 12:18

        @the-budel-guy:

        Ja naast je vriendin, maar ben snel weggegaan omdat ze niet premium genoeg was.

        Login om te reageren
        • jimmy zegt

          22 oktober 2010 om 12:22

          @majinstar: pfff haha slechtste grap ooit.

          Login om te reageren
        • the-budel-guy zegt

          22 oktober 2010 om 12:23

          @majinstar: dacht het zelfde toen ik naast je moeder wakker werd vanacht

          Login om te reageren
          • majinstar zegt

            22 oktober 2010 om 12:58

            @the-budel-guy:

            Geef nou maar toe dat je naast je vriendin lag ipv me moeder die je niet kent.

            Login om te reageren
            • the-budel-guy zegt

              22 oktober 2010 om 13:35

              @majinstar: en jij kent mijn vriendin niet :P.

              Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 oktober 2010 om 13:39

      @majinstar: je bent nog steeds kansloos.

      Login om te reageren
  26. majinstar zegt

    22 oktober 2010 om 13:51

    @ the budel guy:

    Voor 20 cent wel.

    @ Jipp:

    En jij blijft waardeloos. Ga lekker met je s line golf karretje rondjes rijden langs een LOI gebouw, dan kan je meteen weer een certificaat halen op hbo niveau.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      22 oktober 2010 om 13:53

      @majinstar: je bent kansloos echt moet jij niet een schoone luier halen

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 oktober 2010 om 16:02

      @majinstar: vriend, ik heb tenminste een titel en diverse bachelors. hoe kun je dat waardeloos noemen. Jij laat met je uitspraken alleen maar doorschemeren dat je een ventje van 16 bent en op t vmbo zit, je weet niet eens vat een titel is. Verder kun je ook niet denken dan het LOI? toch beetje raar voor iemand die zegt 26 te zijn.

      Volgensmij speelt jalouzie bij je een grote rol, stiekem wil je gewoon een audi omdat al je superieuren er in rijden misschien?

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      22 oktober 2010 om 16:03

      @majinstar: dat je overigens nog steeds niet door hebt dat je echt door iedereen word afgezeken en uitgelachen kan zijn, maar nog steeds op de zelfde manier doorgaan… Vind je het leuk afgezeken te worden of krijg je normaal geen aandacht?

      Login om te reageren
      • majinstar zegt

        22 oktober 2010 om 16:21

        @Jipp:

        Net zoals jij mij niet gelooft dat ik in een duurdere en betere auto rij dan jou ( wat je nooit zal kunnen betalen ). Geloof ik niet dat jij diverse titels en bachelors heb behaald ( het beste voorbeeld is de manier waarop jij een discussie voert en overkomt ).

        Het enige wat jij en je zielige kont maatje ( the budel guy ) kunnen doen is anderen afzeiken en beschuldigingen uitten wat niet op de waarheid is gebaseerd. Deze hele discussie en het afgeven is alleen maar gebaseerd op frustratie’s van jou en je kont maatje, omdat ik toevallig in een willekeurige topic mijn mening ventileerde wat jullie niet aan stonden.

        Ik kan alleen maar om jullie lachen net als de rest. Happen is blijkbaar moeilijker dan slikken.

        Vraag jezelf eens af wie is hier nou zielig, hopeloos, radeloos, kansloos en waardeloos ? Met de achtergrond kennis van deze post. Misschien komen jullie dan tot bezinking.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          22 oktober 2010 om 16:46

          @majinstar: lees je eigen stukje is na, en bedenk dat wat je net hebt gezegt. Ik denk toch echt wel dat ik een 330i kan betalen als ik ook al prive aan a3 s line van dik 45 duizend euro rij niet dan. Je spoort echt voor geen meter, wat zeg ik, centimeter, vooral om je laatste 2 alinea’s.

          Ik zou zeggen dream on.

          Misschien willen je ouders als je 18 word een bmw voor je huren in duitsland, dat is denk ik het mooiste cadeau wat ze jou kunnen geven, net als kaartjes voor bmw world, en door te zoeken in een rijschool die niet in de winter lest met zijn bmw.

          Ik heb geen zin om hier verder om in te gaan, je blijft toch onzin spuwen over je 3e rangs C budgetmerk BMW, de realiteit ken je niet, en wil je niet inzien.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            22 oktober 2010 om 17:02

            @Jipp: aan = een

            Login om te reageren
            • Rick-dos zegt

              22 oktober 2010 om 17:14

              @Jipp:

              Geloof je zelf dat je een titel en diverse bachelors hebt, of ben je het levende bewijs dat het Nederlands onderwijs echt kut is?

              Login om te reageren
              • willie zegt

                22 oktober 2010 om 17:22

                @Rick-dos: summa cum laude afgestudeerd in de zwetselogie

              • Jipp zegt

                22 oktober 2010 om 18:16

                @willie: doe normaal vent.

              • willie zegt

                22 oktober 2010 om 19:20

                @Jipp: je gaat me toch niet teleurstellen? niet summa? enkel cum? je hebt zo te lezen véél meer in je mars

              • Jipp zegt

                22 oktober 2010 om 17:23

                @Rick-dos: Ik heb ze wel degelijk. En dat 2e kan ik ook bevestigen ja. Verder besteed ik hier nooit veel aandacht aan mijn Nederlands, niet alleen omdat ik nu even niet werk, maar ook doordat je door sommige gasten als majinstar soms moedeloos word.

              • Rick-dos zegt

                22 oktober 2010 om 17:39

                @Jipp:

                Je besteedt niet veel aandacht aan je Nederlands?

                Je hebt toch een titel en meerdere bachelors? Dat betekent toch dat je jaren gestudeerd hebt? En dus ook meerdere scripties hebt moeten schrijven? Toch? Dan zou Nederlands toch je 2e natuur moeten zijn? Dan maak je toch niet zulke basale fouten als:

                lees je eigen stukje is na, en bedenk dat wat je net hebt gezegt

              • Jipp zegt

                22 oktober 2010 om 18:16

                @Rick-dos: Dat klopt, ik heb er meerdere moeten schrijven, maar daar lees je alles 2 keer na, net als op mijn werk, hier heb ik daar niet zo’n zin in, vooral niet omdat ik de meeste post doe op een smartphone, een N97. Soms word ik al ziek van dat ding dus vandaar.

              • Rick-dos zegt

                22 oktober 2010 om 18:35

                @Jipp:

                Dat soort excuses geloof ik meestal niet.

                Ik heb trouwens ook een N97. Dat ding van mij maakt echter geen grammaticale fouten.

              • Jipp zegt

                22 oktober 2010 om 18:38

                @Rick-dos: nee maar mijn vingers wel, in alle snelheden.

              • Jipp zegt

                22 oktober 2010 om 18:45

                @Jipp: en daarbij helpt dyslexie niet altijd mee.

              • Rick-dos zegt

                22 oktober 2010 om 18:52

                @Jipp:

                Ach ja, krijg je dat excuus weer. Volgens mij heeft iedereen op internet dyslexie.

                Zullen we het er maar ophouden dat je onzin loopt te verkondigen? En als dat het niet is, dan is het wel zoals willie het stelde.

  27. Benz.. zegt

    22 oktober 2010 om 14:02

    En het bitch-fighten kan beginnen!! :D

    (Dat de beste moge winnnen..)

    Login om te reageren
  28. integralechubasco zegt

    22 oktober 2010 om 17:25

    @Jipp
    tjonge jonge, een beetje opscheppen over status of eigen bezit in de hoop een ander daarmee te intimideren. Meer kansloos dan dit wordt het niet. Dat deed ik toen ik 8 was op het schoolplein.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      22 oktober 2010 om 17:31

      @integralechubasco: doorzettingsvermogen kun je hem niet ontzeggen

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        22 oktober 2010 om 19:40

        @willie:
        dat dan weer wel… ;)

        Login om te reageren
  29. gekke turbo zegt

    22 oktober 2010 om 23:03

    Misschien is het een idee om hiervan een wekelijks terugkerend thema van te maken; medebloggertje pesten.
    En iedere week iemand anders.
    Ik stel voor om Majinstar en Jipp voor de komende tijd over te slaan die zijn de komende maanden wel zoet.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      23 oktober 2010 om 10:03

      @gekke turbo: wordt wel een saaie boel als we alleen nog maar over autootjes gaan liggen te lullen hier. jipp – zonder janneke – maar mét the budel guy als side kick samen tegen majinstar, da’s toch pure proza?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North