• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een gele!

Auteur: michiel, gepost 25 januari 2008 om 11:00 – 52 Reacties

Corvette Z06
Enige tijd geleden kwam er laat op de avond een vriend (en partner van het Vandenbrink Design team) bij mij thuis op bezoek.

Hij had deze dag zijn gloednieuwe knalgele Corvette Z06 in ontvangst genomen en kwam deze even trots aan me tonen. Om de spoilerlip niet beschadigen was hij schuin over de drempels de straat in komen rijden en hij parkeerde haar vlak voor de deur van de buren op de stoep. “Ah! Is dit de auto die we van een nieuwe huid mogen voorzien?”, zei ik met een knipoog. “Later misschien, maar eerst die Ferrari maar eens aanpakken,” antwoordde hij.

Corvette Z06

Terwijl we samen om de auto heen liepen en dit Amerikaanse monster van binnen en van buiten bewonderden liet de eigenaar de motor draaien. De LS7 V8 stond flink te gorgelen en de uitlaten produceerden een zware bromtoon… in de richting van de slaapkamer van de buren. Mijn buren, die ongeveer dezelfde leeftijd hebben als mijn ouders, lagen op dat moment (23:30 uur) waarschijnlijk allang in bed en ik schaamde me eigenlijk kapot voor de overlast die we hen bezorgden. De buurman moet iedere ochtend erg vroeg naar zijn werk en ik kan me voorstellen dat de buurvrouw ook wel gesteld is op haar goede nachtrust. Maar ja…, boys will be boys en we speelden toch nog wat met het gas alvorens weg te scheuren voor de demonstratie-rit. Ik ben bang dat de ramen van de buren flink hebben staan trillen.

Corvette Z06

De drempels werden weer schuin ‘genomen’ en met een flinke dot gas en een flinke brul reden we de straat uit.Ik hoef jullie niets meer te vertellen over de geweldige rijervaring die volgde, want daar hebben Wouter en Ruben jullie al in beeld, woord en geluid van kunnen laten genieten (al hoort zo’n onbescheiden Z06 natuurlijk wel knalgeel te zijn in plaats van zilvergrijs).

Bij terugkomst zette mijn maat de motor niet gelijk af, maar liet hem nog een tijdje doordraaien. “Om geleidelijk af te koelen.” Och, arme buurvrouw…

Corvette Z06

Een paar weken later kwam ik de buurvrouw op straat tegen en ik voelde mijn wangen nog een beetje rood aanlopen van schaamte. Ze was jarig en vierde het de volgende avond, dus ik vroeg haar wat ze graag wilde hebben.
“Een nieuwe auto,” zei ze.
“Maar je hebt toch net een hele nette, jong gebruikte Punto gekocht?”
“Ja, maar ik wil een hele nieuwe!”
“Oh oké, wat voor één dan?”
“Een gele!”
“Ja, inderdaad een leuke kleur voor een Punto.”
“Nee, ik wil dat lage monster die laatst voor onze slaapkamer stond te brullen. Ik weet wel wat ik mooi vind!”

Pfff, gelukkig! Beter een goede buur… in geval van een nabije vriend met een Corvette.

Dus ik naar de dealer voor een gele Corvette. De buurvrouw was er erg blij mee! Alleen moest ik hem zelf nog even voor haar in elkaar zetten en geel spuiten.

Corvette Z06

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, Corvette, geel

Vorig bericht: « Komt er een Audi A5 Sportback?
Volgend bericht: Spyker: meer modellen dan productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. jonas zegt

    25 januari 2008 om 11:09

    Leuk verhaaltje :D

    Login om te reageren
  2. Markus zegt

    25 januari 2008 om 11:10

    Hahaha, grappig man. En een lekkere auto. Wel balen als je echt zo over alle drempels moet lijkt me.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    25 januari 2008 om 11:13

    geweldig! :D leuke column en prachtig verhaal! en ik ben voor permanente soundtracks van Z06’en op autoblog :P mag afgewisseld worden met een quattroporte en M3 V8 ;)

    en dan ga ik nu verder met duimen dat er over 10 jaar een goedkope brandstof voor deze wagen is uitgevonden zodat ik em leuk 2e hands kan rijden!

    Login om te reageren
  4. IbiTDI zegt

    25 januari 2008 om 11:17

    Hahaha.. zo kan het dus ook! :lol:
    Schuin over drempels went vanzelf.. moet t zelfs met de Ibi regelmatig. (en nee, heb er geen Sjonnie-bumpers aan hangen) :P

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    25 januari 2008 om 11:18

    Dus de buuv heeft het prototype van de “VDB Z06” op haar nachtkastje staan?
    :)

    Lijkt me toch een aardig platform om mee te werken, grotere kliek potentiele afnemers neem ik aan ook.

    Login om te reageren
  6. TomDeleu zegt

    25 januari 2008 om 11:18

    Haha. prachtig verhaal :)

    Login om te reageren
  7. Bramzel zegt

    25 januari 2008 om 11:18

    Leuke column, weer eens wat anders :D

    Login om te reageren
  8. Sander zegt

    25 januari 2008 om 11:30

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. An.onymous zegt

    25 januari 2008 om 11:37

    Ik zag gister een gele Z06 in nijmegen cruisen….was dat hem niet? :D

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    25 januari 2008 om 11:40

    Erg leuk verhaal! En beter dan mijn buren… Kwam er gisteren weer een klagen dat ze het vervelend vond dat onze poort open stond (en de deur een beetje klapperde door de wind).

    Login om te reageren
  11. Jareth zegt

    25 januari 2008 om 11:40

    Zulke buuren wil ik ook!!!

    Bij ons zeiken ze af en toe.

    (Dr staan 7 auto’s voor de deur :P)

    Voor de rest mooi verhaal.
    Die typeerende V8 zal wel erg mooi ploffen :D
    American Muscle

    Login om te reageren
  12. Michiel_vd_Brink zegt

    25 januari 2008 om 12:02

    @ An.onymous: Nope, dit alles speelde zich af in Barneveld.
    De betreffende vriend is een geniale aerodynamica expert die, niet geheel toevallig, ook in Barneveld woont.

    Login om te reageren
  13. Jan C. zegt

    25 januari 2008 om 12:10

    Kijk dit zijn de leuke verhalen. Leuke buurvrouw.

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    25 januari 2008 om 12:26

    Natuurlijk heb je wel je naam eer aangedaan en er een one of a kind schaalmodel van gemaakt. Toch?

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    25 januari 2008 om 12:31

    De echte Ferrari-kleur, geel :)

    Login om te reageren
  16. Judge Junkie zegt

    25 januari 2008 om 12:31

    Mag je blij zijn dat ik je buur niet ben, ik had ‘speedholes’ gemaakt in dat gele monster, met m’n jachtgeweer.

    Login om te reageren
  17. Ralph zegt

    25 januari 2008 om 12:36

    Gisteren heb ik zo’n gele ZO6 zien staan op het autosalon in brussel… Niet echt mijn stijl maar wel een erg brute bak…

    Overigens ook iets leuk meegemaakt op het autosalon: we wouden even naar buiten maar door een klein deurtje kwamen we toevallig op een prive-parking terecht. Daarop stonden enkele leuke speeltjes: een grijs/zwarte Gallardo superleggera (LAM-001), een LP640, een witte Porsche GT3RS, een Turbo, Cayenne GTS, massa’s conti GT’s en Flying Spurs en… een 599 GTB..

    Dat was een aangename verassing… Vooral als de Gallardo vertrok voor een testritje…

    Login om te reageren
  18. CasperH zegt

    25 januari 2008 om 12:56

    @ Klassiekerrally; ik ben benieuwd wie de eerste is die daar tegenin gaat ;)

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    25 januari 2008 om 13:00

    @ Casper: mijn comment was wat overhaast getypt. Het had eigenlijk moeten zijn:
    Geen wonder dat je geel mooi vindt, Michiel: Het is de echte Ferrari-kleur.

    En wie er tegenin wil gaan: Even een klein beetje kleurenleer…
    Geel is de huiskleur van Ferrari.
    Rood is (of eigenlijk: was) de racekleur van Italië.

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    25 januari 2008 om 13:02

    Geel is de kleur van Modena, vandaar de gele achtergrond in het Ferrari-logo.

    Login om te reageren
  21. IbiTDI zegt

    25 januari 2008 om 13:04

    Wtf?! Barneveld? Das hier om de hoek! Dan is er dus ook een kleine kans dat ik m ooit zie rijden. :D

    Login om te reageren
  22. Michiel_vd_Brink zegt

    25 januari 2008 om 13:07

    @ IbiTDI: waar is ‘hier om de hoek’?

    Login om te reageren
  23. Buurman Nummer 14 zegt

    25 januari 2008 om 13:15

    Waar een kop koffie en taart al niet goed voor kunnen zijn :-). Is ie al klaar?

    Login om te reageren
  24. luciano zegt

    25 januari 2008 om 13:16

    Stationair stilstaand wordt de motor volgens mij juist warmer (?)

    Login om te reageren
  25. C6.R zegt

    25 januari 2008 om 13:26

    Schitterend verhaal over mijn favoriete wagen Michiel!

    De mijne hoeft je niet in elkaar te zetten:

    Login om te reageren
  26. ELB zegt

    25 januari 2008 om 13:36

    Leuk verhaal! En wat een leuke buren. Zou leuk zijn als ze dr inderdaad een kochten. Ik hoop voor ze dat ze geen aandelen hebben…

    Login om te reageren
  27. PyroZnype zegt

    25 januari 2008 om 14:19

    Leuk verhaaltje, hier in de buurt zie ik zo nu en dan een zwarte Z06 rijden, het is echt een prachtig krachtig wagentje :)

    Login om te reageren
  28. IbiTDI zegt

    25 januari 2008 om 14:23

    @ Michiel: Het altijd gezellige Voorthuizen. :lol:

    Login om te reageren
  29. Jochem zegt

    25 januari 2008 om 14:47

    Hahaha mooi verhaal man :D

    Login om te reageren
  30. Dink zegt

    25 januari 2008 om 15:45

    De Z06 is een geciviliseerd beest.
    Ik mocht met ex-EVO David Yu aan ’t stuur een ‘Ring-rondje meerijden – hoe vaak heb ik dit al verteld nu ;) – en na 8:26 duizelde ik de auto uit. Conclusie: comfortabel én bloedsnel. Helaas was de passagierstoel nog niet voorzien van een ontrafelde 6-pointer: “Look, I’m pulling record G’s here.” Eh . . . ik zat na deze ervaring even lekker rustig met m’n bolletje in ’t zonnetje uit te puffen ;)

    Met snelheden van 100 – 150 mph vermaak je je prima op de Nordschleiffe. Eerlijk is eerlijk, zijn Z stond op Penskes – fecking awesome! – had een hot cam en wat L’felter gepiel onder de kap: 565 pk.

    Met een lekkere ruimte in de koffer is dit een erg fijne GT, waarmee je naar menig Ferrari een lange neus kunt maken. OK, het interieur is niet vet cool but WTF! Als je met een nette 20 mpg Europa door kan kruisen en af en toe 0-100 in sub 9 seconden kan knallen lul je daar niet over. Toch?

    Leuk verhaal Michiel, en kijk nou :ping!:

    Da’s een goed idee! :hehe:

    Login om te reageren
  31. JPS zegt

    25 januari 2008 om 15:54

    Echt een heerlijke auto, die Z06. Donkerblauw staat hem trouwens ook erg goed,
    en rood eigenlijk ook wel :P
    Misschien is het een leuk idee om een speciale carrosserie voor te ontwerpen, zoals in de jaren ’60 ook gebeurde (Pininfarina Rondine, Scaglietti), en zoals Callaway en Castagna eigenlijk ook doen
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/05/pininfarina-rondine-corvette-doe-mij-die-maar

    Login om te reageren
  32. Michiel_vd_Brink zegt

    25 januari 2008 om 15:59

    @ JPS: Ik heb het in een eerdere column al eens over het coachbuilden van een Z06 gesproken.
    We zijn zeker van plan daar ooit eens een mooie creatie op toe te passen.

    Zie: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/02/special-coachbuilding-toen-en-nu

    Login om te reageren
  33. Benny1 zegt

    25 januari 2008 om 16:33

    En Michiel wanneer volgt jou review van de auto van je buurvrouw ;) hahaha geweldig verhaal, een beetje humor erin waardeer ik wel.

    Hoeveel burnouts en donuts zijn er bij je in de wijk neergezet?

    En ow ja, geef mij ook een vriend (of vriendin… na liever dat :P ) met een gele corvette. …jaloers….

    Login om te reageren
  34. RScosworth zegt

    25 januari 2008 om 17:22

    Leuk verhaal met een nog veel leukere auto. Ik vind hem er op een of andere manier in het zwart er altijd het beste uitzien. Geniale auto!

    Login om te reageren
  35. emile zegt

    25 januari 2008 om 17:38

    leuk verhaal maar michiel waar blijven de eerste resultaten van de gto??

    Login om te reageren
  36. Michiel_vd_Brink zegt

    25 januari 2008 om 17:45

    @ emile: Zoals we in het persbericht hadden vermeld: “Production will start in 2008”.
    Verwachtte productiestart is halverwege dit jaar en we liggen gelukkig nog steeds op schema.
    Maar… met de huidige veeleisende klanten weet je maar nooit welke kant het met sommige details opgaat en waar onverhoopt extra tijd voor nodig zal zijn.
    Heb geduld, zodra er iets nieuws te tonen is, zullen jullie het hier te zien krijgen.

    Login om te reageren
  37. Rob USA zegt

    25 januari 2008 om 18:08

    @Michiel: Is toch wel lekker he American Muscle! In het geel zeker een aanrader.En dat geluid…. Nothing can beat that!

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    25 januari 2008 om 18:11

    Je had natuurlijk ook die vriend kunnen vragen of hij haar ook even voor een rondje mee wilde nemen. Had ze vast ook leuk gevonden! Maar haar oordeel was natuurlijk beperkt tot het uitlerlijk, ze had hem alleen gezien (en gehoord), dus was een schaamodel mss idd toch beter.

    Wat doe ik weer eens moeilijk om niets… Leuke column!

    Login om te reageren
  39. emile zegt

    25 januari 2008 om 19:06

    Maar ik neem aan dat je toch niet alleen vanuit je rendringen en je catia modellen verder werkt heb je geen schaalmodel wat je kunt laten zien??

    Wat ik namelijk afbreuk vind doen aan je gto is de overige concepten die je daarna toont die maken het wat ongeloofwaardiger.

    Login om te reageren
  40. phantom zegt

    25 januari 2008 om 19:11

    @ c6r: idd die heb ik ook, de gele, autoart 1:18 mooi ding!

    Login om te reageren
  41. Bol zegt

    25 januari 2008 om 20:30

    Heb je dat ding in elkaar gezet voor je buuf Michiel? :-D

    Login om te reageren
  42. huh? zegt

    25 januari 2008 om 21:12

    @ dink…..die tweede foto die auto heb ik gezien:P

    Login om te reageren
  43. Wollie zegt

    26 januari 2008 om 13:10

    Leuke buurvrouw!

    Login om te reageren
  44. Turbopaultje zegt

    26 januari 2008 om 19:58

    Production start ………… 2008 ??? Wat lees ik daar ?????

    Als ik me hier niet vergis was het totale geplande aantal 5 auto´s. En iedere auto zou uniek worden. Dan ben ik toch erg benieuwd wanneer deze oude belofte dan eens wordt ingelost :

    29 May 2007 om 2:37
    niek schrijft: “Een erg schaamteloze plug als je het mij vraagt”

    Ik ben van plan om jullie stap voor stap en op gezette, tactische momenten te betrekken in het ontwikkelproces van deze ALL DUTCH Special Coachbuilt Ferrari 599 GTB.
    Geen enkel designbureau laat gaandeweg het project de tussenstappen in een designproces zien, maar het leek mij juist wel leuk “ter leering ende vermaeck”, o.a. in aanvulling op mijn columns over design.
    Je begrijpt hopenlijk wel dat ik omwille van de voortgang van het project niet zomaar alles in 1 keer open en bloot kan tonen en daarom nu nog ’slechts’ zo’n geheimzinnige teaser vrijgeef.

    1 plaatje maakt inderdaad nog geen zomer, maar als jullie dat niet leuk vinden…

    Login om te reageren
  45. Michiel_vd_Brink zegt

    26 januari 2008 om 20:18

    “gezette, tactische momenten”

    Die momenten bepalen we natuurlijk niet helemaal alleen speciaal voor het Autoblogpubliek, want we presenteren uiteraard niets zonder goedkeuring van de klant.
    Toch wel fijn dat jullie nieuwsgierig zijn.

    Login om te reageren
  46. emile zegt

    26 januari 2008 om 20:55

    een plug?? nog nieuwsgieriger heb ik iets gemist?

    Login om te reageren
  47. Michiel_vd_Brink zegt

    26 januari 2008 om 20:59

    @ emile: dat was al een oude reactie in de comments bij een artikel van 29 mei die Turbopaultje blijkbaar allemaal goed onthoudt, nauwkeurig bijhoudt en bewaart.

    Login om te reageren
  48. emile zegt

    26 januari 2008 om 21:08

    @ michiel

    Maar je begrijpt wat ik bedoel neem ik aan?
    Wat zit er bij jullie dan tussen, catia/ps en de Aflevering; genoeg beeldmateriaal lijkt me.

    Ik wacht als een idioot op de eerste exemplaren van de Savage 1:4 die bij de airbrusher staan dan een paar laatste aanpassingen maar dan laat ik de plug maken.

    Zit op dit moment in mijn welverdiende weekend zelfs het stuur te Catiaén :P
    Vandaar plug ik dacht wow er is iets helemaal langs me heen gegaan.

    Login om te reageren
  49. Turbopaultje zegt

    26 januari 2008 om 21:13

    Ik doe mijn (huis)werk ……………. :roll:

    Login om te reageren
  50. Jochempie zegt

    29 januari 2008 om 11:45

    In Barneveld kan alles toch? ;)

    @Emile: zolang jij niet kan vormgeven moet je niet zeuren over schaalmodellen. Zie jij eerst maar meer dan 1 klant te vinden voor je RoadYacht-Gallardo.

    Login om te reageren
  51. Frasker (Maserati MC12) zegt

    5 februari 2008 om 17:26

    ik zag gister laat een C6 de wijk binnen rijden, met drempels… Hij “nam” die toen ook schuin en kwam daardoor op de andere rijrichting terecht. En er kwam een ato aan… Laat ik zeggen dat hetnet goed ging. Maar aan dat “schuin nemen” dacht ik meteen hier aan.

    Login om te reageren
  52. F1-freak zegt

    17 mei 2008 om 16:39

    Er heeft al iemand anders de Corvette onder handen genomen: Ugur Sahin:
    http://www.ugursahindesign.com/corvettez03.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North