• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een hele verbetering! Lexus CT 200h F Sport

Auteur: robbie, gepost 17 oktober 2010 om 18:04 – 59 Reacties

Lexus CT 200h F Sport
De nieuwe Lexus CT 200h is nog niet in staat geweest om mij enthousiast te maken, maar deze F Sport versie weet stiekem toch wel een beetje de juiste snaar te raken. Zou in een hybride rijden dan toch leuk kunnen zijn?

Tijdens de autoshow van Sydney heeft deze CT met F Sport goodies zijn debuut mogen maken, maar het is nog niet helemaal lekker wanneer (en of) deze opties ook in Europa leverbaar worden. We hopen het natuurlijk wel. Lexus heeft niet alleen de styling van de voor- en achterkant aangepakt maar ook het onderstel aangepast. Ook zien we 18 inch velgen en de kenmerkende Flame Blue lak.

In het interieur zien we een F Sport stuurwiel en speciale pedalen, instrumentenpaneel en wat andere verbeteringen. Het resultaat van al deze aanpassingen is dat de CT 200h er gelijk een stuk dikker en stoerder uitziet.

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, ct-200h, f-sport, Hybride, Lexus

Vorig bericht: « Video: Porsche Carrera GT vs GT2 RS
Volgend bericht: TVR komt in 2012 terug met Corvette V8? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dawg zegt

    17 oktober 2010 om 18:06

    En hoe zit het met het vermogen … neem aan dat de F sport niet nog steeds dezelfde suffe 1.8 Hybride heeft ?

    Login om te reageren
    • John zegt

      17 oktober 2010 om 18:10

      @Dawg: Achja suf.. Hij heeft standaard 136pk dus op zich valt dat ook wel weer mee… Aan het typenummer te zien is de motpr overigens niet veranderd…

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        17 oktober 2010 om 18:20

        @John: aan de aandrijflijn is idd niks verandert.

        Login om te reageren
  2. WFR22 zegt

    17 oktober 2010 om 18:09

    Doe mij maar een GTI golf, of een DS3 (racing). Zou wel wat extra geld willen uitgeven om niet in dit ding te hoeven rijden.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    17 oktober 2010 om 18:11

    dat ding ademt “sport” ..
    meer “sport” dan dit ga je niet krijgen ..
    krijgt een 10 op de “sport” schaal van 10 ..
    “sport” all over the place ..

    past goed bij mijn bad-slippers ..

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      17 oktober 2010 om 18:32

      @lincoln: Maar ik wil geen sport, ik wil de slome uitvoering!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        17 oktober 2010 om 18:40

        @toyotaprius:

        fietsen/lopen/kruipen/tijgeren is idd niet zo “sport” als je rechter enkel bewegen ..

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          17 oktober 2010 om 19:15

          @lincoln: Inderdaad zo “sport” ief ben ik niet.

          Login om te reageren
          • Joost1990_2 zegt

            17 oktober 2010 om 19:30

            @toyotaprius: haha +1

            Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 oktober 2010 om 21:15

      @lincoln: …de badjas overigens, die van mijn schoudertjes mag vallen in de sauna…;-)

      OT: wat een mongolenbak…

      Login om te reageren
  4. Farzan zegt

    17 oktober 2010 om 18:11

    Ik kan mijzelf wel een lexus fan noemen als zeer tevreden ex-is250 rijder maar ik heb er echt een schijthekel aan wanneer lexus weer eens bij de F-line de verkeerde kleuren keuze maakt. Was de auto op deze foto wit, zwart of grijs geweest was zijn debuut groter geweest ( houd het lekker volwassen en anoniemer en maak er geen japanse speelgoed van). En geef die mooie velgen aub een normale kleur zeg!

    Login om te reageren
    • rakim zegt

      17 oktober 2010 om 19:04

      @Farzan: in deze kleur is die juist keo gaaf, als je de standaard uitvoering hebt pak dan grijs ofzo, maar toch niet is de f sport

      Login om te reageren
  5. Jippie zegt

    17 oktober 2010 om 18:11

    Zolang je erin zit is het wel ok. Voor de rest is het uitstappen, portier dicht gooien en vooral niet meer omkijken.

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    17 oktober 2010 om 18:27

    Gewoon geen stoplichtsprintjes proberen te doen, niet teveel proberen op te vallen met rijgedrag, dan lijkt het net alsof je een dure, stoere bak hebt.

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    17 oktober 2010 om 18:33

    Op de tupperware zit ook geen BPM! Ideaal derhalve als je je belasting inkomsten/uitgaven wilt maximaliseren…

    OT: 99 pk’tjes, tjongejonge, wat een feest :-)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 oktober 2010 om 18:56

      @Laurens: bullshit, hij krijgt minimaal zoveel vermogen als de Prius en waarschijnlijk zelfs meer.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        17 oktober 2010 om 19:13

        @robbie: tja, de paradox is dat het ding met die zogenaamde pk’s, een concurrent met 105 echte pk’s niet bijhoudt. En dan hoef je er niet eens een aanhanger achter te hangen… 99 pk, veel meer is het niet qua beleving.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          17 oktober 2010 om 22:23

          @Laurens: Gelul natuurlijk, de CT200h doet 0-100 in minder dan 10,5 seconden en de A3 sportback met 105pk (diesel of benzine) heeft daar minstens een seconde meer voor nodig (als je eerlijk vergelijk en de automaat pakt (wat waarschijnlijk voor de A3 zelfs een voordeel oplevert)

          Dan gaan we het over tussenacceleratie maar niet hebben want dan is deze Hybride snel (in verhouding) door de CTV en het hoge koppel….

          Login om te reageren
  8. Dotternetta zegt

    17 oktober 2010 om 18:38

    Inderdaad, doe mij de standaard maar, heeft meer klasse. Misschien wel de velgjes, onder een standaard donker grijze.

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    17 oktober 2010 om 18:48

    Dat interieur is echt SWEEET! De rest…

    Login om te reageren
  10. koekepan zegt

    17 oktober 2010 om 18:49

    die velgen mochten wel een maatje groter…

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      17 oktober 2010 om 23:33

      @koekepan:

      Inderdaad op deze foto’s lijkt hij hierdoor erg hoog te staan. Maatje groter zou dat beeld al kunnen verhelpen of gewoon nog een stukje verlagen…

      Verder ziet het er wel oké uit. Beetje als de Honda CR-Z een sporty hybride, alleen kan deze dan wel compleet elektrisch rijden en dat kan de CR-Z niet, maar die rijdt daarentegen wel lekker en dat is hier nog afwachten

      Login om te reageren
  11. Donstil zegt

    17 oktober 2010 om 19:12

    Ik was afgelopen week in een hotel in San Francisco waar een rode in de parking stond (met afgeplakte achter deur grepen geen id waarom) en moet zeggen dat hij er in het echt wel keurig uit ziet hoor.

    Of ik hem zou kiezen is ff een tweede maar voor een Land waar Lexus groot is (bv de USA) gaat dit een verkoop topper worden.

    Login om te reageren
  12. Innokentiy zegt

    17 oktober 2010 om 19:26

    Waarom heeft Lexus brengt dit op de markt. Lelijk, imago van Lexus wordt er slechter door (grote dure auto’s en nu komt er zo’n goedkoop uitziende hatchback. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een verkoop hit wordt. In de markten waar Lexus populair is (USA, Rusland en Midden-Oosten, worden amper hatches verkocht. OF proberen ze West-Europa hier mee te veroveren?

    Login om te reageren
    • Dijkertje zegt

      17 oktober 2010 om 19:32

      @Innokentiy: Leer Nederlands, even serieus? Ik snap je eerste zin niet en dat terzijde staat je reply vol met spelfouten.

      OT: Zal wel best rijden die auto. :) Ziet er keurig uit, maar ja, als je zoiets hebt, geef dat ding dan een verrot dikke V6TT of V8?

      Login om te reageren
      • Innokentiy zegt

        17 oktober 2010 om 22:58

        @Dijkertje:

        Even serieus. Ik heb het snel getypt waardoor ik een paar leestekens ben vergeten en een aantal worden vergeten. Behalve verkoopHIT, kan ik geen fouten meer ontdekken op gebied van spelling.

        Login om te reageren
        • Innokentiy zegt

          17 oktober 2010 om 23:02

          @Innokentiy:

          … een paar leestekens en worden ben vergeten.

          OT. Toen ik een maand geleden in Philadelphia was, heb ik weinig Audi’s gezien.

          Login om te reageren
    • Donstil zegt

      17 oktober 2010 om 19:41

      @Innokentiy: Valt best wel mee. De A3Sportback doet het anders best wel goed dacht ik.
      Mensen die nu voor het geld van deze Lexus naar een grotere minder degelijke amerikaan gaan (in de states dan) kunnen nu wel blijven hangen bij Lexus.
      Zeker in de stad waar “zuinig” rijden nog steeds een hit is in de states, gaat deze best wel goed lopen verwacht ik.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        17 oktober 2010 om 20:01

        @Donstil: de a3 sportback doet het zo goed dat als je er nu een besteld je hem misschien in mei hebt!

        Login om te reageren
  13. HDM zegt

    17 oktober 2010 om 19:33

    Die wielen in hun geheel lijken zo ielig onder die auto…

    Login om te reageren
  14. Atenza zegt

    17 oktober 2010 om 19:33

    Ja idd mooiere bumpers enzo maar een hele verbetering is het niet aangezien de algemene dingen hetzelfde zijn gebleven en in mijn ogen het is het HORROR!

    *kots*

    Login om te reageren
  15. the-budel-guy zegt

    17 oktober 2010 om 19:56

    Golf GTI aub

    Login om te reageren
  16. VolvoXCseries zegt

    17 oktober 2010 om 20:01

    Maak er dan maar een CT600h F sport van :P

    Login om te reageren
  17. Jipp zegt

    17 oktober 2010 om 20:03

    Ik snap niet dat mensen dit kopen, een auto die niet de mooiste is, en niet snel is, maar er wel zo uit wil zien…? het blijft een wanne be, de a3, bmw 1 en de golf zullen niet veel prijs geven in dit segment, alleen auris rijders zullen het interessant vinden.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      17 oktober 2010 om 20:11

      @Jipp: Een 107 is ook lelijk maar die staat op nummer 1 in NL.. de CT koop je omdat ie zuinig is, goedkoop in de lease, goeie service, betrouwbaar, fraai interieur en zo’n pakketje maakt hem gewoon net wat fraaier. Hoeft toch niet aut. een dikke motor in te zitten? Of mag alleen van jou alleen Audi S-lines hebben..?

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        17 oktober 2010 om 20:28

        @Atenza: nee dat niet maar je wil wel een MOOIE auto hebben waar je je goed in voelt, met een goed interieur, niet alleen een mooi interieur. En wat power natuurlijk! Oke hij is goedkoop in de lease, maar om vanwege een beetje geld nu zo’n auto te gaan rijden… mij zal he het niet zien doen. Overigens is dit eigenlijk net zo iets als een S-line exterieur, zo’n Sport pakket.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          17 oktober 2010 om 20:36

          @Jipp: smaak is persoonlijk. ik vind hem ook hondslelijk. Maar zijn genoeg mensen die uiterlijk minder belangrijk vinden, zeker als ie goedkoop te leasen is… dan maakt bv dieselherrie (Polo Bluemotion) opeens ook niks meer uit.. :?

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            17 oktober 2010 om 21:02

            @Atenza: Idd, smaak is persoonlijk, maar denk toch dat dit alleen in het vaarwater gaat zitten van de auris zelf, maar ook de peugoet 308 en de honda civic. En zeg zelf, een polo bleu motion ziet er nog altijd beter uit dan dit!

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              17 oktober 2010 om 22:14

              @Jipp: ja maar die maakt een pokkeherrie en is niet zo zuinig als beloofd. En ook nog eens slechte stoelen en een interieur waar je van in slaap valt. Dan kan je beter de zuinigere versie van de Punto EVO rijden. Die overtuigt veel meer

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                17 oktober 2010 om 22:29

                @Atenza: ik heb vandaag in zo’n ding gereden, van een teamgenoot, maar dat interieur valt wel mee, het is niet spectaculair maar ook niet slecht! Het is wel minder dan de rest van de vag stal, om gewicht te besparen. en geluid, tsja, de ene zeurt dat een auto te stil is, de ander dat het geluid niet mooi is… feit blijft dat er gewicht bespaard moest worden, dus ook op geluidsfilters. En eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht over de zuinigheid, dat word, overigens bij ieder merk getest door continu door te rijden, niet zoals hij word gebruikt in het verkeer met afremmen ed. De punto is ook goed, maar ik vind dat interieur minder, ziet er goedkoper uit, minder uitstraling.

              • Atenza zegt

                18 oktober 2010 om 03:59

                @Jipp: geen uitstraling? Komop zeg.. dat je een vagnicht bent oke, maar om dan ook nog eens een zeer fraai Italiaans interieur te bestempelen met “geen uitstraling”? Dat van de Polo is idd niet slecht door het gebruik van chroom en mooie knoppen maar het ontwerp lijkt wel uit 1999 te komen.

                En die herrie komt vooral van de 3 cilinder motor zelf af. De viercilinder van de Punto loopt veel mooier én is nog eens zuiniger. Het model heeft niet eens verder aanpassingen nodig terwijl de Bluemotion dat wel moest (grille, verlaging, bepaalde banden enz)

  18. rene zegt

    17 oktober 2010 om 20:17

    Laurens, gecombineerd vermogen uit een hybride, nooit van gehoord ?
    Had eigenlijk van U niet veel anders verwacht.
    Waar leren goed voor is.

    Login om te reageren
  19. rene zegt

    17 oktober 2010 om 20:18

    Laurens, gecombineerd vermogen uit een hybride, nooit van gehoord ?
    Had eigenlijk van U niet veel anders verwacht.
    Waar leren goed voor is.

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    17 oktober 2010 om 20:24

    Ik zou er eigenlijk wel in willen rijden!

    Login om te reageren
  21. rene zegt

    17 oktober 2010 om 21:35

    Laurens,”105 echte pk’s”,leg uit.

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    17 oktober 2010 om 21:45

    Dit is echt de meest knullig opgezette middenconsole die laatste 20 jaar op de markt gezet. Bij Dacia zouden ze zich er voor schamen. Terwijl met wat simpele aanpassingen dit een geweldig auto interieur zou zijn.

    Login om te reageren
  23. Rick-dos zegt

    17 oktober 2010 om 22:05

    Een hele verbetering…

    From dogshit to bullshit. Niettemin is het een verbetering maar het blijft shit.

    Login om te reageren
  24. Dawg zegt

    18 oktober 2010 om 00:12

    @mashell: die middenconsole is nou juist extra premium met een soort touchpad (dat zwarte vlak links van de automaat). De meeste onderscheidende feature van de hele auto. Of het wat is, weet ik echter ook niet …

    Login om te reageren
  25. Dimglor zegt

    18 oktober 2010 om 09:47

    Hmm kan me eigenlijk nog altijd niet bekoren…
    Beetje grappig dat ze op de achtergrond een LF-A zetten… kwestie van 2 totaal andere wagens naast elkaar te zetten…. :)

    Login om te reageren
  26. Alex van Dun zegt

    18 oktober 2010 om 12:08

    @Woody.
    Ik heb het eens zitten nakijken, maar als je voor een vergelijkbaar bedrag bij Audi Alfa Romeo of BMW gaat kijken heb je versies die allemaal binnen de 9 sec naar de 100 gaan (de Alfa zelfs binnen 8 sec)… Bovendien halen de meeste hybride’s de 0-100 tijd niet. Het is gewoon een Prius met een duur prijskaartje en een mooier interieur. Niets mis mee, maar geen echte Lexus qua prestaties en teveel gebaseerd op een Toyota.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 21:45

      @Alex van Dun: Je vergeet alleen wel dat de uitrusting van de CT200 h nogal compleet is, dat de auto vrij groot is EN dat ie zo weinig uitstoot dat je 14% bijtelling hebt of geen bpm+mrb.

      De vergelijking met Audi heb ik gemaakt om te laten zien dat Laurens onzin kletst als hij beweert dat een 105pk bezine/diesel dezelfde prestaties heeft als deze CT200h. They don’t.

      Login om te reageren
    • haraldo zegt

      27 oktober 2010 om 10:56

      @Alex van Dun:
      Die auto’s zijn voor een leaser tussen de €150 en €250/maand duurder als gevolg van de 14% bijtelling.

      Login om te reageren
  27. Atenza zegt

    18 oktober 2010 om 12:18

    Audi A3 Sportback 1.6 TDi 105pk: vanaf 29 mille (A-label)
    BMW 116d Corporate Bus 115pk: vanaf 29 mille (B-label)
    Lexus CT200h 136pk: vanaf 29 mille (A-label zonder wegenbel.)
    Mercedes B180 CDI 109pk: vanaf 30 mille (C-label)
    Giulietta 1.6 JTDm Distinctive 105pk: vanaf 29 mille (B-label)

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      18 oktober 2010 om 13:36

      @Atenza: de lexus is dan wel de sterkste maar met een hybride heb je nog altijd minder kracht dan een diesel. Overigens hangen de prijzen dicht bij elkaar, maar je kunt voor het zelfde geld een mooiere audi of alfa kopen.

      Login om te reageren
  28. lex-us zegt

    18 oktober 2010 om 17:31

    De Lexus ct200 heeft 99pk van de 1.8 motor en de rest is van de elektomotor (80pk). Dus een 1.8 met 99pk vindt ik wat aan de lage kant. Maar ook niet uit ik kan hem nog steeds niet betalen, dus.
    Wel een erg mooie wagen, maar dat is persoonlijk.

    Login om te reageren
  29. lexusis160 zegt

    18 oktober 2010 om 17:47

    Volgens mij heeft de lexus ct200 een 1800cc motor met 99pk en een elektromotor van 80pk. Hoe komen ze dan bij 136pk? 99pk uit een 1800 blok, vind ik wel een beetje weinig. Maakt ook niets uit ik kan hem toch niet betalen.
    Ik vind het wel een erg mooie wagen. En in het echt is die nog mooier. Blijven dromen dus.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 oktober 2010 om 21:06

      @lexusis160: een paar dingen spelen hier een rol.
      1) de 1.8 van de prius en deze lexus gebruiken wat men de Atkinson cycle noemen (zie wiki) daardoor is met name het maximale toerental beperkt en zoals we weten is:
      vermogen = toerental * draaimoment * 6.28 / 60
      Kortom, minder toeren vertaald zich naar een laag aantal pk’s. De Atkinson cycle wordt gebruikt omdat die een erg hoog rendement oplevert, oftwel weinig verbruik per pk en weinig warmte (=kleinere koeling=minder luchtweerstand)

      2) aangezien de benzinemotor en de electromotor niet op hetzelfde moment hun maximale vermogen afgeven (electromotor wordt vooral gebruikt om de trekkracht bij lage toeren te verbeteren) mag je de twee niet bij elkaar optellen. Tegen de tijd dat de benzinemotor het maximale vermogen aflevert draagt de electromotor kennelijk maar ongeveer 40pk bij aan het totaal.

      Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden.

      Login om te reageren
  30. 288 GTO zegt

    18 oktober 2010 om 20:45

    Sjees’s, wat een lelijk gedrocht. Zo haalt Lexus z’n imago door het slijk. Die jappies hebben geen gevoel voor design.

    Login om te reageren
  31. rene zegt

    19 oktober 2010 om 17:21

    woutert, minder kracht, verlaar nader.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North