• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een kijkje in de nieuwe Mercedes G-Klasse

Auteur: RubenPriest, gepost 20 november 2017 om 08:43 – 40 Reacties

Een kijkje in de nieuwe Mercedes G-Klasse


De G’s rollen er straks in stijl bij.

Vertoeven in een G-Klasse is straks niet langer een barbaarse activiteit. Goed, dat is wellicht een beetje overdreven. Feit is dat het huidige model qua interieur meer overeenkomsten heeft met een A-klasse dan met een S-klasse. En dat wil je niet in een auto met een vanafprijs van meer dan 150.000 euro.

Gelukkig beseft Mercedes dat ook. Het merk maakt momenteel één van de mooiste interieurs van de Duitse drie. Het fijne is dat nu alle modellen een beetje S-klasse swag krijgen. Zo gaat de nieuwe CLS een luxe boot worden, maar ook de G-klasse lijkt een appetijtelijk interieur te krijgen.

Via gelekte foto’s van een Russisch Instagram-account krijgen we een glimp te zien. Het moderne Mercedes-stuurtje komt naar de 4×4, net als de twee grote 12.3-inch schermen. In mijn ogen ziet dat aluminium (?) rondom de ventilatieroosters er dan weer niet uit. Dat moet subtieler kunnen, Mercedes. Zwarte pianolak zou al wonderen doen. Zal dan ook ongetwijfeld een optie worden.

De nieuwe G (spreek uit als: tsjie) beleeft naar verwachting zijn werelddebuut op de Detroit motorshow in januari 2018.

Een kijkje in de nieuwe Mercedes G-Klasse
G

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: Automobilist in Mercedes E-klasse richt ravage aan
    Video: Automobilist in Mercedes E-klasse richt ravage aan

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

g-klasse, gelekt, interieur, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Bentley Grand Convertible kost meer dan 3 miljoen dollar
Volgend bericht: Musk: er komt een performance-versie van de Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    20 november 2017 om 08:47

    Absoluut een dikke verbetering ten opzichte van zijn voorgangers. Alleen de ventilatieroosters vind ik op deze manier niet zo mooi.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      20 november 2017 om 12:54

      @viezefreddyw: het super compacte dashboard laat weinig ruimte over voor creatie. Daarnaast stoor ik mij nooit aan het dashboard in de AMG G-klasse.

      Login om te reageren
  2. scooper zegt

    20 november 2017 om 08:52

    Ik vind de manier waarop de ventilatierooster gemaakt is een verwijzing naar de oude grill van de G klasse

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      20 november 2017 om 09:01

      @scooper: ja dat dacht ik dus ook al, ze proberen elementen van de oude G te handhaven, kan het wel waarderen juist.

      Login om te reageren
    • mercedesw140 zegt

      20 november 2017 om 09:48

      @scooper: Nu je het zegt zie ik het ook. Leuk!

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 november 2017 om 10:10

      @scooper: op zich is dat natuurlijk wel grappig, maar vind het meer een gimmick, en dat vind ik dan weer niet passen bij het no nonsens idee van de oorspronkelijke G.

      Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      20 november 2017 om 12:44

      @scooper: Niet de ventilatorroosters, maar de koplampen zijn erin verwerkt.

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        20 november 2017 om 12:45

        @breinstein: *niet de grille wel te verstaan

        Login om te reageren
  3. rhellema zegt

    20 november 2017 om 08:54

    En zo is een (afschuwelijke) rasechte terreinwagen uitgegroeid tot een (afschuwelijke) handtas.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      20 november 2017 om 09:19

      @rhellema: http://www.tomiscolourpavilion.com/wp-content/uploads/2016/11/1-3-1.jpg

      Login om te reageren
    • 599gto zegt

      20 november 2017 om 09:22

      @rhellema: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/09/21/19/44900E4700000578-4907550-Chelsea_midfielder_Tiemoue_Bakayoko_crashed_his_Mercedes_SUV_on_-a-49_1506017063885.jpg

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 november 2017 om 09:26

        @599gto: http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2015/04/Ferrari-599-GTO-crash-valet-Rome.jpg

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          20 november 2017 om 10:02

          @viezefreddyw: die vind ik dan wel weer grappig hahaha

          Login om te reageren
        • 599gto zegt

          20 november 2017 om 10:27

          @viezefreddyw: Zo zie ik ze het graag : goed gebruikt (zie mijn avatar)

          Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    20 november 2017 om 09:08

    Ik vraag me nu toch echt af hoe dit interieur eruit zien als je met de tuinslang de modder eruit hebt gespoeld.
    De echte G is al begin jaren ’90 overleden. Dat wat daarna kwam was nog maar een slap aftreksel van het origineel. Maar ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe Gucci eruit zal zien.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      20 november 2017 om 09:15

      @lekbak: hadden ze daar de professional reeks niet voor? Ipv je Gucci sneakers met een tuinslang en je LvH laarzen de auto in…

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        20 november 2017 om 09:38

        @toyotaprius: De huidige G professional:

        https://www.mercedes-benz.com/wp-content/uploads/sites/3/2016/06/06-Mercedes-Benz-Vehicles-G-350-d-Professional-1280×436-1280×436.jpg

        Net zo hopeloos als de rest van de huidige G’s

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          20 november 2017 om 10:10

          @robert110: Dat ben ik niet met je eens. Het interieur is een stuk robuuster dan je zou verwachten, helemaal als je hem uitrust met rubberen matten, stoelhoezen, en dergelijke.

          Dat het dashboard er niet uitziet zoals dat van een Lada Niva is geen bezwaar lijkt me. Ik geloof dat er namelijk hardere, meer hufterproof materialen zijn gebruikt in het dashboard van de Professional.

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            20 november 2017 om 11:08

            @granlusso: Het is niet eens zo zeer de robuustheid waar ik mij zorgen om maak. Ik ga er van uit dat Mercedes een goed product op te markt zet dat wel tegen een stootje kan (hoewel die glimmende oppervlaktes wel snel zullen krassen bij aanraking met bijvoorbeeld gereedschap) , het is voornamelijk de layout. Bijvoorbeeld veel knopjes die over het algemeen klein en kwetsbaar zijn. Vergelijk het nieuwe pro interieur maar eens met de oude:

            https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/hardcore-mercedes-benz-g-class-w461-professional-discontinued-photo-gallery_15.jpg

            Weinig knoppen, allemaal groot uitgevoerd en centraal geplaatst.
            Het oude interieur is veel duidelijker en makkelijker te bedienen met handschoenen of vieze handen.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              20 november 2017 om 15:21

              @robert110: Dat ‘nieuwe G Prof’ interieur is gemaakt met componenten van de vorige generatie C/E-klasse, de nieuwe reguliere G klasse heeft de nieuwste/huidige generatie knopjes/interface. In beide gevallen ietsjes kleiner, maar echt wel robuust hoor. En in de G Pro zijn de belangrijke knoppen nog steeds groot en de radio en airco bediening zijn er volgens mij ook niet op achteruit gegaan… Denk dat het uiterlijk verschil groter lijkt dan de bediening echt is …

              Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 november 2017 om 09:19

      @lekbak: precies! Ben al een poosje aan het sparen voor een mooie W461, de korte dichte versie, wat mij betreft net zo’n icoon als de originele Landrover 88.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        20 november 2017 om 10:41

        @406_v6: Ik wil heel graag een lange, vind ik bij alle offroaders het mooist. Een 240d graag trouwens. Maar sinds de belastingvrijstelling er niet meer is zijn zulke auto’s onbetaalbaar voor erbij. Sowieso is het al prijzig om mee te rijden. Een 230 is dan een goede tweede, maar nog duurder per km. Nu de vrouw nog overtuigen (ik heb haar nu eindelijk zover dat ze een w115 diesel leuk vind, de G is nog ver weg).

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          20 november 2017 om 11:31

          @lekbak: ik ga voor een G300D, met de om617 5 cylinder, wil ‘m als ‘youngtimer’ op de zaak zetten.

          Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 november 2017 om 10:14

      @lekbak: ik meende, toen ik de eerste foto zag, dat ze het logo van MB weer ouderwets in het kunststof van het stuurwiel hadden geperst. Dat vond ik wel erg gaaf, en precies wat jij nu zegt flitste even door mijn hoofd. Blijkbaar negeerde mijn brein de rest van de foto, en pas bij het openen van het artikel zag ik dat het een zwarte tape was die over het ongetwijfeld blinkende chromen logootje was geplakt. Gemiste kans.

      Login om te reageren
  5. griffendahl zegt

    20 november 2017 om 09:08

    Golfkartonnen vloermatten, kosten noch moeite worden gespaard voor de nieuwe G ;)

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      20 november 2017 om 09:16

      @griffendahl: Gewichtsreductie het zijn geen vloermatten maar het is de bodem van de G.

      Login om te reageren
  6. willempieee zegt

    20 november 2017 om 09:34

    Dat (IWC) klokje heeft wel een hele onlogische plaatsing in het interieur….

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    20 november 2017 om 10:10

    Een van de mooiste interieurs? Ik vind vrijwel alle interieurs van MB op dit moment absolute wansmaak. Hoop dat de nieuwe G een iets smaakvoller interieur mee krijgt.

    Ja kwalitatief zit het prachtig in elkaar en de displays werken mooi maar ik zou echt niet dood gevonden willen worden in de huidige S. Jammer want verder is het een fantastische auto.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      20 november 2017 om 11:09

      @sketcher: helemaal met je eens, al vind ik ‘wansmaak’ weer een beetje overdreven. Het zijn onderscheidende en herkenbare interieurs gelukkig, daar hou ik wel van maar het is ook niet mijn stijl. Hou niet van veel schermen en de overduidelijk digitale klokkenwinkel. Digitaal okay, maar het moet net lijken of het echte klokken zijn, vind ik. Snap niet echt waar die adoratie van Mercedes interieurs vandaan komt. Iedereen z’n smaak en mening.

      Login om te reageren
  8. tievdz zegt

    20 november 2017 om 10:17

    Met alle knoppen op het stuur kan je een raketlancering succesvol uitvoeren

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    20 november 2017 om 10:31

    Hoe weten jullie nou uit welke auto deze foto komt!? Ze hebben het logo op het stuur nog wel zo goed afgeplakt!

    Overigens die zilvergrijze omlijsting van de ventilatieroosters doet mij denken aan dat heerlijke retro jaren ’90 ’00 plastic dat door moest gaan voor aluminium in de minder premium auto’s van die tijd. Incl deukjes die op schroefgaatjes moesten lijken denk ik :P

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    20 november 2017 om 10:46

    Ik neem aan dat het alu om de roosters nog hetzelfde gaat worden als de knoppen op het stuur, of andersom. Dit is typisch voor een prototype auto, dat de kunststoffen nog niet helemaal goed zijn.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    20 november 2017 om 11:00

    Zo op het eerste gezicht super!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    20 november 2017 om 12:26

    Wordt dit een compleet nieuwe G-klasse of facelift nummer zoveel voor het model dat we al jaren kennen?

    Login om te reageren
  13. 560pk zegt

    20 november 2017 om 12:46

    Zullen we er als uitspraak gewoon “ghee” van maken?
    Het blijft een Duitse auto en bovendien staat die “G” voor “gelände”
    Als je wilt is op z’n Nederlands “gee” ook goed, maar in ieder geval nooit “ghie”

    Login om te reageren
    • 560pk zegt

      20 november 2017 om 12:47

      @560pk: of “tsjie”

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        20 november 2017 om 13:02

        @560pk: Gezondheid

        Login om te reageren
  14. wjeurs zegt

    20 november 2017 om 12:54

    Ik vind mercedes interieurs en exterieurs altijd onsamenhangend. De losse elementen zien er goed uit, maar het geheel lijkt samengeplakt uit losse delen die niet aansluiten, lijnen die niet doorgetrokken worden, het sluit allemaal niet aan.

    Login om te reageren
  15. timt zegt

    20 november 2017 om 13:27

    Gelukkig zit er een afgeplat stuur in je terreinwagen.

    Login om te reageren
  16. 991gt3rs zegt

    20 november 2017 om 18:31

    Stond al 4 weken geleden op de Instagram pagina: gklasse

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North