• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!

Auteur: Author, gepost 12 juni 2017 om 13:13 – 17 Reacties

Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!Afbeelding Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!

Een (redelijk) subtiele Brabus: het bestaat!
Uiteraard krijgt de koper wel een paar extra pk’s in z’n E-klasse Wagon.

Geen taxigrappen in de titel want daar zijn jullie veel beter in dan ik, dus we gaan maar meteen naar de broodnodige info. Vrijwel alle leverbare benzine- en dieselmotoren in de E-klasse kunnen door Brabus worden opgekieteld en voor de oogsnoep zorgen velgen tot 21 inch in combinatie met de bodykit. Die laatste zou in de windtunnel zijn ontwikkeld voor nog minder weerstand en uiteraard veel meer downforce, al nemen we dergelijke claims vaak met een korreltje zout.

Het koetswerk gaat 30 mm omlaag dankzij Air Body Control luchtvering en voor meer oomph zorgen verse enen en nullen voor het motormanagement. Zo gaat de E200 naar een gezonde 225 pk en 330 Nm. De E250 krijgt nu 245 pk en 400 Nm (+ 34 pk en 50 Nm) en gaat daarmee in 7 tellen van 0-100 km/u. De top ligt bovendien op 245 km/u. De boys in Bottrop hebben ook een kitje in de aanbieding voor de E43, die van 401 naar 450 pk gaat bij een koppel van 570 Nm. Daarmee duurt de standaardsprint 4,4(!) seconden.

Speciaal voor de taxichauffeurs -doet ‘ie het toch!- nog even de dieselspecs. De E220d gaat naar krijgt er een handjevol pk’s en NM’s bij, maar interessant wordt het bij de E350d. Die versie gaat naar 309 pk en 720 Nm voor een standaardsprint in 5,7 seconden.

Verder verzorgt de tuner/fabrikant een gaver uitlaatgeluid inclusief knopje voor nog meer sound en het interieur kan geheel naar wens worden aangekleed. Verder genieten doet u in de uitgebreide gallery! Voor het nog snelle spul is het raadzaam om een E63 of E63S te overwegen, prijzen staan hier.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, e-klasse, Mercedes, s213, station, tuning, zwart

Vorig bericht: « “Opel-baas moet Audi redden na dieselschandaal”
Volgend bericht: Abarth 695 Rivale is een sexy bommetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. escort77 zegt

    12 juni 2017 om 13:33

    Zolang ze zo’n lomp groot B-logo in de grille blijven plakken, kan ik Brabus nooit subtiel noemen.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      12 juni 2017 om 14:50

      @escort77: is alleen op persplaten en op verzoek. Als je gewoon een ster erin wilt is dat geen probleem.

      Login om te reageren
    • unidentified zegt

      12 juni 2017 om 15:48

      @escort77: de B van Bombastisch !

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    12 juni 2017 om 13:39

    De kuurtjes van Brabus zijn altijd leuk. Echter zal ik het bij de motorische kuurtjes houden. Dat optische gedoe is niets voor mij.

    Wat ik me alleen nog afvraag is waarom 9 van de 10 Brabussen altijd zwart zijn? Doe eens een leuk kleurtje, dat kan een ontwerp zoveel goeds doen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 juni 2017 om 15:42

      @viezefreddyw: dat komt omdat brabus de hoop op heeft gegeven bij hun krachtigste modellen. Een kleurtje is gelijk weer zwart door de bandenrook. Eigenlijk is dit dus een vorm van badge tuning.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    12 juni 2017 om 13:42

    Voor Brabus-begrippen vind ik het inderdaad vrij subtiel. Toch zou ik liever voor een standaard E43 gaan. Die is met 401pk al meer dan snel genoeg, en de standaard velgen en uitlaatpijpjes zijn wat mij betreft ook al sportief genoeg.

    Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    12 juni 2017 om 13:44

    Die kleuren van de stoelen lijken net op van die €19,95 stoelhoezen uit 1995 van de Halfords.

    Login om te reageren
  5. willeme zegt

    12 juni 2017 om 13:50

    Die Brabus D6-kit op een zilvergrijze E350d in Elegance uitvoering (ster op de kap, niet in de grille). Gewoon zwart leer. Lekker makkelijk schoon te houden.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 juni 2017 om 15:44

      @willeme: zou je die ster niet op de kap kunnen krijgen bij een Avantgarde? Want behalve die ster is dat natuurlijk de auto die je wilt hebben…

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      12 juni 2017 om 16:25

      @willeme: echt spannend is het niet, de BMW 535D en Audi 3.0 BiTDI gaan er overheen en dan hebben we het niet over de 550D…. laffe kuur dit!

      Login om te reageren
  6. valluik zegt

    12 juni 2017 om 13:54

    Minder weerstand en meer downforce. Klinkt een beetje tegenstrijdig toch?

    Login om te reageren
  7. 991gt3rs zegt

    12 juni 2017 om 14:16

    @mauritsh: Waarom vermelden jullie er nooit iets bij over de garantie van de Brabus powerboxen? Dit is juist het unieke van de tuning. Fabrieksnieuwe Benzen die binnen een week na de 1e tenaamstelling worden voorzien van de powerbox, neemt Brabus de garantie op de aandrijflijn over en verlengt deze met 1 jaar.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    12 juni 2017 om 14:38

    De motorische upgrades zijn wel leuk, maar de rest zou ik laten voor wat het is. Alleen bij de 43 AMG zou ik andere uitlaatjes erop schroeven. Vind de standaard pijpjes namelijk niet mooi.

    Login om te reageren
  9. soundgarden zegt

    12 juni 2017 om 15:52

    Dan is het gvd 2017 en nog steeds niet verder komen dan zwarte lak. Eeeeeen zwarte velgen met een druk design. Bontkraagjesdesign

    Login om te reageren
  10. Turbo S zegt

    12 juni 2017 om 17:20

    Lelijk ordinair hok. Standaard AMG pakket is veel mooier. En die motortuning upgrades zijn ook nergens voor nodig. Als je meer power wilt pak je toch een type hoger. Voldoende keuze bij Mercedes.
    Brabus is voor sjeiks met slechte smaak.

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    13 juni 2017 om 02:42

    De E wordt er niet mooier op. Maar ik zou geen nee zeggen tegen een powerboost en uiterlijk opsmuk

    Login om te reageren
  12. boss1 zegt

    13 juni 2017 om 06:16

    black on black geweldig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North