• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste aangepaste Heico Polestar Two is eindelijk hier

Auteur: willeme, gepost 6 december 2020 om 12:02 – 14 Reacties

Heico Polestar Two

De Heico Polestar Two onderdelen maken de auto net iets gaver en unieker. Maar er mag wat ons betreft nog wel een schepje bovenop.

De elektrische auto is nu nog heel erg in opkomst. De fabrikanten moeten de productie zo spoedig mogelijk opschalen. We hebben het in dit geval over de reguliere massa-producten, geen Lotus Evija of Pininfarina Battista.

Al die auto’s moeten zo snel mogelijk de weg op. Oh, en omdat de ontwikkelingskosten zo hoog zijn, moet er wel gesneden worden in de productielijn. Ergo: er is vrij weinig mogelijk qua opties en uitvoeringen bij veel elektrische auto’s. De Porsche Taycan is een van de weinige auto’s die je echt behoorlijk ‘vrij’ kunt samenstellen.

Heico Polestar Two

Niet uniek genoeg

De Polestar Two zit er een beetje tussenin. Je kan in de Polestar-configurator kiezen uit zes kleuren en drie interieurkleuren, afhankelijk van het exterieur soms zelfs twee. Er zijn drie wieldesigns, waarvan eentje specifiek voor de Performance. En dat is het. Niet heel erg veel keuze dus om jouw auto iets unieker te maken. Dat terwijl de kans erg groot is dat alle marketing-managers van de zuidas binnenkort in zo’n apparaat rijden. Kortom, je wil iets unieks.

Heico Polestar Two

Heico Polestar Two

Gelukkig is er hier de door Heico aangepaste Polestar Two. Heico Sportiv is een Duitse tuner die zich al jaren bezighoudt met Volvo‘s. Dat doen de Duitsers op een uitstekende wijze: de tuning is van hoge kwaliteit en redelijk subtiel. Precies wat je ook wil voor de Polestar Two, dus. Want naast Volvo’s, gaat Heico Sportiv zich ook bezighouden met Polestar. We zaten dan ook vol spanning te wachten op de tuninggids van de Duitse veredelaars die al sinds de jaren ’80 Volvo’s onder handen nemen.

Resultaat Heico Polestar Two

Het resultaat is, eh, héél bescheiden. Te bescheiden eigenlijk. Heico geeft aan dat dit de eerste onderdelen zijn en dat er nog veel meer aan komen. We zien diverse soorten wielen. Dat is al heel erg goed nieuws, want als je niet de Polestar Two in Performance-trim hebt besteld, kun je slechts kiezen uit twee wieldesigns.

Heico Polestar Two

Velgen Heico Polestar Two

Het lijken verschillende ontwerpen te zijn, maar in principe zijn alledrie de velgen identiek, alleen de afwerking is anders: zwart, brons of bicolor. Kijk, alledrie even hip anno 2020. Daarnaast zijn er andere verden beshikbaar, voor een betere wegligging en stance. De auto staat nog (veel) te hoog op de poten, dus hopelijk kan Heico daar binnenkort ook iets aan doen.

Ventilatieroosterknopje

Ventilatieroosterknopje

De volgende accessoires van de Heico Polestar Two zijn veel minder in het oog springend. Het zijn namelijk knopjes voor de ventilatieroosters met Heico-logo. Heel uniek, maar niet echt wat bij de meeste mensen bovenaan het lijstje staat om de auto te moderniseren. Ook een sportstuurwiel van Heico is mogelijk. Deze iets dikker en kleiner qua diameter dan de standaard hoepel van Volvo en Polestar.

Meer onderdelen zijn onderweg. Deze onderdelen zijn beschikbaar vanaf januari 2021 bij Heico Sportiv.

Ook interessant!

  • Heico Polestar 2
    Heico Polestar 2 is precies zoals 'ie moest zijn
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • Polestar CEO deelt foto's van nog hetere Polestar 2

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, heico, Polestar, polestar-2, tuning, velgen

Vorig bericht: « Video – Wanneer je vergeet te remmen voor een file…
Volgend bericht: BREEK: Grosjean start niet in Abu Dhabi, krijgt Mercedes test »

Lees Interacties

Reacties

  1. leaper035t zegt

    6 december 2020 om 12:45

    Wat mogen we in 2021/2022 verwachten op vlak van potente EV’s? Spontaan denk ik aan: BMW i4, Ford Mustang Mach-e, Audi Sportback GT. Nog andere? De Tesla Cybertruck? ?

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    6 december 2020 om 13:13

    Mooi die ventilatierooster knopjes.
    Nu bij de Halfords in uw buurt.

    Login om te reageren
  3. v70t6r zegt

    6 december 2020 om 13:51

    Die 5 spaaks in het antraciet staat wel mooi.

    Zelf gister de set van BBS in ontvangst mogen nemen voor de P2 met winterbanden, het was nog een aardig uitzoekwerk voor de juiste maten.

    Standaard is 8J voor en 9J breed achter, maar wel dezelfdelfde bandenmaat, nu gekozen voor 8,5J voor en achter zodat ik de banden wél rouleren kan.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 december 2020 om 14:47

      @v70t6r: is volgens mij sowieso nog wel een dingetje, banden uitzoeken voor een EV. om de range zo groot mogelijk te houden worden de wielen meestal vrij groot uitgevoerd, maar het loopvlak vrij smal gehouden. en dan zit je vrijwel altijd in de categorie ‘exotische maatvoering’ te shoppen voor vaak prijzige banden, als je op zoek moet naar vervangend rubber. Of heb ik dit mis?

      Login om te reageren
      • v70t6r zegt

        6 december 2020 om 18:29

        Eigenlijk valt dat wel mee, uiteraard rekening houden met het gewicht en de performance. Ik heb nu hetzelfde als BMW voor de winter op de M3 monteerd, de Michelin alpin 5 met een hoge load en snelheidsindex.

        245 ~255 is ook niet echt smal meer te noemen t.o.v. wat een i3 o.i.d. heeft.

        Login om te reageren
    • ethylestra zegt

      6 december 2020 om 15:41

      @v70t6r: lelijke auto zo’n polestar

      Login om te reageren
      • v70t6r zegt

        6 december 2020 om 18:32

        Duimpje omhoog voor je bijdrage van mij, voor je ego en je hypocriete hybride.

        Login om te reageren
  4. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    6 december 2020 om 15:14

    Die velgen zijn duidelijk geïnspireerd op VW’s Budapest velgen. Lekker retro.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    6 december 2020 om 15:23

    Van mij had er een maatje kleiner onder gemogen en dan de hele wagen een paar tandjes verlaagd.

    Ik snap dat ‘hoog-op-de-poten-ontwerp’ van de Polestar 2 niet echt. Zeker voor een sedan.

    Login om te reageren
    • v70t6r zegt

      6 december 2020 om 18:25

      Het is dan ook geen sedan, een beetje een nieuwe crossover, van alles wat zegmaar.

      Login om te reageren
  6. vreekfonk zegt

    6 december 2020 om 18:40

    Toevallig een Polestar 2 rijder aanwezig hier die praktijkervaring heeft met de range? Mijn vraag eigenlijk, is er iemand die >300km haalt bij 100/110km-pu en is dit met de uit te voeren recall of zonder?

    Login om te reageren
    • v70t6r zegt

      7 december 2020 om 01:14

      Geen enkel probleem, ook de 400km is makkelijk haalbaal met voldoende reserve om rustig een laadsation te vinden nabij.

      Kwestie van gevoel & dicipline, met de V70R en de wetenschap overal te kunnen tanken rijd ik zó anders…

      Login om te reageren
  7. bassie81 zegt

    6 december 2020 om 20:31

    Is dit een Polestar kleur?

    Zonk lichte blauwe tint heb ik niet eerder gezien op een P2.

    Of heeft de fotograaf een gek filter gebruikt met het bronzen wiel en is het gewoon midnight?

    Login om te reageren
  8. jaggie zegt

    7 december 2020 om 09:12

    Langdradig verhaal met dubbelingen, maar het komt erop neer dat ze een setje wielen hebben en knopjes voor de ventilatieroosters… kwaliteit van dit blog gaat hard achteruit moet ik constateren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North