• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste afbeeldingen nieuwe Volkswagen Sharan

Auteur: ricardo, gepost 1 maart 2010 om 10:44 – 68 Reacties

Volkswagen Sharan

De huidige Sharan is inmiddels gedateerd en op leeftijd. In Genève komt VW met een compleet nieuwe versie op proppen en dit gaat ‘m worden.

Een modern VW-front (Golf 6) en bijbehorende lijnen zijn terug te vinden op dit nieuwe model. Achterin instappen wordt bij Volkswagen’s nieuwste familieauto lekker makkelijk vanwege de ruim bemeten schuifdeur. De MPV zal naar alle waarschijnlijkheid eind dit jaar verschijnen bij dealer. Vergeleken met zijn voorganger is het nieuwe model fiks gegroeid: hij is 4.85 meter lang, 1.9 meter breed en in de hoogte telt de Sharan 172 centimeter.

Motoren zijn leverbaar in diesel- en benzine-uitvoeringen. De welbekende 2.0 TDI met 140 of 170 pk zijn de oliestokers die te bestellen zijn. Benzine verbranden kan met een 1.4 TSI (150 pk) of met de 2.0 TSI (200 pk). Schakelen met een dubbele koppeling (DSG) kan enkel met de krachtigste motorvariant. Zodra we meer weten over de veelpersonenvervoerder van VW dan lees je het hier! Uiteraard gaan we ‘m morgen ook van dichterbij bekijken in Genève. Meer plaatjes volgen dus nog.

Update 18-06-2010: De vanafprijs van een nieuwe Volkswagen Sharan is 37.490 euro.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, sharan, Volkswagen

Vorig bericht: « Jaguar en Land Rover ontwikkelen micro-straalmotor voor hybrides
Volgend bericht: Lentekriebels met de ABT R8 Spyder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marijn zegt

    1 maart 2010 om 10:46

    Ziet er beter uit als het huidige model. Vind de ‘nieuwe’ neus van de volkswagen modellen wel wat hebben.

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    1 maart 2010 om 10:49

    Is dit wederom in samenwerking met de Ford Galaxy gemaakt ? Het blijft een bizar ‘hok’ voor ‘konijnenstelletjes’ ;-)….Nee, de enige die nog zulke foute autobussen mag maken is óf Scania òf Renault Espace (ere wie ere toekomt…)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 maart 2010 om 10:59

      @Megakix: nope deze keer heeft VW het helemaal alleen gedaan. Knap he ;)

      Ford was zo verstandig om de Galaxy al in 2006 met pensioen te sturen en te vervangen door de nieuwe Galaxy & S-Max. En dat was geen onverstandige beslissing.

      VW (en Seat) bleven maar doormodderen met de Sharan (en Alhambra), auto’s die steevast onderaan alle kwaliteitsonderzoeken eindigden. En inmiddels 15 jaar(!) oud zijn. Gelukkig is het oude beestje eindelijk uit zijn lijden verlost. De Seat Alhambra moet overigens nog wel een tijdje mee… Arme Alhambra!

      Login om te reageren
      • alfa mannetje zegt

        1 maart 2010 om 11:51

        @robbie: nou , het zijn meer modellen die het technisch niet bepaald goed doen : de laatste resulteren uit 2008 , de polo , fox, passat , en dus de sharan.

        Ik zie al een tijdje een Toyoda scenario.

        Login om te reageren
  3. breinstein zegt

    1 maart 2010 om 10:50

    Laat me raden, de nieuwe Touran wordt precies hetzelfde alleen iets kleiner? Voorspelbaar design, yuk!

    Login om te reageren
  4. Harold zegt

    1 maart 2010 om 10:53

    Niet echt bijzonder.
    Zal wel goed verkopen.
    Voorkant lijkt zo wel erg op die van de FIAT Stllo.

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      1 maart 2010 om 11:44

      @Harold: “Voorkant lijkt zo wel erg op die van de FIAT Stllo.” en daar is niks mis mee.

      Geen Bluemotion uitvoeringen voor de Sharan?

      Login om te reageren
  5. JoepeN zegt

    1 maart 2010 om 10:53

    Huh, ziet eruit als het oude model, maar dan met Polo-grille. Ik weet dat VW meer voor evolutie gaat dan compleet nieuwe designs, maar meestal is de voorganger dan een jaar of vijf oud. Niet 100. Nu ken ik die dingen ook alleen als Taxi, dus ik heb ze nooit nuchter van dichtbij bekeken. :)

    Login om te reageren
  6. vin zegt

    1 maart 2010 om 10:54

    Als ze dan eens een nieuw achterlichtje maken zit het ook meteen op meerdere modellen:


    Desalniettemin is VW bezig aan een reeks keurige ontwerpen.

    Login om te reageren
  7. JohanCelica zegt

    1 maart 2010 om 10:54

    Ziet er goed uit, maar moet nou overal die Golf look in

    Login om te reageren
  8. Waxweazel zegt

    1 maart 2010 om 10:57

    Een opgeblazen Golf Variant dus.
    Heel spannend …. GEEEEEEEUW

    Login om te reageren
  9. blogie zegt

    1 maart 2010 om 10:59

    netjes ontwerp, maar wel errug saaai zeg. Dan liever een renault espace

    Login om te reageren
  10. vin zegt

    1 maart 2010 om 11:03

    @blogie
    Dat zou ik terugnemen. Wat ziet die fransman er in de toekomst toch slecht uit…

    Login om te reageren
    • jorn_v_v zegt

      1 maart 2010 om 11:21

      @vin:
      vieze plaatjes van dit kaliber na 22.00u graag, bah!

      Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    1 maart 2010 om 11:27

    zoals ik al eerder stelde….de Stilo was zijn tijd ver vooruit. Voorkant door fag overgenomen en de achterkant door volvo.

    Login om te reageren
    • Pier zegt

      1 maart 2010 om 13:41

      @Vincenzo: fag? Zoals in Folkswagen AG? LOL

      Login om te reageren
  12. Rik zegt

    1 maart 2010 om 11:39

    Toch is zo’n grote Caddy Family dingest niet eens echt lelijk. Maar of ik er warm van wordt… Neuh!

    Login om te reageren
  13. Rolf zegt

    1 maart 2010 om 12:11

    Busje komt zóóó, busje komt zóóó.
    Kan dit niet mooi vinden.

    Login om te reageren
  14. Rolf zegt

    1 maart 2010 om 12:14

    Stilo???
    Ik wordt gek zeker, maar ík zie er géén Stilo in terug!

    Login om te reageren
  15. mobility-design zegt

    1 maart 2010 om 12:17

    @ rolf

    Dan moet je toch beter kijken ik zie het ook. Dodelijk saai ontwerp. De Ford is beter

    Login om te reageren
  16. frits zegt

    1 maart 2010 om 12:18

    weten jullie zeker dat dit niet de nieuwe transporter is????

    Login om te reageren
  17. troublesome88 zegt

    1 maart 2010 om 12:21

    Denk dat VW vanaf nu net zo’n strategie als Audi aan gaat houden, 1 winnend front voor alle modellen.. In dat geval vind ik het wel geslaagd, ziet er krachtig en sportief uit naar mijn idee, zeker de koplampen vind ik geslaagd..

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      1 maart 2010 om 12:29

      @troublesome88: Dan moeten ze wel eerst een “winnend” front ontwerpen.. :p

      Login om te reageren
  18. prop zegt

    1 maart 2010 om 12:26

    duidelijk te zien dat vw hier niet veel van verwacht .. beter hadden ze een mooie s-max/galaxy concurrent gemaakt

    Login om te reageren
  19. TSI-tje zegt

    1 maart 2010 om 12:32

    @Megakix: Scania is voor het meerendeel eigendom van de VAG-Groep. Dus als je het zó bekijkt IS dit een ‘foute-Scania-Bus’ :P

    OT, het is een BUS… hoe spannend kán dat worden ?
    Mij kan het niet bekoren, van geen enkel merk.

    Login om te reageren
  20. Dic Ta Tuur zegt

    1 maart 2010 om 12:42

    Wanneer past VW die navigatie eens aan. Dit model wordt als broodjes uit alle auto’s gejat omdat ze te simpel vastgemaakt zijn.

    Login om te reageren
  21. hairry zegt

    1 maart 2010 om 12:49

    Saai, gewoon saaie volkswagen stijl

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    1 maart 2010 om 12:58

    grrr, weer hetzelfde.

    Login om te reageren
  23. DRK zegt

    1 maart 2010 om 13:42

    Dit had net zo goed een facelift genoemd kunnen worden. De koplampen en achterlichten zijn veranderd (ander model) en het voorfront hebben ze aangepast op de huisstijl. Het is weer heel voorspelbaar.

    Login om te reageren
  24. Hubert zegt

    1 maart 2010 om 14:36

    Kan echt niet geloven dat er hier mensen zijn die hier nu opgewonden van worden.
    Wat een saaie, nietszeggende mensenvervoersdoos op 4 wielen.
    Zelfs de kleur hebben ze maar aangepast aan het design.

    Login om te reageren
  25. TSI-tje zegt

    1 maart 2010 om 14:41

    DRK: voor en front is één en het zelfde, de voorkant.
    Wat moet je anders maken van een BUS?… Hij is vierkant omdat je dan de meeste praktische ruimte heb. Is de Nieuwe Galaxy zoveel anders als het vorige model dan ? Andere neus, andere achterlichten en that’s it. De S-Max, ja die inderdaad anders. En ondanks dat deze op hetzelfde platform staat als de Galaxy hou je minder praktisch ruimte over vanwege het lagere profiel van de auto.
    Jongens, laten we ophouden over de styling van de auto. Dat is bij een auto als deze niet écht een thema.
    En even voor de duidelijkheid.. Ik verdedig de VW niet, ik vind het een lelijk hok, net zo lelijk als de Galaxy, net als de Alahambra, net als de Gran-Espace en iedere vergelijkbare BUS van dit formaat. Praktisch, DAT zijn ze allemaal weer wél. En daar kopen mensen zo’n ding voor.

    Login om te reageren
  26. Appii zegt

    1 maart 2010 om 14:42

    Ik vind ze beter dan bmw

    Login om te reageren
  27. Fietsblogger zegt

    1 maart 2010 om 14:48

    Lijkt wel een beetje (lees: heleboel) op de Golf, Polo, Tiguan etc. Net grote broer Audi, ze zijn dan misschien oerdegelijk maar ze zijn nog meer oer saai…. :?

    Login om te reageren
  28. Renault zegt

    1 maart 2010 om 14:51

    @vin
    Kijk eens goed naar die foto die is heel erg fout gephotoshopt kijk naar het logo en espace naam die zit over de lamp en is niet hetzelfde grijs als de rest..
    En wat die vw betreft het is gewoon echt een bus geworden en lijkt van voor op alle andere volkswagens luie ontwerpers daar…

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    1 maart 2010 om 15:03

    Gaap? Volkswagen kan leuk ontwerpen maar op deze manier is het wel een beetje voorspelbaar.

    Login om te reageren
  30. plof zegt

    1 maart 2010 om 15:06

    Busje komt zo! Sjeemig, wat een hok, je zal er maar in moeten rijden.

    Login om te reageren
  31. lamborgfan zegt

    1 maart 2010 om 15:09

    Ik vind hem mooiër dan een Ford Galaxy en Al helemaaal beter dan zo’n espace. Maar dat komt omdat ik franse auto’s drie keer niks vind. ’t ontwerp zelf… Vind ik best wel mooi. Ik denk dat we deze auto meer gaan zien als een espace of 5008 of galaxy. Maar zoals iedere VW… Duurdere uitvoering erg mooi, Goedkope uitvoering.. Dodelijk saai…

    Login om te reageren
  32. BMW_Li zegt

    1 maart 2010 om 15:25

    Ik vind hem nou ook niet erg mooi, vond de oude zelfs mooier.

    Login om te reageren
  33. Captain zegt

    1 maart 2010 om 15:55

    Wellicht een goed idee om hier ook eens zo te testen als in Duitsland: 100k rijden en dan uit elkaar schroeven.Een nieuwe auto goed laten rijden is een ding, een van een paar jaar oud hetzelfde laten rijden als een nieuwe is iets anders. Weet je meteen dat Franse auto’s bagger zijn, uitgezakte stoelen, haperende electronica etc. Kortom: Franse auto’s zijn leuk voor op de oprit, Duitse auto’s om intensief te gebruiken. Daarom ook duurder, want technisch beter en in het algemeen van een veel betere kwaliteit.

    Login om te reageren
  34. j zegt

    1 maart 2010 om 15:56

    Ik heb nog nooit een mooie bus gezien

    Login om te reageren
  35. Waxweazel zegt

    1 maart 2010 om 16:30

    @ Captain :

    Misschien eens wakker worden en de realiteit van 2010 ontdekken ?
    De VW Sharan stond als 1 van de onbetrouwbaarste MPV genoteerd in de ADAC statistieken, ONDER Renault en andere Franse wagens.

    Leuke ontnuchtering ? ;)

    Login om te reageren
  36. Tombnolz zegt

    1 maart 2010 om 16:46

    Ein-de-lijk! Na 14 jaar hebben ze bij VW toch even zin gehad om die Sharan eens te vernieuwen… uniek in deze tijden.

    Maar goed, eenvoudig, braaf en saai is hij nog steeds. Enerzijds beetje jammer, anderzijds liever zo dan een lelijk design. We hebben thuis een ’97er en heel wat kennissen/vrienden met een Sharan of Galaxy en geen een van die mensen koopt die auto owv het design, wél voor de verwachte goede kwaliteit en de giga-ruimte. Dat ze ruim en gerieflijk zijn is een feit, de goede kwaliteit is een ander paar mouwen. Maar echt slecht zijn ze ook niet hoor.

    Login om te reageren
  37. Flamingo zegt

    1 maart 2010 om 16:51

    nouja, keurig maar wel erg jammer dat ze zoveel op mekaar lijken
    je kan idd wel voorspellen waar t met de nieuwe Passat, Tiguan, Touran, Jetta en misschien zelfs Phaeton heengaat

    oja dan hadden we de Eos en Caddy ook nog..

    keurig maar vreselijk saai

    Login om te reageren
  38. florisw zegt

    1 maart 2010 om 17:08

    Ziet er wel leuk uit. Maar het lijkt allemaal wel zo op elkaar. Hij heeft trouwens best veel weg van de Galaxy!

    Login om te reageren
  39. RubenS zegt

    1 maart 2010 om 17:21

    hebben we hier nu zolang op moeten wachten??
    t is net een touran/caddy/etc

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    1 maart 2010 om 17:25

    Het is inderdaad net een giant Touran.

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    1 maart 2010 om 17:26

    Ze zijn wel lekker aan het moderniseren bij VW, maar ik moet zeggen dat ik de modellenlijn van pak ‘m beet 3 jaar geleden beter vond, al realiseerde ik me dat toen niet. Waarom? Omdat de modellen toen nog onderscheidend vermogen hadden… Alle nieuwe modellen van VW zijn op precies hetzelfde design gebaseerd. Dat gaat me snel de keel uithangen…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      1 maart 2010 om 22:15

      @Citrofiel: je hebt helemaal gelijk, maar ze zijn nog niet allemaal verknalt, denk aan de sirocco, passat cc en denk dat de tiguan ook nog wel even op zich laat wachten.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        3 maart 2010 om 18:20

        @Jipp: Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar die modellen zijn inderdaad best te behappen.

        Login om te reageren
  42. Dimglor zegt

    1 maart 2010 om 17:47

    Het werd tijd dat de Sharan eens vernieuwd werd, maar als dit de opvolger wordt…. geef mij dan maar de oude…
    Deze is echt niet mooi… Die voorkant is een misvormde Golf en die achterkant ziet er zo lomp uit….
    Doet mij denken aan een Amerikaans busje..

    Login om te reageren
  43. Captain zegt

    1 maart 2010 om 17:55

    @Waxwezel: Heb zelf een paar jaar een Grand Espace als lease gereden. Dat ding stond meer bij de dealer dan voor de deur (en ik was niet de enige) Franse auto’s: gewoon troep: het glimt mooi maar dat is het dan ook.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      1 maart 2010 om 22:11

      @Captain: Dat is wat de meeste mensen ervaren idd, alleen blijken testen anders, ik weet zelf ook dat die testen niet altijd even representatief zijn, andere zweren erbij, wat in de testen staat is 100% waar.

      Zo word onder andere beweerd dat een alfa 147 beter is geweest dan een golf in problemen….

      Login om te reageren
  44. Flamingo zegt

    1 maart 2010 om 18:19

    In Amerika hebben ze al een tijdje een nieuwe Sharan(ong 2 jaar al),nl de Routan, die zag er zo uit:



    Ben blij dat wij dan dit krijgen,zeker als ik de binnenkanten vergelijk..

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      1 maart 2010 om 22:09

      @Flamingo: die routan is mijn broer van plan te importeren, met 3 kleine kinderen is zo’n wagen bijna een must. dan heb je niet genoeg ruimte aan een passat, vooral niet als ze groter worden, ik kon vroeger zelf al niet meer achter in bij de passat zitten… lange benen..

      Daarbij vind ik de routan een stuk mooier dan de chrysler voyager of een galaxy, daarbij is de 5008 een lelijk hok.

      Login om te reageren
  45. Thijsj zegt

    1 maart 2010 om 19:07

    Saai ontwerp, echt beter dan het oude maar toch nog steeds heel saai.. ik zie ook niet hoe je zo’n busje er echt strak uit wilt laten zien..

    Login om te reageren
  46. keesieboy2 zegt

    1 maart 2010 om 19:28

    Al nieuws of er een nieuwe Seat Alhambra komt? :)

    Login om te reageren
  47. zdev zegt

    1 maart 2010 om 19:29

    Ik heb een tijdje in een Sharan gereden. Pittigste dieseltje, full option. Een zwabberbak met rotstoelen die mijn rug hebben verknald. Nooit, maar dan ook nooit weer een Sharan.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      1 maart 2010 om 22:13

      @zdev: verwacht je dan dat een hoge zware auto goed rijd, hij moet wel de duurste banden hebben die hard mogen maar het is geen auto waar je sportief mee kunt rijden. daarbij vond ik de stoelen van de sharan beter dan de polo die ik nu heb, mijn vader had er nog een toen ik net me rijbewijs had. en je rug verknallen doe je zelf door ze niet goed af te stellen, daar kun je geen stoel van de schuld geven.

      Login om te reageren
  48. wimpie zegt

    1 maart 2010 om 20:21

    lijkt wel een busje

    Login om te reageren
  49. Esprit_de_Flandre zegt

    1 maart 2010 om 20:21

    @Flamingo: de Routan is een stuk groter, want is een gerebadgde Chrysler Voyager.

    @keesieboy2: Die komt altijd een halfjaartje later. Wees gerust, hij staat al klaar, maar voorlopig moet alle aandacht naar deze gaan, want daar verdienen ze meer aan.

    Er zien er hier veel de Fiat Stilo in… Ik zie eerder de Idea, maar dan groter.

    Login om te reageren
  50. keesieboy2 zegt

    1 maart 2010 om 20:43

    @Esprit_de_Flandre: Oke bedankt!

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    1 maart 2010 om 23:00

    Een grote auto die ontworpen is om klein te ogen.. Waarom vind ik dit geen succes?

    Login om te reageren
  52. Ben zegt

    8 maart 2010 om 16:39

    Keurige Refotank gaaaaph

    Login om te reageren
  53. Ronald zegt

    16 maart 2010 om 14:35

    Zal wel weer veel te duur worden; wat heeft deze auto meer dan de Ford Galaxy; dé standaard wat wegligging betreft? Voor 2 schuifdeuren stap ik niet over.

    Login om te reageren
  54. tarquesh zegt

    27 maart 2010 om 20:56

    Nou vindt ik die Amerikaanse Sharan best ook wel geslaagd. Allemaal beter dan de eerste Sharan. De Seat Alambra omgebadgete VW.

    Login om te reageren
  55. T.Joris zegt

    15 april 2010 om 22:23

    Wat zal het prijsniveau gaan worden voor de 2.0TDI met DSG bak?

    Login om te reageren
  56. Kees zegt

    3 mei 2010 om 23:08

    Hehe, eindelijk een mooie en goeie familieauto.
    En erg kindvriendelijk met die schuifdeuren.
    Geen deuren opensmijten meer tegen andere auto’s aan.
    Ik dacht altijd aan een VW T5 met 2 schuifdeuren.
    Maar de Sharan is niet zo groot als de T5.
    Zal wel vanaf 33.000 zijn ofzo.

    Login om te reageren
  57. ricardo zegt

    18 juni 2010 om 18:49

    Nieuwe Sharan leverbaar vanaf 37.490 euro. Alle modellen met groen energielabel dankzij BlueMotionTechnologies

    De nieuwe Volkswagen Sharan, die in september op de markt komt, is leverbaar vanaf 37.490,- euro. In eerste instantie is er keuze uit drie motoren: de 1.4 TSI met 110 kW (150 pk), de 2.0 TDI met 103 kW(140 pk) en de 2.0 TDI (125 kW/170 pk). Alle modellen danken hun zuinige karakter aan de toepassing van duurzame BlueMotionTechnologies. De Sharan 2.0 TDI (103 kW/140 pk) laat bijvoorbeeld een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km voor zich noteren. Evenals alle andere Sharan-modellen is hij daarmee goed voor een groen label.

    De Sharan is ontworpen volgens de nieuwe designfilosofie van Volkswagen. Hij kenmerkt zich door krachtige lijnen en een eigen(tijdse) uitstraling. De veelzijdigheid van het interieur komt om te beginnen tot uiting in het feit dat er plaats is voor naar keuze vijf, zes of zeven personen. Dankzij het Easyfold-systeem is het meubilair op de tweede en derde zitrij eenvoudig in de wagenvloer te verzinken. In vijfzits configuratie biedt de Sharan al 809 liter bagageruimte. Door het verzinken van het meubilair is dit uit te breiden tot maar liefst 2.430 liter. De lengte van de bagageruimte bedraagt in dat geval 2,1 meter.

    Drie motoren met BlueMotionTechnologies
    Bij de marktintroductie in september zijn drie motoren voor de Sharan beschikbaar: de 1.4 TSI met 110 kW (150 pk), de 2.0 TDI met 103 kW(140 pk) en de 2.0 TDI met 125 kW/170 pk. Al deze motoren danken hun zuinigheid aan de toepassing van duurzame BlueMotionTechnologies. Alle krachtbronnen beschikken over directe brandstofinspuiting in combinatie met turbotechnologie en ook een start-/stopsysteem is standaard. Dat geldt ook voor recuperatie – het systeem waarbij de energie die vrijkomt bij het afremmen, wordt omgezet in elektriciteit – . De hoge mate van efficiency leidt tot aansprekende prestaties en zeer gunstige verbruikscijfers. De Sharan 2.0 TDI 103 kW/140 pk heeft bijvoorbeeld een gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 143 g/km. Evenals alle andere modellen in het gamma heeft deze Sharan een groen label. Uiteraard voldoen alle motoren aan de Euro5-emissienorm. Elke Sharan wordt standaard geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak – als optie is de DSG-transmissie met dubbele koppeling beschikbaar.

    De nieuwe Sharan is leverbaar in de uitvoeringen Easyline (uitsluitend met de 1.4 TSI), Trendline, Comfortline en Highline. Alle modellen beschikken over een uitgebreide standaarduitrusting, maar er zijn ook volop individualiseringsmogelijkheden. Interessante opties zijn bijvoorbeeld een groot glazen panoramadak, ACC (Adaptive Chassis Control) en een automatisch inparkeersysteem. Uiteraard is ook een breed scala aan entertainmentsystemen beschikbaar.

    De Sharan is verkrijgbaar vanaf 37.490 euro (1.4 TSI BlueMotionTechnologies Easyline). De Sharan 2.0 TDI BlueMotionTechnologies (103 kW/140 Pk) is er in Trendline-uitvoering vanaf 42.290 euro. De Sharan 2.0 TDI BlueMotionTechnologies (125 kW/170 pk), die standaard in Comfortline-uitvoering en met DSG-versnellingsbak wordt geleverd, staat te boek voor 49.490 euro (alle prijzen inclusief BTW en BPM). De levering van de Sharan start in september. De nieuwe modellen zijn met onmiddellijke ingang te bestellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North