• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beelden: Dit is de Citroen DS4 [updated]

Auteur: robbie, gepost 30 augustus 2010 om 08:30 – 66 Reacties

Citroen DS4 lek
Goedemorgen, maak kennis het met chique en “premium” broertje van de nieuwe Citroen C4, oftewel de DS4. Komt deze auto je bekend voor? Dat zou goed kunnen, het is immers de productieversie van de DS High Rider concept die begin dit jaar in Geneve zijn debuut maakte.

Een persbericht ontbreekt (nog), maar als het goed is komt Citroen in de loop van de dag met alle informatie die we nodig hebben. Aangezien de conceptversie van de DS4 reeds voorzien was van een diesel-hybride aandrijflijn is het te verwachten dat zoiets ook te vinden zal zijn in de productieversie. Denk aan een zelfde soort systeem als we reeds kennen van de Peugeot 3008 HYbrid4.

Het grootste verschil tussen de concept en de productieversie is nog wel dat de productieversie een 5-deurs is terwijl de concept het met 3 deuren moest doen. (via: planete-citroen.com & Citroen Facebook)

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

PS Bekijk dat interieur eens goed, zelfs het dashboard en deurbekleding is voorzien van leer (als ik de stiknaden mag geloven) een redelijk unicum in deze klasse lijkt mij zo.

Extra foto’s:

Citroen DS4 lek

Citroen DS4 lek

UPDATE 10:00 Het persbericht is binnen, hierbij de hoogtepunten:

De DS4 zal bij introductie worden geleverd met twee dieselmotoren met standaard roetfilter die aan Euro V voldoen: de 1.6 HDiF 110pk (de microhybride e-HDi-versie) en de 2.0 HDiF 160 pk. Beschikbaar zijn bovendien drie benzinemotoren die eveneens aan Euro V voldoen: de 1.6 VTi 120 pk, de 1.6 THP 155 pk en de nieuwe 1.6 THP 200 pk. Deze laatste motor zorgt voor uitstekende prestaties dankzij het vermogen (147 kW/200 pk) en royale koppel (275 Nm bij 1.700 tpm). De CO2-uitstoot bedraagt slechts 149 g/km. Alle motoren kunnen worden geleverd met zesversnellingsbakken die handmatig of elektronisch [EGS] worden bediend.

Met een lengte van 4,27 meter, hoogte van 1,81 meter en breedte van 1,53 meter is de DS4 een compacte auto. Hij lost de verwachtingen in van de uitdaging om een dynamisch design te combineren met veelzijdigheid en alledaags gebruiksgemak. De doelstellingen werden volledig gerealiseerd, met drie echte zitplaatsen achterin die bereikbaar zijn door achterportieren die naadloos in de carrosserie zijn opgenomen. De bagageruimte is volumineus en er zijn talrijke opbergmogelijkheden.

Een ander voorbeeld van de veelzijdigheid van de DS4 is het ruimteaanbod in de kofferbak, die met een inhoud van meer dan 370 liter niet onderdoet voor een conventionele sedan.

Bij de ontwikkeling van interieurdelen stonden verfijning, gepercipieerde kwaliteit en fraai design voorop. Kopers van de Citroën DS4 krijgen de keuze uit vijf ledercombinaties – waaronder tweekleurige – om hun auto naar persoonlijke smaak in te richten. In de meest luxueuze versies zijn dashboard, deurpanelen en voorstoelen bekleed met leder in zogenaamde ‘Bracelet’-stijl; het stikwerk doet dan denken aan de band van een horloge. Ook de zittingen krijgen speciaal stikwerk dat zorgt voor extra allure.

Chroomafwerking op ventilatieroosters, instrumentenpaneel, pook en de middenconsole getuigt van luxe. Door de aandacht voor details begeeft de DS4 zich in een wereld van exclusiviteit en dynamiek, hetgeen onder andere tot uiting komt in een aluminium pedalen, met leer beklede portiergrepen en sfeerverlichting.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds4, Parijs-2010

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 34
Volgend bericht: MINI Cooper S Diesel krijgt 143 pk, is dat genoeg? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bart zegt

    30 augustus 2010 om 08:33

    Een prachtige broer voor de DS3! Wat een wagen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2010 om 09:33

      Ben benieuwd of deze net zo goed rijdt ivt de concurrentie als de DS3 maar de Giulietta en de Delta vind ik fraaier van buiten. Het interieur lijkt wel mooi maar is dat standaard of kost het 1500 euro extra…? Wel een aardige toevoeging voor wie luxe en comfort wil maar geen grote middenklasser nodig heeft.

      Login om te reageren
  2. RH zegt

    30 augustus 2010 om 08:33

    Handig zo’n 5-deurs, alleen waar maak je ze open?

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      30 augustus 2010 om 08:39

      @RH:
      zal wel a la alfa / seat leon 2gen style zijn. in de raamstijlen dus. Erg mooie auto geworden voor een fransoos :)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 augustus 2010 om 08:54

      @RH: jij hebt zeker nog nooit de achterdeur van een Alfa 147/156 of Seat Leon opengemaakt?

      Login om te reageren
  3. Henkie zegt

    30 augustus 2010 om 08:35

    Ziet er aardig uit, maar zal wel weer te duur worden..

    Leer op dash en deurbekleding? Zo uniek is dat niet, bij de Italiaantjes kan dat altijd, zelfs op de Yp en Musa..

    Login om te reageren
  4. laurens324 zegt

    30 augustus 2010 om 08:41

    beetje opel astra-achtig die achterkant

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    30 augustus 2010 om 08:42

    Citroen is goed bezig!

    Login om te reageren
  6. Pixed zegt

    30 augustus 2010 om 08:43

    Zwart getinte ruiten en velgen wegnemen, en je hebt een zoveelste grijze muis voor je.

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    30 augustus 2010 om 08:46

    Damn, citroen is echt goed bezig.

    M.b.t. lederen dash, grande punto abarth heeft het ook.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      30 augustus 2010 om 18:57

      @jack_abarth:
      De Abarth Punto Evo heeft alleen leer op de tellerkap, iets anders dan over het gehele dashboard!

      @robbie:
      Opties zijn niet zo heel duur bij Citroen en in verhouding ook niet bij de DS3. Navi, Hifi, parkeersensoren, clima etc. in 1 pakket is 1600 euro en dan is hij ook gewoon echt bom vol

      @Begin post

      Waaahh, wat een gaaf ding. Als hij net zo strak rijdt als de DS3, graag in 200pk versie voor de deur zetten aub! Strik erom en af.

      Login om te reageren
  8. Osca zegt

    30 augustus 2010 om 09:02

    Die autos lijken tegenwoordig ook allemaal op elkaar zeg

    Login om te reageren
  9. Joop zegt

    30 augustus 2010 om 09:13

    hey de nieuwe astra!

    Login om te reageren
  10. diher81 zegt

    30 augustus 2010 om 09:15

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  11. JoepeN zegt

    30 augustus 2010 om 09:36

    Uhhm, ze hebben de achterste handgrepen à la 147 verstopt, maar verder? Wat is het verschil met de C4? Ik had eigenlijk verwacht dat de DS4 de driedeurs C4 zou worden, net zoals bij de C3 en DS3 het geval is.

    Login om te reageren
  12. QRN zegt

    30 augustus 2010 om 09:38

    Erg mooi! Ben alleen geen fan van de zwarte neus

    Login om te reageren
  13. Lennart95vdk zegt

    30 augustus 2010 om 09:42

    Hier zul je zeker wel zo’n 40.000 euro voor moeten neerleggen.

    Login om te reageren
  14. BananaFlip zegt

    30 augustus 2010 om 10:00

    Ziet er serieus leuk uit, daar niet van, maar ik had toch iets meer vuurwerk verwacht na het zien van het concept. Een zwart dakje, is dat nou zo moeilijk? ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 augustus 2010 om 10:03

      @BananaFlip: dat zal ongetwijfeld een (dure) optie zijn ;)

      Login om te reageren
  15. TKoote zegt

    30 augustus 2010 om 10:08

    Fraai, mooier dan de concept, al heeft ‘ie op de laatste foto wel een flinke snuif A3 meegekregen…

    Login om te reageren
  16. SHFT zegt

    30 augustus 2010 om 10:12

    Tgoh hij is niet lelijk, maar zeker mooier dan die andere lelijke meuk die ze over de jaren uitgebracht hebben.

    Login om te reageren
  17. Mouzie zegt

    30 augustus 2010 om 10:18

    Wat is de CO2-uitstoot van de hybride-versie? Valt ie in de 20% of 14% categorie?

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    30 augustus 2010 om 10:21

    UPDATE Belangrijkste informatie uit het persbericht geplaatst in het artikel, hi-res fotomateriaal komt eraan ;)

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    30 augustus 2010 om 10:22

    grappig autotje…

    Login om te reageren
  20. jelamo zegt

    30 augustus 2010 om 10:39

    Wow dat ziet er goed uit! Wil ook wel met die 200pk motor. Het zou leuk zijn als ze hier ook een Racing versie van uitbrachten, al is het maar om ‘iets’ te doen met al die rally overwinningen.

    Login om te reageren
  21. BaySideBlueBoy zegt

    30 augustus 2010 om 10:45

    Lekker agressieve Lancer koplampen. :D Zal wel een krappe instap worden achterin. :?

    Login om te reageren
  22. porsche911turbo2 zegt

    30 augustus 2010 om 10:48

    te grote koplampen ;) verder echt mooi

    Login om te reageren
  23. Hupke zegt

    30 augustus 2010 om 10:50

    Ik vind hem minder mooi dan de DS3 maar t’is toch een leuke wagen.

    Maar leer in die klasse? Ofwel hebben ze bij Citroën in plaats van mensen te ontslaan mensen gevild (of alle beesten in argentinië opgekocht ofzo) ofwel gaan ze deze wagen aan iets minder redelijke prijzen verkopen.

    Vraag me wel af, de verkoopcijfers van de gewone C4 zullen hier toch ook wel onder leiden? Of niet?
    Ik vond de gewone C4 (nuja de coupé) wel veel mooier.

    Login om te reageren
  24. michielh zegt

    30 augustus 2010 om 11:05

    Ja, leuk, maar denk het gefotoshopte weg en je bent weer bij een Opel Astra

    Login om te reageren
  25. Peter zegt

    30 augustus 2010 om 11:29

    Dat gedoe van de greep vrije achterdeuren kan ik nog steeds niet begrijpen. Maak er 2 deurs van of zet gewoon grepen op de deuren. De achter deuren lijken me ook aan smale kant. Voor kinderen te doen maar een beetje forse man/vrouww gaat niet passen lijkt mij. Voor de rest een hele mooie auto maar om de deuren zou ik hem nooit kopen.

    Login om te reageren
  26. WUPS zegt

    30 augustus 2010 om 11:51

    Citroën heeft de smaak wel te pakken te laatste tijd :D

    Login om te reageren
  27. the-budel-guy zegt

    30 augustus 2010 om 11:54

    ziet er lekker uit de achterkant lijk wat op de astra maar veder is het een super lekker wagentje

    Login om te reageren
  28. schuur zegt

    30 augustus 2010 om 11:59

    beduidend mooier dan de nieuwe Alfa Guilietta……

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    30 augustus 2010 om 12:00

    Dat rare gedoe met die achterdeuren hoeft voor mij ook niet. Maar het is Citroen beter gelukt dan alle pogingen van Alfa en Seat toit nu toe.

    Verder is het front behoorlijk aggressief en echt de rest erg dik. Een behoorlijke A3 killer.

    Login om te reageren
  30. KaCh1ng zegt

    30 augustus 2010 om 12:02

    prijs zal wrs hoog zijn maar na een hoop korting(wat gewoon is vn citroen) toch betaalbaar

    Login om te reageren
  31. T Bone zegt

    30 augustus 2010 om 12:06

    Ik zie Golf en Scirocco en A3…
    veel te veel macho en toch geen Premium;

    zoveelste wanhoopspoging uit niet-Duitland !

    Login om te reageren
  32. screamer zegt

    30 augustus 2010 om 12:18

    Wauw! ik vond de DS3 al lekker geil, maar deze is dat ook absoluut. Begin bijna te twijfelen of ik deze DS4 mooier vind dan de Megane Coupe RS250

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      30 augustus 2010 om 18:59

      @screamer: De Megane is toch wel een stuk mooier…
      Deze vind ik eigenlijk niet echt mooi… is niet lelijk, maar ook niet echt mooi..
      Ook best een raar interieur…. =s

      Login om te reageren
  33. ubie zegt

    30 augustus 2010 om 12:28

    rover 200 in een nieuw kleedje.

    Login om te reageren
  34. Lelijk eendje zegt

    30 augustus 2010 om 12:39

    Wat een lelijk gedrocht :( :(

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    30 augustus 2010 om 12:50

    Maar die heeft ook 5 deuren???

    Twee vijfdeurs in hetzelfde segment? Gewoon de achterkant is iets anders, en het interieur is luxuezer. Die gaat keihard concurren met de C4. Bij het duo C3 – DS3 heb je tenminste nog het verschil in deuren. Komt er eigelijk wel nog een 3-deurs?

    Login om te reageren
  36. As_long_as_it_is_fast zegt

    30 augustus 2010 om 12:59

    Ja hoor, dit ziet er lekker uit. Breng hem maar. Leuke motors bij ook.

    Login om te reageren
  37. Bols zegt

    30 augustus 2010 om 13:20

    euh golf 6 achterlichten? :/

    Login om te reageren
  38. e34 zegt

    30 augustus 2010 om 13:22

    Met een lengte van 4,27 meter, hoogte van 1,81 meter en breedte van 1,53 meter is de DS4 een compacte auto.

    Hmmm… Dat gaat er raar uitzien…

    Login om te reageren
  39. jp zegt

    30 augustus 2010 om 13:22

    “hoogte van 1,81 meter en breedte van 1,53 meter”

    Ik neem aan dat hier 2 dingen zijn omgedraaid?

    Verder wel mooie auto, misschien wat druk, maar mooier dan ds3 iig, imo.

    Login om te reageren
  40. Atenza zegt

    30 augustus 2010 om 13:24

    Ik weet het niet.. net als de DS3 vind ik deze gewoon iets te mollig. Wat gezochte lijnen om het maar apart te maken en ik vind de neus niet echt bij de rest passen. Wel schitterend interieur

    Een sportieve driedeurs naast de C4 zou ik veel logischer en interessanter vinden

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    30 augustus 2010 om 14:40

    Op het eerste gezicht sta ik niet zo te juichen.
    Moet hem in hem eerst in het echt hebben gezien voor een uiteindelijk oordeel.

    Login om te reageren
  42. AlfaFrankY zegt

    30 augustus 2010 om 15:36

    Tis een lekkertje! Onderscheidend ten opzichte van de C4, en ook niet in een hokje te plaatsen. Het heeft iets crossover-achtigs, iets van een normale hatchback en ook wat coupe-elementen. Hij is stoer, subtiel, en straalt een zekere chic uit.

    Men name de C-stijl is erg Astra en Giulietta, maar of dat nou erg is? Een hoofdvorm van een ontwerp dicteert tenslotte vaak hoe andere lijnen binnen het ontwerp er uit gaan zien.

    Ben benieuwd of hier dan ook nog een 3-deurs van verschijnt, zoals de proto was. Zouden ze perfect het wegvallen van de C4 coupe mee op kunnen vangen, en mensen bedienen die de DS3 net wat te klein vinden…

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    30 augustus 2010 om 15:37

    Dus het is geen aanvulling, maar een interne concurrent, zijnde ook een vijfdeurs C-segmenter. Ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden…

    Verder zou ik wel even een snel shopje willen zien waarin die zwarte balk voorop in de carrosseriekleur is meegespoten. Volgens mij oogt dat veel beter…

    Login om te reageren
  44. janklaassen zegt

    30 augustus 2010 om 16:30

    de eerste foto is minder mooi. maar de laatse foto is wel cool. dus. ik zeg: waarom niet?

    Login om te reageren
  45. C6_R zegt

    30 augustus 2010 om 17:50

    That’s it, vanaf heden ben ik Citroën fan!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 augustus 2010 om 17:58

      @C6_R: dat ik dat nog mag meemaken ;)

      Login om te reageren
  46. C6_R zegt

    30 augustus 2010 om 18:19

    Lekker eigenwijs design, zoals de Citroëns van vroeger (m.u.v de treurnis van de laatste 20 jaar) dat kan ik wel waarderen!

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    30 augustus 2010 om 18:25

    Ik ben blijkbaar een fan van scherpe lijnen.
    Ik ben echter geen fan van smalle en hoge auto’s. Combineer deze zaken en het gaat nog harder achteruit.
    Misschien valt het in de realiteit wel mee. Ik moet het nog even betwijfelen.

    Login om te reageren
  48. Henk_he zegt

    30 augustus 2010 om 18:58

    Ik vind ‘m wel chique, ondanks de -hier en daar- ‘geleende’ stijlelementen van andere merken:
    neus van Evo X:


    kont van Scirocco/Astra:



    profiel van Astra:

    Login om te reageren
  49. ThomasBol zegt

    30 augustus 2010 om 19:00

    Zie ik daar trouwens carbon in de 19 inch velgen? <3

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    30 augustus 2010 om 20:32

    Wat een ongelooflijk rommelig ontwerp zeg! ziet er toch niet uit?

    Login om te reageren
  51. Rick-dos zegt

    30 augustus 2010 om 21:12

    En ineens begrijpt iedereen de term “premium”

    Login om te reageren
  52. Jippie zegt

    30 augustus 2010 om 21:29

    Moderne designs lijden bijna allemaal wel aan obesitas. Soms kan het nog maar dit is wel een behoorlijke plofkip.

    Login om te reageren
  53. Gertzondersamson zegt

    31 augustus 2010 om 01:05

    + minder plastiek, mooie details
    – teveel lijnen, rare ‘bil’lijn naar binnen ipv buiten, precies té hard hun best gedaan waardoor het niet meer klopt

    Login om te reageren
  54. jodocus zegt

    1 september 2010 om 00:11

    Een hoogte van 1,81 m ??
    Dat lijkt mij toch wel buitenmaats heel erg hoog voor dit karretje, en buiten proportie. 1,51 m schat ik, of dat model op de rand van foto 4 heeft wél erg lange benen !!

    Login om te reageren
  55. jodocus zegt

    1 september 2010 om 01:03

    Hé@Henk Hé:
    Tikkeltje misplaatste fotoreeks van zogenaamde ‘geleende’ stijlelementen van andere auto’s post jij hier. Dan moet je beter bij de les blijven en weten wanneer wie wat uitbracht. Neem nu die Mitshibshu-neus: die is er gekomen na het hondenhok-rooster van audi, na de peugeots met wijd-opengesperde bek en na de softere Citroën-variant op de C4-face-lift. De Mitshibishu is dus de cloon.
    Die Golf-achterklep is ook niet origineel. Grijp dan eens terug naar de vorige generaties Alfa’s misschien ?
    En de nieuwe Astra nam schaamteloos de achterlichten over van de C5, toch !
    En tenslotte het originele (?) profiel van de Astra. Ach, kijk is in de cataloog van Hyundai, Kia, Seat, Fiat, Ford Fiesta,..; om maar te zeggen iedereen speelt bij iedereen leentje buur. Citroën is dan nog wel een merk dat meer dan eens de grenzen durfde te verleggen – zowel naar design als naar technologie, maar ik ben het wel met je eens dat ze dat met deze DS4 ditmaal niet doen.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      1 september 2010 om 01:45

      @jodocus: Astra is sowieso een mengelmoes van verschillende auto’s. Vooral dat van de Mazda3 maar met de verhoudingen van de Seat Leon. En de achterlampen van zowel de Astra/Meriva en C5 zijn duidelijk afgekeken van Audi.

      Deze DS4 is gewoon weer de zoveelste hatchback met hoop lijntjes en te dikke Duitse look

      Login om te reageren
  56. jodocus zegt

    1 september 2010 om 01:50

    Geef mij maar het originele design van de huidige C4-coupé!
    Citroën was en is nochthans bijzonder goed bezig, maar nét zoals de nieuwe C4 ontgoochelt deze DS4 me sterk. Even lijkt het een kék wagentje, maar ik vrees dat ie binnen de kortste keren wegzinkt in het peleton opgekekte Golfjes, Astra’s, Focussen, Seats, Koreanen en Jappen.
    Ik geef het toe, als Citrofiel verwacht ik natuurlijk een innovatief design en techniek, maar Citroën wil nu ook af en toe wat auto’s kunnen slijten en als het ff kan wat Duitse ‘premiums’ counteren. Wellicht lukt ze dat met deze DS4, net zoals de recente C5 marsjeert.

    Login om te reageren
  57. .. zegt

    1 september 2010 om 19:23

    wat mij opvalt is het interieur van de ds4 : trekjes van de peugeot 3008

    Login om te reageren
  58. 2good4you zegt

    2 september 2010 om 19:56

    hij lijkt inderdaad hard op de opel astra ,volkswagen scirocco ,renault megane … maar ik vind van de vier de citroen de mooiste . :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North