• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI Cooper S Diesel krijgt 143 pk, is dat genoeg?

Auteur: robbie, gepost 30 augustus 2010 om 09:38 – 27 Reacties

MINI Cooper S dieselspecs

Al ruim een jaar schrijven, dromen en speculeren we over een krachtigere diesel voor de MINI Cooper en nu lijkt het erop dat de specs van deze oliegestookte Cooper S eindelijk boven zijn komen drijven. Mensen die hoopten op het 2.0 TwinTurbo blok met 204 pk uit de 123d moet ik helaas teleurstellen.

De Cooper S Diesel zal namelijk (net als zijn zwakkere broertjes) een 1.6 liter grote versie van het BMW N47 dieselblok onder de motorkap krijgen. In de Cooper S Diesel zal dit blokje volgens bigblogg.info een niet onaardige 143 pk en 300 Nm leveren.

En nog even een opfrisser voor de mensen die het niet (meer) weten, sinds de afgelopen facelift van de Cooper, Clubman en Cabrio is MINI gestopt met het gebruiken van het 1.6 HDI dieselblok dat ontwikkeld was door Peugeot/Citroen. Dat blok is namelijk vervangen door een zelf ontwikkeld 1.6 liter dieselblok dat gebaseerd is op de 2.0 grote dieselmotor (N47) die te vinden is in de diverse BMW modellen.

In Parijs verwachten we meer informatie over deze potente MINI te ontvangen, stay tuned!

Ook interessant!

  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, cooper-sd, Diesel, MINI, Parijs-2010

Vorig bericht: « Eerste beelden: Dit is de Citroen DS4 [updated]
Volgend bericht: Overkill? BMW CLR 500 RS2 door Lumma & TopCar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    30 augustus 2010 om 09:39

    Voor een S versie? Nee.

    Login om te reageren
  2. Pixed zegt

    30 augustus 2010 om 09:44

    En wat halen tuners hier dan uit? 170-180 peekaa?

    Login om te reageren
    • Eric zegt

      30 augustus 2010 om 10:32

      @Pixed: een vriend van me heeft z’n Mini diesel (huidige versie) laten chippen tot 170 pk. Dus dat wordt 190 of meer voor deze S-versie.

      Login om te reageren
      • karel zegt

        31 augustus 2010 om 09:26

        @Eric: astjeblieft…. wat een onzin! dit is absoluut onmogelijk! overigens zal 143 pk diesel in een auto van nog geen 1100 kilo meer dan zat zijn!

        Login om te reageren
  3. anonymous coward zegt

    30 augustus 2010 om 09:46

    @laue

    precies mijn idee, 143pk goed voor een leuke diesel cooper? ja. Voor een cooper met zo’n S-je op de zijkant? nee.. Gewoon de 2.0 uit de 120d in hangen met 170pk.

    Trouwens, wordt dit nu de Cooper DS dan? lekker citroen terugpesten voor dat andersgekleurde dak van de ds3?

    Login om te reageren
  4. enveekaa zegt

    30 augustus 2010 om 09:47

    Ik denk dat 200pk wel haalbaar moet zijn.

    Login om te reageren
  5. John zegt

    30 augustus 2010 om 09:51

    Idd wel erg weinig voor een s versie.. Acceleratie zal dan rond de 8 seconden gaan hangen, dat is gewoon niet genoeg ! Snap wel dat ze die 2liter niet nemen ivm gewicht..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 augustus 2010 om 10:00

      @John: denk je nou echt dat een 2.0 blok zwaarder is dan een 1.6 blok? In de basis zijn dat exact dezelfde motoren als is de boring/slag iets aangepat. Dat verschil is volgens mij verwaarloosbaar hoor…

      Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    30 augustus 2010 om 09:58

    Ik had toch wel zo’n 170 pk verwacht. Of het 320d EDE-blok, want dan hoef je je niet te schamen voor CO2’s.

    Login om te reageren
  7. tom307 zegt

    30 augustus 2010 om 10:04

    -edit: je kan zelf ook mailen-

    Login om te reageren
  8. Max Brummelkamp zegt

    30 augustus 2010 om 10:07

    143 pk is genoeg voor zoon klein bakkie.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      30 augustus 2010 om 10:15

      @Max Brummelkamp:
      maar niet voor de S.

      Login om te reageren
  9. CSL zegt

    30 augustus 2010 om 10:18

    Voor een 1.6 is dat meer dan genoeg zou ik zeggen.
    Maar in een Cooper S mag het veel meer zijn.
    Die 23d blok is inderdaad perfect en makkelijk op te voeren.

    Login om te reageren
  10. StijnB zegt

    30 augustus 2010 om 10:39

    De E46 320d zat met 150 pk in 8,9 op honderd, dus dan zou 143 in de Mini wel moeten volstaan. Wil je sneller koop dan een benzine S. Zelfs al maak je een diesel ‘supersnel’ dan nog gaat hij weinig sensaties geven. Dit is al leuk genoeg voor al die jonge consultants die veel kilometers moeten maken.

    Login om te reageren
  11. Bob zegt

    30 augustus 2010 om 10:51

    @StijnB

    Dat is toch al jaren niet meer van deze tijd “veel kilometers moeten maken”.

    Login om te reageren
  12. M-lover zegt

    30 augustus 2010 om 11:47

    Hmm, komt bmw dan ook met die 1.6d in het bmw-gamma?
    Veel mensen staren zich blind op die 200pk van de bmw 2l, dit is maar een 1.6, dus zou 160pk overeenkomen met die 200 van de 2l. Met 143pk zit je naar mijn mening zeker niet slecht in zoon auto! (En de S moet natuurlijk wel ook een stuk sneller blijven…)

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    30 augustus 2010 om 11:59

    143pk is genoeg anders pak je toch gwn de benzine versie :o

    Login om te reageren
  14. SpeedGeek zegt

    30 augustus 2010 om 12:29

    goed dat ze zijn overgestapt naar de BMW motoren. de bak van de peugeuts gaan regelmatig kapot

    Login om te reageren
  15. Thomas zegt

    30 augustus 2010 om 13:59

    Na 10.000km een olielek bij die 1.6 Peugeot rommel..

    En 143pk genoeg ? Neen. Meer mogelijk ? Ja! Ze kunnen zeker 177pk uit dit 1.6 (2liter) blok krijgen.. Dus tuners, laat jullie gaan!

    Login om te reageren
  16. Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt

    30 augustus 2010 om 15:54

    Zit juist onder de grens van de wegentaks en verzekering! dus eerst half jaartje inrijden en daarna laten chippen.. Ideaal! :)

    Login om te reageren
  17. Knokkespotter zegt

    30 augustus 2010 om 18:04

    voor zo’n klein scheurijzer is dat al meer dan genoeg (;

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    30 augustus 2010 om 18:13

    143 pk zou voor een originele Mini een leuke hoeveelheid zijn.
    Voor deze mini is dat eigenlijk ook wel het geval. Die S kan ik ook nog mee leven. Er staat toch geen Works achter. ;)

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    30 augustus 2010 om 19:02

    143 pk is best al veel voor zo’n kleine wagen…. Als je een echt sportieve wagen wilt, dan neem je geen diesel maar gewone benzine….

    Login om te reageren
  20. peter zegt

    30 augustus 2010 om 19:59

    meer dan 143pk diesel voor een FWD lijkt me zoiezo op het randje eigenlijk, met het bijhorende koppel zal de elektronica meer dan genoeg werk hebben.

    Login om te reageren
  21. bimmerfahrer zegt

    30 augustus 2010 om 21:26

    FF chiptunen en het is 180pk. Da’s genoeg.

    Login om te reageren
  22. Timmie zegt

    3 september 2010 om 14:42

    Als dat waar is, wordt dan de tweeliter in de 318d niet overbodig?

    Login om te reageren
  23. Peter zegt

    8 september 2010 om 09:20

    Het is geen Cooper S kwa looks met een diesel motor hé , het heeft de looks van de gewone cooper d , dus zonder dubbele uitlaat , luchthapper , bumpers etc .

    Het krijgt enkele een zwaardere motor mee , de naam is wat bedrieglijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North