• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beelden Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina?!?

Auteur: robbie, gepost 12 augustus 2008 om 14:25 – 52 Reacties

Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina
Het zijn rare tijden voor Pininfarina, vorige week overleed directeur Andrea Pininfarina en nu hebben we de eerste beelden (impressies?) van de door Pininfarina ontworpen Rolls-Royce Hyperion. De auto zal deze week onthuld worden op Pebble Beach en via de website van dat evenement zijn ook de eerste plaatjes gelekt.

Voor zover ik kan zien gaat het nog om computerplaatjes, maar the real deal zal niet veel afwijken. De Hyperion is zoals je zou verwachten gebaseerd op de Rolls-Royce Drophead Coupe, maar heeft wel een kortere wielbasis. Wat ook duidelijk te zien is aan de kortere kap. Ook is er maar plaats voor 2 mensen (geen kinderen achterin dus). De auto is ontworpen in opdracht van een steenrijke klant en het zal dus bij 1 exemplaar blijven. In de toekomst kunnen we misschien nog wel meer coachbuild Rollers verwachten, want er gaan ook nog geruchten over een samenwerking met Bertone of Zagato. (via: virtualcar.it)

Zodra we meer informatie of plaatjes hebben dan hoor je dat uiteraard van ons!

Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina

Rolls-Royce Hyperion by Pininfarina

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, drophead, hyperion, pebble-beach, phantom, pininfarina, Rolls-Royce, Schetsen

Vorig bericht: « Video: High-speed U-turn in je Ferrari F430
Volgend bericht: Ferrari dealernetwerk op de schop »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    12 augustus 2008 om 14:26

    Die voorkant ziet er zo gelikt uit he!
    Tot je de achterkant ziet…lijkt wel een verminkt koeiengezicht.

    Login om te reageren
  2. IPA35 zegt

    12 augustus 2008 om 14:27

    beetje een 2 zits conti gt en die is mooier

    Login om te reageren
  3. NLX zegt

    12 augustus 2008 om 14:31

    uhmmm, wennen?

    Login om te reageren
  4. Pixed zegt

    12 augustus 2008 om 14:31

    Achterkant is iets minder, maar voor- en zijkant dik geslaagd.
    Pininfarina doet het maar weer!

    Login om te reageren
  5. Paragon zegt

    12 augustus 2008 om 14:35

    Achterkant van een Lexus SC 430… Nou niet bepaald de mooiste achterkant die je kunt ontwerpen :-(

    En die koplampen zijn wel HEEL erg slecht gerenderd. Ze lijken niet eens met het plaatwerk mee de hoek om te gaan.

    Login om te reageren
  6. Richard Brunsveld zegt

    12 augustus 2008 om 14:38

    Niet bepaalt mooi..

    Login om te reageren
  7. DRU zegt

    12 augustus 2008 om 14:43

    Meester DRU heeft ernaar gekeken en zegt:

    Pininfarina Hyperion

    Login om te reageren
  8. San Sebastiano zegt

    12 augustus 2008 om 14:53

    LOL @ DRU

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    12 augustus 2008 om 14:58

    die 7- is best goed gelukt… :)

    offtopic: mijn ‘n’ is van mn laptop toetsenbord geflikkerd, weet iemand hoe je dat ding weer erop kan krijgen? :lol: ? :’)

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    12 augustus 2008 om 15:02

    @ReJie
    Gewoo hard induwe

    Login om te reageren
  11. Jarno zegt

    12 augustus 2008 om 15:02

    In een woord: spuuglelijk!
    Als ik hem kon betalen zou ik dit hok nog niet kopen

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    12 augustus 2008 om 15:03

    De achterkant is eerder castagna.

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    12 augustus 2008 om 15:08

    De koplampen zijn eigenlijk niet aan te zien…

    Login om te reageren
  14. rashaad zegt

    12 augustus 2008 om 15:11

    jammer, zeer jammer
    want die achterkant is lelijk als een pangpang

    Login om te reageren
  15. Sven zegt

    12 augustus 2008 om 15:15

    Ik vind hem echt geweldig. Mooie achterkant.
    Juist de voorkant vind ik minder. Een beetje te ‘pimp’

    Oldies dit.

    Login om te reageren
  16. BVO zegt

    12 augustus 2008 om 15:15

    lol @ DRU

    De 7 serie is dan mooier
    Echt alles is lelijk.

    Login om te reageren
  17. Salami zegt

    12 augustus 2008 om 15:24

    Hij heeft een beetje de proporties van een klassieke britse roadster….

    Login om te reageren
  18. Diederik zegt

    12 augustus 2008 om 15:28

    Ow jee…. krijg spontaan herinneringen aan de basisschool.

    Toch geen slecht cijfer van meester DRU.
    Ik vind de voorkant in verhouding tot de achterkant iets te massaal. Maar alle kenmerken van een RR-voorkant zitten er wel op, dat is wel weer goed.

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    12 augustus 2008 om 15:35

    @DRU, we zullen je cijfer doorgeven aan de mensen bij Pininfarina :D

    Login om te reageren
  20. Texter zegt

    12 augustus 2008 om 15:38

    Ziet er meer uit als een auto die niet is gebruikt in Cars…er lijkt een smoelwerk op te zitten.

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    12 augustus 2008 om 15:41

    @DRU .. lache hoor .. bijna net zo leuk als het Italiaanse doods-eskader dat morgen bij je op de stoep staat ..

    Login om te reageren
  22. San Sebastiano zegt

    12 augustus 2008 om 15:45

    @ Lincoln: die rijden in Ford Fiesta’s en zijn zo rond de 80 jaar oud? ;-)

    Login om te reageren
  23. DJD zegt

    12 augustus 2008 om 15:58

    de voorkant ziet er heeeeerlijk uit, de zijkant is al een heel stuk minder. De hele raampartij is te kort voor de rest van de auto. De achterkant is het labeltje ‘miskleun’ niet waard, daar is ie te lelijk voor. Waar bij de phantomde achterkant teveel naar beneden loopt is dit bij de drophead mooi omhoog geschopt. Helaas lijkt dit weer teveel op de oude gewoontes. Met de achterlchten valt nog wel te leven.

    Login om te reageren
  24. marruk zegt

    12 augustus 2008 om 16:07

    Bah..
    Lancia achterlichten en Focus velgen.. Lelijke LED-s voor van gemaakt,
    en de achterklep hoort niet op een Cabrio-Rolls..
    Die achterkant mogen ze wel op een retro-modelletje uitproberen,
    maar niet op de Drophead, ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  25. LC_Ferrari zegt

    12 augustus 2008 om 16:25

    Voorkant is nog mooi, de rest is niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  26. DRU zegt

    12 augustus 2008 om 16:29

    LOL@ Lincoln. -zweet-

    Login om te reageren
  27. Dennis zegt

    12 augustus 2008 om 16:33

    zageventen, tziet er strakke shizzle uit, nu kleppen dicht

    Login om te reageren
  28. DRU zegt

    12 augustus 2008 om 16:34

    @robbie, nu Andrea er niet meer is (R.I.P. en respect) durf ik alles :)

    Login om te reageren
  29. victor zegt

    12 augustus 2008 om 16:39

    @dexter

    wat dacht je van de nieuwe peugeut 308 achterlichten?

    Login om te reageren
  30. jaap zegt

    12 augustus 2008 om 16:48

    Het lijkt wel een trapkar… Treurig. Hopelijk gaan ze dit niet bouwen, dan is Pininfarina helemaal bankroet.

    Login om te reageren
  31. bramwillemse zegt

    12 augustus 2008 om 16:52

    ik sluit me aan bij DRU :)

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    12 augustus 2008 om 16:56

    @DRU, let maar op! Want zojuist komt via de telex binnen dat de nieuwe CEO zijn broer is Paolo Pininfarina. Stays in the family ;)

    Login om te reageren
  33. H zegt

    12 augustus 2008 om 16:58

    Alleen Italianen kunnen een Royce zo vern#&&*$$%§§#!!

    Weer een bewijs dat ze aleen in een keuken thuis horen, als je ze ergens anders ziet, gebeuren er ongelukken.

    Login om te reageren
  34. flappie zegt

    12 augustus 2008 om 17:01

    Er is duidelijk vakmanschap voor nodig om een mooie auto zo lelijk te maken.
    Bewezen is dus dat ze bij Pininfarina vakmanschap hebben, al is dat niet zo positief…

    Login om te reageren
  35. Memphis zegt

    12 augustus 2008 om 17:24

    Gelukkig wordt er maar 1 van gebouwd ;).

    Login om te reageren
  36. Guan zegt

    12 augustus 2008 om 17:38

    Ik denk toch dat het wel een klassie bak wordt, vast erg stijlvol! Ben benieuwd naar foto’s!

    Login om te reageren
  37. Rob USA zegt

    12 augustus 2008 om 17:41

    Na de Hyundai Matrix te hebben ontworpen kan je alles verwachten.

    Login om te reageren
  38. Jag man zegt

    12 augustus 2008 om 18:14

    Ik als british car fan vind dit fantastisch. De neus ziet er heerlijk dik uit. En de achterkant is ook wel lekker elegant. Love it or hate it ? Laat het er niet te duits uit zien. Dat zien we al genoeg in de straten.

    Login om te reageren
  39. Robin zegt

    12 augustus 2008 om 18:35

    Ik vind hem erg mooi, wellicht beter dan het origineel.

    Login om te reageren
  40. Aniator zegt

    12 augustus 2008 om 18:42

    Ok, hij is lelijk. Maar waar ik meer over val is dat een Italiaanse coachbuilder een RR mag designen. Een RR is brits, en alles eraan moet een britse feel geven (jaja, RR is van BMW, weet ik ook wel), maar toch :)

    gr

    Login om te reageren
  41. transam73 zegt

    12 augustus 2008 om 18:49

    …is er dan niemand die ziet dat het achterwiel er -in het achteraanzicht- hartstikke scheef onder geshopt is???

    Verder stoort m.i. vooral de kneuterige softtop daklijn: de (lullig gekartelde en krap bemeten) contour ten opzichte van het deurraam is gewoon niet okee.

    Login om te reageren
  42. Willem zegt

    12 augustus 2008 om 18:51

    in zij aanzicht vind ik hem zeer geslaagd, en daadwerkelijk, ik zou hem kopen

    Login om te reageren
  43. sicko zegt

    12 augustus 2008 om 18:58

    Lelijk. Bijna Zagato lelijk zelfs

    Login om te reageren
  44. jdm zegt

    12 augustus 2008 om 20:30

    lol dit kan je toch niet mooi vinden.. de meeste zullen het zeker alleen maar mooi vinden omdat het toevallig een rolls-royce is of dat het ontworpen is door pininfarina..

    Login om te reageren
  45. Endlezz zegt

    12 augustus 2008 om 22:02

    de voorkant is prachtig, de zijkant doet een heel klein beetje denken aan een oude corvette en de achterkant vind ik totaal niet geslaagd :/

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    12 augustus 2008 om 22:45

    De achterkant (waarbij ik idd ook aan de SC moest denken) vind ik los gezien erg geslaagd, maar in combinatie met de klassieke Rolls-neus een heel stuk minder…

    @ DRU; Leuk gedaan!! Zou je bij elke nieuwe auto eens moeten doen, en dan mag AB daar een aparte pagina voor maken, DRU’s oordeel. :D Lijkt me een erg gaaf idee! Ik ga een tip versturen. ;)

    Login om te reageren
  47. Niemand zegt

    12 augustus 2008 om 23:21

    Wauw, die lampen hoe lelijk.. Lancia Thesis wannabe lampen.

    Login om te reageren
  48. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    12 augustus 2008 om 23:25

    aan de dealer: ik wil zo eetje bestellen
    dealer: ok kom binnen 3 jaar maar terug, teveel handwerk wij doen het ouderwets. beetje overdrijven mag é ;)

    Login om te reageren
  49. Bas zegt

    13 augustus 2008 om 00:50

    Ziet er alvast een heel stuk eleganter en mooier uit dan die dropdead van nu.

    Login om te reageren
  50. peekaa zegt

    13 augustus 2008 om 10:20

    mooi afgezien van de achterkant, het is tenminste niet zo hoekig!

    Login om te reageren
  51. Michiel_vd_Brink zegt

    13 augustus 2008 om 22:28

    De officiele begeleidende tekst van http://www.pebblebeachconcours.net

    With the Hyperion concept, based on the Rolls-Royce Drophead Coupe, Pininfarina once again demonstrates its creativity and ability to interpret the different requests of the automotive industry.

    The great motorcars of the past served as inspiration for this project, and the dimensions, proportions and elegant lines of the Hyperion create an atmosphere of timelessness. All of the mechanical and technical components of the Rolls-Royce Drophead Coupe remain unmodified, but the driving position and the windscreen have been moved backward 400 mm, transforming the car into a wild two-seater. Elegant lines flow down the bodys exterior flanks, narrowing to the rear, thereby creating a strong visual connection with the elegant shapes of famous speedboats.

    In addition to the standard rear boot, a new storage area has been created in front of the windscreen where the owner can keep specially built sporting guns. Another remarkable option on the car is its internal watch, specially designed by Girard-Perregaux and based on the Tourbillon Vintage 1945. This watch can be removed from its bracelet and clipped in the center of the dashboarda unique feature designed and engineered exclusively for the Pininfarina Special Project Division.

    Login om te reageren
  52. bramwillemse zegt

    16 augustus 2008 om 12:13

    en de eerste echte foto’s:
    http://www.autoblog.com/2008/08/16/monterey-2008-pininfarina-hyperion-unveiled/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North