• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste Fisker dan eindelijk afgeleverd

Auteur: Dennis, gepost 24 juni 2007 om 12:00 – 41 Reacties

Fisker Latigo


Op een paar dagen na precies een jaar geleden, vertelde ik je nog dat we de Fisker Tramonto en Latigo vanaf september dat jaar zouden kunnen spotten, maar dat heeft Fisker niet waar kunnen maken. Flink over tijd is nu eindelijk de eerste van 150 Fisker Latigo modellen afgeleverd.

Even het geheugen opfrissen. Henrik Fisker was ooit een designer bij Aston-Martin en besloot op enig moment “solo” te gaan. In Zuid California opende hij een designhuis en ging met de Mercedes-Benz SL aan de slag, die hij omdoopte tot de Fisker Tramonto en gebruikte een BMW M6 als basis voor de Fisker Latigo. Tegenwoordig zit Fisker ook in de velgenbusiness.

De eerste Latigo is nu dan eindelijk afgeleverd op het Rodeo Drive Concours d’Elegance in Beverly Hills. Met een 648 pk sterke V10 onder de kap legt de Latigo het sprintje naar de 60 mph af in 3,9 seconden. In het interieur is volledig met de hand zeer luxe afgewerkt. Het prijskaartje is niet mals. De V8 uitvoering begint bij 199.000 dollar (inclusief de donor auto) en voor de prijs van de V10 kan oplopen tot 304.000 dollar (via: autoweek.com).

Ook interessant!

  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • BMW M6 Cabrio handbak
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!
  • Ook de paus gaat elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, coachbuilding, Fisker, m6

Vorig bericht: « ZAP laat weer eens van zich horen
Volgend bericht: Bochtjes voor gevorderden »

Lees Interacties

Reacties

  1. mesut zegt

    24 juni 2007 om 12:09

    1 woord: Gruwelijk.

    Login om te reageren
  2. PieterA zegt

    24 juni 2007 om 12:11

    Ziet er een Maserati uit met SL heupen waarna ze die cocktail grondig verknoeit hebben …

    Login om te reageren
  3. Bruce zegt

    24 juni 2007 om 12:12

    Nog voor ik het artikel gelezen had, dacht ik bij het zien van de foto meteen aan een slecht uitgevallen combinatie tussen een BMW en een Aston Martin. Na het lezen van het artikel bleek dus waarom.

    Login om te reageren
  4. Michiel Dubos zegt

    24 juni 2007 om 12:16

    ik vind hem toch wel mooi maar voor die prijs koop ik wel wat anders ,,

    Login om te reageren
  5. Aston Martin Rapide zegt

    24 juni 2007 om 12:21

    Tramonto vind ik zeker een fraaie creatie. Met 150 stuks ben je verzekerd van een exclusieve model. Latigo (op M6 gebaseerd vind ik niet echt mooi).

    Login om te reageren
  6. johnnie zegt

    24 juni 2007 om 12:26

    hoe halen zij 650 pk uit die v10?

    Login om te reageren
  7. DAT zegt

    24 juni 2007 om 12:32

    Wat zou de reden zijn om dit op de markt te brengen?

    Oké, het is exclusief voor 150 snobs, maar voor de rest een vrij overbodige auto

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    24 juni 2007 om 12:42

    zeshondertachtenzestig!? WTF?! wat was er dan ookweer allemaal aangepast? Laten ze dat ook ff uit een M5 peuren dan :P

    Zowiezo lijkt het me wel wat als Fisker zijn bodykitje op een M5 levert ;) Dan zou de wagen dus tot zo’n 340 door moeten jakkeren :o

    Login om te reageren
  9. Michiel_vd_Brink zegt

    24 juni 2007 om 12:42

    @ Bruce: klopt helemaal!
    Dit is een BMW M6 waar special coachbuilding op toegepast is.

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    24 juni 2007 om 12:43

    ah… ik zie het… het is ZESHONDERDACHTENVEERTIG!!! nou dat valt dan wel mee.

    Login om te reageren
  11. jaguar fan zegt

    24 juni 2007 om 12:46

    Ziet er strak uit hor.
    is eens een keer wat anders, de prijs is idd wel wat erg hoog.

    Login om te reageren
  12. Boxster zegt

    24 juni 2007 om 12:47

    @DAT Exclusieve auto’s zijn nooit overbodig, ondanks dat wij ze niet kunen betalen zorgen ze er wel voor dat er af en toe iets leuks te zien is voor de gewone sterveling, en dat sites als Autoblog kunnen bestaan. Of vind je dat er hier alleen maar bericht moet worden over gewone auto’s die iedereen kan betalen??

    Login om te reageren
  13. Boxster zegt

    24 juni 2007 om 12:48

    kunen=kunnen

    Login om te reageren
  14. cl600 zegt

    24 juni 2007 om 12:51

    snel karretje

    Login om te reageren
  15. Larrs zegt

    24 juni 2007 om 12:56

    Mooie BMW. :P

    Login om te reageren
  16. Pieter-Jan zegt

    24 juni 2007 om 13:13

    Dat vermogen van die V10 is voor mij ook een misterie. Dat kan niet anders dan drukvoeding. Weten we van tuning huizen die superchargers aanbieden voor de ///M V10?

    Login om te reageren
  17. Nullius zegt

    24 juni 2007 om 13:14

    Ik vond dat ie ook wat dingen had van de oude 8-serie van BMW.
    Of zie ik het nu echt helemaal verkeerd ?
    T’is een gruwelijke bak en als je het geld hebt … waarom niet ?
    Een Gallardo kent iedereen. Als je uit deze bak stapt, komt iedereen nog vragen waarme je juist rijdt.
    En dan kan je er meteen bijzeggen dat je Gallardo in de garage staat voor onderhoud :)

    Login om te reageren
  18. pelezinho zegt

    24 juni 2007 om 13:16

    heeft ook een vleugje maserati deze wagen als je het mij vraagt,
    die koplampen zijn echt overduidelijk vn de 6-reeks, toch een beetje triest

    Login om te reageren
  19. RScosworth zegt

    24 juni 2007 om 13:47

    Ik vind deze Latigo er eerlijk gezegd enigzins gedateerd uitzien, niet iets smaakmakend nieuws zeg maar. Hoewel ik de Tramonto op SL basis er wel verukkelijk uit vind zien. De prijs is wel nogal ‘heavy’ hoop niet dat ze hem enkel zo duur gemaakt hebben om exclusief te wezen. Dat vind ik namelijk een nogal simpele manier.

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    24 juni 2007 om 13:50

    Doe mij maar gewoon de originele BMW M6, hoewel deze veel op een BMW lijkt.
    Wat doen ze eigenlijk met de V10 om 650pk eruit te halen?

    Login om te reageren
  21. M@RS zegt

    24 juni 2007 om 14:11

    Het blok is een afstammeling van de f1 wagen, en die heeft toch een pk’tje of 8-900.. Dus ff knoeien met de elektronica en klaar is Kees.. Met hier en daar enkele aanpassingen natuurlijk. Is helemaal geen turbo of kompressor voor nodig…

    Login om te reageren
  22. 2XMX zegt

    24 juni 2007 om 14:31

    Om eerlijk te zijn vind ik die Latigo mooiere lijnen hebben dan de BMW 6-serie waarvan hij is afgeleid.

    @ M@RS: Zo simpel ligt het helaas niet. Een F1 blok hoeft veel minder lang mee te gaan en hoeft ook aan minder milieu eisen te voldoen. Daarom kunnen die dingen ook zo’n achterlijk hoog vermogen hebben (bij eveneens achterlijk hoge toerentallen). Ik denk toch echt dat men drukvulling heeft toegepast.

    Login om te reageren
  23. Hugo_geldrop zegt

    24 juni 2007 om 14:33

    Huh? Een auto met een bril?

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    24 juni 2007 om 14:53

    De Tramonto heeft een door Kleemann tot 610 pk (bij 5800 toeren) getunede motor van de SL55 AMG onder de motorkap. Koppel is ongeveer 880Nm van 2200 toeren tot en met 4700 toeren. 0-100 in 3,5 sec en een electronisch begrensde top van 202 mph (323 km/u)

    De specificaties van de getunde BMW V10 uit de M6 staan (nog) niet op de site….. dus hoe ze het doen en of het idd 648pk wordt dat moeten we nog afwachten.

    Login om te reageren
  25. Thibaut zegt

    24 juni 2007 om 15:02

    Zo bijzonder zien die wagens er toch niet uit. Special coachbuild, maar voor mij mag die special toch weg.

    Login om te reageren
  26. M@RS zegt

    24 juni 2007 om 15:23

    @2XMX Je zegt ’t zelf al, normaal gesproken gaan getunde auto’s (de motor) ook niet zo lang mee.. Ze hebben veel onderhoud nodig, revisie enz…

    Login om te reageren
  27. slk zegt

    24 juni 2007 om 15:29

    Mooi neusje zeg.

    Login om te reageren
  28. Markus zegt

    24 juni 2007 om 16:25

    100.000 dollar voor 2 cilinders meer…

    Login om te reageren
  29. bmw6cyl4live zegt

    24 juni 2007 om 17:12

    ziet er wel strak uit. maar koop voor dat geld toch liever een echte BMW die ff langs alpina is geweest

    Login om te reageren
  30. Erik zegt

    24 juni 2007 om 17:27

    Markus, doe eens lezen.. ;)
    “De V8 uitvoering 199.000 dollar (inclusief de donor auto) en voor de prijs van de V10 kan oplopen tot 304.000 dollar”
    De M6 is sowieso al 50% duurder dan de 650i (de beide auto’s die als donor gebruikt worden) waardoor het grootste deel van het prijsverschil al verklaard wordt. Daarnaast zal Fisker nog wel een en ander aan opties aanbieden voor deze auto, waardoor je met een beetje geluk de V8-versie net zo duur kan maken als een ‘kale’ V10-uitvoering.

    Ik vind deze wagens erg geslaagd, mooie lijnen maar niet te opvallend, alleen een echte autokenner zal doorhebben hoe exclusief een dergelijke wagen is. Ze lijken inderdaad wel op Aston Martin’s maar da’s niet zo verwonderlijk natuurlijk. Dit is gewoon de stijl van dhr. Fisker, of ie nou voor Aston Martin, zijn eigen bedrijf of voor Lada zou ontwerpen.

    Login om te reageren
  31. MrShifra zegt

    24 juni 2007 om 18:27

    Mooie auto, alleen jammer van de prijs.

    Login om te reageren
  32. RenJie zegt

    24 juni 2007 om 19:24

    koop dan gewoon een m6, lekker origneel en ziet er goed uit. De voorkant van de Fisker ziet er trouwens best wel lelijk uit! :D

    Login om te reageren
  33. RenJie zegt

    24 juni 2007 om 19:24

    Jammer dan van die 100 extra peekaatjes, die je toch nooit gebruikt.

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    24 juni 2007 om 20:30

    Ik moest gelijk denken aan de 8-serie…

    Login om te reageren
  35. Turbo zegt

    24 juni 2007 om 21:36

    Zo moet BMW ze maken ;)

    Login om te reageren
  36. SugarFree zegt

    25 juni 2007 om 12:09

    @ Bruce
    Beetje saaie post, maar kan het niet beter verwoorden!

    Waarom zou je dit kopen?
    – vanwege de prestaties (toch vreselijk snel);
    – vanwege de exclusiviteit (doet het toch aardig op een feessie)

    Maar verder?

    Login om te reageren
  37. Fiorano zegt

    25 juni 2007 om 15:30

    Ik vind hem eigenlijk wel mooi :D Strakke moderne uitstraling zonder schreeuwerig te zijn.

    Login om te reageren
  38. freek zegt

    25 juni 2007 om 15:33

    mooi maar te duur

    Login om te reageren
  39. Bruce zegt

    26 juni 2007 om 11:53

    @SugarFree
    Ik zal er rekening meehouden wanneer ik nog eens iets post ;).

    Login om te reageren
  40. rick zegt

    26 juni 2007 om 13:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  41. SugarFree zegt

    27 juni 2007 om 09:57

    @ Bruce,

    Sorry! ik bedoelde dat ik zelf een saaie post had, door alleen maar te zeggen dat ik het met je eens was… :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North