• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto Insignia OPC!

Auteur: robbie, gepost 28 januari 2009 om 17:37 – 51 Reacties

Opel Insignia OPC spyshot


De Opel Insignia heeft volgens mij nu al meer fans dan zijn voorganger, de Opel Vectra, ooit gehad geeft. En ik durf te wedden dat deze Insginia OPC voor nog meer fans gaat zorgen!

Tijdens een preview voor dealers is deze crappy foto gemaakt die ons alvast het neusje laat zien. Hoogstwaarschijnlijk zal op de autoshow van Geneve dit ‘studiemodel’ officieel onthuld worden. Verwacht onder de motorkap een V6 twin-turbo met rond de 320(!) pk. Verder zal de Insignia OPC voorzien zijn van AWD en 20 inch velgen met banden in de maat 255/35 R20!

En een rondje Ring? Volgens een Opel woordvoerder doet de Insignia daar iets meer dan 8 minuten over. Nadat in Geneve het ‘studiemodel’ onthuld is zal Opel waarschijnlijk in september tijdens de IAA van Frankfurt de productieversie presenteren. (bron: evo.co.uk)

En als bonus een filmpje!

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2009, insignia, opc, Opel, spyshot

Vorig bericht: « Vrouw verliest oog, klaagt BMW aan
Volgend bericht: Te koop: Spyker C8 Laviolette LM85 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jan zegt

    28 januari 2009 om 17:39

    die neus ziet er al dik uit in ieder geval

    Login om te reageren
  2. Audi0freak zegt

    28 januari 2009 om 17:40

    lijkt mij een hele fijne auto! mischien wel Avant concurrent?

    Login om te reageren
  3. robin zegt

    28 januari 2009 om 17:40

    ziet er welbelovend uit

    nou nog 350 Pk erin en mooi is dat ie is

    Login om te reageren
  4. a. zegt

    28 januari 2009 om 17:41

    ik hoor bijna geen geluid uit de auto komen… jammer !
    anders zou ie erg vet zijn!

    Login om te reageren
  5. Yeelen zegt

    28 januari 2009 om 17:42

    klinkt lekker op 0.38
    op 0.25 staan er 2 lkkre vipers achter
    ot: supr!! laa maar komen! ben benieuwd naar de specs

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    28 januari 2009 om 17:43

    Om nou te zeggen dat ik er helemaal weg van ben…
    Vind die verticale luchthappers een tikkie teveel van het goede.

    Die 320pk zijn wel nice natuurlijk, maar wat zijn nu eigelijk de concurenten van zo’n ding?

    Login om te reageren
  7. Joost zegt

    28 januari 2009 om 17:44

    ze kunnen er ook wel een v8 in gooien voor de verandering.. v6 is zo standaard ;) een lekkere 4.8 ofzo?

    Login om te reageren
  8. Wouterman! zegt

    28 januari 2009 om 17:44

    Ik zeg: Renault…

    Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    28 januari 2009 om 17:44

    Zo te horen op de video heeft ie gewoon een lekker ouderwetse handbak, nooit verkeerd. Ook nice om nog net een glimp van die Audi R8 V10 op te vangen aan het eind van het filmpje!

    Login om te reageren
  10. Svensson zegt

    28 januari 2009 om 17:47

    @ a. Wen er maar aan helaas… Dankzij de huidige hype om alles te turbochargen, wordt het uitlaatgeluid behoorlijk gedempt :?

    Login om te reageren
  11. Luc zegt

    28 januari 2009 om 17:49

    Beetje die druppers van de GTC concept, laat maar komen :p

    Login om te reageren
  12. Emile_Benz zegt

    28 januari 2009 om 17:51

    Persoonlijk niks met Opel…op aversie na dan…
    Maar ik moet toegeven: het ziet er veelbelovend uit.

    Login om te reageren
  13. AutoInformatief zegt

    28 januari 2009 om 17:51

    Die neus ziet er al flink dik uit zeg! Laat maar komen, dan wordt ik ook wel een fan :P

    Login om te reageren
  14. j zegt

    28 januari 2009 om 17:52

    OPA OPB OPC

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    28 januari 2009 om 17:52

    Dagdag S4… ;)

    @ Wouterman; Huh? Oh, wacht, die luchtroosters zoals de Mégane Coupé ze ook heeft… Nu je het zegt.

    Login om te reageren
  16. rogue zegt

    28 januari 2009 om 18:06

    De Nordschleife in iets meer dan 8 minuten? Dus dan komt-ie in de buurt van de Audi RS4 en BMW M6/M5/M3 enzo? In een Opel? Yeah right! :)

    Login om te reageren
  17. rogue zegt

    28 januari 2009 om 18:08

    @ Yeelen: @ 0.38 komt er een andere auto voorbij, dat was niet de Insignia. :D

    Login om te reageren
  18. Floryn zegt

    28 januari 2009 om 18:08

    ik geloof dat ik voor het eerst in mijn leven een opel aantrekkelijk vind…. :S

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 18:12

    Die 2.8 V6 Turbo is wel een schitterende motor hoor!
    Engine of the year bij zn uitkomen in 2007.

    Mijn gevoel heeft alleen altijd gezegd dat er veeeeel meer uit te halen is!!

    Alhoewel hij wel echt gemaakt is op koppel, pk’s zegt niet alles natuurlijk…
    In de Saab Turbo X heeft ‘ie 440nm, en da’s meer dan de RS4 met 420 pk.
    Om even aan te geven dat de balans echt naar koppel overslaat!

    Login om te reageren
  20. donkeyKONG zegt

    28 januari 2009 om 18:12

    Goh…320pk?
    En wat weegt ie?

    Login om te reageren
  21. Hardleers zegt

    28 januari 2009 om 18:13

    Deze auto is in 3 woorden samen te vatten: blijft een opel.

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 18:14

    @ Donkey Kong: zie mn koppel-verhaal…

    Login om te reageren
  23. Yeelen zegt

    28 januari 2009 om 18:17

    @ rogue
    ik bedoel dan 0.34 ofzo, net nadat hij schakelt

    Login om te reageren
  24. Mardec zegt

    28 januari 2009 om 18:18

    R8 V10 in de achtervolging :D

    Login om te reageren
  25. MCW zegt

    28 januari 2009 om 18:19

    Ziet er erg vet uit! Ben benieuwd hoor. De normale is ook een plaatje maar met teveel chroom op de neus en de kont kan nog altijd beter

    Login om te reageren
  26. CooperDriver zegt

    28 januari 2009 om 18:20

    ik hoop eigenlijk op een dikke v12 van caddilac… koop ik er meteen 1!

    Login om te reageren
  27. BVO zegt

    28 januari 2009 om 18:29

    Nice

    mooi front en zeker een vooruitgang vergeleken met de Vectra.
    nooit een mooie auto gevonden

    Ik vind um wel een beetje Renault trekjes hebben maar dat mag de pret niet drukken

    Login om te reageren
  28. Moge Maarten zegt

    28 januari 2009 om 18:35

    Nu ik de Insignia een paar keer in levende lijve heb gezien weet ik het zeker: Opel sucks!!! In eerste instantie dacht ik dat het om het oude model Liochang Hasmakatisha ging, maar het was toch echt de nieuwste Opel! Terwijl hij er van een plaatje niet eens verkeerd uitzag/ziet. Ik zie Opel nog wel een keer failliet gaan eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  29. Vive la FRANCE! zegt

    28 januari 2009 om 19:10

    @ Wouterman, ik zeg: belediging voor Renault! De Renault Laguna Coupé is toch veel mooier dan dit?!

    Login om te reageren
  30. stefan zegt

    28 januari 2009 om 19:15

    ik schrok me kapot op 1.10 toen ik me concentreerde op het geluid

    Login om te reageren
  31. paul zegt

    28 januari 2009 om 20:05

    en nu maar hopen dat hij beter rijdt en minder onderstuur heeft dan de vecta … zie tg.

    Login om te reageren
  32. WieAndersDasAuto zegt

    28 januari 2009 om 20:15

    Het ziet er goed uit. Met het aantal pk’s zit het ook wel goed. Het zal zeker meer aandacht gaan trekken dan een standaard Insigna!

    Login om te reageren
  33. donkeyKONG zegt

    28 januari 2009 om 20:15

    @Svenska
    je bedoelt hij heeft veel koppel en is dus waarschijnlijk loeizwaar?

    Login om te reageren
  34. donkeyKONG zegt

    28 januari 2009 om 20:21

    @Svenska
    Ik was zelf niet helemaal duidelijk geloof ik, 320pk is wat mij betreft al meer dan genoeg.
    Het zegt alleen niks, dat is alles.

    Zoiets als:
    de mijne heeft 24miljoen pixels (doe mij er maar 12 maar dan zonder ruis)
    of
    ik heb een quadcore (doe mij maar een dual-core met 8gig werkgeheugen)

    Login om te reageren
  35. M3 coupé zegt

    28 januari 2009 om 20:24

    Nu Ford nog met de Mondeo ST of RS

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 20:29

    @ DonkeyKong: ahhhhh, nu snap ik hm…

    Login om te reageren
  37. DennieFR zegt

    28 januari 2009 om 20:34

    Opzich leuke cijfers,al verwacht ik wel een auto van minimaal 1500kg,dus dan zijn het ook weer geen overbodige cijfers voor iets wat OPC heet.
    Al bij al ben heb ik nog steeds niks met Opel,maar het lijkt me wel een leuke auto om bij de buurman voor de deur te zien.

    Login om te reageren
  38. Gieltje zegt

    28 januari 2009 om 20:51

    Wow!!! Vetttt…

    lelijke luchthappers!!

    Waarschijnlijk zijn er voor de nieuwprijs van dit ding 2e hands prachtige Audi S4’s en andere concurrenten te koop, en ik snap niet waarom iemand liever een Insignia OPC rijdt dan zo’n lekkere v8 machine.

    Login om te reageren
  39. Henk zegt

    28 januari 2009 om 22:11

    Voor het eerst in mijn leven ben ik fan van een Opel model geworden.

    Nu maar hard gaan sparen voor een insigna OPC

    Login om te reageren
  40. MurcieBoy zegt

    28 januari 2009 om 22:50

    net of er een vlieg voorbij komt zoemen :P
    de auto ziet er goed uit, nu alleen het geluid nog

    Login om te reageren
  41. The 12oach zegt

    29 januari 2009 om 00:55

    Wat ik alleen nog steeds niet weet is of het voor- of achterwiel aandrijving is tijdens een test rit van een maat van me niet echt goed ingetrapt daarvoor :P.

    Maar vind het zelf eigenlijk een best mooie auto net zoals bijna alle huidige opels op de Agila en Tigra na.

    Login om te reageren
  42. Sorcerer zegt

    29 januari 2009 om 04:30

    320pk… ben benieuwd of Opel met een verwacht hoog gewicht en ‘geweldige’ versnellingsbak de 0-100-tijd onder de 6 seconden krijgt :P

    Als je de specs van de Insignia en de Passat CC vergelijkt dan blijkt overigens heel duidelijk wie er nou voorop ligt… (VW)

    Login om te reageren
  43. Marko zegt

    29 januari 2009 om 09:02

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  44. Vinnie B zegt

    29 januari 2009 om 10:01

    @ Wouterman! en Citrofiel. Waar. Nieuwe Mégane RS luchtinlaat.

    Daarmee is het dus officieel: de verticale luchtroosters zijn in. En nu is het wachten op de eerste rip-off uit Japan of Korea. Of op de eerste bumperkits met verticale happers voor je ’94 Civic natuurlijk…

    Login om te reageren
  45. MelvinOPL zegt

    29 januari 2009 om 15:19

    De luchthappers zijn zeer zeker niet gebaseerd op die van de megane maar op die van de gtc concept. voor de rest wacht ik met spanning af op de officiele specs en pics. En zeg ik pas maar op 335i,s4 en toedeloe r36.

    Login om te reageren
  46. DrDre zegt

    29 januari 2009 om 15:22

    punt 1: Ik vind t een Corsa neus, niks mis mee, als het voor een corsa was, maar dit is een Insignia, dus graag agressievere koplampen.
    punt 2: Het is en blijft een mismaakte Saab 9-5…

    mijn conclusie, koop toch een 9-5 Aero ;)
    Dan heb je pas een echt product van GM…

    Login om te reageren
  47. Rolf zegt

    2 februari 2009 om 23:25

    @DrDre,

    Wat is er mooier aan een Saab 9-5 Aero!?
    Is tóch écht een kwestie van smaak lijkt mij.
    Persoonlijk vindt ik de Opel véél mooier dan de 9-5.

    Oh ja, weet je wel hoeveel onderdelen van Opel er in een Saab zitten?
    Onderstellen, motoren e.d.?
    Dus wat is nu een écht GM product?
    Opel is iig een stuk vooruitstrevender dan Saab.

    Dat van die Corsa-neus zie ik al helemaal niet!?
    Ga hem eerst maar eens in het echt bekijken.

    Login om te reageren
  48. Peter Hoekstra zegt

    3 februari 2009 om 16:55

    Heerlijke bak, kan eindelijk die kut r36 van de mat geschopt worden

    Login om te reageren
  49. montini zegt

    7 februari 2009 om 10:15

    Auto zal, behoudens extra gewichtbesparingen vanwege OPC, ruim over de 1800kg wegen. Er is ook sprake van een twin turbo, maar volgens mij moet dat twinscroll turbo zijn en da’s een enkele turbo. Verder hoop ik nog op de zeer fijne lederen kuipen uit de Corsa OPC en die auto is TOP! Ik denk echter wel dat de RS4 ver onder de 8min op de Ring duikt aangezien een Impreza STi Spec C ergens rond de 7min59 zat dacht ik toch…Verder snap ik niet hoe sommigen hier liever een V8 zien/horen. Die zijn qua taks onbetaalbaar, een V6 Turbo is dat wel voor de gewone man!!!!! In Belgie is verschil in jaarlijkse rijtaks tussen een 2.8L(702euro) en een 4.2L(1888euro) immens. Geef mij maar een dikke Turbo. Ik rij liever met een auto dan ernaar te luisteren of te surfen :)

    Login om te reageren
  50. j.p christiaanen zegt

    5 april 2009 om 00:21

    JK vind een zakelijke auto.
    ben nog steeds opel insignia liefheber.

    Login om te reageren
  51. André Botter zegt

    9 augustus 2009 om 23:54

    Super auto hoop er snel een keer in te rijden.
    En het uitlaat geluid daar maak ik zelf wel even een uitlaat voor.
    Kijk maar op you tube (turbotter) voor een voorbeeldje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North