
De Opel Insignia heeft volgens mij nu al meer fans dan zijn voorganger, de Opel Vectra, ooit gehad geeft. En ik durf te wedden dat deze Insginia OPC voor nog meer fans gaat zorgen!
Tijdens een preview voor dealers is deze crappy foto gemaakt die ons alvast het neusje laat zien. Hoogstwaarschijnlijk zal op de autoshow van Geneve dit ‘studiemodel’ officieel onthuld worden. Verwacht onder de motorkap een V6 twin-turbo met rond de 320(!) pk. Verder zal de Insignia OPC voorzien zijn van AWD en 20 inch velgen met banden in de maat 255/35 R20!
En een rondje Ring? Volgens een Opel woordvoerder doet de Insignia daar iets meer dan 8 minuten over. Nadat in Geneve het ‘studiemodel’ onthuld is zal Opel waarschijnlijk in september tijdens de IAA van Frankfurt de productieversie presenteren. (bron: evo.co.uk)
En als bonus een filmpje!





die neus ziet er al dik uit in ieder geval
lijkt mij een hele fijne auto! mischien wel Avant concurrent?
ziet er welbelovend uit
nou nog 350 Pk erin en mooi is dat ie is
ik hoor bijna geen geluid uit de auto komen… jammer !
anders zou ie erg vet zijn!
klinkt lekker op 0.38
op 0.25 staan er 2 lkkre vipers achter
ot: supr!! laa maar komen! ben benieuwd naar de specs
Om nou te zeggen dat ik er helemaal weg van ben…
Vind die verticale luchthappers een tikkie teveel van het goede.
Die 320pk zijn wel nice natuurlijk, maar wat zijn nu eigelijk de concurenten van zo’n ding?
ze kunnen er ook wel een v8 in gooien voor de verandering.. v6 is zo standaard ;) een lekkere 4.8 ofzo?
Ik zeg: Renault…
Zo te horen op de video heeft ie gewoon een lekker ouderwetse handbak, nooit verkeerd. Ook nice om nog net een glimp van die Audi R8 V10 op te vangen aan het eind van het filmpje!
@ a. Wen er maar aan helaas… Dankzij de huidige hype om alles te turbochargen, wordt het uitlaatgeluid behoorlijk gedempt :?
Beetje die druppers van de GTC concept, laat maar komen :p
Persoonlijk niks met Opel…op aversie na dan…
Maar ik moet toegeven: het ziet er veelbelovend uit.
Die neus ziet er al flink dik uit zeg! Laat maar komen, dan wordt ik ook wel een fan :P
OPA OPB OPC
Dagdag S4… ;)
@ Wouterman; Huh? Oh, wacht, die luchtroosters zoals de Mégane Coupé ze ook heeft… Nu je het zegt.
De Nordschleife in iets meer dan 8 minuten? Dus dan komt-ie in de buurt van de Audi RS4 en BMW M6/M5/M3 enzo? In een Opel? Yeah right! :)
@ Yeelen: @ 0.38 komt er een andere auto voorbij, dat was niet de Insignia. :D
ik geloof dat ik voor het eerst in mijn leven een opel aantrekkelijk vind…. :S
Die 2.8 V6 Turbo is wel een schitterende motor hoor!
Engine of the year bij zn uitkomen in 2007.
Mijn gevoel heeft alleen altijd gezegd dat er veeeeel meer uit te halen is!!
Alhoewel hij wel echt gemaakt is op koppel, pk’s zegt niet alles natuurlijk…
In de Saab Turbo X heeft ‘ie 440nm, en da’s meer dan de RS4 met 420 pk.
Om even aan te geven dat de balans echt naar koppel overslaat!
Goh…320pk?
En wat weegt ie?
Deze auto is in 3 woorden samen te vatten: blijft een opel.
@ Donkey Kong: zie mn koppel-verhaal…
@ rogue
ik bedoel dan 0.34 ofzo, net nadat hij schakelt
R8 V10 in de achtervolging :D
Ziet er erg vet uit! Ben benieuwd hoor. De normale is ook een plaatje maar met teveel chroom op de neus en de kont kan nog altijd beter
ik hoop eigenlijk op een dikke v12 van caddilac… koop ik er meteen 1!
Nice
mooi front en zeker een vooruitgang vergeleken met de Vectra.
nooit een mooie auto gevonden
Ik vind um wel een beetje Renault trekjes hebben maar dat mag de pret niet drukken
Nu ik de Insignia een paar keer in levende lijve heb gezien weet ik het zeker: Opel sucks!!! In eerste instantie dacht ik dat het om het oude model Liochang Hasmakatisha ging, maar het was toch echt de nieuwste Opel! Terwijl hij er van een plaatje niet eens verkeerd uitzag/ziet. Ik zie Opel nog wel een keer failliet gaan eerlijk gezegd.
@ Wouterman, ik zeg: belediging voor Renault! De Renault Laguna Coupé is toch veel mooier dan dit?!
ik schrok me kapot op 1.10 toen ik me concentreerde op het geluid
en nu maar hopen dat hij beter rijdt en minder onderstuur heeft dan de vecta … zie tg.
Het ziet er goed uit. Met het aantal pk’s zit het ook wel goed. Het zal zeker meer aandacht gaan trekken dan een standaard Insigna!
@Svenska
je bedoelt hij heeft veel koppel en is dus waarschijnlijk loeizwaar?
@Svenska
Ik was zelf niet helemaal duidelijk geloof ik, 320pk is wat mij betreft al meer dan genoeg.
Het zegt alleen niks, dat is alles.
Zoiets als:
de mijne heeft 24miljoen pixels (doe mij er maar 12 maar dan zonder ruis)
of
ik heb een quadcore (doe mij maar een dual-core met 8gig werkgeheugen)
Nu Ford nog met de Mondeo ST of RS
@ DonkeyKong: ahhhhh, nu snap ik hm…
Opzich leuke cijfers,al verwacht ik wel een auto van minimaal 1500kg,dus dan zijn het ook weer geen overbodige cijfers voor iets wat OPC heet.
Al bij al ben heb ik nog steeds niks met Opel,maar het lijkt me wel een leuke auto om bij de buurman voor de deur te zien.
Wow!!! Vetttt…
lelijke luchthappers!!
Waarschijnlijk zijn er voor de nieuwprijs van dit ding 2e hands prachtige Audi S4’s en andere concurrenten te koop, en ik snap niet waarom iemand liever een Insignia OPC rijdt dan zo’n lekkere v8 machine.
Voor het eerst in mijn leven ben ik fan van een Opel model geworden.
Nu maar hard gaan sparen voor een insigna OPC
net of er een vlieg voorbij komt zoemen :P
de auto ziet er goed uit, nu alleen het geluid nog
Wat ik alleen nog steeds niet weet is of het voor- of achterwiel aandrijving is tijdens een test rit van een maat van me niet echt goed ingetrapt daarvoor :P.
Maar vind het zelf eigenlijk een best mooie auto net zoals bijna alle huidige opels op de Agila en Tigra na.
320pk… ben benieuwd of Opel met een verwacht hoog gewicht en ‘geweldige’ versnellingsbak de 0-100-tijd onder de 6 seconden krijgt :P
Als je de specs van de Insignia en de Passat CC vergelijkt dan blijkt overigens heel duidelijk wie er nou voorop ligt… (VW)
-edit: nutteloze bijdrage-
@ Wouterman! en Citrofiel. Waar. Nieuwe Mégane RS luchtinlaat.
Daarmee is het dus officieel: de verticale luchtroosters zijn in. En nu is het wachten op de eerste rip-off uit Japan of Korea. Of op de eerste bumperkits met verticale happers voor je ’94 Civic natuurlijk…
De luchthappers zijn zeer zeker niet gebaseerd op die van de megane maar op die van de gtc concept. voor de rest wacht ik met spanning af op de officiele specs en pics. En zeg ik pas maar op 335i,s4 en toedeloe r36.
punt 1: Ik vind t een Corsa neus, niks mis mee, als het voor een corsa was, maar dit is een Insignia, dus graag agressievere koplampen.
punt 2: Het is en blijft een mismaakte Saab 9-5…
mijn conclusie, koop toch een 9-5 Aero ;)
Dan heb je pas een echt product van GM…
@DrDre,
Wat is er mooier aan een Saab 9-5 Aero!?
Is tóch écht een kwestie van smaak lijkt mij.
Persoonlijk vindt ik de Opel véél mooier dan de 9-5.
Oh ja, weet je wel hoeveel onderdelen van Opel er in een Saab zitten?
Onderstellen, motoren e.d.?
Dus wat is nu een écht GM product?
Opel is iig een stuk vooruitstrevender dan Saab.
Dat van die Corsa-neus zie ik al helemaal niet!?
Ga hem eerst maar eens in het echt bekijken.
Heerlijke bak, kan eindelijk die kut r36 van de mat geschopt worden
Auto zal, behoudens extra gewichtbesparingen vanwege OPC, ruim over de 1800kg wegen. Er is ook sprake van een twin turbo, maar volgens mij moet dat twinscroll turbo zijn en da’s een enkele turbo. Verder hoop ik nog op de zeer fijne lederen kuipen uit de Corsa OPC en die auto is TOP! Ik denk echter wel dat de RS4 ver onder de 8min op de Ring duikt aangezien een Impreza STi Spec C ergens rond de 7min59 zat dacht ik toch…Verder snap ik niet hoe sommigen hier liever een V8 zien/horen. Die zijn qua taks onbetaalbaar, een V6 Turbo is dat wel voor de gewone man!!!!! In Belgie is verschil in jaarlijkse rijtaks tussen een 2.8L(702euro) en een 4.2L(1888euro) immens. Geef mij maar een dikke Turbo. Ik rij liever met een auto dan ernaar te luisteren of te surfen :)
JK vind een zakelijke auto.
ben nog steeds opel insignia liefheber.
Super auto hoop er snel een keer in te rijden.
En het uitlaat geluid daar maak ik zelf wel even een uitlaat voor.
Kijk maar op you tube (turbotter) voor een voorbeeldje.