Huh? Hij was toch roze?
Al tig keer is bij een Zonda-productie geroepen dat ‘dit nu echt de allerlaatste Zonda is’. Stierenpoep natuurlijk, want Pagani heeft de mallen nog liggen, dus als een klant een nieuwe Zonda wil, dan krijgt hij die. Het is niet bepaald lopende band-werk per slot van rekening.
Van de laatste Zonda-iteratie, de 764 Passione, waren nog geen afbeeldingen beschikbaar, maar Pagani heeft hem onlangs in de Italiaanse showroom gezet. Hierbij zien we dat het roze zich beperkt tot het interieur, samen met paars bepaalt deze kleur grotendeels het binnenste van de Zonda (en zien we daar ook nog een subtiel roze randje om de roef-skoep?).
Aan de buitenkant siert het welbekende koolstofvezel, grijs met zwarte accenten, en een lichtgrijs krijtstreepje (het is verdoemme net een maatpak) de body. De wielen zijn zwart en ook deze unit is uitgerust met een forse achtervleugel.
Onder de kap de welbekende 7,3 liter V12 die 760 pk levert. In essentie is het een 760RS, alleen schijnen de wielkasten wat anders te zijn. Hoeveel G zou hij kunnen trekken in een bocht? (Foto’s: protoypezero, via GTSpirit)
fapfapfap
Wat een heerlijke wagen blijft het toch!
Roze ? @maru heeft een Zonda gekocht?
Waarom zou je een verouderd model kopen als je ook een nieuwe huayra kan kopen?
@ferrari94tr: Mensen kunnen de zonda mooier vinden? Het wat rauwere karakter? Deze auto kan in mijn ogen nog prima mee, zeker als je ziet hoe de auto is door ontwikkeld.
@imdoctorbob: Mooier okay, maar een Zonda stamt nog uit 1999 dat is dus gewoon achterhaalde techniek.
@ferrari94tr: boeie dit kun je een echte rijdersauto noemen.
@matthijsie: De Huayra is geen rijderauta zeker?
@ferrari94tr: Waarom kopen sommige mensen een F40 als ze ook een 458 kunnen kiezen?
@ferrari94tr: Hoe weet jij dat de techniek van een Zonda anno 2012 hetzelfde is als het basismodel uit 1999? Volgens mij is er onderhuids bij deze bolide in de loop der jaren veel doorgeevolueerd en is hij, afgezien van de vorm, een heel andere auto dan de ’99 Zonda.
@ferrari94tr: Inderdaad de originele Zonda stamt uit 1999. Die had ook een 5-pak en 400 pk dacht ik.
Dat is nogal een groot verschil met deze 760RS. Het enige wat je hier ontbreekt is fancy electronica. Verder weet ik niet zo veel te bedenken wat achterhaalde techniek is.
@imdoctorbob: De zonda is gewoon mooier :)
@benenwagen: Ik ben een van de velen die het niet met je eens is.
@ferrari94tr: Uuuh uiterlijk of geluid misschien. Die Huyara klinkt als broekhoest.
@ferrari94tr: start hem is en geef is een dot gas… Daarom
Bekleding eruit en hij mag zo voor mijn deur hoor. Schitterende bak!
Gelukkig staat die Zonda R er ook nog steeds.
Dat was vorig jaar enorm kwijlen daar tijdens mijn VIP tour door dit “atelier”.
Ik vind de Zonda steeds lelijker worden. Doe mij er maar een uit de eerste (normale) serie!
Beetje teveel zooi erop. Scoops, daglichtledjes. Nee ik ga voor de Zonda roadster club sport. Er staan er nog een paar in Duitsland te koop, dus ik ben hard aan het sparen. Nog 200 jaar en dan heb ik het bij elkaar!
Prachtig… zou zelf het interieur in een andere kleur gedaan hebben (of eigenlijk, zwart), maar wat een geweldig apparaat!
gruwelijk lekker.
Pagani <3
Ik vind inmiddels die pagani hyundai een mooie wagen en kan hem zeker waarderen! En op één of andere manier doet die zonda me helemaal niks meer..
Die r ernaast is ook erg leuk
Ik snap nogsteeds niet waarom er nog steeds nieuwe types pagani worden gemaakt
@bmwm5e60: je bedoelt zonda’s? nou simpel, omdat er vraag naar is. productie is namelijk voor de niet-priemiejum merken, op aanvraag bouwen. dát is pas priemiejum!
@lambo4all: Precies, dus niks mis mee met ‘premiejum’ (lees: succesvol) zijn.
Ik zou de hyara of zo iets nemen
en toch vind ik de zonda mooier
wél heel fraai stukje vakmanschap hoor
Kan Zonda niet overgenomen worden door VW? Hebben toch al dezelfde modellen strategie!
Misschien kunnen ze bij Pagani beter stoppen met ‘standaardversies’ te maken. Alles op speciale aanvraag. Of doen ze dit al?