Eerste Mercedes A45 AMG op Nederlands kenteken? [updated]

Auteur: , 46 Reacties

Spotters, houd uw camera gereed en uw ogen open! De eerste Mercedes A45 AMG op Nederlands kenteken is namelijk klaar om gespot te worden.

Mercedes A45 AMG gespot

Of dit echt aller-, aller-, allereerste A45 AMG op Nederland kenteken is blijft altijd een beetje lastig inschatten, maar het is in elk geval één van de eerste. Dit zwarte bommetje met 360 pk/450 Nm is afkomstig van Mercedes dealer ASV uit Veghel.

Als we de RDW mogen geloven hangt er aan dit exemplaar een prijskaartje van maar liefst €79.045 en dat is fors meer dan de vanaf prijs van €59.250 voor een ‘standaard’ A45 AMG.

Zoals Wouter heeft laten zien kan je met deze A-Klasse met viercilinder en 4Matic in slechts 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Grappig is trouwens dat deze auto bij de RDW geregistreerd staat als stationwagen.

Alle foto’s van deze black beauty kan je bekijken op Autojunk, daar kan je ook een video vinden van Hamilton die een A45 AMG aan de tand voelt.

Update: Pats! Nog een A45, die er net even eerder was. Kijk maar naar het kenteken, dat verschilt 1 cijfertje.



46 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Mercedes is al een tijdje echt goed bezig, met leuke modellen. Ik ben een Alfa liefhebber, maar op 1 of andere manier is Mercedes druk bezig het taxi imago van zich af te schudden De C klasse vond ik een een verrassing om te rijden, de CLA is niet aan te slepen (levertijd eind van het jaar) en de nieuwe A klasse doet het ook gewoon goed. Jammer dat er nog geen dikke (niet renault diesel) leverbaar is.

En sommige dingen mogen bij Mercedes ook wel iets meer door ontwikkeld worden, ik bedoel tot de laatste facelift een 5 bak automaat op de 180/200/220 CDI ?? Mijn 159 heeft al een 6 bak automaat. Gelukkig is de 7 bak nu wel leverbaar…
Iedere A-klasse staat geregisteerd als Stationwagen.

@eelco74: De A- en B-klasse hebben inderdaad een 5-bak, de ‘topmodel’ diesels werden echter wel met een 6-bak geleverd. De 200 CDI dus.
@PiK: Ik was niet duidelijk, ik bedoelde de automaat op de C klasse, ik was mij wat aan het oriënteren en zag tot mijn verbazing dat de C klasse tot de update in 2011 altijd een 5-automaat had. Behalve dan de 250 diesel. De Q-tronic in de 159 (=Aisin Warner) is een hele fijne en zeer compacte automaat, ik zou met de 7 bak pas echt op vooruit gaan.
@eelco74: De enige renault diesel is de A180 CDI met handbak. Slechte combinatie en goed te merken dat het blok niet door Mercedes zelf is ontwikkeld. Verder vind ik de A180 en 200 CDI icm 7G-DCT niet aanvoelen als underpowered, de A220 CDI heb ik nog niet gereden maar met 170 PK en 350 Nm zal dit toch een heerlijk vlotte bak moeten zijn. Mocht dat nog niet genoeg zijn dan blijft een turbo diesel natuurlijk makkelijk te ‘chiptunen’. Een A 220 CDI zal dan met gemak +200 Pk en +400Nm hebben. Klinkt toch niet verkeerd.

De invoering van de 7-bak op de kleinere motoren heeft in mijn ogen ook te lang geduurd. Er was eigenlijk nog niks mis met de 5-bak en het rijd nog steeds prima maar zeker in vergelijking met de souplesse van de 7-bak heeft de 5-bak net een jaartje, misschien zelfs 2, te lang dienst gedaan.
@eelco74: ik ben ook alfa liefhebber maar ik begin hetzelfde te denken als jij. Mercedes is de nieuwe alfa alleen met minder problemen en wat duurder.
@eelco74: euh, de a220cdi met 135KW is toch niet mis?
Wat een enorm gaaf bommetje is dit zeg, Mercedes is goed bezig!
80 mille is wel een beetje veel, maar mercedes kennende zal het wel kloppen, full options kost circa 25 mille voor een A een B of C
@gast: heb even geconfigureerd op de mercedes site en ik kom uit op 91.600 euro voor een full option…
@560pkferrari: haha… ja alles blind aangevinkt zeker..
@gast: maar de 1M bmw was volgens mij al standaard 80.000 met 340 pk? Dus dan is deze nog relatief ‘goedkoop’
80.000 euro voor een viercilinder? Mij niet gezien.
@berlinetta: je zou de Evoque eens moeten zien. Volgens mij is dat de auto met de hoogste prijskaart (mits full options) van alle 4 cilinders!
@AMV8Bart: muesli dingen als a8 2.0tfsi niet meegerekend….
@AMV8Bart: Als je een A8 met 2.0 TFSI wil rijden ben je gewoon verkeerd aan het bezuinigen… Die 2.0 TFSI’s drinken olie en zijn onder de maat voor een A8, een 6.3 W12, dat is the way to go.
@autobart: klopt, bovendien ligt de olieprijs tegenwoordig hoger dan het prijsverschil tussen een 2.0 TFSI en een 6.3 W12. Oh wacht…. waar de fuck heb je het over.
@AMV8Bart: Ik wil alleen zeggen dat als je het geld voor een S8 hebt, je geen instapper neemt. Ten minste, dat zou ik niet doen. En een 2.0 TFSI staat niet bekend als een betrouwbare motor.
@autobart: A8 bedoelde ik dus.
Asv is bij mij om de hoek. Wie weet kom ik m nog eens tegen
80k blijft ongelofelijk veel geld voor auto’s van dit formaat. Wel een mooi bommetje en hier zal dan ook de hele optielijst wel opzitten (rokerspakket 54,-!!!) maar toch. Wat een geld. Daar heb je ook een hele knappe E klasse voor.
80K! Wat een geld. Hoe graag ik ook een AMG zou willen dan gaat me dit toch een beetje te ver. Voor 60K haal je in Duitsland een gebruikte C63 AMG Coupe. Dan is de keus voor mij snel gemaakt.
@Pordon:
Op marktplaats staan ook iets oudere c63’s voor rond de 40000… zou ik ook eerder nemen, maar neemt niet weg, deze a is toch wel lekker!
@nickmercedes: Mocht ik 80K hebben liggen om te besteden aan een C63 AMG dan wordt het in ieder geval het facelift model en aangezien ik nog geen kinderen heb wordt het uiteraard de coupe. Zeker in AMG-trim was de pre-facelift toch een beetje ‘te’. Helaas zie ik die in Nederland nog niet te koop staan dus dan maar verder zoeken in Duitsland
voor 80mile koop ik een c63 amg !
Geef mij maar een M135i! Heerlijke RWD bommetje!
@pordon ik zag laatst een c63 amg de facelift gebruikt in duitsland voor 45 mille
Belachelijk bedrag!! Voor dat geld zou ik een gebruikte DB9 kopen. En dan hou je nog geld over voor onderhoud en een hele sloot benzine. Die DB9 zal altijd mooi blijven. Die A45 wordt over een paar jaar alleen nog maar gereden door heel fout volk.
Koopje zeg, je kunt ook een oude bak kopen maar hier heb je voor een habbekrats een nieuwe AMG.
ach geregistreerd als station, het kan erger, mijn mito staat geregistreerd als MPV
Op een een of andere manier moet ik bij deze auto aan een ouwe corsa denken.
Slaat natuurlijk nergens op de prijs te vergelijken met occasions. Audi RS3 met wat opties deed hetzelfde, en met een M135i is dit ook wel te halen als je full options gaat.
@kraakensmaak: inderdaad…. en geloof me, als je echt kritisch ben wil je alleen maar iets nieuws hebben
@kraakensmaak: Inderdaad, dat is appels met peren vergelijken, als je een ‘oude’ C63 koopt kun je best een afgetrapte of slecht onderhouden auto krijgen…
is dit Sacha zijn nieuwe boodschappen mandje
In de comments onder het artikel met de rijtest had iemand deze AMG al in zilvergrijs gespot in Utrecht.
Blijkbaar zijn er dus al meer van in omloop.
@alcantara: Klopt, ook zojuist zien rijden. Tegelijk ingevoerd. Kenteken van de grijze is 9-KPZ-48
@Pordon: Betekent dus meteen dat de A45 AMG van dit topic in ieder geval niet de eerste op Nederlands kenteken is.
@Pordon: daarom hield ik ook even een slag om de arm ;)
@alcantara: @pordon: Klopt, een mat ( / disign~) grijze, gister middag rond iets voor half 4 reed ‘ie door de daalsetunnel
@alcantara: klopt idd… ik had er 1 gezien. Was een super dikke!
Ik zag een paar zwarte op een trailer staan bij gomes in Alkmaar
@murdul18: ik denk dat ik die trailer ook heb gezien, rijdend richting krommenie vanuit uitgeest, stonden andere auto’s vooraan, maar de achterste was zeker een A45!
Beide A45 AMG’s moeten exact op dezelfde datum gekeurd worden, dus een gedeelde 1e plek voor beide! xD
Dit ding vandaag gereden en wat een beest uit een 2 liter ! Geweldig geluid in het echt nog mooier dan op filmpjes vooral precies bij de schakels . 9.5 voor deze auto omdat dat schermpje gewoon niet kan .
Ze moeten wel een stoppen met die misleidende prijzen en met verplichte meeneem prijzen adverteren. Geldt voor elk merkt en type.. Bij de AH betaald je aan de kassa dezelfde prijs waarmee ze adverteren en niet bij de kassa nog verplichte afleveringskosten en ander onzinnig geneuzel..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).