Mercedes A45 AMG heeft een prijs

Auteur: , 118 Reacties

Het AMG-werk uit Affalterbach sijpelt langzaam door naar de kleinste modellen binnen Mercedes. De nieuwe A-Klasse onderging deze kuur ook, en heeft inmiddels een Nederlands prijskaartje.

Mercedes A45 AMG heeft een prijs

De vierwielaangedreven hatchback met 360 pk en 450 Newtonmeter staat hier vanaf juni voor €59.250 in de showroom. Een smak geld, waarmee je een Germaans kanon in huis haalt die eventjes 60 pk meer ophoest dan de Audi S3 (prijs: nnb) en mede dankzij een AMG Speedshift DCT 7-traps sporttransmissie in 4,6 seconden naar de honderd km/u sprint. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/u, tenzij je €2.299 extra achterlaat voor het AMG Driver’s Package. Hiermee gaat de Vmax naar 270 km/u. En je krijgt er een rijtraining op een AMG Driving Academy bij, om die prijs toch nog ietwat te rechtvaardigen.

Liever een handbak en ben je tevreden met minder vermogen? Dan heeft BMW nog een M-light versie in de aanbieding in de vorm van de €52.990 kostende M135i.

Wie liever helemaal over de top gaat met zijn A45 AMG willen we wijzen op de Edition 1. Een gestreepte en extra bespoilerde uitvoering op 19-inch velgen – standaard is 18-inch gemonteerd – die voor €67.259 in de lijst (PDF-alert) staat. Dat leest u goed, bijna 70 mille voor een A-Klasse met turbogeblazen viercilinder.



118 reacties

Duur!!!
@gop1: wel 20 mille goedkoper dan een 1 m coupe
@jayk: wel 4 cilinders minder
@bmwe46csl: Aardige fail, gezien je avatar
@4x4wheels: Misschien dacht hij dat het een 360 PK sterke 2-cilinder Benz was..
@4x4wheels: misschien bedoelde hij wel 4 cilinders en dat is minder….
Valt mee in vergelijking met de meeste geruchten, iedereen ging uit van 70K+ als vanaf prijs…
Wat ik zei dus. Aangekleed 70 mille. En dan nog de 35,- voor de asbak en aansteker…
@E34M5Touring: Ach ja, boeit rokers niet joh, een pakje is tegenwoordig €6,-……………
@E34M5Touring: Roken in een auto…
@towi1989: Wat is daar mis mee…?
@kaasboerin: Krijg je nare ziektes van. En je wordt(bent?) er lelijk van..
@flin95: hahaha lelijk…. +1
@towi1989:
Waar anders? De enige plek waar je dat nog ongestoord en zonder gezeik kan….
@jrk68: Nog wel.. :)
@kaasboerin: Brussel komt u maar!
@towi1989: Roken buiten de auto…
gedwongenleaser
@towi1989: eens, niets zo ranzig als dat (waarbij ik met name doel op diegenen die niet ff een raampje openzetten).
@gedwongenleaser: Hoe kun je je storen aan mensen die roken in hun EIGEN auto… Ongelofelijk, wat een leventje, lol….
Al leg ik een drol in m’n eigen auto, moe’k lekker zelluf wetuh.. :)
gedwongenleaser
@kaasboerin: waar zeg ik dat ik mij er aan stoor? Moet iedereen zelf weten. Ik geef alleen aan dat ik het ranzig vind, meer niet.
@kaasboerin: Als monteur kan ik zeggen dat rokersauto’s bijzonder ranzig ruiken. Met name de auto’s waar sigaren in worden gepaft.
@spellingscontrole: Sigaren jaa. Dan staan ze lekker buiten bij de deur te roken en ondertussen je in de gaten te houden…Wat een stank.. Dan sta ik liever naast een diesel die volgas een roetmeting doet :P
@spellingscontrole: Ik heb 2 jaar een auto gehad en tevens in gerookt..
Raampje open en je rook het amper, ook niet als je de vlgende dag weer instapte.
Niemand viel het op.
Asbak gauw legen wanneer mogelijk helpt al veel.
Damn, wat een vette bak !
Heb zo’n nieuwe A met alle pakketten en zooi er op door de wasstraat heen gehad, echt wel een indrukwekkende bak hoor! Interieur oogt ook leuk en stijlvol.
Best prijzig, voor het verschil in euro’s met de M135i kan je die M135i makkelijk naar 360pk laten brengen en hou je nog geld over voor leer en een kanteldakkie.
@Donstil: Een M135i sDrive 3-deurs Handbak kost € 54.499,00 (niet 52.990, wat staat in de tekst), dus 5.000 Euro minder. Maar dan heb je wel een 3-deurs, RWD en een handbak. Zoals gezegd kost een vergelijkbare M135i 500 Euro minder dan een A45 AMG. Dus zo prijzig is hij niet.
@Joel_D: Ach op Ebay.de haal je voor 500,- wel een dakkie joh, kwestie van goed aftekenen.
@Joel_D: M135i is niet de snelste. De M135i is een sub-M/// zeg maar. De 1M moet nog komen denk ik ?
@Donstil: Buiten dat het weinig scheelt met de prijs van deze AMG is de 135im nog een gedrocht om naar te kijken ook!
@jeffreym3: vooral niet vergeten te overdrijven
@audi-rs: ik deel zijn mening nogtands!
@technopatat: Nogtands? Apart.
@SimonMc: nogtands ja, geen idee of het AN is, maar hier in het West-Vlaamse is het een veel gebruikt woord :-)!
@technopatat: In de rest van Vlaanderen verkiezen ze het woord ‘nochtans’.
@fejjie: *facepalmt*, excuses, helemaal gelijk :-)!
@technopatat: don’t walk the walk, if you can’t talk the talk
@bisazza: ja, want m’n auto is zo verschrikkelijk lelijk…

[URL=http://s1220.photobucket.com/albums/dd449/TechnoPatat/random/?action=view
@bisazza: gvd, geen idee hoe ik een foto moet embedden :(! Dan maar de directe link, je snapt het wel :-)!

http://i1220.photobucket.com/albums/dd449/TechnoPatat/random/IMAG0281_zps4e0a546f.jpg
@technopatat: Mooie alfa. Ziet er stijlvol uit, mijn opa (op zn 85e nog steeds afla-liefhebber) heeft een rode, ik vind m heerlijk rijden! Ik prefereer toch de kleurcombinatie van jouw alfa. +1

Helaas motorisch niet de beste, weet niet of jij er wat meer over kan vertellen, maar die rode heeft veel pech gehad. Aan zijn rijstijl zal het niet liggen;)
@felix.ulf: Ik ben voorlopig nog volledig probleemvrij! Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar, en ze nadert de 100.000 km! En ik heb vorige week m’n eerste lampje vervangen!

Ironisch genoeg gaat het net wel je opa’s lichte voet zijn! Die Dpf’s in de 159 geven samen met een te voorzichtige rijstijl al eens problemen (ik ga eventjes uit van een 1.9 jtd?)! Ze moeten af en toe eens goed geblazen worden :p!
Maar nog belangrijker, niet al teveel korte ritjes maken! Als je voldoende lange afstanden doet, voorzichtig warm rijdt en er eentje koopt vanaf eind 2007 heb je een 159 waar zelden iets aankomt! Koop je de facelift (vanaf 2009, dus een 2.0 jtd of 1750tbi) dan heb je een auto waar niets aankomt (en waar ze zelfs dikwijls 5j garantie op gaven!

Ik heb een 2008 2.4 jtd Q4 gechiptuned en voorlopig echt nog niets raars! Al houd ik hout vast, want ik rijd er wel -euhm- actief mee ;)!
@jeffreym3: vind de A45 en de M135i beiden mooi.
Een BMW M135i xDrive 5-deurs Automaat kost € 58.833,00. Dus gewoon een nette prijs.
Hmm duur, maar het valt nog niet tegen eigenlijk.
Ben benieuwd hoeveel ze er verkopen want met 60k kan je ook best andere leuke dingen kopen.

Anyways zou liever een M135i (Zonder automaat, geen 5 deuren en zeker geen xDrive) hebben dan a45 AMG.
Bericht komt niet goed naar voren op de ios app.
Lijkt me een best nette prijs.
Voor een WRX STi moet je nog eens 10k bijleggen…
@jack_abarth: Maar daar zou ik liever voor sparen. Natuurlijk heb je weer mensen die zeggen dat de vergelijking krom is. En toch… Gewoon liever de Soeb.
@jack_abarth: maar dan rij je ook iets veel uniekers en bovendien gewoon sneller. Zolang je over de fabrieksopgave heen kunt stappen tenminste, want die zijn bij Subaru altijd te bescheiden. Verder vind ik de A45 wel een vet bakkie maar ik heb toch veel liever de Scooby.
Ben ik de enige die op de ipad-app alleen dit te zien krijgt?

Driver’s Package. Hiermee gaat de Vmax naar 270 km/u. En je krijgt er een rijtraining op een AMG Driving Academy mag volgend, om die prijs toch nog ietwat te rechtvaardigen.
@koenh: nope, hier ook. Ipad app is stuk!
gedwongenleaser
@quattromeister: iPad uit het raam gooien, enige oplossing…
@gedwongenleaser: Windows are/is not the answer! ;)
@quattromeister: En hier ook
@koenh: We zijn er mee bezig.
@ricardo: hij doet t weer :)
Mooie auto, maar veel te veel geld.
De m135i is een stuk goedkoper en daarbij heeft de BMW een 6 cillinder, wat toch wel even een behoorlijk stuk beter klinkt dan een 4 cillinder.
@grasz: Appels moet je met appels vergelijken (dus een M135i met xDrive, automaat en 5-deurs) niet met peren.
@Joel_D: Dat heb ik ook gedaan. Dan kom je alsnog 1200 euro goedkoper uit, daarbij heb je ook nog eens het geluid van een 6 cillinder.
@grasz: Die zescilinder klinkt inderdaad machtig. Maar onderschat het geluid uit dit 2 litertje niet. Kijk maar eens op YT, filmpjes genoeg te vinden.
@mercs: die 6-cilinder vind ik nu niet zooo denderend klinken eigenlijk! Het klinkt goed, maar menig 4-cilinder kan tippen aan dat geluid…

Al weet ik het nu niet specifiek van dat amg-blokje! Eens youtuben sie!
@technopatat: Een 6-in-lijn niet denderend vinden klinken?? Yeah, right..
@Lennart95vdk: waarschijnlijk omdat ie turbogeblazen is. Kijk maar eens wat er gebeurd is met het geluid van de nieuwe M5 tegenover de vorige…
@SimonMc: daar vergelijk je een V8 met een V10..

Ik zou zeggen, luister naar de nieuwe M5, en luister dan naar een E39 M5. ;)
@SimonMc: maar het kan wel. Supra’s/Skyline’s anybody?
@Lennart95vdk: nee, niet denderend! De 6 in lijn van Volvo klinkt beter… En dan gaan we maar niet eens beginnen over Alfa’s V6-jes!

Het is een schitterend blok qua prestaties en verbruik! Dat zeker! Maar klinkt het echt zoveel beter dan een 4-cilinder? Ik vind van niet allesinds…
@technopatat: wat zeg jij?? wij hebben een thuis 335i, en klinkt al lekker standaard
@KaCh1ng: doe mij de M54B30 van de E46 maar :)

Heerlijk blèren met de open filter!
@dutchiehd: 330i? die ontbreekt te veel kracht, die twin turbo 306pk maakt een auto gwn compleet
@KaCh1ng: klopt, maar vind m qua geluid wel beter.

Komt inderdaad wel wat vermogen tekort, maar daae gaan we binnenkort wat aan doen :)
Een M135i klinkt natuurlijk wel veel mooier..
Pakweg 2x zo duur als een GTI maar ook 2x zo leuk?
@mashell: voordat je met je gti de deur uit rijdt zit je zo op de 45.000 euro. Terwijl op die opper-A al heel veel standaart is en je denk met 65 al alles hebt wat je hartje begeert. Tel daar het enorme verschil is snelheid/interieur/techniek bij op en dan lijkt het ineens zo gek nogniet.
fucking gave auto
60k voor een 4cilinder? Veel gekker hoeft het niet meer te worden… Veel leukere 2e hands te vinden die veel waardevaster zijn dan dit bommetje!
Veel liever een M135i
Ik vind de a een prachtige auto, maar hij valt in het niet vergeleken met de cla, ik wacht op de AMG versie daarvan
60K? Goed gek…
450 Nm uit een Turbogeblazen 2.0 liter 4-cilinder.Waar zijn nu die dieselvoorstanders die zo graag roepen dat diesel toch zóó véél meer koppel heeft dan vergelijkbare benzine?
@SimonMc: het verschil tussen vermogen en koppel.

Ik vergelijk m even met de laguna die hier op de oprit staat.

2.0 4 in lijn met standaart 180pk en 400nm, gechipt naar ongeveer 230pk en 500nm.

Daar zie je het verschil. 230pk en 500nm tegenover 360pk en 450nm. In verhouding heeft de diesel veel meer koppel.

Als ze nou eens 360pk uit een 2 liter diesel pleurde.. Jezus.
800nm ofzo?
@dutchiehd: verschil is dat de Mercedes wel heel blijft en de Renault niet ;)
@bofkont: ding heeft er in een jaar tijd 90.000km opzitten, en word nog niet eens netjes mee gereden..

Nog niks aan kapot gegaan ;)
@bofkont: Je mag zeggen over Renault wat je wilt, maar mechanisch zijn ze onverwoestbaar! Of waarom dacht je dat Mercedes voor hun Citan bij Renault is gaan aankloppen?
@SimonMc: kostenbesparing, en zie de knipoog ;)
@SimonMc: die citan is ook behoorlijk gevaarlijk, 3 sterren gescoord op de NCAP.
@mikehks: En exact wat heeft dat te maken met betrouwbaarheid?
@SimonMc: In de A klasse diesel, zit de motor uit de twingo diesel!
@stirling: Yep, weet ik :)
@SimonMc: Ja, nu!
@SimonMc: moderne Renaults zijn motorisch inderdaad erg sterk. En dit komt van iemand die opgevoed is met het idee dat Renaults zo’n beetje het ergste van het ergste zijn.
@ej20g: Niet alleen de moderne Renaults ;) En ik zeg dat nu niet omdat ik zelf met een Renault rijd, maar omdat mijn vader als bedrijfswagens steeds renault kocht. Kocht altijd benzine ( jawel, zelfs zijn bestelwagens ), en behandelde deze nu niet bepaald met een fluwelen voetje.

Had op een gegeven moment een Renault Trafic T800, 1.4 benzine met 50 pk, en had sowieso 500 kg materiaal aan boord ( zag je ook omdat ie aan 1 kant meer door de vering ging natuurlijk ). Geen servostuur, en trok met momenten ook nog eens een ontstoppingsmachine mee aan een trekhaak ( hoezo alleen diesels zijn perfecte sleepwagens ). Volgens ik mij kan voorstellen, heeft hij enkel in die 13 jaar dat hij hem had, de radiator moeten vervangen.

Deed max. 10.000 km per jaar ermee, en keek nooit om naar roest, waardoor wat begon als een roestplek, eindige in heuse gaten in de carrosserie. Uiteindelijk motor kapotgereden door een kapot waterreservoir, waardoor al het water weg was, en 20 km blijven doorrijden…en dan reed hij nóg.

Dus als iemand weer eens zegt dat Renault rommel is, moet ik eens goed lachen…En dan heeft hij nog 3 Renaults gehad, zonder noemenswaardige problemen, en steeds benzines, en gelijkaardig afgebeuld ( Renault R4 met ladders op bagagerek + aanhangwagen erachter, en voet vol op het gaspedaal ). Laatstgenoemde R4 hield het 10 jaar uit op éénzelfde batterij…

Dan heeft hij daarvoor nog een Trafic gehad, waarin hij 2 X in aangereden is, en waar de versnellingsbak goed geraakt was. Telkens weer opgelapt, en ondanks dat de versnellingspook bij 80 km/h trilde als een malle, bleef hij rijden. Uiteindelijk weggedaan uit ouderdom.

Onverwoestbaar die Renaults…
@ej20g: Oh en niet te vergeten: Praktisch puur gebruikt in stadsverkeer, wat zowat het meest belastende is wat je kan voorstellen voor een auto. Telkens korte ritten, veel remmen, telkens vertrekken, starten,elke keer weer op bedrijfstemperatuur moeten komen,…

Het zijn juist die auto’s die vaker kapot gaan, omdat de kilometervreters voornamelijk autostrades doen, en zodoende goed gekoeld worden, weinig moeten vertragen of stoppen, en zo dus ook de optimale temperatuur hebben, en de versnellingsbak ziet veel minder af omdat je veel minder moet schakelen. ( files is een ander verhaal uiteraard ).

Maar ook nu hebben die moderne Renaults het goeie idee. Weet niet hoe het zit met de nieuwste Clio R.S, met die 1.6, maar de vorige generatie, met het atmosferische 2.0 liter 4 cilinder blok, is motortype F4R, waarbij de F staat voor Fonte = gietijzer.

Dus een gietijzeren blok in een moderne sportwagen…Tegenwoordig is het aluminium of magnesium wat de klok slaat, terwijl gietijzer toch beschouwd wordt als het sterkste.

Geen uilen bij Renault hoor. Zelfs die hoogtoerige sportmotoren zijn onverwoestbaar.
@dutchiehd: Daar zeg je het al…gechipt. Die Mercedes kun je natuurlijk ook nog chippen, en die heeft dan ook meer koppel ineens. En natuurlijk, dan spreken we nog niet over het aantal pk’s, want dan wordt het helemaal grappig.
@SimonMc: niet gechipt ook al 400nm :)

Daarnaast ben ik benoeuwd hoelang dit blok van de AMG meegaat, dat krijgt flink op zn donder!
@SimonMc: als we een diesel van €60.000 mogen vergelijken met dit dingetje dan kunnen we je wel wat met meer koppel voorzetten. Een beetje minder snel maar wel veel meer auto.
@SimonMc: een diesel met 360 pk heeft heel wat koppel meer dan dit benzineblok. Ik denk dan we dan al spreken over 650 nm.
@berlinetta:
Noem mij dan eens een 2 liter diesel met 360pk en 650nm koppel. Koppel is immers voor een deel gerelateerd aan de motor inhoud.
@jrk68: Het is ook maar een schatting. Misschien is dit een waarde die niet haalbaar is uit een tweeliterblok. Maar als dit een diesel was geweest dan had het blok meer geleverd dan 450 nm. BMW haalt uit een drieliterblok 740 nm. Daarom gokte ik nu op 650.
@berlinetta: Maar daarom sprak ik ook over “vergelijkbare benzine”. De motorspecificaties moeten wel dezelfde zijn he. Dus, een 2 liter turbogeblazen blok. Die BMW heeft ineens 50% meer motorinhoud, en een extra turbo…

Volgens wat ik weet over motortechniek, zijn motorinhoud en manier van vulling bepalend (Atmosferisch tegenover drukvulling ) voor koppel. Dus in dit geval moet je gaan vergelijken met een 2.0 diesel met 2 turbo’s, omdat die Mercedes een twin scroll turbo heeft.

En om helemaal eerlijk te spelen, moet je gaan kijken naar hoeveel turbodruk er gestoken wordt…Bij diesels wordt er véél meer druk gestoken om de prestaties te kunnen evenaren van een gelijkwaardige benzine, en daarom ook dacht ik, dat het motorblok bij diesels een stuk dikker is geconstrueerd, om om te kunnen gaan met de extra kracht.

De beste vergelijking, is bv met een BMW 525 D. Heeft een 2.0 liter 4 cilinder diesel, en 2 turbo’s. Heeft 218 pk, en 450 Nm koppel. Dus het koppel is hier hetzelfde, dus kun je moeilijk roepen dat diesel veel meer koppel heeft, in het beste geval kun je zeggen dat het vergelijkbaar is…

Ik weet wel, die 450 Nm is bij die diesel reeds beschikbaar op 1500 toeren, en bij die Mercedes waarschijnlijk pas bij 1000 toeren later ofzo, maar dan heb je nog steeds de pk kwestie he…218 Vs 360, dus het voordeel dat die diesel heeft met koppel, wordt teniet gedaan door het grote pk verschil.
Een 1m kost 75.000 dus valt dit nog mee lijkt me zo, benieuwd naar de prijs van cla amg
Blijft een dikke wagen!
Liever de CLA 45 AMG die is beter in verhouding dan de A
@Kvgorp: huh? Dat is gewoon een A met aangeplakte kofferbak en een nog hoger prijskaartje.
liever een M135i, niet alles gaat om PK’s , een FWD gebaseerde auto zal helaas altijd meer ondersturen, dat wil je nie als je een ‘super’ hothatch wilt
@KaCh1ng: 6 cilinder niet vergeten!!!
@KaCh1ng: ” een FWD gebaseerde auto zal helaas altijd meer ondersturen”

Niet waar. Mijn auto is voorwiel aangedreven, en te hard in de bocht gaan, resulteert in een achterkant die eerder komt dan de voorkant ;) . Ligt er puur aan welk karakter men de auto heeft meegegeven.
Ultieme petjes auto wat mij betreft, de lijnen kloppen totaal niet meer.
Damn zeer nette prijs afgezet tegen het merk en de specs, ik vind hem waanzinnig mooi.
20 ruggen meer dan een M135I met heerlijke 6 cilinder!
Blij dat ik niet gewacht heb om de a45amg :)
Blij dat ik niet gewacht heb op de a45amg
ONE MAN ONE ENGINE ook bij dit model.
Wanneer Mercedes NL geluk heeft verkopen ze er 2 (AMG), veel meer zullen het er niet zijn.

Ik vind de auto echt een misser, je gaat toch geen Mercedes (diesel) aanbieden, met een renault motor.
Standaard is deze auto bijna lelijk, dus je moet deze auto kopen met mooie (dure) wielen, en vele andere optie’s om hem nog een beetje, te laten smoelen.
Ik vindt een golf nog mooier.
Ook missen ze hun aandeel in de taxi wereld, de vorige a klasse, was nog geschikt als taxi, de nieuwe totaal niet.
@stirling: Want Renault motor zijn toch o zo slecht? Diesels zijn toch geen echte motoren overigens, dus maakt niet uit wat je gebruikt daarvoor.
@SimonMc: Nee, het gaat om de prijs van de Mercedes, en bv een twingo, waar hetzelfde blok in zit.
Voor 30.000 euro wil ik een MB motor, en voor 10.000 euro, wil ik in mijn twingo een renault motor.
Dus de twingo is de betere deal.
@stirling: Alsof enkel de motor de auto maakt…Alsjeblieft zeg…
Wat een gejank hier over motoren zeg.. Zit net wat filmpjes te vergelijken tussen het geluid van een a45amg en een (gedrocht van een) M135i en moet zeggen dat ze beide gewoon goed klinken (al zijn de standaard uitlaatsystemen teveel gedempt). De 4 cilinder van de amg klinkt ook gewoon goed en zelfs een beetje roffel alsof het een 6 cilinder is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).