• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste spyshots VW’s ‘4-deurs coupé’

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 augustus 2007 om 10:34 – 46 Reacties

2009 VW Coupé

Volkswagens aankomende 4-deurs coupé op basis van de Passat, (de Euroshopper onder de modellen in zijn soort) is in de beruchte ‘Death Valley’ gespot. Hier onderging de nieuwe Volkswagen, die voor eind 2008 op de planning staat, de obligate testen om te kijken hoe het model zich onder extreme omstandigheden houdt.

In Death Valley, een van de warmste plekken op aarde, onderwerpt elke zichzelf respecterende fabrikant zijn prototypes aan een reeks betrouwbaarheidstesten. Het is dan ook een goudmijntje voor spy-fotografen.
Je zoekt een leuk plekje uit, houdt de ‘buzz‘ goed in de gaten, en als het eenmaal zo ver is maak je een serie strakke foto’s.

Klinkt makkelijk, maar dat is het niet. Gelukkig hebben ‘grote jongens’ KGP Photography en Lehmann weer puik werk afgeleverd!

Ter vergelijking een eerdere impressie van de Coupé:

VW Coupe

Ook interessant!

  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, spyshot, Volkswagen

Vorig bericht: « 2008 Honda Accord gelekt
Volgend bericht: Autoblog.world: Bami Pangang »

Lees Interacties

Reacties

  1. michiel zegt

    21 augustus 2007 om 10:41

    de eerste 4 deurs coupé was de mercedes cls :p
    ik heb er zelf zo eentje:)

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    21 augustus 2007 om 10:42

    Tis best mooi gelijnd. De foto’s op Winding Road (die van KPG) doen er bij mij trouwens eeuwig over om te laden… :?

    Login om te reageren
  3. W!d zegt

    21 augustus 2007 om 10:43

    ja veel tape.. maar ik denk.. net als bij de phaeton en A8.. dat deze en de A5 concurrenten van elkaar worden en dat je dan eerder voor de audi kiest

    Login om te reageren
  4. Marten zegt

    21 augustus 2007 om 10:54

    weer een saaie vw…
    -edit: zeg dan niks…-

    Login om te reageren
  5. Peertje zegt

    21 augustus 2007 om 10:59

    Afgelopen zomer was ik ook in de Death Valley. BMW was toen aan het testen met een nieuwe 4×4. Was alleen te laat om een foto te maken, ze reden ons met 140km/h tegemoet.

    Login om te reageren
  6. smoke zegt

    21 augustus 2007 om 11:05

    @Peertje

    Had je een lasergun bij je? :)

    Login om te reageren
  7. GOD zegt

    21 augustus 2007 om 11:11

    mooie auto met de sterke punten van een passat

    Login om te reageren
  8. igor zegt

    21 augustus 2007 om 11:12

    Mooie vw

    Login om te reageren
  9. Lotus7 zegt

    21 augustus 2007 om 11:14

    @ michiel

    Mercedes cls eerste vierdeurs coupé? Dacht het niet.

    Rover P5 Coupé kwam eind jaren zestig, en echte kenners weten waarschijnlijk nog wel oudere modellen te noemen.

    Login om te reageren
  10. Marten zegt

    21 augustus 2007 om 11:19

    Iedereen mag hier toch zeggen wat hij er van vindt?

    Login om te reageren
  11. Troyk zegt

    21 augustus 2007 om 11:19

    @michel

    Dat de CLS de eerste 4 deurs coupé was wil ik graag in twijfel trekken en daarnaast durf ik ook voor de rest te spreken als ik zeg dat we ’t niet zo boeiend heeft wie welke auto heeft.

    Ontopic: Ik vind de lijnen prachtig, helaas kunnen we de achterkant niet goed zien maar laten we hopen op een mooie wijziging à la BMW 3 Coupé van de achterlichten want eerlijk is eerlijk die coupé heeft een beduidend mooiere kont dan zijn normale broertje. De typische Passat achterlichten mogen ze wat mij betreft op een Skoda of Seat zetten maar die zouden een Coupé onwaardig zijn.

    Helemaal offtopic: Die Eos is ook te gek.

    Login om te reageren
  12. rene zegt

    21 augustus 2007 om 11:22

    ziet er wel mooi uit maar niks om te zeggen van dat het hem wordt want het lijkt allemaal wel op elkaar

    Login om te reageren
  13. stefan zegt

    21 augustus 2007 om 11:32

    Nee de eerste 4 deurs coupe was niet de CLS maar de mazda 323F.

    Login om te reageren
  14. LPJ zegt

    21 augustus 2007 om 11:33

    4 deurs fastback ok, maar een 4 deurs coupé blijft een contradictio in terminis. Bijgevolg kan er ook niemand eerst mee zijn ;)

    En als we het op 4 deurs fastback houden, dan zijn er al minstens verschillende Citroëns die er voor de CLS waren.

    Login om te reageren
  15. Tom zegt

    21 augustus 2007 om 11:36

    Ziet er leuk uit :) vraag me wel af of hij er uiteindelijk zo sportief uit gaan zien als de impressie.

    Login om te reageren
  16. vr6 rijder zegt

    21 augustus 2007 om 11:45

    De neus en voorruit lopen in een lekkere lijn, maar de achterkant vind ik helemaal niks, te kort. Dat zal wel inherent zijn aan een coupé, maar doe mij maar een lekkere kont erop!

    Login om te reageren
  17. Japie zegt

    21 augustus 2007 om 11:46

    @Marten: Iedereen mag zeker zeg wat hij/zij vindt,…maar om nou te voorkomen dat hier alleen onzin/frustraties/onkunde en k*tnijd wordt “gespamt”,…worden stompzinninge opmerkingen geedit,…

    Login om te reageren
  18. Lustigson zegt

    21 augustus 2007 om 11:51

    Toch heb ik moeite met een vierdeurs coupé. In mijn beleving kan dat niet. Net als dat je van een hatchback geen coupé kunt maken (BMW 1-serie Coupé), want die heeft achter al een aflopende daklijn.

    Login om te reageren
  19. Marten zegt

    21 augustus 2007 om 11:52

    @Japie

    Oke, begrepen. Bedankt voor de uitleg. Ik zal proberen mijn kritiek voortaan wat uitgebreider te omschrijven : )

    Login om te reageren
  20. LPJ zegt

    21 augustus 2007 om 11:54

    Een coupé kan best een serieuze kont hebben hoor vr6, een fastback daarentegen… ;)

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    21 augustus 2007 om 11:57

    Niks 4 deurs coupe (dat bestaat sowiesoi niet) dit is gewoon een elegante Passat. En laat de gewone Passat dat nou net niet zijn. Als de voorkant, achterkant en naam van de Passat afwijken kan VW wel eens een echte A6, 5 serie concurent gemaakt hebben. Onthulling op de IAA of toch Geneve volgend jaar?

    Login om te reageren
  22. Frank zegt

    21 augustus 2007 om 12:00

    Ben het helemaal met Lustigson eens!!!! Een echte Coupé is als Coupé ontworpen en heeft 2 deuren….. al die fabrikanten douwen het gewoon zo lang door je strot tot mensen het gewoon vinden.

    Login om te reageren
  23. michiel zegt

    21 augustus 2007 om 12:22

    ‘de eerste mooie vierdeurs coupe’

    Login om te reageren
  24. als ik het geld had. . . zegt

    21 augustus 2007 om 12:41

    vind die voorkant wel mooi
    maar ik denk niet dat ze die zo gaan laten

    Login om te reageren
  25. M Freak zegt

    21 augustus 2007 om 12:41

    Ik denk dat er achterin wel weinig hoofdruimte zal zijn aangezien de ramen in 1 boog doorlopen zonder een recht stuk er in…

    Login om te reageren
  26. LC zegt

    21 augustus 2007 om 13:13

    @M Freak

    Volgens mij kunnen alleen kleine kinderen achterin, de nieuwe Passat bied mij al zo weinig hoofdruimte. (1.88m)

    Login om te reageren
  27. Chrizzzie zegt

    21 augustus 2007 om 13:15

    De term 4 deurs coupe moet meer gezien worden als een marketing benaming. Het model bestond al langer echter is er nu pas een benaming aan gegeven.

    vb Er waren al een tijd geleden jeeps die minder geschikt waren voor in het terein maar later kwam pas de benaming SUV.

    Wat betreft spy foto´s van deze auto´s hoef je niet perse naar Death Valley. Als Autoblog een bezoekje aan Venray had gebracht hadden ze daar ook wel al de auto gespot, denk ik.

    Login om te reageren
  28. luwek zegt

    21 augustus 2007 om 13:45

    @ peertje…die heb ik volgens mij ook gezien toen… was alleen ook te laat met ’t foto toestel:W

    Login om te reageren
  29. Gijs zegt

    21 augustus 2007 om 14:15

    Ja ik had deze auto ook al in een frans autoblad zien staan. De basisprijs is 37.000 euro. Kheb meer plaatjes van de auto alleen weet ik niet hoe ik die erop moet zette (staat in autoblad:S)… Hij komt in de herfst uit.

    Login om te reageren
  30. Brecht zegt

    21 augustus 2007 om 14:21

    Wel een mooie wagen al denk ik dat hij niet kan concureren tegen de cls, Bmw Z9, en porsche panamera.
    Voor méér informatie en spyshots: http://belgie.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5119
    Tegen wie dan wel?!

    Login om te reageren
  31. Casper zegt

    21 augustus 2007 om 14:24

    Mooi. Jammer dat er van dit plaatje waarschijnlijk niks overblijft in het uiteindelijke model op de vormgeving van de handgrepen na.

    Login om te reageren
  32. 3-serie zegt

    21 augustus 2007 om 15:00

    4-deurs coupe? Dat wil zeggen rijdt als een sedan, maar dan minder praktisch.

    Ik heb een beter idee. Geef me het rijgedrag van een coupe met de praktische kanten van een sedan ;-)

    Doe me deze maar:

    Login om te reageren
  33. realist zegt

    21 augustus 2007 om 15:27

    pff ze hadden er beter een 2 deurs coupé van gemaakt of een cabrio met stoffen dak
    een 4deurs coupé boet in aan comfortabel zijn en zo dus aan zijn funktie.

    Login om te reageren
  34. f430 zegt

    21 augustus 2007 om 15:36

    hoe houden die fotografen het daar uit in death vallwy?

    Login om te reageren
  35. Herry zegt

    21 augustus 2007 om 15:45

    Ik vindt die vierdeurs coupés nogal onhandig om achteraan in te stappen, het dak is aldaar nogal laag. Ofwel is het mijn rug die niet meer mee wil. Voor mij is het een onpraktische sedan

    Verder is het een mooi wagen (de impresie dan toch), mooi breed smoel als de pheaton en geen zo’n lelijk chromen gril als de passat, wel die lelijke koplampen met die cirkel erin.

    Login om te reageren
  36. sven zegt

    21 augustus 2007 om 16:52

    dus op een vw blog mogen we niet zeggen dat het een supersaaie ( zoals van gewoonte ) wagen is of het wordt ge-edit maar op een blog over franse wagens met renault als koploper kan dit zonder problemen

    Login om te reageren
  37. Romeo zegt

    21 augustus 2007 om 17:35

    Nee Sven, want VW’s en Audi en andere VAG produkten zijn hartstikke spannende voertuigen met bakken vol emotie en een superieure wegligging…

    Login om te reageren
  38. Rick Dos zegt

    21 augustus 2007 om 20:06

    Mooi, ze hebben ook de lijn in de deuren van de CLS overgenomen (lees gekopieerd).

    Ook in dit segment (als je het al een aparte segment mag of kan noemen) dus eenheidsworst gegarandeerd.

    Login om te reageren
  39. Vincent zegt

    21 augustus 2007 om 22:26

    Inderdaad de lijnen van de CLS, niet zo gek want ik vind dat persoonlijk een zeer mooie auto. Alleen jammer dat bij dit model de voorkant niet echt bij de achterkant past.

    Login om te reageren
  40. Vincent zegt

    21 augustus 2007 om 22:28

    Voor de duidelijkheid: Ik heb het over de impressie, niet over de spyshots

    Login om te reageren
  41. citrofiel evil twin zegt

    21 augustus 2007 om 22:33

    In de death valley werden ook de golf 6 en de scirocco gespot.
    zie maar op http://www.autowereld.com

    Login om te reageren
  42. Herry zegt

    21 augustus 2007 om 22:59

    Sorry ik zie er geen cls in, deze vind ik mooier. de cls heeft toch en meer gebogen lijn. Ik blijf erbij; nutteloos segment.

    Login om te reageren
  43. Timmie zegt

    21 augustus 2007 om 23:03

    Dat prototype heeft precies wel enorme overhangen, net als Peugeot 407

    Login om te reageren
  44. sven zegt

    22 augustus 2007 om 07:41

    @ Romeo

    Als je dit al spannend vindt , vrees ik ervoor dat je een saai leven leidt !

    En superieure wegligging , yeah right , en toen werd ik wakker ….

    Login om te reageren
  45. Ray zegt

    22 augustus 2007 om 12:35

    @Herry
    Hoezo nutteloos segment? Op deze manier kunnen meer inzittenden genieten van het rijplezier in een fraaie, comfortabele en toch snelle auto.
    OK, achterin zal er niet zo veel hoofdruimte zijn, maar je hoeft je niet erin te wringen als bij een coupe.
    En niet voor niets zijn Jaguar, Aston Martin en Porsche druk bezig met de ontwikkeling van dit segment.

    Login om te reageren
  46. Livio zegt

    10 november 2007 om 15:55

    De marketing-jongens hebben dan toch een commerciële term gevonden voor een oncomfortabele sportief getinte sedan = 4-deurs coupé …
    Het doet me walgen telkens ik dit hoor of lees …

    Lang leve de échte coupé !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North