• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eeuwig zonde: Corvette C6.R #003 verbrand

Auteur: RubenBaeten, gepost 7 september 2009 om 18:53 – 36 Reacties

Corvette C6.R #003 uitgebrand

Niet alleen Ferrari’s vatten vlam. Ook vrachtwagens.

Ik moest persoonlijk even een traantje wegpinken bij het zien van deze foto’s. In een grote vuurzee met 300 km/h is hoe zo’n auto hoort te eindigen, maar niet zo. De C6.R met chassisnummer 003 was eigendom van het Franse GT1-team Luc Alphand Aventures, dat de auto sinds 2008 in haar bezit had en er in verschillende Europese series mee aan de start verscheen. Daarvóór werd #003 gebruikt door het fabrieksteam van Corvette Racing in de American Le Mans Series. Vier races werden er met deze auto gewonnen: Road America (ALMS) in 2006, Catalunya en Spa (LMS) in 2008 en Nogaro (FFSA GT) in 2009. (via corvetteblogger)

Ook dit jaar startte deze auto met nummer 73 op Le Mans met aan het stuur Yann Clairay, Julien Jousse en de Nederlander Xavier Maassen. Ze werden tweede in hun klasse, 16e overall. Bekijk de geschiedenis van #003 hier.

Nog even een foto van de auto in betere tijden, *snif*:

Corvette C6.R #003

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Corvette, Racing

Vorig bericht: « Lexus LF-Ch heeft nu ook een voorkant
Volgend bericht: Nog twee nachtjes wachten op de Mclaren MP4-12C »

Lees Interacties

Reacties

  1. Romeo zegt

    7 september 2009 om 18:56

    Wat is nou de oorzaak van de brand?

    Login om te reageren
  2. matthijs zegt

    7 september 2009 om 18:56

    oeh, das pijnlijk

    Login om te reageren
  3. JvT zegt

    7 september 2009 om 18:56

    Ik kan ‘r niet wakker van liggen, zo’n bestickerd raceding…

    Login om te reageren
  4. Jurrien zegt

    7 september 2009 om 18:56

    Gecondoleerd

    Login om te reageren
  5. DonYannickova zegt

    7 september 2009 om 18:56

    zure kak

    Login om te reageren
  6. TheGreatAtuin zegt

    7 september 2009 om 18:57

    Vaarwel, Amerikaanse vriend.

    dat je geluid nog lang moge weerklinken op dat grote circuit daarboven!

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      7 september 2009 om 22:57

      Ik sluit me aan bij TheGreatAtuin. Moge je goddelijke geluid voor altijd op de eeuwige race-velden klinken. :P

      Login om te reageren
  7. Kuukske zegt

    7 september 2009 om 18:57

    @JvT idd, in die branche is zit zoveel geld dat ze er geen traan om laten en gewoon een nieuwe bouwen.

    Login om te reageren
  8. Jez zegt

    7 september 2009 om 18:59

    Awwww, dit was binnen een paar decennia nog een heeeel gewild collectors-item geweest.

    Login om te reageren
  9. Ikke zegt

    7 september 2009 om 19:03

    mooi, weer een lelijke amerikaan minder

    Login om te reageren
  10. RH zegt

    7 september 2009 om 19:05

    Ongetwijfeld komt het door een bandenwissel hoor maar…

    De velgen in de vrachtwagen zijn niet identiek aan die van de C6R op de onderste afbeelding.
    Toch jammer

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    7 september 2009 om 19:07

    Ah, zelf het artikel schrijven over je uitgebrande favoriet. *klopt op zijn linkerborst* ;) :P
    Zelf vind ik het nochtans niet zo erg…

    Login om te reageren
  12. Jeroen zegt

    7 september 2009 om 19:07

    Mooie auto, maar er verdrietig om worden? Nee,
    “In een grote vuurzee met 300 km/h is hoe zo’n auto hoort te eindigen”.

    Daarom echter wel. Dus jij wilt dat de auto tijdens een race vlam vat en de coureur miss wel dodelijke verwondingen oploopt of tegen een andere racekar aanknalt?
    Ik heb persoonlijk toch liever dat een auto kapot gaat als er niemand in zit ipv als iemand dat ding aant besturen is.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    7 september 2009 om 19:07

    @Ruben, “The Corvette appeared at Le Mans this year but retired after a major crash.”

    Luc Alphand Aventures deed mee met 2 Corvette’s op Le Mans. En #003 crashte keihard. De auto was net weer helemaal opgelapt bij Pratt & Miller in de VS. Veel geluk heeft deze auto dus niet gehad…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 september 2009 om 19:18

      @robbie: Hmmm, volgens mij heeft Ruben het toch bij het rechte eind :D De originele bron heeft een foutje gemaakt.

      #004 is op Le Mans (zo goed als) vernietigd en weer opgebouwd door Pratt & Miller.

      Login om te reageren
    • C6_R zegt

      7 september 2009 om 19:32

      @robbie: Correct, er uit getikt door een LMP1 Lola (aston) waardoor er toch nog een Aston het GT1 poging mocht bestijgen… (Met weliswaar 42 ronden achterstand op nummer twee, de andere Alphand Corvette, maar dat mag de pret niet drukken!)

      http://www.youtube.com/watch?v=YAmUwAWJbXM

      Daarbij ook nog het feit dat Luc Alphand zelf flink gewond raakte een paar maanden terug kun je wel stellen dat het niet meezit voor dit team!

      In other news, het podium van het ALMS vorig weekend:

      :P

      Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    7 september 2009 om 19:10

    Ai, licht ontvlambaar! ;)

    Kan er niet om rouwen overigens..

    Login om te reageren
  15. Vincegail zegt

    7 september 2009 om 19:11

    Oude foto: Corvette fabrieksteam
    Afgefikte foto: Luc Alphand Ski en Autorace avontuurtjes

    Login om te reageren
  16. JDM__Wotevajjjj zegt

    7 september 2009 om 19:11

    poep
    maar je moet niet denken dat er buiten het chassis iets 2x na elkaar gebruikt wordt in in dit soort auto’s

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    7 september 2009 om 19:11

    @ JvT & Kuukske

    Het gaat meer om de hele geschiedenis van de auto.
    Je moet het chassisnummer (003) zien als de naam de auto.

    Login om te reageren
  18. sandertjuuh zegt

    7 september 2009 om 19:12

    dood zonde. heel erg jammer

    hoop dat t niet meer gebeurt

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    7 september 2009 om 19:13

    ^^
    niet alleen jullie 2 maar de rest ook, ben niet zo snel met typen tijdens het eten ;)

    Login om te reageren
  20. RubenBaeten zegt

    7 september 2009 om 19:51

    @Jeroen: Natuurlijk niet. De coureur moet er wel zonder een schrammetje uitstappen, anders liever dit.

    @robbie: Dat was inderdaad #72. Deze auto voer #73.

    http://live.autosport.com/commentary.php/id/110/

    6h59m The #72 Luc Alphand Corvette C6.R has been crashed heavily, with major damage to the front end of that car.

    22h14m The #73 Luc Alphand Aventures Corvette has taken second in GT2, with the #64 Corvette still stranded near the pits with what looks like terminal trouble.

    Login om te reageren
  21. Dan zegt

    7 september 2009 om 19:55

    Een condoleance-register openen?

    Login om te reageren
  22. Jesse zegt

    7 september 2009 om 20:04

    eeuwige zonde!
    heerlijke amerikaan en over 20 jaar zou deze auto een zeer gewild collectors-item kunnen zijn!
    helaas…

    Login om te reageren
  23. LQDI zegt

    7 september 2009 om 20:19

    Er is weinig beters dan een Corvette C6.R op de pitlimiter galmend door de pit van le mans:D

    *spreekt uit ervaring na in 2008 bij van merksteijn in de pitbox te hebben gestaan*

    Login om te reageren
  24. CarWasher zegt

    7 september 2009 om 20:31

    waar is het conoleance register?
    ik heb de crematie al gemist :(

    Login om te reageren
  25. bas zegt

    7 september 2009 om 20:37

    jammer..heerlijke bak

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    7 september 2009 om 22:18

    Zuur joh…

    Login om te reageren
  27. cardesigner@USA zegt

    8 september 2009 om 07:27

    Zoooooondddddddeeeeeeeeeeeeeeeeeeee… wat jammer zeg!

    Login om te reageren
  28. Afrodiziact zegt

    8 september 2009 om 08:32

    Goeie spanbanden. Dat dan weer wel…

    Login om te reageren
  29. Kevin van Gorp zegt

    8 september 2009 om 09:02

    Dat zijn geen spanbanden maar hijsstroppen. De hele trailer hangt in een kraan.

    Login om te reageren
  30. Arend zegt

    8 september 2009 om 10:57

    Outch!

    Login om te reageren
  31. Afrodiziact zegt

    8 september 2009 om 16:51

    Ah, kijk, zo leer je nog eens iets :)

    Login om te reageren
  32. mb zegt

    8 september 2009 om 18:31

    Zonde van die oplegger.

    Login om te reageren
  33. Arnoud zegt

    23 september 2009 om 08:04

    Fuck them, let them cook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North