• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Einde in zicht voor de Mitsubishi Lancer Evo

Auteur: robbie, gepost 30 maart 2014 om 15:19 – 28 Reacties

Mitsubishi Lancer Evolution X


Het lijkt dat de dagen van de Lancer Evo X geteld zijn, en er wordt nog niet gewerkt aan een opvolger.

Later dit jaar zou Mitsubishi willen stoppen met het produceren van de tiende generatie Lancer Evolution, maar er zijn voorlopig nog geen plannen voor een opvolger. Daarmee zou dus een einde kunnen komen aan dit illustere model dat al sinds 1992 bestaat.

De afgelopen 22 jaar werden er 92.000 exemplaren in Japan verkocht en wereldwijd staat de teller op 154.000 stuks. Aangezien Mitsubishi met de Lancer ook niet meer actief is in het WRC rallykampioenschap is het misschien helemaal niet zo raar dat er einde komt aan dit model. (via: njd.jp)

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

evo, evo-X, evolution, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « Bentley Continental GT V8 Special GT3
Volgend bericht: Bijzondere combo gespot in Dubai »

Lees Interacties

Reacties

  1. follie14 zegt

    30 maart 2014 om 15:28

    Dat is jammer.

    Login om te reageren
  2. nickjdeg zegt

    30 maart 2014 om 15:29

    Jammer ik heb het altijd een gaaf ding gevonden. En ik vindt hem ook velen malen mooier dan de subaru impreza wrx sti.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 maart 2014 om 20:24

      @nickjdeg:

      Mooier wel, beter durf ik niet te zeggen.

      Login om te reageren
      • nickjdeg zegt

        30 maart 2014 om 20:28

        @Hupke: volgens top gear is de Mitsubishi de betere stuurmans auto omdat de subaru veel last van onderstuur heeft.

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    30 maart 2014 om 15:43

    10 generaties in 22 jaar?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      30 maart 2014 om 16:55

      @berlinetta: ja, op basis van vier modellen:
      Evo van 92-93
      Evo II 94
      Evo III 95

      Tweede generatie Lancer
      Evo IV 96-97
      Evo V 98
      Evo VI 99-00

      Derde generatie Lancer (Eigenlijk Cedia)
      Evo VII 01-02
      Evo VIII 03-04
      Evo IX 05-07

      Evo X 08-14

      Dat het einde in zicht was, is geen verassing. Er waren nauwelijks updates meer

      Login om te reageren
  4. audiworker zegt

    30 maart 2014 om 15:44

    Bij Van den Heuvel Motorsport hebben ze in ieder geval nog even een voorraad aangelegd! (Bron: Facebookpagina Heuvel Motorsport)

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    30 maart 2014 om 15:46

    Dan wordt het dus een klassieker..

    Login om te reageren
  6. karsvdtuin zegt

    30 maart 2014 om 15:48

    Jammer was echt een gaaf ding

    Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    30 maart 2014 om 15:56

    Helaas. Gelukkig zal ik er niet heel veel moeite mee hebben, de lol was er voor mij eigenlijk al af met de komst van de Evo 10. Die heb ik nooit mooi gevonden. Dat in tegenstelling tot de Evo 5 tot 9, die ik allemaal erg mooi vind. Maar eerlijk is eerlijk, wel zonde dat er weer een fantastisch speelse auto verdwijnt.

    Login om te reageren
    • subarufan zegt

      30 maart 2014 om 16:07

      @ej20g: ik vind de 10 ook niks, behalve dan de fq versies. De 4de tot 6de vind ik dan weer wel fantastisch. Die 7 tot 9 zijn leuk, maar voor die generaties heb ik liever de Subaru’s van die tijd.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        30 maart 2014 om 17:34

        @subarufan: zo kijk ik er ook tegenaan inderdaad.

        Login om te reageren
      • edja zegt

        31 maart 2014 om 20:09

        @ej20g @subarufan: totdat je in een x met aangepaste ecu kan rijden, dan ben je verkocht ;)

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 maart 2014 om 16:28

      @ej20g: De lol was er voor jou ‘al’ af bij de 10e generatie? De allerlaatste generatie dus.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        30 maart 2014 om 17:33

        @berlinetta: ja, “al”. De 10 is weliswaarde de laatste, maar van alle generaties het langst in productie geweest.

        Login om te reageren
  8. edja zegt

    30 maart 2014 om 15:57

    Zeker jammer zat er aan te komen. Mitsubishi moet echt serieus beter gaan nadenken.

    Login om te reageren
  9. jensgib zegt

    30 maart 2014 om 15:58

    Ah, jammer. :(

    Login om te reageren
  10. marussia zegt

    30 maart 2014 om 16:00

    Death of a legend :(

    Login om te reageren
  11. Corrado16v zegt

    30 maart 2014 om 16:34

    Zeer jammer, altijd al erg gehouden van de Evo. Toch wel het einde van een legende. Hopen dat Mitsubishi alsnog met een nieuw model komt.

    Login om te reageren
  12. damiondebest zegt

    30 maart 2014 om 16:35

    It is sad to let him go..

    Login om te reageren
  13. lamborgfan zegt

    30 maart 2014 om 18:13

    Nu maar wachten op de Mitsuhatsju Outlander PHEV Evolution 1..

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    30 maart 2014 om 20:04

    Zo’n beetje het einde van een tijdperk.
    En nu als de wiedeweerga jezelf zo’n EVO aanschaffen, wel de goeie in b.v. de Tommi Makkinen edition en laat hem maar een paar jaar staan.
    die dingen gaan hetzelfde doen als een Escort Mk I of Mk II of een Sierra Cosworth.

    Voordeel van deze Mitsen en de Impreza WRX STi is dat ze veel betrouwbaarder en vriendelijker zijn met onderdeelprijzen dan een Lancia Delta Integrale.
    Hier is echt mee te leven.
    Dr Jekkyll & Mr Hyde in 1 voertuig.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 maart 2014 om 20:27

      @desjonnies:

      Zijn ze niet redelijk onderhoudsgevoelig? En zal een deel van de waarden dan ook niet in het onderhoudsboekje zitten? (ben je als knutselaar dus niets echt iets mee dan?)

      Overigens dacht ik dat ze redelijk dorstig zijn, dus als daily zijn ze sowieso niet interessant. Als vakantie/weekend wagen dan weer wel, maar dan kan je ook een minder practische wagen nemen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        31 maart 2014 om 08:53

        @Hupke:
        Geloof me @Hupke, ten opzichte van een Delta of iets anders Europees, zijn deze Japanners gewoon beter en de enorme wereld wijde gemeenschap (ik ben zelf van de Subaru’s) voorziet in tips en betaalbare onderdelen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          31 maart 2014 om 13:11

          @desjonnies:

          Ik weet dat die wagens je ding zijn, en ik zie waarom.
          Maar ik zit er toch niet naast door te stellen dat ze redelijk onderhouds gevoelig zijn?
          Of is het een fabeltje dat ze om de 5000km (of zelfs nog 10000km) een onderhoud nodig hebben waar de gemiddelde lease-slet 40k a 80k km kan volhouden.

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      31 maart 2014 om 01:14

      @desjonnies: TME Lancers zijn al de duurste Lancers op het moment. Vooral de rode met originele Ralliart striping zijn al een paar duizend pond meer waard dan een TME zonder strepen (die weer een paar duizend pond meer waard is dan een ‘gewone’ Evo VI).

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        31 maart 2014 om 08:55

        @gtwillem:
        Weet ik, ben er een jaar of drie geleden in Engeland bij weggelopen, achteraf gezien gewoon STOM !

        2-deurs WRX STI type R Subaru’s zie ik al goed stijgen in de UK, daar hebben we er voor de hobby al een redelijk aantal weggehaald.
        Maar ze zitten nu al stevig in de lift

        Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    30 maart 2014 om 23:09

    Och wat zonde dit! Maar k had het eigenlijk wel voor mogelijk gehouden. Laatste tijd was het gewoon doodstil rondom de EVO X. Mijn wil om er eentje te bezitten wordt hiermee alleen maar sterker op. Maakt me niet uit welke EVO.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North