• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR heeft ruim 440 pk

Auteur: robbie, gepost 26 maart 2014 om 17:02 – 29 Reacties

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR


Laat het maar aan Mitsubishi UK over om een hele snelle en bijzondere Lancer Evo te bedenken. Dit is het laatste kunststukje dat afkomstig is van onze overburen.

De Britse importeur van Mitsubishi komt regelmatig met extra dikke versies van de Lancer Evolution op de proppen, ditmaal halen ze alles uit de kast. Er moet namelijk gevierd worden dat Mitsubishi 40 jaar actief is in het Verenigd Koninkrijk. Dat doen ze door een Lancer Evo X die met behulp van onder andere een aangepaste ecu en HKS turbo is opgevoerd tot 446 pk en 558 Nm. Maar daar is het niet bij gebleven. Zo is er ook een uitlaatsysteem en spruitstuk van Janspeed gemonteerd. Uiteraard is ook het onderstel onder handen genomen.

De Lancer Evolution X FQ-440 MR is alleen leverbaar in de kleur Frost White en heeft een prijskaartje van £50.000 (€60.000). In Nederland zal de prijs ongetwijfeld een flink stuk hoger zijn, want een standaard Lancer Evo X kostte hier destijds al ruim €60.000.

Technology
HKS turbo
Janspeed exhaust system with a high-flow sports catalytic convertor
6 Speed Twin Clutch Sports Shift Transmission (SST)
Janspeed intake & intercooler piping kit
Janspeed tubular manifold
Motorsport specification high-flow fuel injectors
Alcon front braking system – 6 pot mono-block front calipers with floating disc and bell assembly
Alcon rear caliper with floating disc and bell assembly
Front suspension lowered by 35mm
Rear suspension lowered by 30mm
Eibach coil springs

Voor een grote afbeelding van de Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR kan je HIER klikken.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe MINI met dieselmotor loopt vertraging op
Volgend bericht: Obama’s Beast in Nederland: een kijkje achter de schermen »

Lees Interacties

Reacties

  1. jack_abarth zegt

    26 maart 2014 om 17:12

    Janspeed?

    Klinkt als één of andere boer in een schuurtje die uitlaten produceert.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 maart 2014 om 17:16

      @jack_abarth:
      Zoals de echte kenner weet komen de beste spullen uit Engelse schuurtjes..

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        26 maart 2014 om 18:30

        @tupperware: Daar heb je een goed punt!

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 maart 2014 om 19:47

      Janspeed was in de jaren ’70 een bekende tuner van Datsun welke grote succesen in de racerij boekte.@jack_abarth:

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 maart 2014 om 22:32

      @jack_abarth: Janspeed is al jarenlang een gerenommeerde tuner in Engeland, zeker als het gaat om relatief eenvoudige auto’s geschikter te maken voor trackdays. Zeker niet te onderschatten (net als K-Tec Racing, Courtenay Motorsport, BBR-GTi en Litchfield).

      Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    26 maart 2014 om 17:12

    Liever in dit kleurtje; http://www.autojunk.nl/2013/12/combo-mitsubishi-lancer-evolution-10-nissan-350z maar aangezien dat niet kan gewoon laten wrappen dan maar :)
    Wel heerlijk dik!

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      26 maart 2014 om 17:22

      @thomcarspotter: tuurlijk wel! Herken je deze nog? (Weliswaar een EVO 8, toch…) http://www.autojunk.nl/2014/01/mitsubishi-lancer-evolution-viii-fq-330

      OT: <3 EVO's en al helemaal FQ's!

      Login om te reageren
  3. fernie zegt

    26 maart 2014 om 17:26

    En een ingebouwde tracker van de Mitsubishi die alvast alle garantieclaims van te voren uitsluit ;).

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    26 maart 2014 om 17:27

    In het zwart of anders niet..

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      26 maart 2014 om 19:27

      @norge:
      Lease-zwart bedoel je? Nee dank je. Lekker in het wit. Of blauw.

      Login om te reageren
  5. imba zegt

    26 maart 2014 om 17:38

    Ik hoop dat ze die fragiele automaat wel hebben verstevigd. Dit blijft anders niet heel.

    Login om te reageren
  6. rottepeer zegt

    26 maart 2014 om 17:47

    jaja mensen deze is lekkertje dus kopen!!! mitsibushi heb gwoon de lekkerste rally auto’tje deze is byna als klasse b

    Login om te reageren
    • subarufan zegt

      26 maart 2014 om 19:44

      @rottepeer: ook nog in het Nederlands?

      Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    26 maart 2014 om 17:47

    Ziet er goed uit. Zonde dat zo’n lancer eigenlijk maar een klein autootje is, want voor dat geld wil je toch ook wel wat ruimte.

    Login om te reageren
    • imba zegt

      26 maart 2014 om 17:54

      @Hupke: Klein? Ruimer achterin dan een 5 serie.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 maart 2014 om 17:56

        @imba:

        Waar haal je dat vandaan? Ik heb vorige week passagier geweest in een lancer en die is alles behalve ruim. De 5-serie heb ik nooit problemen mee gehad.

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          26 maart 2014 om 18:37

          @Hupke: vetkees

          Login om te reageren
  8. deladude zegt

    26 maart 2014 om 18:35

    Proud to be fout weer. Maar dan wel zó fout dat het weer goed is

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    26 maart 2014 om 18:53

    Hoe snel zal deze op de 100 zitten? Ruim onder de 4 seconden denk ik zo?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      26 maart 2014 om 20:47

      Waarom je eigen vraag beantwoorden, @berlinetta:?

      Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      27 maart 2014 om 00:09

      @berlinetta: Ga er maar vanuit van wel ja, de FQ-400 deed 0-96 al in 3.8 seconde, dan neem ik aan dat het voor deze ook geen probleem moet zijn.

      Login om te reageren
  10. edja zegt

    26 maart 2014 om 19:03

    Wat een bak zeg, jammer dat er zo weinig in Nederland rijden.
    Dit is zeker niet fout..

    Login om te reageren
  11. jessetje zegt

    26 maart 2014 om 21:23

    Nee dankjewel. Heb niet zoveel met dit merk, liever de grote rivaal Subaru

    Login om te reageren
    • edja zegt

      26 maart 2014 om 21:45

      @jessetje: de rivaal die altijd van Subaru win bedoel je :)

      Login om te reageren
      • jessetje zegt

        26 maart 2014 om 22:03

        @edja: Zeker niet. Ik vind Subaru gewoon leuker, mooier en beter dan die andere. Ik heb niks tegen Mitsubishi zelf hoor maar die past niet bij mij

        Login om te reageren
  12. damiondebest zegt

    26 maart 2014 om 22:42

    Lekkere korte naam ook weer

    Login om te reageren
  13. Corrado16v zegt

    27 maart 2014 om 00:06

    Alleen voor de UK zeker, net zo als de FQ-400 destijds. Maar oh wat een dik ding zeg! Stuur maar door deze kant op! Zelfs ondanks de Evo 9 er een stuk beter uitziet, je hoort mij niet klagen. Leuk om weer eens iets uit de Evo hoek te horen.

    Login om te reageren
  14. celicatwincam zegt

    27 maart 2014 om 09:27

    Inderdaad, tis puur door onze lieve overheid dat zulke leuke auto’s hier zo duur zijn en dus weinig verkocht worden. Er zijn genoeg leuke apparaten te koop wanneer je geen achterlijke hoeveelheid aanschafbelasting hoeft te betalen. De Lancer Evo X is voor mij toch een soort van budget versie van de budget supercar, de Nissan GT-R..

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    27 maart 2014 om 11:17

    Eigenlijk ben ik wel blij dat die trend van saaie Japanse gezinswagens met grote spoilers en dikke turbo’s hier wel zo ongeveer overgewaaid lijkt te zijn. In het VK loopt men qua smaak vaak nog wel een paar jaar achter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North