• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk. Er komt een sterkere Urus EVO aan

Auteur: willeme, gepost 22 april 2022 om 10:56 – 7 Reacties

Sterkere Urus EVO

Een sterkere Urus EVO is wel iets waar we allemaal op hebben zitten wachten. Toch?

Waaraan herken je een absolute verkooptopper? Naast de verkoopcijfers zie je dat fabrikanten niet al te veel moeite hoeven doen om het model interessant te houden voor de klanten. Zeker als je het hebt over hele dure en relatief schaarse auto’s.

Denk aan alle ‘Performance’-uitvoeringen die min of meer hetzelfde zijn, maar wel verschillen in prijs. De Lamborghini Urus is zo’n auto die niet snel genoeg gebouwd kan worden. De wachtlijsten zijn immens voor de Italiaanse softroader. Het model is sinds 2018 in productie. Dus al vier jaar lang is er maar één Urus.

Sterkere Urus EVO

Technica of Performante

Wat we al weten van de auto is het volgende. De naam zal Lamborghini Urus EVO zijn, net zoals de facelift Huracans óók EVO heten. Naast de Urus Evo die de reguliere Urus vervangt, komt er ook een hetere en sterkere Urus aan.

De naam is nog niet zeker, maar men gokt bij Topspeed.com op Urus Technica of Urus Performante. Dat klink heel plausibel.

Sterkere Urus EVO

Waarschijnlijk zal het vermogen van de standaard Urus EVO al iets hoger liggen, ergens tussen de 650 (wat ‘ie nu heeft) en 700 pk. De Technica (of Performante) zal dan meer dan 700 pk krijgen.

Om een idee te krijgen van wat het uiterlijk kan worden, hebben we afbeeldingen van de Novitec Urus Esteso.

Sterkere Urus EVO
Sterkere Urus EVO

Techniek sterkere Urus EVO

Waar vreemd genoeg in geen van de publicaties over gerept wordt, is een plug-in hybride variant. Dat is vreemd te noemen. Het zorgt voor meer vermogen, een gunstiger (theoretisch) verbruik en de techniek is gewoon voorhanden.

Denk aan de Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid. Natuurlijk, het extra gewicht van de loodzare accu’s is een dingetje, maar bij een crossover van 2.200 kilogram is die 300 kilo extra het probleem ook niet meer.

Sterkere Urus EVO

Wanneer de nieuwe Urus EVO komt, is nog niet 100% zeker. De schatting is dat het model aan het einde van het jaar wordt voorgesteld.

Meer lezen? Dit zijn de meest waardevaste auto’s van 2022!

Ook interessant!

  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)
  • Urus krijgt voor elkaar wat geen enkele Lambo is gelukt
    Urus van Enzo Knol te koop?
  • Nederlandse Urus-rijder verspeelt rijbewijs in Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, evo, Lamborghini, performante, urus, V8, Video

Vorig bericht: « Zo had de Tesla Model S Plaid moeten zijn
Volgend bericht: Ferrari is niet tevreden met Max Verstappen scenario »

Lees Interacties

Reacties

  1. petroldrinker zegt

    22 april 2022 om 11:20

    “van 2.200 kilogram is die 300 kilo extra het probleem ook niet meer.” het is nog altijd een stijging van meer dan 13% aan gewicht, ik vind dat nog steeds een vrij forse stijging in gewicht!

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    22 april 2022 om 11:25

    Voor die paar keren dat ik een Urus in het wild ben tegengekomen; wat een vet ding! Lekker crazy Lambo. Aventador is de stereotype Lambo, voor de puristen, bla bla. Maar die Urus vind ik toch echt een mega gave rijdende middelvinger. Veel toffer dan een G klasse, of andere handtas.

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      22 april 2022 om 11:38

      @camber24: voor die paar keren dat ik hem heb gezien in het echt heb ik toch even een kotszakje moeten pakken.. smaken verschillen

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      22 april 2022 om 12:15

      Als je iets koopt als rijdende middelvinger is het toch eigenlijk ook een handtasje waar je mee wilt pronken?

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    22 april 2022 om 11:33

    Is de voorbumper eraf gevallen voor ze de foto’s namen?

    Login om te reageren
  4. tvr1974 zegt

    22 april 2022 om 12:38

    Heb er ooit even in mogen rijden en hoewel t uitstekend rijdt moet ik zeggen dat er weinig verschil was met de Rsq8. Beide eigenlijk te groot en zwaar om echt lekker mee te spelen, maar om van A naar B te rijden over 1000km ritten zijn er weinig betere GT’s.. Dat king of the road gevoel wat je hebt tov een S- 7- of A8- is toch wel een extra… Keuzes…

    Login om te reageren
  5. rikus zegt

    22 april 2022 om 16:42

    Dat werd tijd. Het was elke keer toch behelpen met de Urus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North