• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk is er een Super SUV met 720 pk

Auteur: willeme, gepost 19 januari 2020 om 12:02 – 17 Reacties

360 pk per achterwiel. Wow.

Het was ooit een ideetje van ene Victor M. uit Hilversum. Een offroader die alle andere offroaders overbodig maakt. Het resultaat was de Spyker SSUV, een auto die zijn tijd enorm ver vooruit was.

Tegenwoordig izien we veel van dit soort auto’s. Niet alleen de Porsche Cayenne, maar met name auto’s als de Levante, DBX en Urus. Toch hebben ze allemaal als nadeel dat ze deze auto’s veelal als SUV worden ‘geboren’ om vervolgens sportief te worden gemaakt. Maar gelukkig kan het dus ook andersom. Dit is namelijk de HP Laffite G-Tec X-Road! Je leven is nu compleet.

Mocht de HP Laffite G-Tec X-Road je enigszins bekend voorkomen, dan kan dat kloppen. De HP Laffite G-Tec X-Road heette namelijk aanvankelijk de Zarooq Motors SandRacer GT. We schreven er al een keertje eerder over. In beide gevallen was Bruno Laffite erbij betrokken, nu heeft de neef van zesvoudig F1-racewinnaar Jacques Laffite zijn naam eraan verbonden. Samen met zijn vrouw Laetitia Laffite runt hij dit bedrijf. Ze houden zich bezig met het maken van concept cars voor grote fabrikanten en de kleinschalige productie van bijzondere auto’s, zoals deze HP Laffite G-Tec X-Road.

De HP Laffite G-Tec X-Road is echt bedoeld als offroad supercar. De auto is mede ontwikkeld door Pihilippe Gautheron. De HP Laffite G-Tec X-Road is gemaakt van een chroommolybdeen chassis met lichtgewicht materialen daaraan gehangen. Het interieur is redelijk basic. Dit heeft als voordeel dat de HP Laffite G-Tec X-Road niet erg zwaar is: slechts 1.300 kilogram. De auto wordt enkel aangedreven op de achterwielen dankzij een 6.2 liter V8, goed voor 720 pk.

Mocht je interesse hebben, dan is er goed nieuws. De auto gaat namelijk in productie. Wel is er enige haast bij geboden, want er worden slechts 30 van gebouwd. Mocht je net naast het net vissen, is er geen man overboord. Er komt ook nog een HP Laffite G-Tec X-Road met elektrische motor. Daarnaast komt Lafitte Supercars volgende maand met een, eh, supercar. De prijs van de HP Laffite G-Tec X-Road is 465.000 dollar. De elektrische variant, waar nog geen specs van bekend zijn, gaat 545.000 dollar kosten.

Fotocredit: OlivierPozman voor Lafitte Supercars

Ook interessant!

  • Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
    Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
  • Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

SUV

Vorig bericht: « Zwarte BMW 750iL moet 1.750.000 opbrengen
Volgend bericht: Dubbele TV tip voor petrolheads »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frenkyboy zegt

    19 januari 2020 om 12:17

    Bruut!

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    19 januari 2020 om 12:22

    Ojee die deur gaat de panelgap fetisjisten hier een zware dag bezorgen.

    Login om te reageren
    • geenidee1975 zegt

      19 januari 2020 om 12:35

      @harrie: nope, hier dient het het design ipv de nalatigheid. Evengoed ziet het er niet uit.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      19 januari 2020 om 12:58

      @harrie: Vind de scheve motorkap en bijbehorend panel-gap anders ook niet fijn :)

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      19 januari 2020 om 13:17

      @harrie: hier is het zo bedoeld, bij Tesla is het onkunde. Klein maar saillant detail.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        19 januari 2020 om 13:45

        @rhellema:
        Thanks, captain obvious.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          19 januari 2020 om 18:59

          @harrie: ik ben ook nooit te beroerd om iemand van info te voorzien. Heel graag gedaan!

          Login om te reageren
    • hans75 zegt

      19 januari 2020 om 13:35

      @harrie: dit is wel een goed idee voor Tesla… dan kan Musk vertellen dat de panel gap design is geworden…

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      19 januari 2020 om 14:54

      @harrie: inderdaad, die panelgap is zelfs zichtbaar op de foto’s in de AB-app.

      Login om te reageren
  3. capri288 zegt

    19 januari 2020 om 12:38

    Bruno Laffite is geen zes-voudig gp-winnaar. Voor zover ik weet heeft hij zelfs nooit F1 gereden. In de war met Jacques Laffite misschien???

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      19 januari 2020 om 12:54

      @capri288: er miste een heel wezenlijk onderdeel. Jacques Laffite ziet er nog steeds goed uit, zeker voor zijn leeftijd, maar het is inderdaad familie, niet de persoon zelf ;-)

      Login om te reageren
  4. SvenskaAeroplanAB zegt

    19 januari 2020 om 12:57

    Cool! Lekkere dinky toy uitstraling

    Login om te reageren
  5. Harald.370 zegt

    19 januari 2020 om 13:32

    Als de aankomende Lotus SUV nou ook hier iets van wegheeft ben ik helemaal voor :-D

    Login om te reageren
  6. gandini zegt

    19 januari 2020 om 13:41

    Dit soort projecten heeft voor mij altijd een enorm hoog hobby-gehalte, vooral als je ziet hoe de panelen zijn afgewerkt. Als je werkelijk een half miljoen (!) uitgeeft voor zoiets, dan verwacht je toch iets meer oog voor detail, of zie ik dat zo verkeerd? En verder is het nog maar afwachten in hoeverre het chassis bedoeld is voor echt serieus scheurwerk. Ik krijg nu niet direct het gevoel dat een bedrijf als X-raid zich hiermee bemoeid heeft…

    Een voorbeeldje:
    https://nl.racemarket.net/rally-raid/rally-raid-voertuigen-te-koop/cr5-dakar-fia-spec-rally-raid-i684
    Dit kost dus de helft, waardoor je zo’n 200.000 euro (!) over hebt voor het opvoeren van de LS7 en serieus werk te maken van het interieur en het exterieur, zodat het ook als daily bruikbaar is. En zo rij je ook nog eens in een auto met bewezen rijkwaliteiten. Lijkt mij verstandiger.

    Login om te reageren
    • antielectrischeautos zegt

      20 januari 2020 om 08:38

      @gandini: alleen is die CR5 niet straat legaal lijkt mij als ik de (gebrek aan) verlichting zie etc, daarbij is de X-Raid cool, die CR5 is een misbaksel om te zien

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    19 januari 2020 om 14:03

    Vond de oorspronkelijke Zarooq SandRacer prettiger op het netvlies liggen dan deze iteratie.

    Enfin, liever een Bowler Wildcat. Maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  8. driftkicker zegt

    1 februari 2020 om 12:32

    Ziet er bruut uit maar waarom sluit de deur niet goed?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North