Knotsgek Supercar-alternatief in productie

Auteur: , 33 Reacties

En de specs zijn best smakelijk.

Zarooq SandStormer 500 GT

Soms weet je van gekkigheid niet meer wat je met je zuurverdiende oliedollars moet doen. Op een gegeven moment heb je gewoon alle supercars, hypercars en luxe limo’s in de collectie staan. Als je dan nog geld over hebt, wat moet je dan doen? Nog meer auto’s kopen waarin je niet gaat rijden?

Met name in de Verenigde Zandbak van het Midden-Oosten zijn er veel individuen die met dit probleem kampen. Ja, er zijn een paar leuke circuits in de buurt als Bahrain en Abu Dhabi. Maar dan moet je met een trailer in de weer. Gelukkig hebben de heren van Zarooq Motors een oplossing! In 2015 toonden ze al hun project, genaamd ‘SandRacer’. Het heuglijke nieuws heeft ons bereikt dat deze auto nu ook daadwerkelijk in productie is gegaan.

Het idee van de SandRacer is niet helemaal nieuw. Uiteraard zijn er woestijnracers van Bowler (Nemisis) en Ariel (Nomad) die eenzelfde sensatie bieden. Maar de uitwerking is wel anders. De SandRacer is stoerder, sneller en vooral luxueuzer. De SandRacer is ontworpen en ontwikkeld om altijd en overal superprestaties te kunnen leveren. Dus ook in de woestijn kun je met deze auto terecht, alhoewel de naam van de auto dat al verklapte.

Zarooq Sandstormer 500 GT

Het eerste productiemodel is de SandRacer 500 GT. Het is strikt een tweezitter met een middenmotor en achterwielaandrijving. In het interieur zien we handgestikt leder van de altijd smaakvolle firma Mansory. Verder krijg je een digitaal dashboard, Apple CarPlay-compatible infotainment-systeem, elektrisch bedienbare ruiten en een heuse rolkooi.

Aanvankelijk was het de bedoeling om een 3.5 liter grote V6 te gebruiken, maar daar is Zarooq op teruggekomen. De motor is een 6.2 V8, goed voor 525 pk en 660 Nm. Dat kan niet anders dan een GM LS/LT V8 zijn. Goede keuze. De motor is gekoppeld aan een sequentiële vijfbak. De 500 GT weegt zo’n 1.200 kilogram. Het onderstel is in twee hoogtes verstelbaar voor zowel asfalt als zand.

In eerste instantie worden er 35 exemplaren van gebouwd. De prijs begint bij 450.000 dollar. Als je hem nu bestelt krijg je een SandRacer aan het einde van dit jaar.



33 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Prima karretje voor het woon-werk verkeer binnen de randstad.
Misschien iets voor Kvyat om er voortaan overheen te gaan, in plaats van doorheen.
@kingdante: je hebt Jos mistypt. Weet hier wel raad mee
Er zijn enkel renders beschikbaar, maar de eerste exemplaren worden voor het einde van het jaar uitgeleverd.
Hahaha. Sorry, ik moest even mijn lach inhouden. Dat lukte niet.
@metalmike: Lach maar door. Maar dat ding komt er wel degelijk hoor.

Of ze over twee jaar nog bestaan, das een ander verhaal…
@metalmike: deze auto’s worden gebouwd en mede ontwikkeld door Campos racing. Een team dat oa. Coronel zijn WTCC runt.
Maar mag ie de milieuzones in?
@aramae: iemand die €450 000 betaald heeft, en daarop waarschijnlijk nog eens €200 000 bpm ga je niet zomaar vertellen dat die de randstad niet inmag. Zo iemand koopt je stad gewoon op.
Sinds 2015 bezig, maar nog steeds renders tonen…ok dan!
Wie kan mij uitleggen wat er beter is aan een 2wd in het zand ipv een 4wd?
@schreute01: Daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik geloof niet dat je met 2 wd een zandduin op komt.
@dirkv: afgelopen twee jaar won Peugeot de dakar rally met een 2wd auto. Waarm et precies beter is weet ik niet, maar het werkt blijkbaar wel.
@dirkv: gaat Peugeot anders best aardig af in de Dakar
@schreute01: de Peugeot’s in de Dakar zijn 2wd achterwiel. Echter is dat het regelement. Ze hadden ook liever 4wd. In de Dakar is de veerweg langer voor 2wd auto’s
@kjeld: is dat niet zodat ze aan andere regelementen hoeven voldoen? Op papier vallen ze dacht ik onder ’t Buggy regelement.
Dit concept bestaat al. Het heet LM Rally Fighter. En ik wil er één.
@720s: Ik dacht het wel! En voor een schappelijk prijsje ook nog! http://rallyfighter.com/gallery/
@pomoek: Gaaf. Kan alleen niet vinden wat het kost.
@fmgarcia: net geen $ 100.000,-. Ze zijn wat in prijs gestegen.
@pomoek: zeer redelijk voor zo’n extreem gaaf ding.
@pomoek: Ja dan liever die voor een ton! Dit koop je sws niet van je laatste centen dus ach waarom ook deze niet.. Ben blij dat ik me er niet over hoef druk te maken!
@pomoek: coil brawler
Audi TT met f12 achterlichten op een dakar onderstel en een bodykit?
Leuk voor naar de speeltuin. Neem ik mijn Tonka mee. kom je ook?
Een speeltje voor de olieboeren, altijd fijn. Maar ik hoef hem niet.
Zet maar neer!!
Heeft wat weg van de Local Motors Rally Fighter 😉 i like
Gaaf! Maar ik heb toch liever een F-150 Raptor denk ik.
*zet oliesjeik ‘muts’ op*
Ach ik koop ze allebei wel…
Ik ben toch wel benieuwd wat die mud-terrain’s doen als je vol gas over de weg knalt. Op lage snelheden doen die dingen het over het algemeen al niet zo best op straat.
@robert110: Zoveel asfalt kom je toch niet tegen. Met dit ding rijd je gewoon hemelsbreed van je ene burj naar de andere als oppertheedoek zijnde
@robert110: Ik dacht hetzelfde, zoveel vermogen op mud-terrains, dat wordt helemaal niks op het asfalt. Ook het maken van een snelle bocht wordt niks.
Lijkt op zo’n autootje die ik vroeger had: die reed op obstakel af, kroop dan langzaam met z’n voorwielen op het obstakel, om vervolgens om te duikelen en weer de andere kant op verder te rijden. Schitterend. Speelgoed. :-P
Ophanging ontwikkeld door Intrax uit NL!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).