• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Knotsgek Supercar-alternatief in productie

Auteur: willeme, gepost 9 juli 2017 om 22:59 – 33 Reacties

Zarooq SandStormer 500 GT


En de specs zijn best smakelijk.

Soms weet je van gekkigheid niet meer wat je met je zuurverdiende oliedollars moet doen. Op een gegeven moment heb je gewoon alle supercars, hypercars en luxe limo’s in de collectie staan. Als je dan nog geld over hebt, wat moet je dan doen? Nog meer auto’s kopen waarin je niet gaat rijden?

Met name in de Verenigde Zandbak van het Midden-Oosten zijn er veel individuen die met dit probleem kampen. Ja, er zijn een paar leuke circuits in de buurt als Bahrain en Abu Dhabi. Maar dan moet je met een trailer in de weer. Gelukkig hebben de heren van Zarooq Motors een oplossing! In 2015 toonden ze al hun project, genaamd ‘SandRacer’. Het heuglijke nieuws heeft ons bereikt dat deze auto nu ook daadwerkelijk in productie is gegaan.

Het idee van de SandRacer is niet helemaal nieuw. Uiteraard zijn er woestijnracers van Bowler (Nemisis) en Ariel (Nomad) die eenzelfde sensatie bieden. Maar de uitwerking is wel anders. De SandRacer is stoerder, sneller en vooral luxueuzer. De SandRacer is ontworpen en ontwikkeld om altijd en overal superprestaties te kunnen leveren. Dus ook in de woestijn kun je met deze auto terecht, alhoewel de naam van de auto dat al verklapte.

Zarooq Sandstormer 500 GT

Het eerste productiemodel is de SandRacer 500 GT. Het is strikt een tweezitter met een middenmotor en achterwielaandrijving. In het interieur zien we handgestikt leder van de altijd smaakvolle firma Mansory. Verder krijg je een digitaal dashboard, Apple CarPlay-compatible infotainment-systeem, elektrisch bedienbare ruiten en een heuse rolkooi.

Aanvankelijk was het de bedoeling om een 3.5 liter grote V6 te gebruiken, maar daar is Zarooq op teruggekomen. De motor is een 6.2 V8, goed voor 525 pk en 660 Nm. Dat kan niet anders dan een GM LS/LT V8 zijn. Goede keuze. De motor is gekoppeld aan een sequentiële vijfbak. De 500 GT weegt zo’n 1.200 kilogram. Het onderstel is in twee hoogtes verstelbaar voor zowel asfalt als zand.

In eerste instantie worden er 35 exemplaren van gebouwd. De prijs begint bij 450.000 dollar. Als je hem nu bestelt krijg je een SandRacer aan het einde van dit jaar.

Ook interessant!

  • M440i met 420 pk
    M440i met 420 pk is betaalbaar M4-alternatief
  • RS6 Urban
    RS6 Urban is 718 pk sterk ABT RS6-R Alternatief
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Deze motorhome brengt je helemaal tot rust
Volgend bericht: Audi Q7 opgeblazen in Amsterdam-West [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rodger zegt

    9 juli 2017 om 23:02

    Prima karretje voor het woon-werk verkeer binnen de randstad.

    Login om te reageren
  2. kingdante zegt

    9 juli 2017 om 23:13

    Misschien iets voor Kvyat om er voortaan overheen te gaan, in plaats van doorheen.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      10 juli 2017 om 00:26

      @kingdante: je hebt Jos mistypt. Weet hier wel raad mee

      Login om te reageren
  3. metalmike zegt

    9 juli 2017 om 23:22

    Er zijn enkel renders beschikbaar, maar de eerste exemplaren worden voor het einde van het jaar uitgeleverd.
    Hahaha. Sorry, ik moest even mijn lach inhouden. Dat lukte niet.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 juli 2017 om 20:46

      @metalmike: Lach maar door. Maar dat ding komt er wel degelijk hoor.

      Of ze over twee jaar nog bestaan, das een ander verhaal…

      Login om te reageren
    • protech zegt

      10 juli 2017 om 23:19

      @metalmike: deze auto’s worden gebouwd en mede ontwikkeld door Campos racing. Een team dat oa. Coronel zijn WTCC runt.

      Login om te reageren
  4. aramae zegt

    9 juli 2017 om 23:23

    Maar mag ie de milieuzones in?

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      10 juli 2017 om 00:50

      @aramae: iemand die €450 000 betaald heeft, en daarop waarschijnlijk nog eens €200 000 bpm ga je niet zomaar vertellen dat die de randstad niet inmag. Zo iemand koopt je stad gewoon op.

      Login om te reageren
  5. Frankypanky zegt

    9 juli 2017 om 23:29

    Sinds 2015 bezig, maar nog steeds renders tonen…ok dan!

    Login om te reageren
  6. schreute01 zegt

    9 juli 2017 om 23:33

    Wie kan mij uitleggen wat er beter is aan een 2wd in het zand ipv een 4wd?

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      10 juli 2017 om 01:58

      @schreute01: Daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik geloof niet dat je met 2 wd een zandduin op komt.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        10 juli 2017 om 08:01

        @dirkv: afgelopen twee jaar won Peugeot de dakar rally met een 2wd auto. Waarm et precies beter is weet ik niet, maar het werkt blijkbaar wel.

        Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        10 juli 2017 om 08:03

        @dirkv: gaat Peugeot anders best aardig af in de Dakar

        Login om te reageren
    • kjeld zegt

      10 juli 2017 om 07:38

      @schreute01: de Peugeot’s in de Dakar zijn 2wd achterwiel. Echter is dat het regelement. Ze hadden ook liever 4wd. In de Dakar is de veerweg langer voor 2wd auto’s

      Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        10 juli 2017 om 08:04

        @kjeld: is dat niet zodat ze aan andere regelementen hoeven voldoen? Op papier vallen ze dacht ik onder ’t Buggy regelement.

        Login om te reageren
  7. Loek zegt

    9 juli 2017 om 23:40

    Dit concept bestaat al. Het heet LM Rally Fighter. En ik wil er één.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      10 juli 2017 om 00:03

      @720s: Ik dacht het wel! En voor een schappelijk prijsje ook nog! http://rallyfighter.com/gallery/

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        10 juli 2017 om 02:08

        @pomoek: Gaaf. Kan alleen niet vinden wat het kost.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          10 juli 2017 om 08:44

          @fmgarcia: net geen $ 100.000,-. Ze zijn wat in prijs gestegen.

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            10 juli 2017 om 08:53

            @pomoek: zeer redelijk voor zo’n extreem gaaf ding.

            Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            10 juli 2017 om 09:43

            @pomoek: Ja dan liever die voor een ton! Dit koop je sws niet van je laatste centen dus ach waarom ook deze niet.. Ben blij dat ik me er niet over hoef druk te maken!

            Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        10 juli 2017 om 07:37

        @pomoek: coil brawler

        Login om te reageren
  8. marc94 zegt

    10 juli 2017 om 00:15

    Audi TT met f12 achterlichten op een dakar onderstel en een bodykit?

    Login om te reageren
  9. sracert zegt

    10 juli 2017 om 00:49

    Leuk voor naar de speeltuin. Neem ik mijn Tonka mee. kom je ook?

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    10 juli 2017 om 07:12

    Een speeltje voor de olieboeren, altijd fijn. Maar ik hoef hem niet.

    Login om te reageren
  11. kennone zegt

    10 juli 2017 om 08:00

    Zet maar neer!!

    Login om te reageren
  12. gieltj zegt

    10 juli 2017 om 09:03

    Heeft wat weg van de Local Motors Rally Fighter ? i like

    Login om te reageren
  13. banaan7 zegt

    10 juli 2017 om 09:06

    Gaaf! Maar ik heb toch liever een F-150 Raptor denk ik.
    *zet oliesjeik ‘muts’ op*
    Ach ik koop ze allebei wel…

    Login om te reageren
  14. robert110 zegt

    10 juli 2017 om 09:15

    Ik ben toch wel benieuwd wat die mud-terrain’s doen als je vol gas over de weg knalt. Op lage snelheden doen die dingen het over het algemeen al niet zo best op straat.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 juli 2017 om 10:13

      @robert110: Zoveel asfalt kom je toch niet tegen. Met dit ding rijd je gewoon hemelsbreed van je ene burj naar de andere als oppertheedoek zijnde

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      10 juli 2017 om 10:51

      @robert110: Ik dacht hetzelfde, zoveel vermogen op mud-terrains, dat wordt helemaal niks op het asfalt. Ook het maken van een snelle bocht wordt niks.

      Login om te reageren
  15. drdre1 zegt

    10 juli 2017 om 21:30

    Lijkt op zo’n autootje die ik vroeger had: die reed op obstakel af, kroop dan langzaam met z’n voorwielen op het obstakel, om vervolgens om te duikelen en weer de andere kant op verder te rijden. Schitterend. Speelgoed. :-P

    Login om te reageren
  16. protech zegt

    10 juli 2017 om 23:16

    Ophanging ontwikkeld door Intrax uit NL!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North