• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrisch aangedreven Bradley door hobby-Bob

Auteur: rotorhead, gepost 18 oktober 2007 om 21:17 – 9 Reacties

Bradley GT electric

Alweer zo’n Bradley ding? Jup! Ditmaal wél vriendelijk voor achterop komend verkeer en achterbumpers. Zondag liet ik jullie een Bradley GT zien, aangedreven door een Boeing turbine motor, ditmaal is het een elektriek motortje wat de aandrijving verzorgt. Ook wederom een blauw exemplaar… Was blauw vroegah ‘het nieuwe’ wit?

Helemaal strak is ‘ie niet meer. Zo zit er een scheur in het rechter raam en een flinke buts in de neus. En alsof dat nog niet erg genoeg is, is de originele Kever motor vervangen door een elektrisch exemplaar. Langzamer schijnt de auto echter niet geworden te zijn (let op de race-strepen), het is prima meekomen op de snelweg, aldus de verkopende partij. En er is nog een klein probleempje: om de auto te rijden, moet er stroom in. En juist de oplader krijg je er niet bij… (via autobloggreen)

Bradley GT electric
Bradley GT electric
Bradley GT electric
Bradley GT electric

Ook interessant!

  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

ebay, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 42
Volgend bericht: Autoblog Nieuwsshow: webcam avontuurtjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    18 oktober 2007 om 21:30

    nu lees ik pas dat stuk over turbine-aangedreven Bradley en schiet me te binnen dat Chrysler dit al eens heeft geprobeerd in de jaren 50-60 met 20 prototypes, de reacties waren dat hij niet responsief genoe was en dat het welgeteld 2 seconden duurde vooraleer de motor reageerde op terugnemen en planché geven van het gas. doch had de motor wel om en bij de 20.000Nm (!!!!)
    dus moesten we dit nu combineren met directe inspuiting zouden we een racertje hebben die geschikt is voor de straat (correct me if i’m wrong)
    btw Chrysler is nog steeds in het bezit van 3 turbine-aangedreven klassiekers, die zorgvuldig zijn weggestopt in een museum (ofwel ergens in een schuur bij Chrysler) en alle andere zijn vernietigd…:(
    btw (nogmaals :) ) ze zeiden overigens dat hij klonk als een luide stofzuiger…

    Login om te reageren
  2. Jan C. zegt

    18 oktober 2007 om 21:39

    De vlaeminck, ook Rover probeerde het, zelfs als raceauto’s, samen met BRM. Het feit dat jij die niet noemt geeft het succes al aan.

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    18 oktober 2007 om 21:45

    @ Jan C.
    was dit eerder dan Chrysler of later?
    wist ik niet, zeker niet dat een turbinemotor succesvol was, die dingen reageren toch niet vlug genoeg? (zeker niet voor in een race)

    Login om te reageren
  4. dubos zegt

    18 oktober 2007 om 21:59

    Human Giant – Old-Fashioned FunPosted Mar 27, 2007It’s time for some good old fashioned fun from Human Giant!

    Login om te reageren
  5. dubos zegt

    18 oktober 2007 om 21:59

    oww excuses verkeerde lins :s

    Login om te reageren
  6. Jan C. zegt

    18 oktober 2007 om 22:00

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_%28car%29#Experimental_cars

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    18 oktober 2007 om 22:19

    @ Jan C.
    WOW! zo’n mooie auto! zo’n mooie klassieker! kwam die ooit in de productie?

    Login om te reageren
  8. Enzo zegt

    19 oktober 2007 om 08:16

    De turbine F1 auto’s waren later dan de chryslers, ik heb er 1 gezien in het walther p. chrysler museum in detroit. De Vlaeminck had het bijna helemaal goed er zijn er namelijk 50 gemaakt. allemaal in 1963 & 1964 en gemaakt bij Ghia naar een eigen design van Chrysler.

    http://chryslerheritage.com/collection2jss.php?ModelID=47

    Login om te reageren
  9. R. zegt

    19 oktober 2007 om 10:19

    is dit geen mx-5 cloon of zo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North