• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Chinese taxi’s maken Rotterdam onveilig?

Auteur: robbie, gepost 8 maart 2011 om 14:05 – 23 Reacties

BYD e6 Elektrische RTC Taxi


Ja, dat zie je inderdaad goed… Dit is een elektrische BYD e6 op Nederlands kenteken met een taxibordje op het dak. Gaan Rotterdamse taxichauffeurs massaal hun Mercedes E-Klasse diesel inruilen voor een communistisch elektrowaggie?

Deze e6 werd door BYD vol trots getoond op hun *kuch* prachtige stand tijdens de autoshow van Genève. De exacte details over het hoe en waarom ontbreken nog, maar feit is wel dat de RDW blijkbaar van mening is dat deze auto een Nederlands kenteken waardig is. Ik heb echter nog nooit een crashtest gezien van deze afhaal Chinees.

De BYD e6 werd in 2009 onthuld met geweldige specs (range van 400+ km en 0-100 in < 8 sec), maar die zijn inmiddels enorm afgezwakt (range van 300 km en 0-100 < 14 sec). Wel werkt het Chinese BYD samen met Daimler (beroemd vanwege zijn taxi’s) en de Amerikaanse superbelegger Warren Buffett.

RTC Taxi bellen

PS Gelukkig ziet de voetenruimte achterin er lekker plemium uit. (foto via autofans.be)

Lekkel luxe

Ook interessant!

  • mercedes remproblemen
    Video: mevrouw wordt de taxi uitgezet
  • Vakantie pas op
    Video - Taxi chauffeur ramt scooter met opzet
  • Flitspalen voor Herriemakers
    Flitspalen voor herriemakers in Rotterdam
  • Golf-bestuurder ramt zes auto's in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, BYD, China, Elektrisch, geneve-2011, rotterdam, taxi

Vorig bericht: « Wat rijden de BN’ers eigenlijk? – Deel 3
Volgend bericht: Lekker pimp: Jaguar XF limo met vleugeldeuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Avi zegt

    8 maart 2011 om 14:09

    Hij weegt 2.324 kg :| erg veel voor een ‘kleine’ auto!!

    Login om te reageren
  2. the-budel-guy zegt

    8 maart 2011 om 14:21

    die vloermatjes dat kan toch niet meer anno 2011

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      8 maart 2011 om 15:19

      @the-budel-guy: inderdaad, wat is me dat…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 maart 2011 om 22:21

      @the-budel-guy: Tja, ze liggen achteraan, dus ze zullen niet onder de pedalen raken…

      Login om te reageren
  3. The360box zegt

    8 maart 2011 om 14:36

    Ik wil niet veel zeggen maar de chinezen zijn qua elektrische auto’s veel verder ontwikkelt, laats een docu gezien dat Nissan kwam kijken hoe die chinezen dat deden,want deze hadden langere accieradius etc.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      8 maart 2011 om 15:27

      @The360box: Alleen kunnen Chinezen nog steeds geen fatsoenlijke auto in elkaar zetten.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 maart 2011 om 22:22

        @Northwestern: Chinezen maken ook VW, Audi, MB, BMW, Peugeot, Citroën, Jeep, Buick, Nissan, Honda, Toyota, …

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          9 maart 2011 om 18:21

          @Esprit_de_Flandre: Ja onder toezicht van de Europeanen, Japanners en Amerikanen zelf.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            10 maart 2011 om 23:26

            @Northwestern: Europeanen, Japanners en Amerikanen zijn ook te koop…

            Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    8 maart 2011 om 14:42

    die vloermatten das wachten op een Lexus-achtige claim of worden er tie-rippies bijgelevert

    Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    8 maart 2011 om 14:51

    Vreemd, die matten, want je kunt in China voor elke auto perfect passende plastic covers voor de binnenbekleding kopen! Dan is je auto net zo’n amerikaanse bank, lekker joh, als je ver moet rijden!

    Login om te reageren
  6. ruyjo zegt

    8 maart 2011 om 14:53

    wow, wat een geweldige vloermatjes. ze zitten ook zo stevig in de voetenruimte -_-

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      8 maart 2011 om 15:21

      @ruyjo: Vloermat en deken in 1 denk ik, hoop ik zowaar. Zo lelijk en onverzorgd.

      Login om te reageren
  7. As_long_as_it_is_fast zegt

    8 maart 2011 om 15:20

    -edit: check!-
    OT: Als ze veilig zijn zullen ze het straatbeeld wel komen “vervuilen” (the irony, I know, right?). Mits voldoende premies en beloningen door de overheid komen ze er zeker, en wel sneller dan je zou willen.

    Login om te reageren
  8. RobTWo zegt

    8 maart 2011 om 15:44

    Massa rijklaar: 2399 kg
    Toegestane maximum massa voertuig: 2670 kg
    Bestuurder en passagiers mogen dan dus maximaal 271 kg wegen. 4 volwassenen wegen snel 300 kg, dus als taxi ongeschikt.

    Login om te reageren
    • MrKC zegt

      9 maart 2011 om 17:39

      @RobTWo: Massa rijklaar is inclusief bestuurder van 75 kg!
      Resterende massa van 271 kg is dus goed voor nog 3 passagiers (ook 75 kg) plus 46 kg bagage in de laadruimte ….

      N.B. Taxi-kenteken zou blauw zijn …..

      Login om te reageren
  9. laurensje zegt

    8 maart 2011 om 15:46

    Electrische taxi’s die rondjes rijden rond een (1) (snel)laadpaal, dat kan bedrijfseconomisch best wel eens haalbaar zijn, zonder dat er weer veel subsidiegeweld aan te pas moet komen. Dat Rotterdam er dan mee komt is ook niet meer dan logisch…

    Login om te reageren
  10. Roelio zegt

    8 maart 2011 om 16:19

    Ik zie toch liever E-klasses voorbij rijden in mijn prachtige thuisstad ;) dan zo’n plastic afhaalchinees geval.

    Login om te reageren
  11. F1Tim zegt

    8 maart 2011 om 16:52

    De meerderheid is nu nog afkering van auto’s. Maar de stijgende brandstofprijzen en de absurde (en onhoudbare) kortingen van de overheid voor elektrowaggies zullen herdefinieren wat we leuk en mooi vinden. Omdat de conventionele oplossingen zo duur worden, dwingen we onszelf om te besparen. Als gevolg wijken we uit naar elektrische voertuigen nadat we onszelf er tot vervelens toe van overtuigd hebben dat elektrowaggies toch wel wat zijn (onder druk van de financien toch!). Dus het huidige belastingssysteem, de verhyping van die elektrowaggies en de bijhorende sociale druk om erbij te horen ontnemen ons eigenlijk het vrije denken… Daarom pleit ik ervoor dat die elektrische hype zo snel mogelijk wordt stopgezet. Op lange termijn is dat toch een ontploffende zeepbel, dus laten we er op korte termijn komaf mee maken!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      8 maart 2011 om 21:35

      @F1Tim: Je eerste zin klopt niet helemaal denk ik.
      En ik laat mijn smaak niet herdefiniëren door welke hype, of politiek statement. Electrische wagens zullen best de overhand krijgen, maar mijn smaak is het niet, nog niet. Ze moeten nog heel wat verbeteringen doorvoeren, zowel qua techniek, als design, wil ik ooit overstappen. Financieel maakt het mij niet uit.

      OT: Een verschikkelijk voertuig en als de gegevens van het voertuig kloppen, dan is het helemaal om te huilen.
      Zeker als taxi niet geschikt, misschien wel ruim genoeg, maar geen meerwaarde als personenvervoersmiddel, zeker met de kleine actieradius.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 maart 2011 om 22:26

      @F1Tim: Ik heb geen hype nodig om van elektrowaggies te houden. Meer nog, ik wil een elektrowaggie. Het enige dat me tegenhoud is de prijs…

      Login om te reageren
  12. enveekaa zegt

    8 maart 2011 om 21:48

    2399kg? wtf? ik wil dat ding wel eens zien remmen van 100 naar 0.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    8 maart 2011 om 23:20

    Like I said before: Ik geloof er niks van. Dit, een taxi? Ze willen gewoon even interessant doen.

    Het kenteken vind ik wel vrij apart, voor zover ik weet worden ze hier niet geleverd. Ze proberen zich misschien nog een beetje aan hun belofte te houden, voor eind 2010 in Europa. Nou… Bíjna… :roll:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North