• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Renault Fluence kost 26.150 euro

Auteur: robbie, gepost 30 september 2010 om 23:13 – 28 Reacties

Renault Fluence ZE Parijs 2010


En zo blijkt maar weer eens dat elektrische auto’s helemaal niet zo extreem duur hoeven te zijn. Er zit echter wel een klein addertje onder het gras.

De Renault Fluence Z.E. kost welliswaar slechts €26.180 (incl. BTW), maar dan heb je nog geen accupakket. En een accupakket is uiteraard wel handig in een elektrische auto. Renault heeft ervoor gekozen om de accu’s te verhuren/leasen aan klanten en daarom betaal je €79 (incl. BTW) per maand om gebruik te mogen maken van de accu’s.

Persoonlijk vind ik dat wel een slimme deal. Want omdat je de accu’s huurt hoef je ook nooit bang te zijn dat je ooit nieuwe accu’s hoeft te kopen en als er iets kapot gaat zal Renault ongetwijfeld zonder te mopperen nieuwe accu’s leveren. En als je een (vervuilende) ‘normale’ auto heb betaal je maandelijks ook een bedrag aan wegenbelasting en benzine. Dat zijn zaken die uiteraard niet meer hoeven als je elektrisch rijdt.

Voor de Kangoo Z.E. heeft Renault overigens een zelfde soort systeem opgezet. En als ik voor de keuze stond om een elektokar te kopen dan zou ik eerder voor deze elektrische Fluence (aka Megane sedan) gaan dan voor de Leaf met een prijs van 32.839 euro. Want pas na 7 jaar ‘abonnement’ betalen is het prijsverschil tussen de Fluence en Leaf gelijkgetrokken. Doe mij dan maar lekker de zekerheid van abonnement. Ook omdat het er voor zal zorgen dat bij verkoop van je Fluence een koper zich geen zorgen hoeft te maken over de vervanginskosten van de accu’s. Die neemt namelijk gewoon het abbo over.

Nog even de specs van de Fluence: 4,75 meter lang, 1,8 meter breed, 1,46 meter hoog, 1.458 kilo zwaar, 5 zitplaatsen, 70 kW (95 pk) sterke elektromotor met 226 Nm koppel, topsnelheid 135 km/u, actieradius 160 km, standaard laadtijd 6 tot 8 uur, maar met de Quick Drop technologie kan de batterij binnen 3 minuten worden verwisseld.

Op een speciale site van Renault kan je nog meer te weten komen over hun elektrische modellen.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Dit kost de vernieuwde Renault Captur
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Elektrische Renault 4 is een rijdende broeikas

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fluence, Renault

Vorig bericht: « Amerikaanse beul in Parijs: Cadillac CTS-V Coupe
Volgend bericht: Rutte I: Geen kilometerheffing, wel brandstofheffing »

Lees Interacties

Reacties

  1. philippe zegt

    30 september 2010 om 23:22

    Ik vind het de eerste echt acceptabele elektrische wagen. Over looks kan je discussiëren, maar hij ziet er ten minste uit als een doodgewone sedan. Als de elektrische wagens er door komen, zie ik wel iets in die “Quick Drop” technologie van Renault. Dit kan wel eens iets worden…

    Login om te reageren
  2. Punk zegt

    30 september 2010 om 23:25

    Deze auto gaan als warme broodjes in Turkije, Best leuke auto ;)

    Login om te reageren
  3. Sorcerer zegt

    30 september 2010 om 23:34

    Leuk, maar ik moest laatst weer 400 km op één dag rijden. Dus spontaan geen optie meer…

    Waar blijven die range-extenders???

    Login om te reageren
    • Mc zegt

      30 september 2010 om 23:50

      @Sorcerer: Dat noemen ze hybrides ;)

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        1 oktober 2010 om 08:46

        @Mc: Niet helemaal. Met range-extenders kan je bv de eerste 60 km alleen op stroom rijden (als je accu vol zit). Dus rij je maar 30 km die dag rij je nog steeds volledig elektrisch. Hybrides kunnen maar 2 km rijden zonder de motor in te schakelen. :)

        Login om te reageren
  4. G. Bert zegt

    30 september 2010 om 23:57

    135 km/u als top is waarschijnlijk omdat er een soort begrenzer op zit. Het lijkt me dat je wel harder kunt met 95 pk en 226 Nm koppel en deze shape / gewicht. Quickdrop lijkt makkelijk, maar valt of staat natuurlijk met het aantal punten waarop je kunt wisselen. Als dat dun verspreid is, zul je de maximale reikwijdte van 16o kilometers niet kunnen verzilveren. Duurt trouwens nog 1,5 jaar tot deze wagen beschikbaar is…

    Login om te reageren
    • BramS zegt

      1 oktober 2010 om 08:38

      @G. Bert: Die begrenzer zit er waarschijnlijk op omdat je anders het accupakket nog sneller leeg zou trekken. Ik denk dat een top van 135 een compromis is tussen topsnelheid en ontlading van de accu’s. Daarbij komt, je mag op weinig plekken binnen EU harder dan 130 km op de snelweg.

      Als Renault samen zou gaan werken met de olie bedrijven gevestigd in NL, dan zou een uitrol van quick drop tech. snel kunnen plaats vinden.

      Login om te reageren
  5. JT zegt

    1 oktober 2010 om 00:22

    Saai ding, politiek correct, lang houdbaar, goede uitvinding dat abonnement. Een prima deal voor elke leaserijder dus!

    Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    1 oktober 2010 om 00:22

    Heb je ook elektrische auto’s met een range van meer dan 160 km?

    Login om te reageren
    • vegazosten zegt

      15 oktober 2010 om 20:01

      @Jokkebrok: ja de Tesla bvb kan 460 km ver rijden, hangt af welke batterij-pack je koopt (daar gaan we weer). Maar Tesla is een dijk van een merk maar helaas kostprijs X 2. De nieuwste Tesla Type S zal een 50.000€ kosten. De Renault een 26000€ + pmnd 78€ voor batterijen-leasing. Als je 10.000€ mindering kan krijgen van de Tesla is het nog wel het overwegen waard want deze auto is super de luxe! Lijkt een beetje op Jaguar.grtz

      Login om te reageren
  7. Floating_Teacher zegt

    1 oktober 2010 om 00:40

    Klaar!! Deze komt er in ruil voor onze huidige Espace!!

    Login om te reageren
  8. Atenza zegt

    1 oktober 2010 om 00:53

    Van een 7-zits fullsize MPV naar een 4/5-zits compacte middenklasser sedan? :S

    Login om te reageren
  9. JipJJ zegt

    1 oktober 2010 om 01:52

    Hij lijkt een beetje op de renault symbol die in o.a. tunesie rijdt (dat is de sedan versie van de clio)!

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    1 oktober 2010 om 07:42

    volgensmij heb ik dit ding halverwege juni al zien rijden rondom vliegveld marseille, ongecamoufleerd!

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    1 oktober 2010 om 08:48

    Zolang ik niet van Amersfoort naar Den Haag en weer terug kan rijden zit het er niet in.

    Login om te reageren
  12. autogek123 zegt

    1 oktober 2010 om 08:49

    Een hele interessante auto. Zeker een goeie concurrent van de Leaf.

    Login om te reageren
  13. js zegt

    1 oktober 2010 om 09:01

    Nu nog maken dat dit ding op de markt is…

    Login om te reageren
  14. qwerty zegt

    1 oktober 2010 om 09:28

    hoezo hebben ze de achterkant van de Maserati Gran turismo direct gekopieerd?

    Login om te reageren
  15. Beetje Verward zegt

    1 oktober 2010 om 09:54

    Als de max in NL naar 130 gaat wordt die top van 135 nog een heel lastig punt; zelfs een veiligheidsissue.

    Ik hoor overigens niemand zeuren over het milieuprobleem van de accu’s. Honderden kilo’s!

    En hij is nog lelijk ook.

    Maar goed: iedere innovatie is welkom.

    Login om te reageren
  16. KaCh1ng zegt

    1 oktober 2010 om 10:02

    prijs lijkt wat beter nu :o

    Login om te reageren
  17. Jurrian zegt

    1 oktober 2010 om 10:20

    In Israel geloof ik zijn ze bezig met een heel interessant project hier voor waarbij je accupacket niet als een tank gevult word, maar door een robot gewoon vervangen word in no time. een soort circulatie systeem dus. inmiddels word dat lege accupacket opgeladen en later onder een nieuwe renault geplakt. ideaal!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 oktober 2010 om 10:34

      @Jurrian: dat is Project Better Place en daar gebruiken ze dus deze auto voor ;) Dat gaat dus via de Quick Drop technologie die in het artikel wordt genoemd.

      Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        1 oktober 2010 om 10:43

        @robbie: ja indd, ideaal, elk tankstation zo’n apparaat, systeem universeel maken. en je hoeft je auto maar op de juiste plek te zetten, even naar binnen voor koffie en karren maar weer.

        Login om te reageren
  18. mitchell zegt

    1 oktober 2010 om 11:38

    SAAAAAB? (achterkant?)

    Login om te reageren
  19. Lelijk eendje zegt

    1 oktober 2010 om 12:03

    zo veel geld en dan nog elke maand moeten betalen voor zo een electrische stofzuiger. Nee dank u!

    Login om te reageren
  20. duckje zegt

    1 oktober 2010 om 12:58

    de fluence is best een goede elekrische auto

    Login om te reageren
  21. jp zegt

    1 oktober 2010 om 13:34

    Een elektrische auto is een gecastreerde auto !

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    1 oktober 2010 om 19:04

    Ik vind dit 1 van de betere oplossingen…. Ofwel met waterstof rijden, dat je gewoon kan tanken, ofwel gewoon met verwisselbare batterijen rijden…
    Best wel goed systeem van Renault…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North