• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Renault Trafic troeft de concurrentie af

Auteur: machielvdd, gepost 29 april 2025 om 18:10 – 13 Reacties

nieuwe Renault Trafic

Renault deelt eindelijk de specs van de nieuwe Trafic, die als eerste bestelbus 800V-technologie heeft.

Luca de Meo, baas van Renault, blies vorig jaar hoog van de toren door de ‘Tesla onder de bedrijfswagens’ aan te kondigen. Dat is dus de nieuwe Renault Trafic geworden, die ontwikkeld is door een joint-venture van Renault en Volvo Group. Deze bus was al onthuld, maar nu weten we ook de specificaties. Daarmee kunnen we de vraag beantwoorden: is het echt de Tesla onder de busjes?

Wat in ieder geval een USP is van de Renault Trafic: 800V-technologie. Dat hebben we nog niet eerder gezien op een bestelbus. Renault meldt nog niet het bijbehorende snellaadvermogen, maar wel dat opladen van 15 naar 80% in minder dan 20 minuten kan. Bij vrijwel alle concurrenten duurt dit langer dan een half uur, dus dit is zeker een pluspunt.

nieuwe Renault Trafic
nieuwe Renault Trafic

Qua accu’s is er de keuze uit een Standard Range en een Long Range. De accucapaciteit wordt niet vermeld, maar de actieradius bedraagt respectievelijk 350 en 450 km. Ook hier troeft Renault de concurrentie af, op de ID. Buzz na. Die heeft een range van 461 km. Maar die is we kleiner van formaat. De meeste andere busjes – zoals de elektrische Vivaro en Transit – zitten rond de 300 kilometer.

Dan nog het vermogen: dat bedraagt 150 kW, oftewel 204 pk. Het koppel komt uit op 345 Nm. Ook nog het vermelden waard: de Renault Trafic is voorzien van V2L-technologie. Dat betekent dat je elektrische apparaten aan kunt sluiten op je bus.

We krijgen nu ook voor het eerst het interieur te zien van de nieuwe Renault Trafic (en de hogere Estafette). Dit ziet er robuust uit, maar wel lekker hip. Het is tenslotte geen normale bedrijfswagen, maar een vooruitstrevende elektrische bedrijfswagen.

Om nog even terug te komen op de vraag uit de inleiding: we weten niet of de ‘Tesla onder de bedrijfswagens’ de juiste benaming is, maar de specs zijn gewoon goed. Nu de prijs nog, maar die volgt later pas.

Ook interessant!

  • Nieuwe Renault 17 is een übercoole restomod
  • Brandweer gaat elektrisch met de Renault 5
  • Met deze auto wil Renault records verbreken
  • Renault onthult interieur Twingo voor minder dan 20k
    Renault onthult interieur van de nieuwe Twingo

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Renault, trafic

Vorig bericht: « Mansory Rolls-Royce nu ook als politieauto
Volgend bericht: Gespot – Lotus Esprit Sport 300 is een zeldzaam snoepje »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    29 april 2025 om 18:30

    Troeft concurrentie af is relatief, de ID.Buzz is zeker concurrent en lijkt alsnog alles beter te doen;
    – In 26 minuten van 10 naar 80% en vervolgens zo’n 460km range en daarnaast 286pk (wat totaal overbodig is).

    Die minder dan 20min. is van 15 naar 80% en daarnaast vermoedelijk voor de versie die 350km ver komt.

    Toch lijkt me dit een mooie bus die ook wel groter lijkt te zijn dan de ID.Buzz. Maar aftroeven… nee, dat niet!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      29 april 2025 om 18:33

      Dus de ID.Buzz heeft niet die 425km zoals in artikel. En die ID.Buzz heeft trouwens ook V2G.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      29 april 2025 om 18:35

      Interieurfoto’s lijken niet alleen van de Trafic te zijn. Die verlaagde vloer en het ruim zijn volgens mij van die andere bus, die hogere, die op pakketjes bezorging is gericht.

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      29 april 2025 om 19:23

      Je hebt gelijk wat betreft de ID. Buzz, hebt het aangepast

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      30 april 2025 om 09:36

      Hij lijkt niet alleen groter dan de ID.Buzz, hij is het ook. Een ID.Buzz Cargo heeft een laadruimte van 3,9 m3, deze Trafic heeft 5,1m3 als L1 en 5,8m3 als L2. Dus de grootste Trafic is heeft net zoveel laadruimte als de kleinste VW e.Transporter, maar die heeft weer veel minder range (330 km)

      Login om te reageren
    • Reinier zegt

      30 april 2025 om 11:32

      Laadsnelheid wordt bepaald door de laadsnelheid per cel. Een grotere batterij heeft meer cellen, niet grotere cellen. Dus een grotere batterij doet 15-80% even snel als een kleinere, zolang de maximum amperage niet wordt overschreden. En aangezien het 800v is zit er behoorlijk wat ruimte in de amperage.

      Login om te reageren
  2. driver79 zegt

    29 april 2025 om 19:20

    Ik heb het niet zo op dat Renault retro dashboard

    Login om te reageren
  3. R zegt

    29 april 2025 om 19:25

    Allemaal leuk en aardig die range – maar als dit bedrijfsbusjes zijn is het belangrijker om te weten wat de range is bij lading van bijvoorbeeld: 100KG / 200KG / 300KG / etc . Ga ervan uit dat er bijna niets overblijft, en je waarschijnlijk een heel cool busje hebt , wat onder lading mss 150km

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      29 april 2025 om 19:42

      Is dit onderbuikgevoel of ervaring? Want ik ken er velen die de ID.Buzz rijden en gewicht heeft dus echt helemaal niet zo veel invloed op de range. Dus dat zal wel loslopen. Winterse omstandigheden en/of flink doorrijden zijn grotere factoren voor hoeveel range er over blijft, maar is ook te overzien. Nooit kom ik (met de Buzz) lager uit dan 300km range, meestal rond de 375km en zelfs al een paar keer zo’n 500km (allen op 100% gebruik).

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      30 april 2025 om 07:06

      Gewicht heeft weinig impact op range dankzij de efficiënte aandrijflijn. Het is met name luchtweerstand.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      1 mei 2025 om 08:26

      Belading gewicht is belangrijk ja. Maar heeft weinig impact op het rijbereik. Vriend van me heeft een EQV en haalt altijd wel de 400km met dezelfde rijstijl, en maakt daarbij weinig uit of hij vol of leeg is. Daar merkt hij weinig van

      Login om te reageren
  4. cdlop01 zegt

    30 april 2025 om 05:48

    Wltp range is onzin, zeker bij beladen busjes…..zal de helft zijn in de praktijk, max.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    30 april 2025 om 16:55

    Een vierkant infotainment scherm. Dat is even wat anders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North