Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dol

Auteur: , 22 Reacties

Een Amerikaanse buldercoupé van een half miljoen, voorzien van een aandrijfprincipe dat ook in je staafmixer zit. Is hier een markt voor?

Tussen de telefoons, drones en het selfiegarnituur staat er op gadgetbeurs CES in Las Vegas veel noemenswaardig autospul. Meer dan voorgaande jaren, zo is ons idee. Eén van die auto’s is de Renovo Coup, van een kleine Amerikaanse EV-fabrikant die de wereld wil voorzien in hele dure elektro-auto’s met een retrojas.

500 e-pk’s

De Renovo Coupe is namelijk in de basis een Shelby Daytona, maar daar houden de vergelijkingen ook meteen op. Onder de aluminium huid huist een 740 Volt lithium-ion-accupakket, dat stroom levert een twee elektromotoren die gezamenlijk 500 pk en 1.356 Nm aan koppel opwekken. Daarmee schiet je in 3,4 seconden naar de 96 km/u en haal je een Vmax die boven de 200 km/u ligt. Killing voor je actieradius, maar het kán wel. Die actieradius zou trouwens uitkomen op zo’n 150 á 160 kilometer. Een beetje bedroevend voor een auto met een prijskaartje van $529.000. Met een DC snellader heb je de accu overigens wel weer binnen 30 minuten vol. Met een Type 2-stekker gaat daar vijf uur overheen.

The Verge trok een obesitasbloggertje achter een toetsenbord vandaan en stuurde hem de beursvloer op voor een interview met de mannen achter Renovo Motors. Opvallende claim; hij is specifiek gemaakt voor circuitspielerei. Waar andere EV’s het vaak slechts één ronde uithouden, moet de Renovo Coupe minimaal 7 rondjes Laguna Seca kunnen afleggen, voordat hij weer aan de snellader moet.

Volgend jaar moeten ze in handen komen van de eerste klanten.



22 reacties

Dee auto is ervoor gemaakt om flink te planken. De actieradius zal dus eerder 80 km zijn dan 150.

Je zou voor dat geld toch wel iets verder mogen komen.
@Supra1981: maak er maar 25km van. Als ze het over 7 getimede rondjes hebben: 32 km.
@Supra1981: naast het feit dat je totaal voor gek staat als een Tesla Model S P85D je er uit blijft rijden ieder sprintje weer, waar je in de Model S nog wat luxe krijgt ipv. dit hok met ‘kijk wij hebben ook een groot display in de midden console geprakt hóóór…
@paddoswam: btw. je ziet geen reacties zonder in te loggen of heel weinig..? Beetje agressieve caching service iemand?
Leuk dat het een EV is enzo, maar dit is verder toch compleet nutteloos. Wie gaat hier nou een halve ton aan uitgeven, terwijl je voor dat geld ook TIEN Ariël Atom’s kan kopen!
@jasbelle: Waarom zou je 10 dezelfde kopen?
@moondustfocus: Liever 10 atoms als 1 van deze, dan kan je tenminste nog met wat vrienden over een circuit scheuren.
@jasbelle: een halve ton is 50.000 euro als ik me niet vergis….
@maferick74: Moet een half miljoen zijn natuurlijk -.-
T ziet er iig leuk uit.
Grappig om te zien hoe ver Tesla is.

De roadster is namelijk sneller en heeft een veel grotere range.
Mooie auto! 529.000 waard? In mijn ogen niet.
Leuk idee. Doe mij maar een E-type (series 1) met elektrospul. Je gaat toch niet op vakantie met zulke auto’s, dus de range maakt niet bar veel uit. En tuurlijk, benzineverbranders zijn waarschijnlijk leuker, maar als je zo’n omgebouwde elektrobak kan betalen heb je waarschijnlijk al een leuk aantal wagens staan. Weer eens wat anders..
@bosje: je zou wel gewoon met electrische auto’s op vakantie moeten kunnen. Daarom zie ik nog steeds niet het voordeel boven brandstof of waterstof. Range is veelste laag laad tijd veelste lang electrische rijden is niet de toekomst
7 rondjes op Laguna seca, sjonge, kom je er net lekker in moet je alweer aan de lader…
Wat heb je er nou aan, je redt het niet eens naar Duitsland als je in het westen van het land woont.
Een staafmixer….tsja….
Meh, doe mij dan maar een aluminium body Shelby Daytona replica met ronkende V8…
Ricardo, heel grappig dat aandrijfprincipe van een staafmixer, maar misschien kan je er in het vervolg ook bijvermelden welk dat dan is.

Er nogal redelijk wat verschil tussen elektromotoren.

Nu staafmixers gebruiken 9 van de 10 een universeelmotor en de enige elektrische voortuigen waar je die in gaat terugvinden is in trams van begin 20e eeuw.
Andere EV’s gebruiken heleboel verschillende types elektromotor, waar net zoveel verschil tussen zit als tussen benzine, diesel en wankel.
Ahhh ik word gek
Gelukkig is het geen originele en is er geen markt voor.
Heeft niemand er tenminste last van.
Is dat niet gewoon een Factory Five body? If so, dure e-kitcar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).