• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dol

Auteur: ricardo, gepost 9 januari 2015 om 13:35 – 22 Reacties

Afbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dolAfbeelding Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dol

Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dol
Een Amerikaanse buldercoupé van een half miljoen, voorzien van een aandrijfprincipe dat ook in je staafmixer zit. Is hier een markt voor?

Tussen de telefoons, drones en het selfiegarnituur staat er op gadgetbeurs CES in Las Vegas veel noemenswaardig autospul. Meer dan voorgaande jaren, zo is ons idee. Eén van die auto’s is de Renovo Coup, van een kleine Amerikaanse EV-fabrikant die de wereld wil voorzien in hele dure elektro-auto’s met een retrojas.

500 e-pk’s

De Renovo Coupe is namelijk in de basis een Shelby Daytona, maar daar houden de vergelijkingen ook meteen op. Onder de aluminium huid huist een 740 Volt lithium-ion-accupakket, dat stroom levert een twee elektromotoren die gezamenlijk 500 pk en 1.356 Nm aan koppel opwekken. Daarmee schiet je in 3,4 seconden naar de 96 km/u en haal je een Vmax die boven de 200 km/u ligt. Killing voor je actieradius, maar het kán wel. Die actieradius zou trouwens uitkomen op zo’n 150 á 160 kilometer. Een beetje bedroevend voor een auto met een prijskaartje van $529.000. Met een DC snellader heb je de accu overigens wel weer binnen 30 minuten vol. Met een Type 2-stekker gaat daar vijf uur overheen.

The Verge trok een obesitasbloggertje achter een toetsenbord vandaan en stuurde hem de beursvloer op voor een interview met de mannen achter Renovo Motors. Opvallende claim; hij is specifiek gemaakt voor circuitspielerei. Waar andere EV’s het vaak slechts één ronde uithouden, moet de Renovo Coupe minimaal 7 rondjes Laguna Seca kunnen afleggen, voordat hij weer aan de snellader moet.

Volgend jaar moeten ze in handen komen van de eerste klanten.


Ook interessant!

  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
    Skoda Enyaq Coupé: een lekkere dikke sjaak
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

ces-2015, Coupe, Elektrisch, Video

Vorig bericht: « Premium wars 2014: BMW verslaat Audi & Mercedes
Volgend bericht: Dit is de Mercedes S63 AMG van Eljero Elia »

Lees Interacties

Reacties

  1. Supra1981 zegt

    9 januari 2015 om 13:42

    Dee auto is ervoor gemaakt om flink te planken. De actieradius zal dus eerder 80 km zijn dan 150.

    Je zou voor dat geld toch wel iets verder mogen komen.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      9 januari 2015 om 13:47

      @Supra1981: maak er maar 25km van. Als ze het over 7 getimede rondjes hebben: 32 km.

      Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      9 januari 2015 om 17:34

      @Supra1981: naast het feit dat je totaal voor gek staat als een Tesla Model S P85D je er uit blijft rijden ieder sprintje weer, waar je in de Model S nog wat luxe krijgt ipv. dit hok met ‘kijk wij hebben ook een groot display in de midden console geprakt hóóór…

      Login om te reageren
      • paddoswam zegt

        9 januari 2015 om 17:34

        @paddoswam: btw. je ziet geen reacties zonder in te loggen of heel weinig..? Beetje agressieve caching service iemand?

        Login om te reageren
  2. jasbelle zegt

    9 januari 2015 om 13:45

    Leuk dat het een EV is enzo, maar dit is verder toch compleet nutteloos. Wie gaat hier nou een halve ton aan uitgeven, terwijl je voor dat geld ook TIEN Ariël Atom’s kan kopen!

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      9 januari 2015 om 14:48

      @jasbelle: Waarom zou je 10 dezelfde kopen?

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        9 januari 2015 om 17:00

        @moondustfocus: Liever 10 atoms als 1 van deze, dan kan je tenminste nog met wat vrienden over een circuit scheuren.

        Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      9 januari 2015 om 15:03

      @jasbelle: een halve ton is 50.000 euro als ik me niet vergis….

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        9 januari 2015 om 16:57

        @maferick74: Moet een half miljoen zijn natuurlijk -.-

        Login om te reageren
  3. Tonnie zegt

    9 januari 2015 om 13:46

    T ziet er iig leuk uit.

    Login om te reageren
  4. johanz911 zegt

    9 januari 2015 om 14:07

    Grappig om te zien hoe ver Tesla is.

    De roadster is namelijk sneller en heeft een veel grotere range.

    Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    9 januari 2015 om 14:08

    Mooie auto! 529.000 waard? In mijn ogen niet.

    Login om te reageren
  6. bosje zegt

    9 januari 2015 om 14:11

    Leuk idee. Doe mij maar een E-type (series 1) met elektrospul. Je gaat toch niet op vakantie met zulke auto’s, dus de range maakt niet bar veel uit. En tuurlijk, benzineverbranders zijn waarschijnlijk leuker, maar als je zo’n omgebouwde elektrobak kan betalen heb je waarschijnlijk al een leuk aantal wagens staan. Weer eens wat anders..

    Login om te reageren
    • raym zegt

      10 januari 2015 om 08:44

      @bosje: je zou wel gewoon met electrische auto’s op vakantie moeten kunnen. Daarom zie ik nog steeds niet het voordeel boven brandstof of waterstof. Range is veelste laag laad tijd veelste lang electrische rijden is niet de toekomst

      Login om te reageren
  7. isleofman zegt

    9 januari 2015 om 14:21

    7 rondjes op Laguna seca, sjonge, kom je er net lekker in moet je alweer aan de lader…

    Login om te reageren
  8. arii zegt

    9 januari 2015 om 14:27

    Wat heb je er nou aan, je redt het niet eens naar Duitsland als je in het westen van het land woont.

    Login om te reageren
  9. sepke zegt

    9 januari 2015 om 14:29

    Een staafmixer….tsja….

    Login om te reageren
  10. rickr zegt

    9 januari 2015 om 14:37

    Meh, doe mij dan maar een aluminium body Shelby Daytona replica met ronkende V8…

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    9 januari 2015 om 15:03

    Ricardo, heel grappig dat aandrijfprincipe van een staafmixer, maar misschien kan je er in het vervolg ook bijvermelden welk dat dan is.

    Er nogal redelijk wat verschil tussen elektromotoren.

    Nu staafmixers gebruiken 9 van de 10 een universeelmotor en de enige elektrische voortuigen waar je die in gaat terugvinden is in trams van begin 20e eeuw.
    Andere EV’s gebruiken heleboel verschillende types elektromotor, waar net zoveel verschil tussen zit als tussen benzine, diesel en wankel.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 januari 2015 om 15:29

    Ahhh ik word gek

    Login om te reageren
  13. carmasterr zegt

    9 januari 2015 om 16:19

    Gelukkig is het geen originele en is er geen markt voor.
    Heeft niemand er tenminste last van.

    Login om te reageren
  14. harrie zegt

    9 januari 2015 om 16:50

    Is dat niet gewoon een Factory Five body? If so, dure e-kitcar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North