• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Emre Husmen tekent de Husmen 699 GTO

Auteur: evo, gepost 12 maart 2008 om 15:30 – 63 Reacties

Husmen 699 GTO


Niet alleen onze eigen columnist Michiel is met special coachbuilding bezig. De Turk Emre Husmen gebruikt als inspiratiebron eveneens de Ferrari 250 GTO en de 599 GTB Fiorano om zo tot de Husmen 699 GTO te komen. Vandenbrink Design of Husmen Design, wie van de twee heeft z’n retrolessen het meest aandachtig gevolgd?

Emre Husmen, duidelijk geen aanhanger van de ‘less is more’-filosofie, is een 21-jarige student in Transport Design op een Italiaans instituut. Naar eigen zeggen is hij in contact met een Italiaanse coachbuilder om dit designconcept werkelijkheid te laten worden. Deze coachbuilder wil dan eerst feedback ontvangen van het grote publiek.

De Husmen 699 GTO heeft dezelfde afmetingen als de 599 GTB, maar zou zo’n 200 kg lichter gaan wegen door het gebruik van carbon-fiber voor de gehele constructie. Meer kracht zou geleverd worden door in plaats van de V12 uit de 599 GTB gebruik te gaan maken van een twin supercharged V8 die bovendien ook op biobrandstof kan lopen. Om niet te struikelen over verkeersdrempels zou de 699 GTO uitgerust zijn met een in hoogte instelbaar onderstel (drempels!). Een achteruitkijk-camera is tevens gemonteerd voor de Lindsay Lohan’s in deze wereld.

Husmen 699 GTO
Husmen 699 GTO
Husmen 699 GTO
Husmen 699 GTO
Husmen 699 GTO

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, gto, Retro, Schetsen, Turkije

Vorig bericht: « Gespot, de zoveelste
Volgend bericht: Iconic GTR Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. SuperTurismo zegt

    12 maart 2008 om 15:32

    Ferrari als inspiratiebron?? Lijkt er meer op dat de Alfa 8c de instpiratiebron is geweest!

    Login om te reageren
  2. 3-serie zegt

    12 maart 2008 om 15:34

    De sneeuwschuiver hoeft van mij niet zo, maar al in al niet onaardig

    Login om te reageren
  3. Rik zegt

    12 maart 2008 om 15:36

    Waar is de achterruit?

    Login om te reageren
  4. Markus zegt

    12 maart 2008 om 15:37

    Die van Michiel vind ik veel en veel mooier. De voorkant van deze versie heeft Need for Speed proporties.

    Login om te reageren
  5. Valleyman zegt

    12 maart 2008 om 15:37

    Mja in essentie wint Michiel aangezien die van hem me op het eerste zicht ook effectief deed denken aan de 250 GTO.
    Maar als ik die opmerking negeer, gewoon mooi concept.
    Idd meer 8c/Vertigo dan GTO.

    Login om te reageren
  6. Nick zegt

    12 maart 2008 om 15:38

    Nieuwe batmobiel?

    Login om te reageren
  7. joep zegt

    12 maart 2008 om 15:40

    Wanneer je hem gaat vergelijken met de creatie van Michiel staat dit ding bij voorbaat als achter…

    Login om te reageren
  8. Emiel zegt

    12 maart 2008 om 15:41

    Ik vind hem niet mooi. De voorkant lijkt een vreemde mix van een ’50s Ferrari Testarossa en een Maserati uit dezelfde tijd en is in verhouding met de rest van de auto te lang en te groot. De voorspoiler betrekken bij de rest of weghalen zou beter zijn. De zijkant vind ik wel geslaagd, maar de achterkant mist een mooie set lampen. Voor de rest is hij niet verkeerd!

    Login om te reageren
  9. CasperH zegt

    12 maart 2008 om 15:42

    Begrijp me niet verkeerd, het is een knap staaltje werk en ik doe het de beste man nooit na, maar een miereneter heeft nog een mooiere neus en de wielkasten sluiten voor geen meter aan. Doe mij de GTO maar!

    Login om te reageren
  10. Co zegt

    12 maart 2008 om 15:43

    Dit is echt té. Doe mij maar gewoon simpele smaakvolle lijnen, de voorkant ziet eruit als een met tupperware bedekte kruimelzuiger, over de rest van de bulten en gaten nog niet te spreken..

    het is zonder meer een origineel ontwerp, maar om dit écht uit te gaan voeren?? Needanku!

    Login om te reageren
  11. wuwoar zegt

    12 maart 2008 om 15:44

    @ nick

    helemaal mee eens, wat een gedrocht

    Login om te reageren
  12. Bramzel zegt

    12 maart 2008 om 15:45

    Ouderwets plastic smelten, een ambacht volgens Colani ;) Je moet er van houden, het is in ieder geval niks voor mij.

    Login om te reageren
  13. Jesko zegt

    12 maart 2008 om 15:45

    Je weet toch wel als iemand zijn mond als een vis doet.. Heel samengeknepen.

    Mja, zo is de voorkant van deze auto ook.

    Login om te reageren
  14. atanaz zegt

    12 maart 2008 om 15:45

    ik vind m niet slecht, maar er zou nog wel wat aan kunnen veranderen vooral de voor lipje zou iets minder kunnen.

    vanuit de zijkant vind ik hem wel heel wat hebben hoor..

    maar de algeme lijnen kloppen wel.. emre ik hoop dat je het nog ver gaat schoppen..

    Login om te reageren
  15. Kevski Style zegt

    12 maart 2008 om 15:46

    Hmmmm, betwijfel of dit helemaal haalbaar is. De voorruit lijkt wel erg ver naar achteren te staan, waardoor mods aan het chassis denk ik nodig zullen zijn….

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    12 maart 2008 om 15:49

    Wat een druk geval. Niet mijn ding. De achterkant doet me zelfs even aan de Multipla denken (laagjes). De voorspoiler is gigantisch, en de neus steekt te veel uit. :?

    @ autoblog; “zou zo’n 200 kg lichter gaan wegen”
    Is het niet “lichter zijn” of “minder wegen”?

    Login om te reageren
  17. Michiel zegt

    12 maart 2008 om 15:53

    tja duidelijk toch? de Batmobile heeft sex met een 8C en je krijgt dit..

    Login om te reageren
  18. Luc zegt

    12 maart 2008 om 15:54

    Ik ga met citrofiel mee, veel te druk dit

    Login om te reageren
  19. DJD zegt

    12 maart 2008 om 15:56

    hij mag wel een koeling gebruiken zo te zien, de voorkant is gesmolten

    Login om te reageren
  20. Tom# zegt

    12 maart 2008 om 15:59

    ik heb hier 2maanden geleden al een schets van gezien.., zal ff zoeken

    Login om te reageren
  21. ik natuurlijk(porschefan) zegt

    12 maart 2008 om 15:59

    waarom staat er bij mij altijd een reactie moet nog worden goedgekeurd?en bij de rest niet?

    -edit: omdat je reacties vaak van een bedenkelijk niveau zijn…-

    Login om te reageren
  22. Ringfan zegt

    12 maart 2008 om 16:00

    Het is geen Michiel van den Brink!

    En dat is het understatement van de dag!

    Login om te reageren
  23. G. de Groot zegt

    12 maart 2008 om 16:06

    Wat krijg je als je een Alfa-Romeo 8C Competitione, een Ferarri 599 en een Maserait MC12 kruist?

    Juist ja, dit.

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    12 maart 2008 om 16:09

    Less is more?
    Less is a bore…

    Login om te reageren
  25. smokin zegt

    12 maart 2008 om 16:14

    Dat ding mag niet eens op dezelfde parkeerplaats staan als de GTO van Michiel.

    Login om te reageren
  26. NLX zegt

    12 maart 2008 om 16:25

    Nou… nee… volgende keer beter jongens! vooral die mooie sneeuwschuiver

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    12 maart 2008 om 16:26

    Echt verfijnd is ’t niet, maar van mij mag ie hoor!

    Login om te reageren
  28. Dotternetta zegt

    12 maart 2008 om 16:28

    Die student moet nog heel wat leren. De verhoudingen zijn helemaal zoek..

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 maart 2008 om 16:29

    Husman Design moet zn naam maar veranderen in Husman.

    Met design heeft dit weinig te maken. Beetje met de concaaf- en convex knop gespeeld in autocad. Zit geen enkele lijn in!

    Login om te reageren
  30. Ejay zegt

    12 maart 2008 om 16:30

    De achterkant is wel ok, maar de voorkant kan echt niet.

    Login om te reageren
  31. the bugcollector zegt

    12 maart 2008 om 16:33

    Het geld heb ik er toch niet voor maar ik vind het wel wat.
    Welliswaar druk maar toch organisch, maar ik vind sommige TVR`s ook mooi en daarover is lang niet iedereen het met me eens.
    Hij heeft wel keuzes durven maken en das meer dan je van veel automotive- designers kunt zeggen.

    Login om te reageren
  32. FordGT zegt

    12 maart 2008 om 16:36

    Ik vind die van Michiel veel mooier.

    Login om te reageren
  33. BMW-fan zegt

    12 maart 2008 om 16:44

    Ik heb toch écht liever een gewone 599… Maar het liefst een Vandenbrink 599 GTO……

    Login om te reageren
  34. Wat_een_gezeik zegt

    12 maart 2008 om 16:44

    Ferrari als inspiratiebron? Lijkt meer op de badmobiel……

    Login om te reageren
  35. Michiel_vd_Brink zegt

    12 maart 2008 om 16:46

    Volgens mij heeft Husmen hier in het begin helemaal geen 599 GTB als basis gebruikt. Ik zie hele andere verhoudingen.
    Hij zou het hele chassis aan moeten passen en dan ook nog veel electrische systemen en vooral de werking van de airbags daarop aan moeten passen. Een onmogelijke klus, lijkt me!

    Login om te reageren
  36. GWBoes zegt

    12 maart 2008 om 16:46

    vd Brink 1 – Husmen -10

    Login om te reageren
  37. Scirocco zegt

    12 maart 2008 om 16:50

    Als je hem goed bekijkt zitten er een paar zeer fraaie elementen in deze auto , maar door de mengelmoes van verschillende stijlen ziet het er niet uit.

    Login om te reageren
  38. cheetacars zegt

    12 maart 2008 om 16:55

    Ik vind de neus we wat van de 250 Tr hebben: http://blog.taqumidesign.jp/wp-content/cdty_Ferrari250TR.jpg

    Login om te reageren
  39. RenesisHP zegt

    12 maart 2008 om 16:59

    De GTO zie ik hier niet in terug, wel een 250 Testa rossa neus. Maar dat was het dan ook wel.

    Login om te reageren
  40. Joepiedepoepie zegt

    12 maart 2008 om 17:00

    Ziet er niet uit

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    12 maart 2008 om 17:01

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    12 maart 2008 om 17:09

    begrijp me goed .. ik hou van overdaad ..
    maar ik kan hier geen soep van koken .. is ie dik/is ie rank ?? soepel/stug ?? elegant/bruut ?? ik snap er nix van iig ..

    Login om te reageren
  43. MRTN zegt

    12 maart 2008 om 17:11

    Vandenbrink is mooier, al vind ik het luchtrooster (?) achter de zijruiten minder geslaagd

    Login om te reageren
  44. Apache zegt

    12 maart 2008 om 17:17

    Login om te reageren
  45. The Honda Spirit zegt

    12 maart 2008 om 17:19

    Het is maar een student… de Van den Brink GTO is natuurlijk momenteel het mooiste designstukje wat er is.

    Login om te reageren
  46. Michiel_vd_Brink zegt

    12 maart 2008 om 22:46

    Op een andere site stond de volgende reactie van Emre Husmen:

    “If we get enough requests, hopefully the car will make it into production..
    However, there will be huge refinements on the body design and every part will be re-engineered by our professionals. The model name and rear light design are likely to be changed to not to have problems with Ferrari. We will also launch its official website this year and reveal all the technical specs and price then.

    ..by the way, the car will not be built on 599 chasis! It will be built on a completely new frame, so it will cost a lot less than other GTOs in the market.”

    Een nieuw chassis als basis dus. Dan is dit geen Special Coachbuilding project meer.

    Login om te reageren
  47. eddy rocket zegt

    12 maart 2008 om 22:53

    ik vind m dik!! Geef mij m maar. Erg sexy wagen. Wed dat als je m ziet rijden dat er nekken gaan draaien.

    Login om te reageren
  48. vla zegt

    12 maart 2008 om 23:02

    hmm hij heeft wel wat… mijn complimenten, er zit wel degelijk potentieel in, Emre!

    Login om te reageren
  49. Timmie zegt

    12 maart 2008 om 23:03

    Is het nu omdat jullie deze auto lelijker vinden dan die van Van den Brink, of is het omdat die laatste een Nederlander is? Ik weet het wel hoor…

    Login om te reageren
  50. dekster zegt

    12 maart 2008 om 23:15

    Te lang is de zon gestaan?

    Login om te reageren
  51. JelleT zegt

    13 maart 2008 om 08:00

    Wat ik gisteren om 17.30 dus wilde zeggen:

    Ken Emre Husmen al wat langer, nooit echt een grote fan van geweest. Deze rendering is van eenzelfde cartooneske niveau als zijn schetsen altijd geweest zijn, hij is niet voor niets HotWheels illustrator. Laat ik het anders zeggen.. ik mis de schroefdomes om het kenteken voor vast te schroeven.
    Maar na een hervorming van de neus kan het toch nog wel leuker worden dan menig tuner voor elkaar heeft gekregen met een 599GTB

    Voor een 21 jarige niet onaardig :)

    Login om te reageren
  52. 9000cse zegt

    13 maart 2008 om 08:02

    Wanneer iemand in staat is om een auto te “verfraaien”, die op zich al schitterend is en een resultaat weet neer te zetten, dat alom bewondering en respect afdwingt, pas dan spreek je (volgens mijn bescheiden mening) over iemand met verstand van design. Het ontwerp van Michiel van den Brink doet dat en daarom zou ik die creatie dan ook graag de kwalificatie “Meesterlijk” willen meegeven.
    Emre Husmen zet iets neer (wat ik overigens nooit zou kunnen evenaren), maar wat ik een verwoede poging zou willen noemen, om zoveel mogelijk “design” in één ontwerp te proppen en schiet daarom volgens mij het beoogde doel voorbij. Daarom vind ik het resultaat ook niet mooi, nee, zelfs lelijk, al komen er in de achterzijde details in voor, die ik wel kan waarderen. Het kan echter niet in de schaduw staan van het ontwerp van Michiel. Maar, vooruit, Emre staat nog in de “kinderschoenen” en aldus zij het hem vergeven.

    Login om te reageren
  53. Thijs zegt

    13 maart 2008 om 08:50

    Vaseline en de mier bij de hand, ja we kunnen. “Minder wegen” of “lichter zijn”.
    Ik vind dit ontwerp wat te druk, nutteloos druk. Ik heb het liever allemaal wat strakker en doelbewuster. Maar toch absoluut geen begin om je voor te schamen.
    Ik snap alleen nooit zo goed waarom mensen veel mensen die deze opleiding gedaan hebben vaak sport auto’s ontwerpen. Waarom niet een massa product, daar lijkt mij meer geld in te zitten en ook een grotere uitdaging.

    Login om te reageren
  54. ik natuurlijk(porschefan) zegt

    13 maart 2008 om 08:54

    wanneer komt deze op schaalmodel?

    Login om te reageren
  55. Lappy zegt

    13 maart 2008 om 11:26

    note:

    Waarom gebruiken ze standaard HDRI mappen die iedere 3ds max’er herkent?

    Login om te reageren
  56. Baztrd zegt

    13 maart 2008 om 11:42

    Iets té organisch ontwerp voor mijn smaak… krijg spontaan lsd-flashbacks :P

    Oh en “maar zou zo’n 200 kg lichter gaan wegen” -> minder gaan wegen óf lichter gaan worden ;)

    Login om te reageren
  57. JelleT zegt

    13 maart 2008 om 12:18

    @ Lappy

    Omdat je bij publicatie nat bent wanneer je een illegale gebruikt en de gebruiker geen behoefte had aan een cdtje met HDRI’s voor 100 euro?

    Login om te reageren
  58. pelezinho zegt

    13 maart 2008 om 13:40

    wat lelijk seg, jongens toch

    Login om te reageren
  59. Guzta zegt

    13 maart 2008 om 17:13

    voorkant is echt niet mooi met die zoenmond maar voor de ret ziet het er lekker krachtig uit

    Login om te reageren
  60. Klassiekerrally zegt

    13 maart 2008 om 22:26

    Wat een gesmolten speelgoedauto zeg… Niet mijn ding. En net als bij alle andere concepts waar we de laatste tijd mee doodgegooid worden, neem ik ze pas enigszins serieus wanneer ze ook daadwerkelijk kans maken om in productie genomen te worden.

    Login om te reageren
  61. Klassiekerrally zegt

    13 maart 2008 om 22:31

    En nu wat genuanceerder: wat me vooral stoort, is de ‘vorm om de vorm’. Ik hou van ‘form follows function’, en dat lijkt hier nogal ver te zoeken.

    Login om te reageren
  62. Jan C. zegt

    14 maart 2008 om 13:18

    Ik heb geen problemen met mensen die auto’s ontwerpen. Maar ik denk niet dat hier veel vraag naar is. Het design van Michiel hierbij vergelijken is de spreekwoordelijke appels met Citroëns vergelijken.

    Login om te reageren
  63. phantom zegt

    15 maart 2008 om 18:25

    panoz esperante + 8c, wel geinig karretje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North