• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iconic GTR Roadster

Auteur: evo, gepost 12 maart 2008 om 16:19 – 36 Reacties

Iconic GTR Roadster


Een bedrijf uit Amerika, Iconic Motors, claimt een geheel nieuwe roadster te hebben gebouwd: de Iconic GTR. Zo’n 1100 kg, 800 pekaa’s en aandrijving op alleen de achtersloffen. En het leukste is: hij gaat nog in productie ook!

Die 800 paarden zijn afkomstig van een zelf ontwikkelde, geheel uit aluminium vervaardigde 6.9L V8. Om deze nog enigzins in toom te houden beschikt de GTR over een onderstel dat afgeleid is van de Formule 1 en een carrosserie die 80% van de stijfheid van een F1-bolide heeft. Hiermee haalt de GTR uiteraard een top die boven de 320 km/u ligt en het welbekende sprintje naar de honderd neemt minder dan 4 seconden in beslag. Wat wil je ook als elke pk slechts 1,38 kg hoeft mee te zeulen?

Een blik op hun website leert ons dat ze hun auto erg serieus nemen. Maar liefst 18 patenten bevinden zich in de GTR Roadster. Wat dacht je van een benzinetankdop die je niet meer met je handen hoeft aan te raken, een speciale roestvrij stalen versnellingspook en deurscharnieren die met dezelfde toleranties gebouwd zijn als in de vliegtuigwereld? Prijs? Niet bekend, maar waarschijnlijk exorbitant, al helemaal zijn ietwat onbehouwen uiterlijk in ogenschouw genomen.

Z’n officiële debuut heeft zich afgelopen weekend op het Amelia Island Concours d’Elegance voltrokken. In totaal zullen er zo’n 100 GTR’s gebouwd gaan worden. De productie zal in de loop van dit jaar starten.

Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster
Iconic GTR Roadster

Ook interessant!

  • Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
    Lezersvraag: S-klasse Cabrio, AMG GT Roadster of de nieuwe SL?
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat
    Video: peperdure Lambo Veneno Roadster gespot op de straat
  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Lichtgewicht, Retro

Vorig bericht: « Emre Husmen tekent de Husmen 699 GTO
Volgend bericht: Hartge opfleursetje voor 1-serie coupé & cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert W zegt

    12 maart 2008 om 16:23

    ziet er niet uit.
    wel brute machine.
    dat interieur ziet er
    trouwens weer wel fraai uit.
    aanpassen die koplampen!!

    Login om te reageren
  2. Brammeh zegt

    12 maart 2008 om 16:23

    Dan is de 699GTO nog prettiger om naar te kijken… :S Griebels, ik vind de voorkant echt niks, elke vorm van samenhang is weg. En een flinke pijp-mond waar een prostituee jaloers op is!

    Als je dan toch de Cobra als voorbeeld neemt, behandel hem dan met respect…

    Login om te reageren
  3. IbiTDI zegt

    12 maart 2008 om 16:23

    Heeft wel wat van een AC Cobra met een beetje Morgan (koplampen). Op die koplampen na dus ziet t er nog best goed uit. En zulke prestaties zijn altijd leuk natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. Robbert W zegt

    12 maart 2008 om 16:25

    het is idd die voorkant..
    de koplampen passen er totaal niet bij.
    lol @ brammeh :P flinke pi*jp mond!

    Login om te reageren
  5. Frits zegt

    12 maart 2008 om 16:25

    Duidelijk geïnspireerd op de cobra. 427 achterop lijkt me ook een verwijzing naar de Cobra. Absurd ding…

    Login om te reageren
  6. Knorrit zegt

    12 maart 2008 om 16:26

    Resteert mij vraag: waarom het uiterlijk van een ‘gefacelifte’ Cobra-kitcar? Bij een auto met zulke techniek hoort een dito uiterlijk. Het interieur kan mij dan weer wél bekoren.

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 maart 2008 om 16:27

    Wat een SCHIT-TE-REND interieur!!!

    Daar zou je bijna het spuuglelijke exterieur voor op de koop toe nemen!
    Bijna…

    Login om te reageren
  8. Ejay zegt

    12 maart 2008 om 16:27

    Voorkant is niet om aan te zien, maar dat maakt de achterkant meer dan goed. En dat interieur is geweldig! Zeker voor amerikaanse begrippen.

    Ehm wat zijn deaurscharnieren?

    Login om te reageren
  9. TomRS6 zegt

    12 maart 2008 om 16:28

    Pontiac Solstice meets AC Cobra and Daihatsu Sirion..

    Login om te reageren
  10. joep zegt

    12 maart 2008 om 16:28

    Ondanks zijn verschrikkelijk lompe muil vind ik het toch wel een erg gave wagen! Dat interieur is echt retestrak, en de specs zijn natuurlijk ook niet heel verkeerd…

    Login om te reageren
  11. marek zegt

    12 maart 2008 om 16:31

    mix van solstice, ac cobra en morgan

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    12 maart 2008 om 16:38

    @Ejay: ken je die niet? ;) Thnks!

    Login om te reageren
  13. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    12 maart 2008 om 16:40

    hoeft niet ingepakt te worden gaat zo wel mee..
    cadeautje voor BRUUUUUURRRR

    Login om te reageren
  14. hefmen zegt

    12 maart 2008 om 16:42

    Mooie achterkant, alleen de voorkant ziet er niet uit. Wel brute machine!

    Login om te reageren
  15. JeffreyG zegt

    12 maart 2008 om 16:43

    De voorkant lijkt wel een goudvis :?
    Achterkant is van een Solstice
    Voor de rest hoor je mij niet klagen ;)

    Login om te reageren
  16. Davidov zegt

    12 maart 2008 om 16:44

    Euh ja, te grote koplampen. Voor de rest belooft het wel wat te worden :P

    lol @ brammeh

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    12 maart 2008 om 16:45

    Dit is de slechtste Cobra replica die ik ooit heb gezien. ;)

    Login om te reageren
  18. RijNouNsDoor! zegt

    12 maart 2008 om 16:48

    Laten ze dan met Weineck (google maar eens) samenwerken, redelijk overeenkomstig concept. Iconic mag dan niets aan t exterieur doen, bah, foei, af!

    (Er staat een leuke Weineck Cobra op mobile.de met 900 pk voor weinig)

    Login om te reageren
  19. HighLiner zegt

    12 maart 2008 om 16:54

    Wat een vreselijk slap aftreksel van een AC Cobra.

    Login om te reageren
  20. Race_Kees zegt

    12 maart 2008 om 17:00

    Leuk die twee handremmen in het interieur, kan voor spannende situaties zorgen onderweg ….hehe (op een afrit)

    Die Soltice achterlichten hadden ze achterwege mogen laten, die rare neus ook.
    Eigenlijk vind ik een mooie Cobra replica beter!

    Login om te reageren
  21. StormRAM zegt

    12 maart 2008 om 17:05

    De specs zijn echt om van te watertanden, erg prettig om daar mee te rijden lijkt mij. :D Interieur is erg mooi, de klokkenwinkel heeft wel wat Spyker-achtig, het mooiste van het interieur vindt ik nog wel het stuur met de combinatie hout en alu. Die luchthapper p de motorkap mag van mij ook blijven, maar de lampen (zowel voor als achter) vind ik echt 3x niks! Veel te groot, achterlichten lijken net bubbels. Dat is imo niet echt sportwagen-achtig…

    Anyway, in het echt komt ie misschien beter uit de verf dan op de persfoto’s.

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    12 maart 2008 om 17:06

    Rrrrrrauw ;)

    Login om te reageren
  23. Phils zegt

    12 maart 2008 om 17:12

    Interieur ok, maar euh, buitnekant: chinese replica van een AC Cobra??

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    12 maart 2008 om 17:12

    hoe durven jullie ..
    mooi/lelijk ?? die lui hebben zelf een motorblok ontwikkeld !!

    100% respect van mijn kant iig ..

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    12 maart 2008 om 23:09

    Het lijkt wel of die auto zèlf ook bang wordt van de snelheden dat ie kan halen.

    Kijkt een beetje hetzelfde als bijna elke vrouw die naast je zal zitten.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    12 maart 2008 om 23:12

    Eerder zoiets

    Login om te reageren
  27. Michael zegt

    12 maart 2008 om 23:12

    Voorkant heeft wat weg van een astin martin db5 klassieker

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    12 maart 2008 om 23:18

    Hm… 800pk-1100kg. Dat word eerder.

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    12 maart 2008 om 23:52

    @dekster en mx5-owner

    Dat kan natuurlijk ook. ;)

    Login om te reageren
  30. Jandepandaman zegt

    13 maart 2008 om 01:17

    Zo zo, een gepatenteerde roestvrijstalen pook en deurscharnieren met toleranties uit de luchtvaartwereld…? En dan die benzinetankdop zeg…! Het is me wat! Acht-tien patenten zeg…!

    Tja, met zoveel patenten kán ik me voorstellen dat ze werkelijk tot het einde van hun inspiratie geraakt waren en daarom maar een oude Cobra-bodykit hebben overgenomen en bijgeschaafd en geschuurd hebben tot ze wat bruikbaars kregen. Opgedroogd was de inspiratie- Weg. Het allerlaatste restje ging in het interieur zitten en toen was het Gedaan en moesten ze leentjebuur gaan spelen bij Chip Foose (voorruitframe), Coddington (interieur, uitlaten, Porsche (verlichtingspartij rondom). Jammer.

    Maar leuke wagen hoor. Benieuwd wat hij moet gaan kosten.

    Login om te reageren
  31. rider zegt

    13 maart 2008 om 08:11

    onderhuids ziet het er bijzonder goed uit, echt professioneel maar het uiterlijk slaat werkelijk nergens op! als ze aan het design nou net zoveel aandacht schenken als aan de onderhuidse techniek dan was het wel goed gekomen. maar dit….!?

    Login om te reageren
  32. Kevski Style zegt

    13 maart 2008 om 08:56

    Er klopt iets niet: 427 is een aanduiding voor de motorinhoud. In Cubic Inches om precies te zijn. Even uit mijn hoofd komt dat overeen met 6996cc, wat bij mij overeenkomt met een 7.0. Dus of de naam klopt niet, of de motorinhoud klopt niet….

    Login om te reageren
  33. papa zegt

    13 maart 2008 om 09:12

    lijkt wel een AC Cobra… gone bad!

    Login om te reageren
  34. StormRAM zegt

    13 maart 2008 om 09:53

    @ lincoln: Ja, dat is waar, een zelfontwikkeld motorblok verdient idd respect. Zeker als je de specs erbij haalt ;)

    Login om te reageren
  35. coohla zegt

    13 maart 2008 om 10:40

    Geheel nieuw? Dat is een cobra, die ze zwaar verneukt hebben..Als je dat nieuw wilt noemen, dan idd, is het een geheeeeeeeeeeeeeel nieuwe versie van een roadster. Weer een voorbeeld van wel geld en geen smaak….

    Login om te reageren
  36. jack zegt

    13 maart 2008 om 12:11

    Valt vering en ophaning daarvan onder “het onderstel”?

    Anders blijft er niet veel over uit de F1 techniek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North