• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Enorme verkooppiek BMW op 31 december

Auteur: Wouter, gepost 5 januari 2011 om 11:48 – 100 Reacties

Audi, BMW, Volvo, Mercedes verkopen 2010


Een gevalletje “drifters do it on the last day of the year” of is er iets anders aan de hand?

De wereld van autoverkopen is net een soort Topmodels Singing on Ice, maar dan met misschien nog wel valsere nichten. Hard janken dus als de jury (in dit geval jullie allemaal als lieve, maar ook wat naieve autokopers) een merk niet een plek op het hoogste ereschavot gunnen. Dat zagen ze in Rijswijk niet heel erg zitten en dus verzonnen ze een list.

BMW verkocht in 2010 13.803 auto’s. Voor de luie rekenaars onder jullie: dat zijn er 37,07 per dag. Als je de zondagen ook meerekent, maar een beetje dealer is natuurlijk ook op zondag bereikbaar. Het zijn tenslotte geen pakjes boter die je moet afrekenen in die glaspaleizen en van omzet zijn ze niet vies bij de gemiddelde dealer *insert-cynische-smiley*. De laatste dag van het jaar bleek echter een hele bijzondere dag voor BMW: er werden maar liefst 341 nieuwregistraties genoteerd. Zo maar negen keer zoveel dan op een normale dag. Och en die kleine verkooppiek was dan net voldoende om een marktaandeel van 2,9% uit te komen. Inderdaad net 0.1% meer dan Volvo. Gefeliciteerd met de tweede plaats op de premium-ladder! In 2011 nog even knallen en dan komen die vervelende mensen uit Ingolstadt ook in het zicht.

Premium verkopen in Nederland

Audi 16.089 3,5%
BMW 13.803 2,9%
Volvo 13.533 2,8%
Mercedes 11.421 2,4%

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Mercedes, premium, Volvo

Vorig bericht: « Lezersvraag: wat viel er niet binnen de garantie?
Volgend bericht: Veel mensen met rijontzegging rijden stug door »

Lees Interacties

Reacties

  1. DIPSHIT zegt

    5 januari 2011 om 11:49

    zijn er op 31/12 zoveel BMW’s verkocht of ingeschreven?

    het laatste zou me heel dom zijn.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      5 januari 2011 om 11:54

      @DIPSHIT: Dom maar gebruikelijk. Zo zorg je dat de verkoopcijfers niet tegenvallen. Bijkomend voordeel: over een paar maanden staan een heleboel gloednieuwe geregistreerde BMW’s met korting bij de dealer, ze zijn van bouwjaar 2010 maar wel gloednieuw.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        5 januari 2011 om 23:23

        @Jochempie: Jep zo gaat het altijd. En fijn, zowel voor BMW (goede notering) en fijn voor de consument. Scheelt toch een slok op een borrel. Een vriendje van mij heeft ook zo zijn 1 serie gevonden. Super veel korting, scheelde echt duizenden euro’s.. 2 dagen later voor de deur.. en 0 KM.. tof!

        Login om te reageren
        • MichaelvdBroek zegt

          6 januari 2011 om 13:11

          @Freewarefreak: jah dat krijg je dan he. willen ze van die laatste paar af! en dan gaat er een beste korting op :)

          Login om te reageren
  2. KaCh1ng zegt

    5 januari 2011 om 11:53

    volvo is toch niet premium?
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/29/volvo-baas-we-zijn-niet-premium

    Login om te reageren
  3. majinstar zegt

    5 januari 2011 om 11:55

    BMW No.1 . Waarschijnlijk om een eventuele belasting verhoging van dit jaar te omzeilen.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 12:16

      @majinstar: zeker jongen, drm heeft audi 2.2k meer autos verkocht , audi = nr 1 premium en VW = nr 1 niet premium

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        5 januari 2011 om 12:31

        @KaCh1ng:
        Ah laat ‘m joh. Hij is met de BMW paplepel opgegroeid.

        Login om te reageren
      • B /\/\ \/\/ zegt

        5 januari 2011 om 12:35

        @KaCh1ng:
        Even offtopic, maar wat is het nut en de toegevoegde waarde van de schrijfwijze 2.2k in plaats van 2200? Ik weet dat dit Amerikaanse spreektaal is, maar waarom gebruik je dit? je hoeft maar 1 toets minder in te duwen, en twee keer een 0 achter elkaar is echt zo gepiept, verder maakt het niet uit hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. Als je gewoon praat zeg je toch ook geen 2.2k?

        Ontopic; Prima dat Audi meer verkoopt, haha, maak ik me niet druk om.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 januari 2011 om 12:39

          @B // //: meestal schrijf ik d mrja kben vooral op engels talige fora drm de k

          Login om te reageren
          • piebepost zegt

            24 februari 2011 om 18:41

            @KaCh1ng: En zodoende ben je het Nederlands dus verleerd, wat inderdaad ook blijkt uit deze post.

            Login om te reageren
        • Kees zegt

          5 januari 2011 om 19:22

          @B // //:
          Ehm.. volgens mij is 2.2k net zoveel toetsen als 2200 hoor… :P

          Login om te reageren
      • majinstar zegt

        5 januari 2011 om 13:19

        @KaCh1ng:

        Audi is een dochter bedrijf van VW. Hahaha dus als VW niet premium is, wat is Audi dan ? Powned.

        Login om te reageren
        • E320cdi zegt

          5 januari 2011 om 13:56

          @majinstar: dan is een Rolls Royce ook niks meer dan een simpele BMW. Zelfde principe, zelfde onzin.

          Login om te reageren
          • majinstar zegt

            5 januari 2011 om 17:28

            @E320cdi:

            Alsof je een Rolls Royce kan vergelijken met een VW. Überlol !!!!

            Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 januari 2011 om 13:58

          @majinstar:VOLKSwagen , audi is boven VW gepositioneerd :) , het is geen simpele badge swap zoals de meesten nog denken!
          mrja blijf maar dromen

          Login om te reageren
        • Annon zegt

          5 januari 2011 om 14:02

          @majinstar:

          Grappig dat mensen automerken gaan herdefiniëren, wie zijn jullie om dat te bepalen? Werkelijk waar te grappig voor woorden dit.
          En @ maijnstar, wat een kromme beredenering..
          Ferrari kan dus geen sport auto zijn omdat het onder fiat valt?
          Ga ff gauw terug naar school..

          Login om te reageren
      • marc zegt

        5 januari 2011 om 19:32

        @KaCh1ng: Sinds wanneer is oudi premium? FWD, WTF? Helaas voor Audi is historie niet te koop…

        Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 12:18

      @majinstar: audi = nr 1 premium (2.2k auto’s meer) zie je toch aan de cijfers

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        5 januari 2011 om 12:37

        @KaCh1ng: *dubbelpost, dacht dat mn post niet geplaatst was :)

        Login om te reageren
      • High Performance zegt

        5 januari 2011 om 14:48

        @KaCh1ng: nu nog even wereldwijd, want daar gaat het de merken om (meer dan wereldwijd kun je niet verkopen). Niet de verkoop in een land, das alleen interessant voor de importeurs in dat specifieke land. Zoek even op wie er op nummer 1 staat. Ik ben wat ouder, maar moet ik dan POWNED zeggen ofzo?
        OT: begrijp het niet zo goed, dergelijke moves. Dat is scoreborjournalistiek. Sta je boven Volvo, lekker boeiend. Ik dacht dat alleen Opel en VW dergelijke praktijken bezigden.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 januari 2011 om 15:46

          @High Performance: kvind dat je naar de cijfers moet kijken waar je leeft! wat kan mij schelen wat oegandezen ofz kopen

          Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      6 januari 2011 om 13:12

      @majinstar: ahhahaha grapjas :D

      Login om te reageren
  4. Nick zegt

    5 januari 2011 om 11:55

    Waarschijnlijk moesten er nog wat dealers de aantallen halen die de importeur ze opgeeft. Dan registreren ze gewoon de auto’s voor de aantallen en dat telt mee voor de bonus.

    Gebeurt bij elk merk wel.

    Login om te reageren
    • Wouter zegt

      5 januari 2011 om 12:01

      @Nick: nou het zal inderdaad toeval zijn dat alle 30 (veel meer zullen het er niet zijn) BMW dealers allemaal nog 12 auto’s registreerden op 31 december. :)

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        5 januari 2011 om 12:07

        @wouter: Moet jij niet dood wouter?

        Login om te reageren
        • sjaakk zegt

          5 januari 2011 om 17:57

          @exotic: wtf dude. Waar slaat dat op?

          Login om te reageren
          • DePannekoek zegt

            5 januari 2011 om 18:05

            @sjaakk: Ik denk de poll op de frontpage…wie zulke vragen stelt kan zulke antwoorden verwachten.

            Login om te reageren
  5. Neptukker zegt

    5 januari 2011 om 12:00

    BMW is dus gewoon het moderne Opel!
    Jarenlang heeft Opel op deze manier kramachtig plek 1 van de autoverkopen kunnen handhaven en nu deze truc toegepast door BMW?
    Binnenkort vele demo???!! auto’s in de verkoop bij de dealer met 0 km op de teller. Blijkbaar viel de afzet van 2010 toch wat tegen en is er wat teveel besteld in die Heimat. Was 2010 toch geen goed jaar voor de drugshandelaren en pooiers?

    Login om te reageren
    • Oli4k zegt

      5 januari 2011 om 12:13

      @Neptukker: De 6-serie verkoopt al een paar jaar zeer slecht. Zal wel komen door de crisis in het betaalde voetbal. De overige modellen zijn meer in trek bij directeuren in het midden en klein bedrijf (5-serie), hun omhooggevallen managers (3-serie) en hun scharrels (1-serie cabrio). En dan heb je natuurlijk nog de Lotto-winnaars in hun Z4’s. De hele X lijn laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing want wie dat koopt is gek. Zo.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 januari 2011 om 13:06

      @Neptukker: Iedereen past die truc toch toe? Behalve Lada misschien…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 januari 2011 om 18:28

        @Esprit_de_Flandre: ook…maar die verkopen er precies één in het hele jaar, op 31-12….dus dat valt niet direkt op ;-)

        Login om te reageren
  6. the-budel-guy zegt

    5 januari 2011 om 12:04

    het vrbaast me dat mercedes op nummer 4 staat

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      5 januari 2011 om 12:45

      @the-budel-guy: Vind ik ook opvallend. Ze hebben best een competitieve modellijn. Misschien is Mercedes gewoon iets te uitbundig voor de Calvinistische Hollanders.

      Login om te reageren
  7. xilver zegt

    5 januari 2011 om 12:07

    Die cijfers lijken me zo weinig oO Mss omdat ik gewoon ben om de wereldcijfers te zien…

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 12:09

      @xilver: per 3 VWs is er 1 audi verkocht , dat is toch veel?

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        5 januari 2011 om 13:18

        @KaCh1ng: Veel VW’s of veel Audi’s? ;)

        Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          5 januari 2011 om 13:40

          @Yeelen: te veel VW’s

          Login om te reageren
          • E320cdi zegt

            5 januari 2011 om 13:57

            @NLBUURMAN: +1

            Login om te reageren
  8. CSL zegt

    5 januari 2011 om 12:15

    Op 31-12-2010 je M3 kopen en configureren en in juni 2011 afgeleverd krijgen?

    Login om te reageren
    • BobbyD zegt

      5 januari 2011 om 12:38

      @CSL: Maar wel alvast geregistreerd? *zucht* Er is nog altijd een verschil tussen registraties en verkopen!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 januari 2011 om 12:56

      @CSL: zo werkt het dus niet… Eerst plaats je dus een ‘order’ voor een auto (of zoals consumenten zeggen: “Ik heb een auto gekocht”), maar pas als de auto is afgeleverd (dus met gele plaatjes erop) dan is de auto geregistreeerd en duikt hij op in de statistieken van de RDW.

      Overigens wordt een auto ook al verkocht geregistreerd als de gele plaatjes alvast zijn aangevraagd maar er nog geen kopen is gevonden. Dat laatst zal BMW in dit geval waarschijnlijk gedaan hebben.

      Of ze hebben leasemaatschappijen/klanten bereid gevonden om auto’s op 31-12 ipv 01-01 op naam te zetten.

      Het zal interessant zijn om de registraties van het premiumkwarter in januari met elkaar te vergelijken. Naar alle waarschijnlijkheid zal BMW dan fors achterblijven.

      Login om te reageren
      • BobbyD zegt

        5 januari 2011 om 13:14

        @robbie: Niet helemaal. Een kentekenaanvraag telt niet als registratie. Dit zijn de zgn “Open Registraties” of “Delen 1 openstaand”. Voor een registratie moet een auto daadwerkelijk tenaamgesteld zijn.

        Overigens is dit niet om de 2011 BPM te ontlopen. Voor de BPM-afdracht is de dag van kenteken aanvragen bepalend. Je kan dus op 31-12-2010 een kenteken aanvragen met de 2010 BPM en registreren in 2011, dan heb je dus “bouwjaar” 2011. De auto moet dan wel voor 1 maart 2011 geregistreerd zijn!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          5 januari 2011 om 17:28

          @BobbyD: heel simpel dus, de auto word waarschijnlijk op naam van bijvoorbeeld de dealer gezet, en het gaat hier waarschijnlijk om voorraad auto’s die binnen nu en een maand met veel korting worden verkocht, of als Demo worden ingezet.

          Login om te reageren
          • BobbyD zegt

            5 januari 2011 om 17:45

            @Jipp: Precies!

            Login om te reageren
  9. laurensje zegt

    5 januari 2011 om 12:18

    De idiote “de Jager” slurptax? Zit al sinds eeuwen in benzine prijs en heet accijns…

    Login om te reageren
  10. YK zegt

    5 januari 2011 om 12:44

    Oh wat is er Lassie? Wat voorspel je? Een shitstorm?

    *leest naar boven*

    O mijn God… al die fanboy reacties… :shock:

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 januari 2011 om 13:05

      @YK: :lol:

      Login om te reageren
    • Ralph zegt

      5 januari 2011 om 13:33

      @YK: YK de hondenfluisterar of Lassie de mensenfluisteraar? In beide gevallen snel contact opnemen met RTL!

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      5 januari 2011 om 13:39

      @YK: lol :P

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 januari 2011 om 18:30

      @YK: voorspel…?…Lassie ?….laat jij je likken door een kerel, gadver….damme… :lol:

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 januari 2011 om 19:47

        @Megakix: is Lassie geen TeeF dan?

        Login om te reageren
      • YK zegt

        5 januari 2011 om 20:32

        @Megakix:
        Lassie was flatuent… een van de symptomen op een inkomende “shitstorm”, letterlijk en figuurlijk… ;)

        Login om te reageren
  11. Bohica zegt

    5 januari 2011 om 12:45

    @KaCh1ng
    Sinds wanneer is audi dan premium ?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 12:59

      @Bohica: zou ik niet weten

      Login om te reageren
  12. EFB zegt

    5 januari 2011 om 12:55

    @ Bohica:

    Sinds BMW en Mercedes Audi als concurrent zien..

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 13:00

      @EFB: of dat ja :)

      Login om te reageren
  13. Premium zegt

    5 januari 2011 om 13:00

    BMW Audi geneuzel altijd hiero.

    weten jullie nog steeds niet dat het:

    1 Mercedes Benz
    2 BMW
    3 Audi

    is gezien de historie van de merken een Audi zal nooit een BMW of Mercedes worden hoeveel modellen ze ook maken en verkopen.

    net zoals Maybach die Rolls Royce van de troon wilt stoten de charisma, status en Historie van een RR zullen ze nooit krijgen.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 13:01

      @Premium: als je de verkoopcijfers kijkt vn NL is het toch duidelijk 1 audi , 2 BMW , 3 mercedes

      Login om te reageren
      • Fokko zegt

        5 januari 2011 om 13:20

        @KaCh1ng: haal de champagne maar boven! jij hebt gewonnen!

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        5 januari 2011 om 13:50

        @KaCh1ng: Want verkoopcijfers maken een merk premium? die redenatie klopt niet helemaal. Audi is net als Apple… Heel hard schreeuwen dat ze zo goed/premium en weet ik veel wat zijn dan gaat de grote menigte het vanzelf wel geloven. Marketing heet dat. Hiermee zeg ik niet dat het slechte producten zijn overigens.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          5 januari 2011 om 14:00

          @Pordon: eigenlijk wel , dat is toch de bedoeling van autoconstructeurs, om zo veel mogelijk auto’s te verkopen …

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          5 januari 2011 om 17:30

          @Pordon: helaas voor jou zul je nog veel moeten leren, premium roepen is niet echt marketing, het is meer een segment waar een bepaald beeld over is, stijlvol, duur, voor de hogere klasse etc. En dat heeft niets met marketing te maken.

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          5 januari 2011 om 17:31

          @Pordon: overigens word de marketing er wel op afgestemd.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 januari 2011 om 19:52

          @Pordon: Doet BMW niet juist hetzelfde? Parketvloer in de showroom bvb. Lekker voor het ego van de potentiële klant – die daarbij wel even vergeet dat hij bij zijn eerste onderhoudsbeurt de maandelijkse aflossing van die Premium ParketVloer betaalt…

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 januari 2011 om 18:07

      @Premium: maar historisch gezien is juist BMW helemaal geen premium merk. Kijk naar een Isseta en je weet dat het geen premium maar een armoe ding is. Audi komt (oa) voort uit Horch en dat is echt wel premium ten top. Maar laten we mekaar nou niet voor de gek houden, premium betekend niks anders dan “extra duur” dus met een beetje nuchter verstand wil je echt geen premium auto.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 januari 2011 om 19:55

        @mashell: Lekker ‘Premium’, en sportief en zo. De eerste BMW, de Dixi (Austin 7 in licentie)

        Login om te reageren
  14. Peter Nort zegt

    5 januari 2011 om 13:00

    Aldi premium wtf?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 januari 2011 om 13:04

      @Peter Nort: aldi miss niet , maar audi duidelijk wel :)

      Login om te reageren
  15. mettje zegt

    5 januari 2011 om 13:05

    Audi en Volvo zijn géén premium merken; ik herhaal: Audi en Volvo zijn géén premium merken!!

    Login om te reageren
  16. Jogie zegt

    5 januari 2011 om 13:06

    Zal te maken hebben met de BPM aanpassingen per 1-1. Op de laatste dag kan blijken dat de auto goedkoper of duurder wordt per 1-1. Wachten met kentekens aanvragen (of zoals BMW juist wel aanvragen) kan de klant dus geld opleveren.
    Ik kan me in ieder geval echt niet voorstellen dat BMW er veel aan gelegen isom Volvo achter zich te laten met 0,1%. Zoals ze in sport vaak zeggen: Second place is the first loser…

    Login om te reageren
  17. Emc zegt

    5 januari 2011 om 13:20

    Volvo is goed aan de weg aan het timmeren. Volvo’s zijn veel tijdlozer dan de duitse drie. Ik zou liever een volvo uitkiezen nu dan een audi of bmw ofzo.

    Login om te reageren
  18. janklaassen zegt

    5 januari 2011 om 13:22

    ?
    Klasse van Volvo.
    maar er staat: ‘In 2011 nog even knallen en dan komen die vervelende mensen uit Ingolstadt ook in het zicht.’

    Audi staat hier toch al dik op de eerst plaats?
    en waarom precies zijn ze vervelende mensen?

    Login om te reageren
  19. BobbyD zegt

    5 januari 2011 om 13:33

    Dit is duidelijk gedaan door dealers om bonussen te realiseren. Van deze 341 registraties, zijn er 262 1-series, bijna 9% van het hele jaar!
    Tevens zijn er 172 geregistreerd op naam van dealerbedrijf. Deze zullen dus met flinke korting te koop aangeboden worden!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 januari 2011 om 13:55

      @BobbyD: er zal wel een reden voor zijn. Wellicht heeft het iets te maken met BPM, bijtelling of EURO4 normen?

      Login om te reageren
      • BobbyD zegt

        5 januari 2011 om 14:06

        @robbie: Voor BPM is de datum van kentekenaanvraag geldig. Bijtellingsgrenzen zijn niet gewijzigd. Euro4 zou kunnen, echter 10% van de totaalregistraties van een merk mogen in 2011 nog Euro4 zijn. Zou dus betekenen dat er nog 1.400 euro4 auto’s in voorraad moeten staan, lijkt mij erg veel!
        Bij Ekris op de site zie je bij “direct rijden” dit soort aanbiedingen, bouwjaar 2010 en 0 km.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 januari 2011 om 18:12

      @BobbyD: “Dit is duidelijk gedaan door dealers om bonussen te realiseren.”
      Dus eigenlijk dealers die onvoldoende verkocht hebben in 2010 en op het laatste moment toch nog proberen de bonus te scoren. Dat ze in 2011 dus extra wat extra “oude 2010” auto’s moeten afzetten kan ze even niet schelen. Als de autoverkopen niet heel hard aantrekken krijgen die dealers in 2011 dus een probleempje. Eigenlijk kun je stellen dat als de bonussen dit soort onvertandig (bankiers?) gedrag uitlokken, ze gewoon te hoog zijn.

      Login om te reageren
  20. janklaassen zegt

    5 januari 2011 om 13:41

    @ mettje

    wat jij wilt, maar er zijn ongeveer 90% van de mensen in NL die er anders over denken.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      5 januari 2011 om 13:52

      @philipzuidijk: dan blijft er dus 10% over die verstand heeft van auto’s ;) Oke, dat was een inkoppertje…

      Login om te reageren
  21. Jantje_555 zegt

    5 januari 2011 om 14:28

    komt wss doordat de Belgische politie een hoop BMW’s heeft aangeschaft misschien…

    Login om te reageren
  22. Hermann zegt

    5 januari 2011 om 14:38

    Zoals jeremy gezegd heeft. De cocks zijn niet meer de BMW rijders maar de AUDI rijders geworden. Niets blijkt minder waar :) Heerlijk. Hier thuis staat n nieuwe bmw en een audi dus aan mij kan het niet liggen.

    Login om te reageren
    • YK zegt

      5 januari 2011 om 14:57

      @Hermann: Jeremy had het over “the new cocks”. Een “old cock” blijft alsnog een “cock” :lol:

      Login om te reageren
  23. EFB zegt

    5 januari 2011 om 14:52

    @ jantje 555:

    Nee, want deze getallen gelden enkel voor de nederlandse markt.

    Login om te reageren
  24. GregBem zegt

    5 januari 2011 om 15:10

    En volvo heeft zeker geen extra wagens ingeschreven eind 2010? :-p

    Login om te reageren
  25. jeanclaude zegt

    5 januari 2011 om 15:41

    ik hoor de bmw fans, en zelfs autoblog nou niet over dat audi meer verkoopt, wat een zielige mensen toch. en zoals er in de tekst staat van , efe doorknallen en audi komt in de buurt? sinds 2006 verkoopt audi meer in nl en het word elk jaar meer, dus ik denk niet dat bmw nog terug kan komen. en voor de duidelijkheid, ik rij zowel bmw, als een product van vag.

    Login om te reageren
  26. maartenooms zegt

    5 januari 2011 om 17:06

    @ Wouter

    Als ik zou willen mierenneuken zou ik moeten zeggen dat je bij de opmerking dat “BMW precies 0.1 procent meer heeft verkocht dan Volvo” niet procent maar procentpunt bedoelt…

    Login om te reageren
  27. Jipp zegt

    5 januari 2011 om 17:23

    nou, dan word het dus voor de petjes binnenkort weer leuk shoppen tussen de ex demo auto’s van bmw.

    Beetje triest dat ze zo hun cijfers proberen te verbeteren, in de hoop audi een hak hiermee te zetten?

    Login om te reageren
  28. peter zegt

    5 januari 2011 om 17:29

    Een importeur maakt ook afspraken met de fabriek over afzet ed. Kan dus best zijn dat die laatste paar auto’s meer opleveren dan dat ze kosten. En dan maakt t dus nix uit of ze van 31-12-10 of van 01-01-2011 zijn…..zo simpel kan t zijn….

    Login om te reageren
  29. Mars2 zegt

    5 januari 2011 om 17:35

    De reden is n.m.m. eenvoudig te verklaren. Fiscaal aftrekken in 2010. Voor alle andere redenen lees het bericht via de link.
    http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobauer-luxusmodelle-finden-zu-wenig-abnehmer;2723312

    Login om te reageren
  30. Pier zegt

    5 januari 2011 om 18:07

    Mercedes is dus uberpremium want daar rijden de minste “premiumrijders” in :P

    Login om te reageren
  31. R. zegt

    5 januari 2011 om 18:22

    Wanneer je bij diverse BMW dealer de actuele voorraad checkt zie je zo om welke type het voornamelijk gaat: 116i/118i Business Line Ultimate Edition… sommige dealers hebben er opeens 20 op voorraad!

    Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      5 januari 2011 om 23:25

      @R.: dat is wel apart, want volgens mij hebben die lichte modellen juist een belastingvoordeel in 2011 t.o.v. 2010. De zwaardere modellen zoals de M3 zijn dit jaar weer tot een paar duizend euro duurder geworden dankzij de verhoging van de slurptax!

      Login om te reageren
  32. Christophe zegt

    5 januari 2011 om 23:10

    vind aan bmw geen ruk aan:) geef mij mercedes of audi maar:)

    Login om te reageren
  33. Hans zegt

    6 januari 2011 om 11:10

    @KaCh1ng:
    Volvo is ook niet premium, snap niet hoe ze daar bij komen.

    Login om te reageren
  34. Rene zegt

    6 januari 2011 om 12:37

    @majinstar:en die premium discussie is geen onzin? Wat is meer premium? In alu-look gespoten sierstrips of gewoon alu sierstrips? Bij Audi is het gespoten, bij Volvo is het alu. Maarja, alleen Audi is natuurlijk echt premium…want…uhhh….die gebruiken van die mooie materialen! Hahahahaha….

    Login om te reageren
  35. Rene zegt

    6 januari 2011 om 12:45

    Wat zijn er trouwens een hoop mensen dyslectisch hier! Ik lees toch echt op de plaatsten 1 t/m 3:
    1- Audi
    2- BMW
    3 – Volvo

    @Hans: want? En wat is premium dan? Bij Audi is dat (veel) te veel betalen voor te weinig. Kortom, als jij een Audi koopt dan ben je een? Ik heb veel jongens om mij heen die net de detachering in gaan. Wat gaan die rijden? Audi A3, basis diesel etc. terwijl ze voor hetzelfde geld een behoorlijk aangeklede Golf kunnen lopen. Maar ze zijn wel eerlijk waarom ze die Audi willen: status. Dus status is premium. Nou, laat mij maar lekker in Volvo rijden met heerlijke 5 cilinder benzine motor. Ik geef niet zoveel om status….
    maar anderen lezen dat MB op 3 staat! Cool!

    Login om te reageren
  36. janklaassen zegt

    6 januari 2011 om 21:29

    @ Pordon

    nee 10% dat zijn van die achterlijke auto-nerds die gaan opzoeken wanneer of hoe iets premium is.
    als je een eigen baas bent, en je ziet een directeur met een vette A8 het terrein op rijden dan denk je, zo dat is een mooie, klasse wagen.

    dan gaan ze niet achteraf opzoeken van is het premium.

    dat is bullshit.

    je ziet

    Login om te reageren
  37. janklaassen zegt

    6 januari 2011 om 21:33

    @ Pordon

    excuses.
    ik was te wild naar ‘plaats reactie’ button gegaan maar..

    dat is dus bullshit

    je ziet al wel van af verraf bij meeste beetje aangeklede Audi modellen van. ja dat is klasse.

    (niet bij die assistent salesmanager met een A3 1.4T zonder xenon en 16 inch met een budget van krap €35000),

    die sjeiks of van die mannen met gezag die gaan echt niet alle autosites afzoeken wie of welk merk premium is.

    die zien gewoon, ja dat is klasse.

    btw: ga hier nou niet van die betweterige gedetaileerde reacties opgeven. is voor je eigen imago het beste.

    Login om te reageren
  38. Martin zegt

    7 januari 2011 om 23:26

    Heeft de productie manager van GM niet toegegeven dat Audi kwa afwerking en materiaalkeuze de referentie is waarop ze zich moeten spiegelen of althans trachten te benaderen? Akkoord, kwaliteit, design en technologie heeft zijn prijs en dus niet voor iedereen weggelegd. Ben er niet jaloers op zoals andere kommentaren laten uitschijnen. Audi heeft zijn doelklanten en houd er een kerngezond bedrijf aan over. Het is net als merkkledij, velen vinden het te duur maar iedereen koopt het want uiteindelijk toch degelijker dan namaakspul uit China. Gun BMW succes evenals andere merken. Zonder concurrentie kan je niet bewijzen dat je de beste bent.

    Login om te reageren
  39. janklaassen zegt

    8 januari 2011 om 14:01

    @ Christophe

    idd. :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North