• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard in

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 september 2013 om 21:42 – 35 Reacties

Afbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard inAfbeelding Equus Bass 770: nieuwe muscle car klapt er hard in

Equus Bass 770
Het klinkt als een ongelukkige mix tussen Hyundai en een verwijzing naar/parodie op de Mustang Boss-modellen, en het ziet er uit als een moderne muscle car waar je eigenlijk van alles Amerikaans in kunt herkennen. Maak kennis met de Equus Bass 770, het nieuwste musclesnoepje uit Detroit.

Eerlijk gezegd hadden wij nog niet van Equus Automotive gehoord, maar dit bedrijf uit Rochester Hills, Michigan, heeft een grote voorliefde voor muscle cars uit de jaren ’60, en brengen daar met hun Bass 770 een hommage aan.

De wagen doet me in een oogopslag nog het meeste denken aan een klassieke Mustang Fastback, en de twee lampen in de grille zijn overduidelijk een verwijzing naar de GT500 Eleanor.

Ondanks de retro-touches is de 770 een zeer moderne auto. Hij is voorzien van een aluminium chassis en koets, en oogt dankzij zijn lange wielbasis en grote spoorbreedte zeer potig. In het vooronder huist een hand crafted 6,2 liter V8, waarvan het me niets zou verbazen als het een GM LS-blok is (de LS9 uit de ZR1?), en voor de stopperij zijn carbon-keramische remmen gemonteerd.

Het vermogen komt mede dankzij een supercharger uit op 650 pk, en de auto perst er een waanzinnige 820 Nm aan maximaal koppel uit. Daarnaast heeft Equus de tijd genomen om een gelikt promofilmpje in elkaar te schroeven. Deze vind je op autojunk. De specs van de Bass 770 staan onderaan deze pagina.

Dan de hamvraag: wat kost dat? Fully equipped rekent Equus u $250.000 voor een exemplaar. Dat hoor je goed, een kwart miljoen dollar in een land waar een V8 Muscle Car ergens tussen de 30 en 50.000 dollar doet. Maar ja, exclusiviteit is niet goedkoop.

Smoke 'em

Engine: Supercharged 6.2L (8 x 770 cm3)
Type: 90 degree V8, aluminum block and heads, titanium valves, hydraulic lifter with dry-sump oil system
Horsepower: 640 HP at 6500 rpm
Torque: 605 lb.-ft. at 3800 rpm
Top Speed: 200 mph
0 to 60 mph: 3.4 s
Gearbox: 6 speeds rear-mounted dual clutch
Tires: 255/40 ZR19 front and 285/40 ZR19 rear michelin Pilot Sport
Handling: Magnetic Selective Ride Control, Performance Traction Management, Active Handling System, Traction Control and variable-ratio power steering
Braking system: Brembo® 4-wheel ventilated, cross-drilled carbon ceramic matrix rotors with 6-piston 15.5” front and 4-pist on 14” rear calipers with ABS
Airbags: Frontal and side-impact, driver and front passenger with Passenger Sensing System.
Dimensions: L. 4927 x l. 1934 x H 1390 mm
Weight: 3640 lb. – 1650 kg

Met dank aan Nick voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Video: Mustang crasht op een verraderlijk recht stuk
  • Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie
    Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « De Porsche 911 Turbo S in levenden lijve
Volgend bericht: Video: hoe 100 Lamborghini’s een haarspeldbocht tackelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. smartye36 zegt

    25 september 2013 om 21:48

    There is no subsitude for cubic inches.
    Wat een bazenapparaat.
    Altijd al fan geweest van de look van de ’60 musclecars

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      25 september 2013 om 21:54

      @smartye36: No replacement for displacement. en inderdaad, machtige bak!

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      26 september 2013 om 18:11

      @smartye36: Oh, dus daarom zit er een supercharger op..?

      Login om te reageren
  2. Vincegail zegt

    25 september 2013 om 21:52

    Tof ding, totdat je de vanaf-prijs hoort: 250.000 US$…..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 september 2013 om 22:19

      Dat zal ik er nog even bij zetten inderdaad.

      Login om te reageren
  3. room850 zegt

    25 september 2013 om 21:53

    Give me a long road..

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    25 september 2013 om 21:53

    Altijd mooi, een “klassieker” met moderne techniek. Jammer dat de keuze zo beperkt is en de prijzen vaak astronomisch.

    Login om te reageren
  5. fisto zegt

    25 september 2013 om 21:54

    Op zich een hele vette wagen, maar ik verwacht ook een vet prijskaartje. Waarschijnlijk zou ik zo’n bedrag dan liever uitgeven aan (in mijn ogen) the real deal, een Mustang GT390. En deze hier en daar wat moderniseren zonder het uiterlijk aan te tasten.

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    25 september 2013 om 21:55

    Is gewoon een Mustang, kom nou. Kijk naar die koets dan. Niet dat het lelijk is ofzo, maar wie willen ze nou voor de gek houden?

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      25 september 2013 om 22:06

      @bozewolf: ik ging eerst plaatjes kijken en dan pas lezen. En ik dacht eerst idd dat het gewoon een oude ‘stang was. vond het al raar dat ze daar een artikel over zouden hebben

      Login om te reageren
  7. Robert zegt

    25 september 2013 om 22:00

    Sorry, maar een echt moderne auto heeft geen aluminium chassis en body; die heeft een zelfdragende carrosserie, al dan niet voorzien van aluminium of carbon body panels.

    Login om te reageren
  8. Orichy zegt

    25 september 2013 om 22:03

    edit: check!

    Ik ben geen fan van de amerikaanse muscle car, maar dit is wel een beetje het beste allergaartje, wat ik ooit gezien heb. Mooi is anders, maar enige waardering spreek ik wel uit.

    Login om te reageren
  9. danone zegt

    25 september 2013 om 22:03

    Dit had zo een GTA-versie van de Mustang kunnen zijn.
    Wel heel erg cool!

    Login om te reageren
  10. hispanosuiza zegt

    25 september 2013 om 22:20

    Geen eigen identiteit helaas

    Login om te reageren
  11. motherlover zegt

    25 september 2013 om 22:22

    Ik dacht dat vooral Chinezen westerse modellen nèt niet kopieerden…

    Login om te reageren
  12. amg65 zegt

    25 september 2013 om 22:41

    Bruut ding! En dit is lichter dan een 911 turbo s?

    Login om te reageren
  13. roberto zegt

    25 september 2013 om 22:44

    Hele gave auto alleen voor dat bedrag shop ik toch liever voor een originele Mustang GT500 Eleanor of een Pontiac GTO

    Login om te reageren
  14. AMV8Bart zegt

    25 september 2013 om 22:47

    Het kost 8 keer zoveel als een normale mustang, maar dan heb je ook hetzelfde!

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    25 september 2013 om 22:51

    Bloedjemooi, een propere ’tribute’ naar de fastback ‘Stangs! Maar ik denk dat je idd voor hetzelfde geld een GT500 Eleanor of een zeldzame Shelby GT350/GT500 oid kan kopen.

    Login om te reageren
  16. mbevo zegt

    25 september 2013 om 23:08

    Beetje mengelmoes van een oude Mustang, de voorkant of grille van een 2010 Charger erop,nieuwe stoelen en bankje uit de nieuwe Mustang en hop 250 mille

    Koop een oude mustang en een 2 schade bakken en dan kan je dit maken

    Login om te reageren
  17. str8six zegt

    25 september 2013 om 23:38

    Ja bruut ding! Heel gaaf dat ze dergelijke dingen op de markt brengen! Maar hij haalt het bij lange na niet bij de originele fastback!

    Login om te reageren
  18. glennie zegt

    25 september 2013 om 23:59

    Wow 320 km/h in zo een muscle is wel heeel vet

    Login om te reageren
  19. Thomasio zegt

    26 september 2013 om 00:05

    “Handling: Magnetic Selective Ride Control, Performance Traction” ? Heeft hij een starre achteras of niet?

    Login om te reageren
  20. nickmercedes zegt

    26 september 2013 om 00:06

    Als je zou zeggen dat hij uit gta kwam, zou ik het zo geloven.. vooral door foto1..
    Maar wel een hele gavebak met waarschijnlijk heel wat minder onderhoud en zorgen als een originele..
    maar nog steeds veel te duur…. dan liever een echte en een hoop benzine en sleutelgeld erbij..

    Login om te reageren
  21. carmasterr zegt

    26 september 2013 om 00:59

    De neus van een Plymouth Roadrunner.
    De achterlichten van een Buick Riviera
    De achterruit van een Dodge Charger.
    En de motor van een Chevrolet Camaro.
    In een Ford Mustang.

    Waarom?
    Ik zie de toegevoegde waarde niet.
    Geef mij maar een mooi exemplaar van een van de bovengenoemde
    barrels

    Login om te reageren
  22. Gulli zegt

    26 september 2013 om 07:56

    Dat logo incl de merknaam (Equus is Latijn voor Paard) en het hele uiterlijk schreeuwen Mustang, waarom dan een Corvette-motor monteren?

    Login om te reageren
  23. Edge zegt

    26 september 2013 om 12:20

    Nu weet ik wat ik als eerste ga doen als ik de miljoenenprijs van de Staatsloterij win: Equus bellen en zo’n wagen kopen!

    Login om te reageren
  24. hoshi zegt

    26 september 2013 om 12:32

    Bij de hoofdfoto van dit artikel dacht ik: mwah!

    Maar uit de fotogalerij blijkt dat dit toch wel een heel gaaf ding is met een mooie afwerking!

    Login om te reageren
  25. g00f81 zegt

    26 september 2013 om 14:43

    dan liever deze voor 2ton http://www.autotrader.nl/klassieker/ford/heijningen/3jpra/ford-mustang-gt-500-elanor/detail/

    Login om te reageren
  26. reistje zegt

    26 september 2013 om 16:02

    250.000 Dollar is wel erg veel. Maar als ik daar niet aan denk zie ik toch echt een ongeloofelijk mooie auto staan.

    Login om te reageren
  27. jayamg zegt

    26 september 2013 om 17:24

    erg mooi maar de camaro,chalenger en de mustang zijn mooier.
    deze is iets te ouderwets

    Login om te reageren
  28. phantom zegt

    26 september 2013 om 20:21

    Ben erg fan van musclecars maar dit is slappe hap, beetje net niet ofzo!?

    Login om te reageren
  29. xlnc zegt

    27 september 2013 om 14:21

    Mag je een een auto nabouwen en een eigen badge aan geven zonder een aanklacht te krijgen? Ik hoop dat iemand een antwoord op heeft.

    Login om te reageren
  30. exclusieviteitsfreak zegt

    30 november 2013 om 22:59

    Ik ben eens benieuwd of ik er eentje kan bekomen, want ik heb de constructeur gecontacteerd.

    Login om te reageren
  31. Eduardo Cuvelier zegt

    7 juni 2024 om 11:00

    Equus Bass 770 Mustang Madness – Score :
    – Klaus Layer : ‘You Don’t Know’
    – https://www.youtube.com/watch?v=lKAbdDY-gY0

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North