Waarvan deze 911 Supersport het huzarenstuk is. KM-fetisjisten, trek de knip maar alvast!
Vrijdag 4 september gaan er weer dozijnen bijzonder auto’s onder de veilinghamer van Silverstone Auctions. Onder de rook van het Blenheim Palace (pic) wordt zoveel fijns neergezet dat we haast niet weten waar we moeten beginnen, dus lichten we dit bijzondere vijftal vierwielers uit. Wat ze gemeen hebben? Ze komen allen bij dezelfde Duitse eigenaar vandaan, en er is verdomd weinig mee gereden.
Showsteler van de collectie is een Porsche 911 Supersport uit ’86. Deze met 930-widebody uitgeruste Porsche heeft namelijk slechts 743 km op zijn analoge teller staan.
Voor wie dat prijstechnisch iets te hoog gegrepen is (er is geen minimum, maar reken op de prijs van een doorzonwoning in Appelscha) is er ook een Mercedes 280SE uit ’85. Die heeft in zijn 30-jarige bestaan slechts 5.700 km afgelegd. Verder behelst de verzameling een 280SLC uit ’75 met 16.500 km, een 560SEC uit ’86 met 38.000 km en een blauwe Daimler Double Six (Series III) met 3.297 km. Autopr0n voor wie kickt op lage kilometerstanden, dus. HIER de foto’s.
Maar dat is slechts een deel van wat er over twee weken onder de hamer gaat op Salon Privé. Alle lots check je hier.
35 reacties
Same here, alleen had hem liever in het zwart maar toch wat een mooie bak zeg.
Goeie keus, al was het 138dkm. Machtige mooie bakken! Wat zou hij opbrengen, €40k?
De Allegro stuurtjes waren op !
Ok
Ik heb zat kritiek op deze double six.
– Chromen randjes rond de voor en achter spatborden sporen en horen niet, zijn DE uitgelezen “accessoires” om de roest duivel uit te nodigen op het toch al wat fragiele plaatwerk.
– Wie doet een springende jaguar op de motorkap als ornament op een DAIMLER !
(Zelfde als een M bordje op een Audi)
– Stuur is een Nardi stuurtje, mooooi maar over the top.
Nu vind ik die Porsha met zijn bloedrode interieur ook over the top en die twee Benzen ook niet van smaak getuigen.
Al geef ik toe dat ik deze Mercedessen absoluut nooit begrepen heb, wel in beide types gereden maar nooit dat je-ne-sais-quoi gevoel heb kunnen ontdekken.
Ze zaten goed in elkaar, dat voelde je wel, maar veel van die superieur gebouwde wagens zien er heden ten dage ook vaak uit als een labberkak ! Ondanks de superieure kwaliteit. Dat premium gevoel zal ik maar zeggen.
Keer op keer.
Maar die Citroën Cx die de man had uit 1979, die reed gewoon het prettigst van al zijn wagens. Hij was er niet uit te slaan !
Ding schijnt in het harnas gestorven te zijn, met een half miljoenkilometers op de klok.
Orgineel waar hoor !
Spoorde die man wel?
(Lijkt me wel als je zoon collectie hebt)
http://www.silverstoneauctions.com/alvis-td21-6021
Die dus. Samen met de Daimler. Dat blijft toch een heerlijk ontwerp.