• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komt inderdaad een AMG GT C Coupé

Auteur: Author, gepost 28 september 2016 om 22:58 – 22 Reacties

Mercedes-AMG GT C


557 pk’s én je haar blijft in model. Wat wil een mens nog meer.

Feitelijk wisten we al dat er een dichte variant van de hete Mercedes-AMG GT C Roadster zou komen, maar in Parijs is een en ander door AMG-chef Tobias Moers bevestigd. We kunnen het model al in de nabije toekomst verwachten en naar verluidt komen de specs overeen met die van de cabrio.

De gesloten versie krijgt evenals de hardcore AMG GT R de beschikking over beweegbare louvres in de grille. In gesloten toestand helpen ze de airflow en dus het verbruik een handje en bij hogere belasting openen de verticale spijlen voor meer koeling. We zagen deze feature al eerder op de IAA Concept. Je weet wel, die Mercedes met uitschuifkont.

Verder valt op dat Mercedes met de AMG GT de McLaren-strategie lijkt te volgen: behoorlijk wat verschillende versies van één auto met diverse vermogens. Naar verwachting wordt de gesloten versie van de GT C ergens komend jaar onthuld. (via: Autocar)

Foto: Mercedes-AMG GT C Roadster

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-c, Coupe, Mercedes, mercedes-amg, parijs-2016, tobias-moers

Vorig bericht: « Deze Hyundai heeft meer pk’s dan een Veyron
Volgend bericht: Vrouw koopt Mercedes, rijdt fietser aan, wordt opgepakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    28 september 2016 om 23:04

    uhm, is de coupe variant niet gewoon de amg gt? 2 deuren en een vast dak.
    die niches worden zo erg dat ik het gewoon niet meer snap

    Login om te reageren
    • superhans zegt

      29 september 2016 om 13:50

      @janmetdelangeachternaam: ik vermoed dat het een hatchback wordt.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    28 september 2016 om 23:07

    En er is weer een niche gevuld. Toch knap dat ze telkens weer eentje weten te verzinnen/creëeren. Wel een mooie auto trouwens.

    Login om te reageren
  3. phaeton zegt

    28 september 2016 om 23:23

    Echter waar Mercedes allemaal uitvoeringen van één model, de GT, uit brengt, doet McLaren het toch iets anders. Je hebt een 911 S, GTS, Turbo, GT3… Allemaal van dezelfde 911 koets. McLarens hebben nét andere daklijnen en afmetingen. In de basis allemaal een 12C, maar wel iets meer afwijkende vormen dan een AMG GT.

    Login om te reageren
    • tomceelen zegt

      29 september 2016 om 00:31

      @phaeton: wist niet dat mclaren ook al een 911 had ?

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 september 2016 om 01:08

      @phaeton: Jij doelt waarschijnlijk op het feit dat de Sport Series, Super Series en P1 allemaal rondom hetzelfde chassis, dezelfde monocoque en dezelfde basismotor zijn gebouwd, maar toch een ander uiterlijk en een andere focus hebben. Dat is puur omdat McLaren niet de budgetten van bijvoorbeeld een Ferrari of Lamborghini heeft en kun je dan ook niet vergelijken met wat Mercedes hier doet. Dat kun je beter vergelijken met bijvoorbeeld de A-klasse, CLA-klasse en GLA-klasse die ook vanwege kostenbesparing en schaalvoordelen o.a. het platform en de motorisering delen. Die wagens (zowel de verschillende McLaren series als de Mercedes A-range) worden ook echt als andere modellen met een andere focus in de markt gezet, in tegenstelling tot de AMG GT C die als snellere variant van de AMG GT in de markt wordt gezet.

      Overigens doet McLaren wel exact hetzelfde. Binnen de McLaren Sport Series heb je de 540C, 570S en 570GT, en binnen de McLaren Super Series kun je kiezen tussen de 625C, 650S en 675LT, waarmee je ook in Woking (Net zoals bij Porsche en Mercedes) terecht kunt voor verschillende smaken van dezelfde auto.

      Login om te reageren
  4. kapitein187 zegt

    28 september 2016 om 23:57

    Het schijnt dat Mercedes ook met een AM-RB concurrent komt. Met 1:1 gewichtsratio.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 september 2016 om 00:33

      @kapitein187: Klopt, daar heeft Autoblog eerder vandaag ook over geschreven. http://www.autoblog.nl/nieuws/bevestigd-mercedes-gaat-hypercar-bouwen-91479

      Login om te reageren
      • kapitein187 zegt

        29 september 2016 om 09:00

        @Edge: haha ik zag het net nadat ik had gepost. Had ff verder moeten kijken..

        Login om te reageren
  5. appelvis zegt

    29 september 2016 om 01:43

    Een dichte versie van een open versie van een dicht model?

    Login om te reageren
    • sezz zegt

      29 september 2016 om 05:59

      @appelvis: Idd wie snapt dit nog.

      Login om te reageren
  6. john4545 zegt

    29 september 2016 om 01:45

    557 pk’s én je haar blijft in model. Wat wil een mens nog meer.”

    NA motoren, V8, veel displacement en HEEL VEEL ECHTE HERRIE!! Dit blijft, zoals je zegt, een kappersauto.

    Login om te reageren
  7. leaper035t zegt

    29 september 2016 om 07:09

    Nu weet ik nog altijd niet waar de C voor staat in AMG GT C. Duidt op extra power en typenamen AMG GT S en AMG GT R waren reeds in gebruik, dus dan maar de letter C gekozen? Kunnen ze in Das haus zelf nog wel volgen met hun niches en typeaanduidingen?

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    29 september 2016 om 07:30

    Een cabrio van de coupé waar ze nu weer een cabrio van maken?! Die marketeers bij Mercedes zijn nu echt doorgeslagen.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      29 september 2016 om 08:07

      @trustmeiamanengineer: nee daar hebben ze nu dan weer een coupe van gemaakt. Ofzo. Toch?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        29 september 2016 om 08:15

        @gulli: hah ohja, dat bedoelde ik… Nog geen koffie op ;)

        Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 september 2016 om 07:53

    Blijft n mooi ding.

    Login om te reageren
  10. ter zegt

    29 september 2016 om 08:04

    Wordt eenzelfde rommeltje als bij de 911.
    Zou gewoon de vanilla versie kopen. Die zijn goed genoeg.

    Login om te reageren
  11. mercedesclk350 zegt

    29 september 2016 om 08:23

    Nog steeds wacht ik op de Mercedes AMG GT C R-S Black Series Roadster Final Edition.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    29 september 2016 om 08:37

    Kapsels zijn zó overgewaardeerd!

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    29 september 2016 om 09:20

    De logica erachter is ver te zoeken inderdaad, maar ik denk wel dat ik dit de lekkerste versie vind. Met deze facelift vind ik hem echt opgeknapt en als coupe blijft hij toch het mooist.

    Login om te reageren
  14. wjeurs zegt

    29 september 2016 om 10:51

    Oooow, ik begrijp hem; de dichte versie van de open versie van de dichte AMG GT

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North