• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Even een V12 in een Mercedes E-klasse W211 leggen

Auteur: Alwood, gepost 1 april 2011 om 21:59 – 30 Reacties

Mijn E heeft lekker een V12
De echte doet het zelver kan niet zonder een V12. Als je nog op zoek bent naar een leuk knutselproject voor het voorjaar kan je wellicht eindelijk een echt snelle E-klasse maken. Veel goedkoper dan als je er een bij Brabus haalt.

Dit project komt uit Dubai. Of de makers (ALSA Automotive Engineering) kosten wilden besparen of gewoon zin hadden hun handen vies te maken is niet bekend. De motor haal je natuurlijk uit een gecrashte S600. Ze hoeven zich natuurlijk niet druk te maken over brandstofprijzen. Dus meer cilinders is beter en als bonus zitten er ook twee turbo’s op.

Veel onderdelen komen bij tuningshop Speedriven in Amerika vandaan. Met een nieuwe chip, turbo’s, luchtfilters en wat kleine onderdelen is de V12 goed voor 710pk.

Gestript en al is pas te zien hoe krap zo’n V12 eigenlijk in een E-klasse zit. De extra centimeters onder de kap van een S-klasse schelen heel veel. Daarom mag een Brabus motorkap en bumperkitje voor een licht verbeterde luchtstroom zorgen.

Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes S680 Guard is de meest vervuilende S
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Zeldzame S63 AMG met V12
    Zeldzame S63 AMG met V12 te koop voor weinig

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, Mercedes, tuning, V12

Vorig bericht: « Gymkhana in een truck, hell yeah!
Volgend bericht: Chrysler 300 FatChance, best mooi »

Lees Interacties

Reacties

  1. IIIM zegt

    1 april 2011 om 22:03

    Dubai.. besparen? :o

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      1 april 2011 om 22:43

      @IIIM: Of gewoon slim omgaan met geld.

      Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    1 april 2011 om 22:08

    Dit schreeuwt om een video op die dyno!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      1 april 2011 om 22:23

      @Kvgorp: Inderdaad, die wil ik ook zien! :) En check foto 3.. je zult zo een garage hebben.. een M6, een M3, een GT3.. kwijl.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        1 april 2011 om 22:24

        @Freewarefreak: Het is een bedrijf, vast auto’s van klanten!

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          1 april 2011 om 22:48

          @RickB: True true, maar blijft het nog een mooi kwartetje. ;)

          Login om te reageren
  3. RickB zegt

    1 april 2011 om 22:14

    Kijk BRABUS, zo kan het ook.
    Het verschil? ruim 400.000,- euro! :)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2011 om 00:55

      @RickB: Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is?

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    1 april 2011 om 22:18

    Deze bodykit is veel lekkerder dan eentje van AMG! Veel klassieker deze uitstraling.

    Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    1 april 2011 om 22:56

    LOL effe een paar luchtfilters.

    Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    1 april 2011 om 23:05

    @ascari15 ja echt zo van er moeten twee luchtfilters op…. Damn past niet is te groot. Dan maar 4 kleintjes

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2011 om 00:57

      @Kvgorp: Als je de foto zo eens even bestudeerd, is dit eigenlijk wel goed mogelijk!

      Login om te reageren
  7. Stino zegt

    1 april 2011 om 23:29

    krijgen ze die motorkap eigenlijk wel deftig dicht? :D

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      2 april 2011 om 12:11

      @Stino: Als ik de 1ste foto goed bekijk, dan denk ik het niet ;-)

      Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    2 april 2011 om 01:06

    En kan iemand me uitleggen waarom deze mensen er in slagen van een dikke 5,5 liter V12 met 2 turbo’s in een mercedes E-klasse te proppen, terwijl BMW een atmosferisch 4,0 litertje V8 niet eens weet weg te werken in een M3 waardoor ze op die motorkap een bult moeten voorzien?

    Ik vind die bult trouwens niet eens lelijk, in het begin had ik m’n twijfels, maar het is echt iets kenmerkend voor die generatie M3 geworden.

    Of steekt het blok van die E-klasse een halve meter uit vanonder?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 april 2011 om 07:28

      @SimonMc: die M3 heeft die bobbel (powerdome, zoals ze het noemen) puur voor de geilheid erop geknald. Tuurlijk past een motor van die proporties onder de motorkap. Denk aan de C63 AMG…NOT a problem. Dusss….show.

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      2 april 2011 om 10:34

      @SimonMc: Geen probleem hoor:
      En verder had de E46 ook al een powerdome ;)

      Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    2 april 2011 om 01:15

    En op die 3de foto…WTF, die 6 serie ziet eruit als een hoerensloep!

    De gewone 6 serie ziet er al uit als een hoerensloep, maar deze slaagt erin er nog hoersloeperiger uit te zien!

    Login om te reageren
  10. g40freak zegt

    2 april 2011 om 01:35

    Het is trouwens doe het zelverT

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      2 april 2011 om 12:00

      @g40freak: You be trollin’

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        2 april 2011 om 12:42

        @Yeelen: Exact.

        Login om te reageren
  11. jippie zegt

    2 april 2011 om 10:51

    Zie het probleem: 4 luchtfilters die boven op het 12-cilinder motorblok liggen. Een motorblok die in die kleine ruimte ook nog eens extra heet wordt. Dan kan je je afvragen of de roosters in de motorkap er zitten om gloeiend hete lucht van de motor af te voeren of om hete woestijnlucht te inhaleren. Beide natuurlijk. Maar volgens mij gaat deze zo geen 710pk halen. Zo wel dan vrees ik dat in no-time al het rubber en plastic in de motorruimte wegsmelt.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      3 april 2011 om 17:57

      @jippie: goed zit het daar zeker niet, maar om alles heel te houden zitten er sowieso 2 joekels van intercoolers in.
      Beter verplaatsen ze de ABS-unit en halen ze de lucht voor de wielkasten vandaan ofzo.

      Login om te reageren
  12. porsche928 zegt

    2 april 2011 om 10:53

    Denk wel dat je hele gewichtsverhouding naar de klote is zo. Lekker op de kwartmijl, maar je moet er geen bochtje mee nemen.

    Login om te reageren
  13. tvrspeedsix zegt

    2 april 2011 om 14:14

    Het blijft een lelijk hok, ’taxi on steroids’

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      2 april 2011 om 20:38

      @tvrspeedsix: Ja, want TVR is het toonbeeld van schoonheid…

      Op de meeste TVR modellen lijkt het alsof er een olifant op de motorkap heeft gezeten.

      Iets met potten, ketels en zwart zien…

      Ik bedoel, onderstaande foto kan je toch moeilijk mooi vinden? Een bumper die als kaasraps kan dienen, en als de lichten branden moet de bestuurder oppassen dat er geen boeing op hem landt want t’is precies een landingsbaan in het donker.

      http://www.x-t-c.com/wallpapers/images/tvr_tuscan_01.jpg

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        4 april 2011 om 17:41

        @SimonMc:
        ik ga niet met je in discussie over wat mooi of lelijk is. Maar denk even na over het design concept. Waarom zouden die lijnen lopen zoals ze zijn?? Kijk er er naar, zoek de referenties en. zie waar verschil wordt gemaakt in vorm en materiaal. Alles heeft een reden in in mijn ogen en zeker bij de Tuscan tot 100% door gevoerd. Esthetisch klopt het plaatje punt.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          4 april 2011 om 20:58

          @tvrspeedsix: Sorry, maar dat is een typische Nissan GT-R uitleg…”Ja maar hij ziet er zo lelijk uit omdat dat moest voor de aërodynamica niet te verpesten”.

          De laatste keer dat iemand dat zei over het abstract design van hun nieuwste superbolide, kwam er een zeker heertje Glickenhaus langs…en toonde die mannen hoe die wagen er écht uit moest zien.

          MAW, bullshit reactie.

          Login om te reageren
          • tvrspeedsix zegt

            4 april 2011 om 22:34

            @SimonMc:
            Bull shit reactie my ass. Volgens mij heb ik helemaal niks gezegd over aerodynamica maar daarin tegen wel over estetica.

            En wie citeer je hier nu eigenlijk:”Ja maar hij ziet er zo lelijk uit omdat dat moest voor de aërodynamica niet te verpesten”.

            Ik geloof niet dat je veel kaas hebt gegeten van het geen waarover je schrijft. Ga eens naar een museum van moderne kunst. (Juist daar ga je met je functionele kortzicht)
            .

            Login om te reageren
  14. aschie1 zegt

    2 april 2011 om 16:27

    zeker dik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North