• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Evo X vertraagd door problemen versnellingsbak

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 november 2007 om 23:03 – 19 Reacties

Mitsubishi Lancer Evolution X


Vanuit Japan komen er berichten binnen dat de levering van Mitsubishi’s Evo X is vertraagd door problemen met de SST-bak. De complexiteit van de transmissie met dubbele koppeling zou voor problemen met de betrouwbaarheid zorgen, waardoor de levering uitgesteld wordt.

Aanankelijk zou de productie van de Evo’s met SST (Sport Shift Transmission) deze maand beginnen, maar volgens insiders kan dit nog wel eens opgeschoven worden naar begin volgend jaar, zo schrijft AutoExpress. Daardoor de release-data onder druk komen te staan.

Mitsubishi ontkent dat er problemen zijn en houdt vol dat zowel de Evo met handbak (RS) als de SST-variant (GSR) gewoon op tijd uitgeleverd kunnen worden. Als dit waar is kunnen de eerste Evo’s in Nederland in juni worden verwacht.

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • 23-jarige Nederlandse YouTuber koopt Hurácan EVO

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, transmissie

Vorig bericht: « Wetenschappers gebruiken eierschalen voor waterstofproductie
Volgend bericht: Audi Virtuea Quattro Concept met holografisch exterieur »

Lees Interacties

Reacties

  1. W!d zegt

    11 november 2007 om 23:13

    ach.. dan neem ik wel de gewone handbak ;)

    Login om te reageren
  2. sjaak trekhaak zegt

    11 november 2007 om 23:17

    komen toch hoop ik niet die baby-formaat velgen onder te liggen neem ik aan?

    Login om te reageren
  3. DAT zegt

    11 november 2007 om 23:33

    Ook mooi in het wit.

    @sjaak; het zijn inderdaad hele zielige bandjes.

    Login om te reageren
  4. Thomaz zegt

    11 november 2007 om 23:34

    Spoiler? Grote wielen? anyone?

    Login om te reageren
  5. STJ zegt

    11 november 2007 om 23:53

    Die op de foto is de RS die is helemaal kaal, die is ook een stuk goedkoper dan de GSR.

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    12 november 2007 om 08:51

    waar hebben ze al die gebruikelijke tupperware gelaten?!?

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    12 november 2007 om 09:22

    Dat jullie gelijk in de stress schieten als je een spoiler mist of grote wielen,… kan me niet voorstellen dat hij er slechter door zal rijden.

    Login om te reageren
  8. Spaz zegt

    12 november 2007 om 10:40

    Nee, maar bij een evo hoort nou eenmaal tupperware, valt ie tenminste een beetje op.

    Login om te reageren
  9. Stiggie zegt

    12 november 2007 om 10:49

    Zo zou hij eruit moeten zien

    Login om te reageren
  10. STJ zegt

    12 november 2007 om 13:44

    Leest wel iemand wat ik schrijf dat is de RS die is altijd zo geweest de evo die wij kennen is de GSR.

    Login om te reageren
  11. JOPHEIJ zegt

    12 november 2007 om 14:12

    @ Stiggie: Inderdaad, zo hoort hij te zijn! De agressie ‘druipt’ er van af!

    Login om te reageren
  12. Stiggie zegt

    12 november 2007 om 16:02

    Als ik het over een Evo heb, dan heb ik het over de full monty!
    Niet zo’n “net niet” model.
    Das net als de Subaru Impreza WRX zonder STI

    Login om te reageren
  13. VLS54 zegt

    12 november 2007 om 18:03

    Ligt het aan mij of lijkt dat front enorm op de nieuwe Nissan GT-R?
    Van mij mag ie ook wel wat aggresiever!

    Login om te reageren
  14. a_buis zegt

    12 november 2007 om 18:28

    @STJ: nee hoor, althans niet de gebruikelijke bezoekers, die lezen doorgaans alleen hun eigen shit!

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    12 november 2007 om 19:46

    In vergelijking met die prachtige prototype, vind ik deze auto qua design toch zoooooo´n teleurstelling…..

    Jammer gewoon…

    Login om te reageren
  16. Nick zegt

    12 november 2007 om 19:49

    Valt toch niet mee hé, zo’n DSG bak?

    BMW heeft ook al problemen met het vinden van de juiste instellingen voor de DCT versnellingsbak.

    Het heeft ook bijna 25 jaar geduurt voor Audi om het te perfectioneren van het oude Audi-Porsche PDK systeem.

    Het is heel wat complexer dan het originele systeem van Citroën. (overigens ontwikkelt door ex-Porsche ingenieur Kegresse)

    Login om te reageren
  17. Walter zegt

    8 december 2007 om 19:43

    Leest dan niemand STJ’s reactie?

    Die witte is een RS. Wordt (gewoonlijk) geleverd aan rallypiloten. Die gooien er meestal al het overbodige af en vervangen dit door racekuipjes, rallybanden, andere spoiler,… Daarom dat er bij een RS geen vette BBS’en, Recaro’s en spoilers opzitten. Maakt hem goedkoper en het zijn toch onderdelen die niet gebruikt worden door de rallypiloten.

    Op de gewone EVO (GSR) zit alles op wat er op moet zitten, hoor (vette velgen, spoiler, Recaro’s, etc.)

    Login om te reageren
  18. Melvin zegt

    10 december 2007 om 17:21

    Nieuwe INFO!!!

    http://www.lancer-evolution.eu
    http://www.newlancer.eu

    and the Lancer TVC
    http://youtube.com/watch?v=o9vBUsZVUoU

    Login om te reageren
  19. Jules zegt

    25 december 2007 om 10:24

    Ach doe maar rustig aan. Als ze er heel snel en ongeperfectioneerd aan gaan werken… Nah da’s kut ze moeten er gewoon de nodige aandacht aan besteden… en wat grotere velgen eronder zetten :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North