• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Evolution Motorsports wil Audi R8 met 1000+ pk

Auteur: Dennis, gepost 16 december 2010 om 17:49 – 18 Reacties

Audi R8 V10 door Evolution Motorsports

De Amerikaanse tuner Evolution Motorsports kwam hier slechts één keer eerder voorbij. Dat ging toen over een Porsche 911 Turbo met 850 pk. Dit keer gingen ze aan slag met een Audi R8 V10 die uiteindelijk meer dan 1.000 pk moet kunnen ophoesten.

Zover is het echter nog niet. De heren hebben op het V10 blok van de R8 twee turbo’s geschroefd. Daarmee stijgt het vermogen van 525 pk naar 720 pk, maar men is nog niet tevreden. Er wordt hard doorgewerkt om de R8 in fases naar 800, 900 en zelfs meer dan 1.000 pk te tillen. Een beetje tamme ambitie als je het mij vraagt, want tuner Underground Racing mikt zonder blikken of blozen op 1.500 pk.

Dergelijke tuning is vooral voor de sport op zich, want erg functioneel is het allemaal niet. Standaard gaat de R8 V10 immers al in 3,9 seconden naar 100 km/u. Dan kun je het vermogen wel verdubbelen of verdrievoudigen, maar dat levert verhoudingsgewijs weinig op terwijl het vaak erg veel geld kost. Toch blijft het kicken om in de kroeg en tijdens verjaardagen te kunnen vertellen dat je met meer dan 1.000 pk rondrijdt, dat dan weer wel. (via: gtspirit)

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, evolution-motorsports, R8, tuning

Vorig bericht: « Geur nieuwe auto veroorzaakt ongeluk?
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Waar stond de mijne? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Olleh zegt

    16 december 2010 om 17:58

    Njah je moet het ook niet zien als een 0-100 verbetering, eerder 0-350 in de tijd dat de standaard misschien net op de 200-250 zit.

    Login om te reageren
  2. Nismo GTR zegt

    16 december 2010 om 18:00

    wat moet je daar mee een R8 v10 met twee turbo`s
    en 1000pk de lelijkste auto van allemaal die ook nog eens snel wilt gaan. wat heb je er aan omdat je toch hier maar 120 mag en ja je bent stukke armer met benzine. en de betrouwbaarheid neem je weg.

    die americanen zijn gek op pk die kicken er op.

    als echt iets snels wilt in de Vw group kan je beter een coninaltal GT kopen. of zien broer de Gallardo.

    groetjes Nismo GTR

    Login om te reageren
    • VWFreak zegt

      16 december 2010 om 18:06

      @Nismo GTR: OF de Bugatti Veyron SuperSport ;)

      Login om te reageren
    • birdboy zegt

      16 december 2010 om 18:10

      @Nismo GTR: Vraag me wel af waarom die Conti GT niet vaker (motorisch) aangepakt wordt door tuners. Met 12 cilinders en turbo’s vanuit de fabriek lijkt het me toch een mooi platform.

      Login om te reageren
      • A3aan zegt

        16 december 2010 om 19:26

        @birdboy: 900pk bij mansory en 650-700pk bij MTM

        Login om te reageren
      • chimaera zegt

        16 december 2010 om 21:57

        @birdboy: Idd. Dat zijn motoren, krachtig genoeg om nog met turbo’s te blazen.

        Login om te reageren
    • AQ zegt

      16 december 2010 om 18:28

      @Nismo GTR: Wat heb je aan een nismo GTR? “Je mag hier mee 120.” Eeeeeeeeh, ja..

      Login om te reageren
      • AQ zegt

        16 december 2010 om 18:28

        @AQ: mee = maar haha

        Login om te reageren
    • kippetje zegt

      16 december 2010 om 18:33

      @Nismo GTR: Wat maakt het uit?
      Er zijn wel mensen die de r8 een prachtige auto vinden.
      Dit zijn allemaal speeltjes voor rijke mensen die er is op een mooie zonnige dag gaan cruisen of trackdayen.
      Voor die cgt en gallardo kan je ook de nodige vitaminekuur voor vinden.
      En ja een GTR is ook een goed patform om van te beginnen.

      Login om te reageren
      • K. zegt

        16 december 2010 om 20:13

        @kippetje:

        een 1000pk R8 is niet echt lekker om mee te trackdayen, of te cruisen denk ik.. Ik vind dit soort dingen een beetje dom eigenlijk. Zo moeilijk is het ook niet om dit tot 720/1000 pk te krijgen..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          16 december 2010 om 21:37

          @K.: Drag strip.

          Login om te reageren
    • Mbaas zegt

      16 december 2010 om 23:33

      @Nismo GTR:

      zoek een andere hobby jongetje haha

      Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      17 december 2010 om 09:29

      @Nismo GTR: Wat heb je ook aan interpunctie en hoofdletters?! Kom op man, als je dit niet gaaf vind, wat doe je dan op Autoblog?! Ga dan lekker spelen op het fiets forum ofzo: http://forum.fiets.nl/ owja, en vergeet ’s avonds en ’s ochtends in het donker niet je lampjes aan te zetten he? Ome agent controleert hier namelijk best wel streng op.

      Login om te reageren
  3. JvT zegt

    16 december 2010 om 18:04

    En dan eindigt ie net zoals die Lambo van Underground Racing..
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/27/beter-beeld-van-de-gallardo-crash-op-de-texas-mile

    DAN heb je pas stoere kroegpraat :p

    Login om te reageren
  4. steffenn zegt

    16 december 2010 om 22:26

    IK WIL FILMPJE :D

    Login om te reageren
  5. ikke zegt

    16 december 2010 om 22:47

    Nou denk best dat t redelijk makkelijk te halen moet zijn. De rs6 heeft een tuner toch ook al meer dan 1000pk uit gehaald. Kan alleen zo ff niet het filmpje vinden.

    Edit het was 950 pk
    http://www.youtube.com/watch?v=dMxI6gBps00

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      17 december 2010 om 01:15

      @ikke: Ja, doe mij deze maar, daar kan je nog je Ikea spullen in gooien…

      Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    17 december 2010 om 01:04

    Waarom zoveel moeite doen. Met 520pk vliegen ze al in de fik, laat staan met een dubbele kunstmatige be-ademing er op… Wel een stoere bak trouwens, m’n baas heeft er ook 1, wel de V8 :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North