Ex-Lotus baas tovert G-Klasse om

Auteur: , 33 Reacties

Voor als ze nog niet genoeg nekken doen draaien.

Ares zet stappen. De carrosseriebouwer uit Modena, onder leiding van de min of meer beruchte Dany Bahar, heeft plannen om de markt voor unieke, extravagante auto’s op z’n kop te gaan zetten. Gezien Dany’s verleden is echter het nog maar de vraag hoe ver Ares het zal gaan schoppen, maar vooralsnog lijkt het de goede kant op te gaan.

Het bedrijf heeft recentelijk een nieuw pand van 18.000 m² geopend waar de productie van hun wagens in zijn geheel naartoe moet verhuizen. Ares’ plan is in de basis vrij simpel. De ene helft van hun output bestaat uit wagens van een gelimiteerde oplage, terwijl de andere helft bestaat uit one-off modellen. Omdat er nog niet over aantallen wordt gesproken is het lastig te zeggen hoe realistisch dit plan is. Prijskaartjes zijn er wel en ze zijn hoog. Voor een gelimiteerd model betaal je ongeveer € 600.000, terwijl de écht unieke wagens al gauw richting de € 800.000 kosten.

Hoewel er meer in de pijplijn schijnt te zitten, gaat het voorlopig om twee verschillende premium auto’s, waa. Ares zal in eerste instantie aan de slag gaan met de Mercedes G-Klasse. Deze auto zal als de ‘X-Raid’ door het leven zal gaan en krijgt een nappa leren interieur met een volledige carbon body, waardoor het gewicht met 200 kg slinkt. Zoals de foto’s al aantonen gaat het hier niet om een simpele bodykit. De vormen zijn dusdanig aangepast dat de G-Klasse amper meer te herkennen is. Onder de kap vinden we een getunede 5,5-liter V8 die nu zo’n 760 pk produceert, maar nog niet harder dan 250 km/u loopt.



33 reacties

250 km/u op zo’n banden, ik moet er niet aan denken.
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: 250 km/u in zo’n auto, ik moet er niet aan denken.
@rikus: Dat is toch nog 40 km/h sneller dan een G63 AMG kan. Mercedes heeft die wagen immers begrensd omdat het jaren 70 onderstel volstrekt ongeschikt is voor dit soort snelheden.
@mashell: een G63 AMG heeft toch een modern onderstel mag ik hopen? Op een jaren ‘70 chassis?
@mashell: al kon deze wagen 480.000 km/u, ik wil er gewoon niet in gezien worden.
@rikus: wanneer je 480.000 Km/u rijdt hóef je ook niet bang te zijn dat iemand je ziet.
@snorrie: no shit..
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: 250 km/u, ik moet er niet aan denken
Doe mij maar de klassieke G-klasse. Een stoere SUV moet er i. m. o. bonkig, stoer uitzien. Niet als een mannetje dat uren voor de spiegel staat.
@leaper035t: Vind ik ook, het is me dan ook nog niet gelukt om een stoere SUV te vinden.
@mundus: defender ?
@mundus: oude landcruisers ?
Op zich niet eens zo lelijk, vraag me wel af hoe de binnenruimte is. Hij loopt aardig naar binnen toe.
@dunhozzie: hoewel dat ook gezichtsbedrog kan zijn….
@dunhozzie: ik denk dat ie beneden meer naar buiten is
De achterkant is nog niet helemaal klaar.
Best een leuke auto alleen al die Lotus rommel eraf schroeven.
Je kunt toch duidelijk die Indiase roots van Bahar ontdekken. Blije vrolijke lijntjes, nikszeggende vormen en vreemde verhoudingen. Wát een Leepu creatie man…
@dragspert: waar IS Leepu eigenlijk tegenwoordig?…Ergens op de bodem van de Ganges in een creatie?
@fiero: nee nog steeds een show maar Discovery zend het niey uit in Nederland vlg mij
@rolov: vreemd ;)
Lijkt een beetje de chinese vrouwelijke versie vd G-klasse. Stoerder is hij er iig niet op geworden.
Nu alleen nog een (goede) designer vinden..
Ik vond hem zo herkenbaar. Ze hebben duidelijk gekeken naar de G klasse concept voor het design. Wie weet komt de nieuwe G er wel hetzelfde uit te zien. Nu vind ik het iets te veel op chinese kopieerwoede lijken
Beetje half bakken kopie van het Mercedes Ener-G-Force Concept, zie https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/Ener-G-Force_Concept/
Komen de voorlichten uit de mercedes schappen? Ze hebben wel ongeveer dezelfde lijnen, maar op de een of andere manier lijken ze sprekend op BMW 6 serie lampen.
@adyton: M6 of C-Klasse, W205 basis versie.
Snap wel dat het de ex baas van Lotus is, wat een wanstaltige bak
Liever een Cayenne.
Het is al een vreselijke auto, maar dit slaat echt alles.
Hmm.
Dus je pakt een auto die zo zwaar is dat je bijna een tachograaf moet hebben en een groot rijbewijs.
En dan ga je 200 kilo besparen met een Carbon carrosserie.

Ergens klopt er iets niet in die logica.
Ah, SsangYong probeert het weer eens met een nieuw modelletje :/
Afschuwelijk!:-(

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).