• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ex-Lotus baas tovert G-Klasse om

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 oktober 2017 om 17:29 – 33 Reacties

Afbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse omAfbeelding Ex-Lotus baas tovert G-Klasse om

Ex-Lotus baas tovert G-Klasse om
Voor als ze nog niet genoeg nekken doen draaien.

Ares zet stappen. De carrosseriebouwer uit Modena, onder leiding van de min of meer beruchte Dany Bahar, heeft plannen om de markt voor unieke, extravagante auto’s op z’n kop te gaan zetten. Gezien Dany’s verleden is echter het nog maar de vraag hoe ver Ares het zal gaan schoppen, maar vooralsnog lijkt het de goede kant op te gaan.

Het bedrijf heeft recentelijk een nieuw pand van 18.000 m² geopend waar de productie van hun wagens in zijn geheel naartoe moet verhuizen. Ares’ plan is in de basis vrij simpel. De ene helft van hun output bestaat uit wagens van een gelimiteerde oplage, terwijl de andere helft bestaat uit one-off modellen. Omdat er nog niet over aantallen wordt gesproken is het lastig te zeggen hoe realistisch dit plan is. Prijskaartjes zijn er wel en ze zijn hoog. Voor een gelimiteerd model betaal je ongeveer € 600.000, terwijl de écht unieke wagens al gauw richting de € 800.000 kosten.

Hoewel er meer in de pijplijn schijnt te zitten, gaat het voorlopig om twee verschillende premium auto’s, waa. Ares zal in eerste instantie aan de slag gaan met de Mercedes G-Klasse. Deze auto zal als de ‘X-Raid’ door het leven zal gaan en krijgt een nappa leren interieur met een volledige carbon body, waardoor het gewicht met 200 kg slinkt. Zoals de foto’s al aantonen gaat het hier niet om een simpele bodykit. De vormen zijn dusdanig aangepast dat de G-Klasse amper meer te herkennen is. Onder de kap vinden we een getunede 5,5-liter V8 die nu zo’n 760 pk produceert, maar nog niet harder dan 250 km/u loopt.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

ares, coachbuilding, Dany-Bahar, g-klasse, Mercedes, mercedes-amg, SUV, tuning

Vorig bericht: « De vele extra’s van Allsecur’s autoverzekering
Volgend bericht: Alonso maakt weer uitstapje buiten Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    24 oktober 2017 om 17:38

    250 km/u op zo’n banden, ik moet er niet aan denken.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      24 oktober 2017 om 17:41

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: 250 km/u in zo’n auto, ik moet er niet aan denken.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 oktober 2017 om 17:48

        @rikus: Dat is toch nog 40 km/h sneller dan een G63 AMG kan. Mercedes heeft die wagen immers begrensd omdat het jaren 70 onderstel volstrekt ongeschikt is voor dit soort snelheden.

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          24 oktober 2017 om 18:05

          @mashell: een G63 AMG heeft toch een modern onderstel mag ik hopen? Op een jaren ‘70 chassis?

          Login om te reageren
        • rikus zegt

          24 oktober 2017 om 21:14

          @mashell: al kon deze wagen 480.000 km/u, ik wil er gewoon niet in gezien worden.

          Login om te reageren
          • snorrie zegt

            24 oktober 2017 om 22:56

            @rikus: wanneer je 480.000 Km/u rijdt hóef je ook niet bang te zijn dat iemand je ziet.

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              25 oktober 2017 om 07:48

              @snorrie: no shit..

              Login om te reageren
    • gt1804 zegt

      24 oktober 2017 om 17:47

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: 250 km/u, ik moet er niet aan denken

      Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    24 oktober 2017 om 17:41

    Doe mij maar de klassieke G-klasse. Een stoere SUV moet er i. m. o. bonkig, stoer uitzien. Niet als een mannetje dat uren voor de spiegel staat.

    Login om te reageren
    • mundus zegt

      24 oktober 2017 om 17:49

      @leaper035t: Vind ik ook, het is me dan ook nog niet gelukt om een stoere SUV te vinden.

      Login om te reageren
      • raceface zegt

        25 oktober 2017 om 08:09

        @mundus: defender ?

        Login om te reageren
      • raceface zegt

        25 oktober 2017 om 08:09

        @mundus: oude landcruisers ?

        Login om te reageren
  3. dunhozzie zegt

    24 oktober 2017 om 17:43

    Op zich niet eens zo lelijk, vraag me wel af hoe de binnenruimte is. Hij loopt aardig naar binnen toe.

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      24 oktober 2017 om 17:44

      @dunhozzie: hoewel dat ook gezichtsbedrog kan zijn….

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        24 oktober 2017 om 17:47

        @dunhozzie: ik denk dat ie beneden meer naar buiten is

        Login om te reageren
  4. zwepp zegt

    24 oktober 2017 om 17:51

    De achterkant is nog niet helemaal klaar.

    Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    24 oktober 2017 om 17:51

    Best een leuke auto alleen al die Lotus rommel eraf schroeven.

    Login om te reageren
  6. dragspert zegt

    24 oktober 2017 om 18:03

    Je kunt toch duidelijk die Indiase roots van Bahar ontdekken. Blije vrolijke lijntjes, nikszeggende vormen en vreemde verhoudingen. Wát een Leepu creatie man…

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      24 oktober 2017 om 18:18

      @dragspert: waar IS Leepu eigenlijk tegenwoordig?…Ergens op de bodem van de Ganges in een creatie?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        24 oktober 2017 om 19:35

        @fiero: nee nog steeds een show maar Discovery zend het niey uit in Nederland vlg mij

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          24 oktober 2017 om 20:27

          @rolov: vreemd ;)

          Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    24 oktober 2017 om 18:03

    Lijkt een beetje de chinese vrouwelijke versie vd G-klasse. Stoerder is hij er iig niet op geworden.

    Login om te reageren
  8. otograaf zegt

    24 oktober 2017 om 18:08

    Nu alleen nog een (goede) designer vinden..

    Login om te reageren
  9. adyton zegt

    24 oktober 2017 om 18:12

    Ik vond hem zo herkenbaar. Ze hebben duidelijk gekeken naar de G klasse concept voor het design. Wie weet komt de nieuwe G er wel hetzelfde uit te zien. Nu vind ik het iets te veel op chinese kopieerwoede lijken

    Login om te reageren
  10. ederooij zegt

    24 oktober 2017 om 18:25

    Beetje half bakken kopie van het Mercedes Ener-G-Force Concept, zie https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/Ener-G-Force_Concept/

    Login om te reageren
  11. adyton zegt

    24 oktober 2017 om 18:29

    Komen de voorlichten uit de mercedes schappen? Ze hebben wel ongeveer dezelfde lijnen, maar op de een of andere manier lijken ze sprekend op BMW 6 serie lampen.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 oktober 2017 om 18:48

      @adyton: M6 of C-Klasse, W205 basis versie.

      Login om te reageren
  12. eirikur zegt

    24 oktober 2017 om 19:58

    Snap wel dat het de ex baas van Lotus is, wat een wanstaltige bak

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    24 oktober 2017 om 20:07

    Liever een Cayenne.

    Login om te reageren
  14. LaLancia zegt

    24 oktober 2017 om 20:18

    Het is al een vreselijke auto, maar dit slaat echt alles.

    Login om te reageren
  15. theiz zegt

    24 oktober 2017 om 21:23

    Hmm.
    Dus je pakt een auto die zo zwaar is dat je bijna een tachograaf moet hebben en een groot rijbewijs.
    En dan ga je 200 kilo besparen met een Carbon carrosserie.

    Ergens klopt er iets niet in die logica.

    Login om te reageren
  16. bitd zegt

    24 oktober 2017 om 21:47

    Ah, SsangYong probeert het weer eens met een nieuw modelletje :/

    Login om te reageren
  17. unknown32 zegt

    24 oktober 2017 om 23:13

    Afschuwelijk!:-(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North