
Lekker cruisen op zijn Amerikaans met een grote coupé die voor dat continent bedoeld was.
Nu duidelijk wordt dat autofabrikanten eieren voor hun geld moeten kiezen, verdwijnen carrosserievormen waar stijl boven praktisch gemak gaat. Dat is jammer voor met name de cabrio en coupé. Waarom zou je zo’n grote voetafdruk willen met zo weinig ruimte en niet eens vier deuren? De coupé sterft af, tenzij je het combineert met een sedan of SUV. Maar dat is lang niet zo mooi.

Honda Accord Coupe
Vrijwel elk automerk had een grote coupé, maar na de Calibra’s en Cougars werd het een nicheproduct. In de VS was de grote coupé nog ietsje langer houdbaar. Daar kon een normaal merk als Honda tot zeer recent nog met de Accord Coupe komen, terwijl wij die carrosserievorm in 2003 al moesten missen.

Toch is er eentje deze kant op verdwaald. Het gaat om eentje van de achtste generatie in de VS (CS2). Een lekkere grijze muis, de leek weet niet eens dat je met iets speciaals onderweg bent. Deze in 2011 naar Nederland gehaalde Accord Coupe laat zien dat zo’n grote coupé best een leuke verschijningsvorm kan zijn. Nee, het is niet praktischer dan een sedan en zeker niet een SW, en het motorenaanbod is wat Amerikaans.

2.4
Al heeft deze Honda Accord Coupé de minder Amerikaanse motor van de keuzes. De dikste sjaak was natuurlijk de 3.5 liter grote V6 met 270 pk. Deze Accord heeft de 190 pk sterke K24Z3 2.4 viercilinder. Gekoppeld aan een automaat. Ach, een bloedsnelle sportcoupé wordt het toch nooit, dus dan is 190 pk ook wel voldoende. Toch?



De echte highlight van deze Honda Accord Coupe vinden we in het interieur. Beige velours! Wanneer heb je dat voor het laatst gezien in een auto? Lekker pluizig. Wel helaas met het keiharde contrast van Japans plastic, maar goed, daar is het een Honda voor. Heel blijven doet het wel, bovendien verzekert de verkoper ons dat er goed voor is gezorgd.


Kopen
Mag ook wel, want deze wil nog 12.450 euro zien voor de Honda Accord Coupe. Daarvoor krijg je eentje met 65.000 mijlen op de klok, zo’n 104.000 kilometer. Da’s niet veel en bovendien ziet ‘ie er nog puik uit. Uniek, exclusief, ietwat saai en toch lekker om mee te cruisen: een bijzondere auto. Durf jij het aan voor 12 ruggen?
Leuk ding, nooit eerder gezien.
Voor de meerprijs van een sjiek diner voor twee staat er op MP ook een Legend Coupé. Iets meer km’s en iets ouder maar ik zou het wel weten.
Die uit 92 bedoel je? Niet echt een vergelijk met deze toch? Dan is dit opeens super modern 😇
Modern is ook niet alles. Veel oude dingen zijn mooier dan nieuwe. En over de betrouwbaarheid zou ik me ook geen zorgen maken, als je dat bedoelt.
“Met dank aan @willeme voor de tip!”
Heeft hij al heimwee?
On topic: leuk, maar zelfs bij een reguliere, late Accord was het soms lastig om (bijtijds) onderdelen te vinden. En werkelijk alles aan deze auto moet vanuit de USA komen.
Dus als je per se Amerikaans wil rijden, koop dan een echte. Daarvoor zijn er meerdere specialisten te vinden die wel het e.e.a hebben liggen.
En profile is het net de nieuwe Honda Prelude. IJk maar eens naar de hoek van de voorruit en hoe vervolgens het dak is vormgegeven.
Bijzonder ding. Honda blijft een bijzonder merk waar ik -ondanks enkele vreselijke ontwerpen- toch altijd een zwak voor houd.
-Edit- IJk is natuurlijk Kijk
Staat wel een beetje raar hoog op z’n wieltjes.
Leuker dan al die suffe suv modellen
De rijkste der aarde rijden dit liever dan een Aston Martin. Nu ben ik stil, voor dat al die wannebe’s mee willen doen.
Ik maak geen grappen, maar zo is het folks…
Lelijk hok. Honda heb ik al geruime tijd afgeschreven vanwege design. Laatste fraai model was imho de NSX. Voor de rest is het bagger. Nu ik deze zie is het al langer aan de gang dan ik dacht :(
Langs voor en achter is het nog ok, maar van opzij is het echt wel de lelijkste auto die ik in tijden gezien heb. Buiten die Chinese W210 van vorige week toch.