• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan Allspace

Auteur: RubenPriest, gepost 3 maart 2017 om 09:23 – 33 Reacties

Afbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan AllspaceAfbeelding Extra veel ruimte met de zevenzits Tiguan Allspace

Tiguan Allspace
Meer ruimte dankzij een langere wielbasis maakt de Tiguan Allspace een fijne allrounder.

Het model beleefde zijn debuut in Detroit en volgende week staat de Allspace in Genève. De Noord- en Zuid-Amerikaanse markt krijgt enkel deze verlengde versie, die daar gewoon Tiguan wordt genoemd. Bij ons kun je kiezen voor twee smaakjes. De reguliere Tiguan, of deze extra lange Tiguan Allspace.

De auto heeft een 109 mm langere wielbasis en is 215 mm gegroeid. De SUV is 4,7 meter lang. Je kunt met de Allspace 145 liter meer bagage meenemen en nieuw is de optionele zitrij. Hierdoor wordt het mogelijk om tot zeven personen te vervoeren. De maximum laadcapaciteit van de Tiguan Allspace met (wegklapbare) zeven stoelen bedraagt 1.775 liter. De verlengde Tiguan biedt naast meer bagageruimte ook meer ruimte voor passagiers op de achterbank. Het gaat hier om 54 mm.

Informatie over prijzen en motoren maakt Volkswagen in een later stadium bekend. De Tiguan Allspace komt eind 2017 naar Nederland.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Dit betaal je voor de (voorlopig) dikste Tiguan
  • Tiguan Black Rino
    Tiguan Black Rino is lager dan de 'R'

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

allspace, geneve-2017, SUV, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Lamborghini heeft mogelijk gesjoemeld met ‘Ringtijden
Volgend bericht: Dit is de BMW M4-killer van Infiniti [500 pk] »

Lees Interacties

Reacties

  1. oranje123456789 zegt

    3 maart 2017 om 09:24

    Soort van macan voor de plebs?

    Login om te reageren
    • rauto zegt

      3 maart 2017 om 11:23

      @oranje123456789: haha macan is toch niet te vergelijken met dit ?

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    3 maart 2017 om 09:28

    Iedereen zal ‘m wel weer saai noemen, maar deze auto ziet er prima uit. Weliswaar voorspelbaar, maar het design is representatief en de auto zal over een jaar of tien nog altijd representatief ogen.

    Als gezinsauto in de prijsklasse 50-60 mille kan het best een sterke worden. Een Q5 is namelijk fors duurder en een Q3 is te klein en te oud. In het segment waar de Renault Espace en Ford S-Max opereren, zal deze auto naar mijn idee de meeste procenten opeisen, juist in dat ‘hippe’ crossover/MPV-segment.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      3 maart 2017 om 09:35

      @granlusso:

      Ik heb de Tiguan altijd een leuke auto gevonden, maar de laadcapaciteit vind ik gewoon te weinig. Ben benieuwd hoe dat bij deze zal uitpakken, want het ziet er in elk geval goed uit!

      Login om te reageren
      • danivdengel zegt

        3 maart 2017 om 09:45

        @jack_abarth: Was vooral een probleem bij de oude. Wij hebben vorige week de nieuwe besteld, deze heeft inmiddels een laadcapaciteit van minimaal 615 liter…. denk dat dat al een fors formaat is, zeker in zijn segment.

        Login om te reageren
        • passie1979 zegt

          3 maart 2017 om 14:15

          @danivdengel:
          Klopt niet helemaal: De maximale laadruimte bedraagt 615 liter bij rechtopstaande achterbank. De achterbank is namelijk verschuifbaar… Ik heb getest en als je 1.80m of langer bent en je wilt passagiers meenemen achterin dan kan de achterbank echt niet helemaal naar voren geschoven worden om de maximale laadcapaciteit te kunnen benutten.

          Login om te reageren
  3. stationcar zegt

    3 maart 2017 om 09:30

    Slim, in reactie op de nieuwe Peugeot 5008, die (met het nieuwe model) ook een 7 persoons SUV is geworden.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      3 maart 2017 om 10:24

      @stationcar: Dit ding stond al heel lang op de planning. Ik denk niet dat de ene auto een reactie op de andere auto is.

      Zou dat wel het geval zijn dan zou de 5008 een reactie op de Kodiaq zijn en zo kan je nog wel even doorgaan

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        3 maart 2017 om 11:34

        @87sandyd:
        Vergis je niet, automerken kijken wel degelijk naar elkaar, goed voorbeeld daarvan is… jawel VW!
        Ten tijde van de introductie van de Zafira had VW de Touran bijna klaar, maar toen kwam de Zafira en dat was een 7 persoons auto en de Touran niet. Dus ging VW terug naar de tekentafel en paste de Touran aan…
        Bovendien is de trend in autoland dat er steeds meer SUV’s komen, Peugeot doet een nogal opvallende move door haar MPV’s te veranderen in SUV’s (in elk geval visueel) en loopt zo voorop in de SUV trend.
        Van de Peugeot 5008 doken begin vorig jaar de eerste spionagefoto’s op. En jawel, een half jaartje later plopte de Tiguan LWB/Allspace op. Uiteraard zal ik niet zeggen dat VW het trucje van Peugeot heeft afgekeken om met een 7 zits SUV te komen, maar reken maar dat ze bij VW de concurrentie scherp in de gaten houden, ze kunnen het zich simpelweg niet veroorloven de boot te missen. Zoals je weet heeft VW in het verleden weleens de boot gemist doordat ze teveel vast hielden aan beproefde concepten, dat willen ze niet nogmaals, geloof me.

        Login om te reageren
        • stationcar zegt

          3 maart 2017 om 12:10

          @stationcar:
          Overigens was de 5008 suv er ook eerder dan de Kodiaq ;-)

          Login om te reageren
  4. maikel2303 zegt

    3 maart 2017 om 09:43

    Is dit niet gewoon de skoda kodiaq maar dan met volkswagen badges? Want de normale tiquan is kleiner dan de kodiaq

    Login om te reageren
    • danivdengel zegt

      3 maart 2017 om 09:46

      @maikel2303: En dan nog wat mooier, beter afgewerkt, premium en representatiever

      Login om te reageren
    • danivdengel zegt

      3 maart 2017 om 09:46

      @maikel2303: En dan nog wat mooier, beter afgewerkt, premium en representatiever

      Login om te reageren
      • maikel2303 zegt

        3 maart 2017 om 09:56

        @danivdengel: sinds wanneer is een volkswagen premium. En wat jij nu schetst is het typische skoda vooroordeel wat zeker sterk is veranderd de afgelopen jaren

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 maart 2017 om 10:15

          @maikel2303: of iets premium is of niet zie in de prijslijst. En dan laat zich niet ontkennen dat VW premium ambities heeft.

          Login om te reageren
          • maikel2303 zegt

            3 maart 2017 om 11:20

            @mashell: klopt ze hebben de ambities maar ze zijn er nog wel een stukje van verwijderd. En opel heeft precies hetzelfde ook de ambities. Het enige wat ze doen is de auto’s voor velen te duur te maken en de hele automarkt duurder maken

            Login om te reageren
      • reactief zegt

        3 maart 2017 om 10:35

        @danivdengel: Tiguan premium en beter representatief dan de Kodiaq…

        Tjaa, dat zou ik mezelf ook wijsmaken als ik net meer euro’s neergelegd heb voor nagenoeg de zelfde auto, maar dan met minder ruimte!

        Login om te reageren
        • danivdengel zegt

          3 maart 2017 om 15:10

          @reactief: Lekkere motor, veel luxe als massagefunctie, R pakketje erop. Kon de Kodiaq niet zo krijgen als ik wilde, sportieve looks waren nergens te bekennen

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            4 maart 2017 om 08:39

            @danivdengel: Fijn dat jij tevreden bent met je keuze. En als je gewilde opties niet op de Skoda kon krijgen ook een goede keus.

            Persoonlijk vind ik de Kodiaq mooier. Evenals ik de Tiquan zonder R Line ook mooier vind dan met. Mijn inziens lijkt het dan te veel op een te hoge hatchback, bijna mpv achtig. Maar dat vind ik van alle ‘sportieve’ SUV’s.

            Gelukkig verschillen smaken, anders zou het allemaal maar saai zijn.

            Login om te reageren
            • danivdengel zegt

              4 maart 2017 om 08:50

              @reactief: hahaha zeker waar. Twijfelde ook heel lang of ik het zou doen of niet.

              Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      3 maart 2017 om 10:05

      @maikel2303:

      Ik heb afgelopen week de Kodiak gezien, maar voor mijn gevoel was dat toch wel een compacte auto qua hoogte. Ik zal niet zeggen dat het een stationwagen op hoge poten was, maar zo’n hoog plafond als een gemiddeld SUV heeft hij toch niet.

      Login om te reageren
      • maikel2303 zegt

        3 maart 2017 om 10:11

        @jack_abarth: het valt toch ook onder het segment crossover en niet suv?

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          3 maart 2017 om 10:52

          @maikel2303:

          Ik had ‘m qua ruimte meer verwacht zoals de Tiguan, dus gewoon een midsize SUV maar dat haalt de Kodiaq toch zeker niet. Die zit meer richting de Quasqui qua afmetingen.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            3 maart 2017 om 10:59

            @jack_abarth:

            EDIT:
            Net gauw even gekeken op Google, het maakt elkaar niet veel uit het is centimeterwerk. Het enige verschil is dat de Skoda een aflopende daklijn heeft, en de Tiguan redelijk horizontaal blijft waardoor de Skoda kleiner/lager oogt.

            Login om te reageren
            • kareljansen zegt

              3 maart 2017 om 20:45

              @jack_abarth: Nou, De Kodiaq is wel echt een klasse groter hoor. 20cm langer, 10cm meer wielbasis en 5cm hoger. Bagageruimte 200 liter meer. Dit zijn wel echt verschillen als tussen de a4 en a6 bijvoorbeeld

              Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    3 maart 2017 om 09:47

    Nu kunnen mensen zonder benen ook mee op de achterste rij

    Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    3 maart 2017 om 09:59

    En hoeveel scheelt dit nu met een Kodiak?
    Heb de Tiguan niet altijd kunnen waarderen, maar de laatste generatie vind ik echt mooi

    Login om te reageren
  7. danmar zegt

    3 maart 2017 om 10:13

    Zal wel hoger gepositioneerd worden dan de Kodiaq, maar toch lijken ze me wel in elkaars vaarwater te gaan zitten.
    Soort Kodiaq-killer dus ;-)

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    3 maart 2017 om 10:18

    Het is een beetje als de active tourer / grand tourer, c-max, grand c-max, ook bij die wagens kloppen bij de grote variant de proporties niet. Dat doet Renault met de nieuwe Scenic veel beter.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2017 om 10:20

    Als R-line super dik. In standaard trim maar een lelijk hok.

    Login om te reageren
  10. Jansen zegt

    3 maart 2017 om 10:23

    Nou, toch behoorlijk opgefrist die Polo.

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    3 maart 2017 om 10:59

    Is waarschijnlijk 200mm langer ipv 215mm. Die 15mm hebben ze digitaal toegevoegd

    Login om te reageren
  12. whooter zegt

    3 maart 2017 om 15:01

    Wat is de verhouding met de Touareg?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North