
Kijk, met zo’n extreem luxe camper vindt iedereen kamperen leuk, nietwaar?
De discussie tussen kamperen en een hotelovernachting zal altijd blijven. Er zijn voor beide kampen valide argumenten die aangeven dat hun manier vrijtijds besteding superieur is. Natuurlijk klinkt een hotel veel prettiger. Het is altijd droog, je hebt een échte badkamer en je kunt heel flexibel rondreizen.
Waarom dan toch kamperen? Nou, je slaapt in je éigen dekbed, onder je eigen lakens in je eigen omgeving. Je hoeft niet te twijfelen hoe het interieur eruit ziet als je een UV-lamp erbij pakt. Daarbij heb je écht de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt. In een hotel moet je uitchecken en weer op pad gaan, met een camper kun je lekker blijven hangen. Ook hoef je onderweg niet bang te zijn voor slechte wegrestaurants. Je hebt immers je eigen eettafel mee.

Extreem luxe camper
Net als met hotels is het wel zo dat naarmate de prijs (veel) hoger wordt, dat campers telkens leuker worden. Check dit laatste project van Dembell Motorhomes. Het is eigenlijk een rijdend luxe appartement. Het mooi voor de petrolhead is: je kan een auto meenemen! Dan moet je wel de juiste specificatie kiezen. Er zijn namelijk drie soorten van dit type camper.
Bij de eerste (Side Package Room) heb je een ruime opslagruimte, voor fietsen en zo. De tweede versie (Small Garage) heeft ruimte voor een klein stadsautootje, denk aan een Smart. Bij de derde optie (Large Garage) is het zelfs mogelijk om een ‘bescheiden’ sportwagentje mee te nemen. In dit geval een Ferrari Roma.

Miele
Qua luxe aan boord kom je niets te kort. Het is immers niet voor niets een extreem luxe camper! Miele is verantwoordelijk voor het elektronische witgoed. Denk aan een wasmachine, droger, magnetron, vaatwasser en dergelijke komen bij deze premium-fabrikant vandaan. Dankzij zonnepanelen kun je terwijl je stilstaat alsnog genieten van alle elektrische apparaten.
Het interieur is overigens erg fraai, afgaande op de foto’s. Heel erg strak, zonder kil te zijn. Volgens Dembell hebben ze hun inspiratie opgehaald bij luxe zeilboten. Niet alleen qua stijl en materialen, maar ook qua indeling. Net als bij een zeiljacht moet je creatief omgaan met de beschikbare ruimte.
De basis voor deze extreem luxe camper is geen bedrijfswagen (de Vito en de Sprinter wordt vaak gebruikt voor Camper ombouw), maar meteen een échte flinke jongen: de Actros. Je zult dus een vrachtwagenrijbewijs moeten hebben. Maar hey, dan kun je wel echt luxe op vakantie.
Via: motor1.com















Hiermee ben je wel het mannetje op de camping. Wel eerst even langs Jumbo of Albert Heijn voor je vertrekt.
@Bella Macchina: niet als je een auto mee kan nemen… anders is het idd kut, zie al die mensen met campers als ze dan boodschappen moeten doen alles afbreken en weer opzetten
Tijd voor een vervolg op About Schmidt.
Moet je een tijd voor op de grond liggen om zoiets te sparen.
Ben benieuwd op welke camping je met zo’n wanstaltig ding kunt aandoen.
Leuk voor naast het circuit of in de nabijheid van een paarden race. Maar op de camping of in de natuur? Denk dat menig eigenaar bang is dat de kunst nagels vies worden daar…
@remarkable: ja precies, vaak mag je op een normale camping al niet je dubbele assige camper of caravan kwijt, omdat de eigenaren van de campings dan bang zijn dat je het plekje kapot rijdt met manoeuvreren. Ook zijn de plekken op normale campings lang niet zo groot, waar een camper van dit formaat op zal passen. Veel Duitsers op dit moment in NL met dit formaat campers en dan heb ik altijd de vraag, waar in hemelsnaam kun je zo’n groot hok kwijt?
@maussieknip: met dubbele assen verdeel je toch de druk veel beter?
@pignon: wel als het voertuig gewoon stilstaat. Maar als je scherp gaat manoeuvreren op een campingplek bestaande uit gras draai je door de twee assen achter, waarvan de voorste as vaak nog dubbel lucht is ook finaal het gras aan diggelen. En helemaal als de achterste as niet meesturend is (90% het geval bij camper en caravan), gaat het met manoeuvreren gigantisch wringen op het zachte gras met voornamelijk zachte ondergronden op campingplaatsen.
Waarom maken ze die staanplaatsen dan niet gewoon uit grastegels grind of verharding ?, Bovendien kan het juiste gras aardig wat aan, waarschijnlijk gewoon te gierig om in hun terreinen te investeren…
@maussieknip: als de achterste as niet stuurt kan je hem wel liften…
Meesturende tandemas, dubbel lucht… Pfff, als je zoveel ruimte en gewicht nodig hebt dan kun je je ook afvragen waarom je niet iets ter plaatse huurt ofzo. Ik snap best dat niet iedereen de behoefte heeft om op een luchtbedje in een tent te overnachten, maar je kunt ook overdrijven. Maar goed dat is mijn mening, ik geef m’n zuurverdiende spaarcenten weer aan andere onzinnige zaken uit…
@maussieknip: dat heeft volgens mij ook vaak uit t verleden te maken met het weren van bepaalde groepen met tandemassers… kuch travelers… iig in Frankrijk…
@rutgerg: niet in het verleden, dit jaar hing er nog een nieuw briefje en was het ook wederom nodig op onze camping
Nice! Moet alleen mijn carport nog iets verlengen en verhogen.
Dus een rondrijdende villa is ook al kamperen?
Dit is een rijdend appartement. Mooi appartement ook. Maar dit heeft echt niks met kamperen te maken.
kam·pe·ren= in tent, camper of caravan overnachten
Dit is dus wel degelijk kamperen. Dat kamperen ook creperen moet zijn is slechts puristisch geneuzel van het deel van de bevolking dat niet genoeg geld heeft om fatsoenlijk te gaan kamperen.
Wat kost die grap?
Dit past denk ik alleen op ‘Amerikaanse’ campings, lees: met hele grote betonplaten..
Denk dat je hiermee vooral langs de snelweg staat, samen met de andere vrachtwagens, op een onwijs gezellig parking. Leuk!
Nou, een broodje bal in een wegrestaurant met een biertje kan ook leuk zijn! Waarom altijd in sterrenrestaurants Jacobsschelpen eten met een goede chablis?
Dat is inderdaad het grootste probleem. Het is een vrachtwagen, als miljonair ga je geen tijd verspillen aan het halen van je vrachtwagen rijbewijs en ga je jezelf de stress van het parkeren van dit gevaarte op een camping niet aan doen.
Prachtig maar denk niet dat deze op veel campings kan komen…😉
Het rijbewijs heb ik, maar het budget…. Jammer maar helaas. Ideaal ding om trackdays mee te gaan doen in plaats van de oude Benz-met-kar.
De meeste campings waar ik kom, rij je jezelf met dit ding al vast voordat je bij de receptie bent…
Voor de prijs dat zo iets kost koop ik me wel een klein jacht
Ruimer dan menig tiny-house.