• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1-coureur is te dik, moet afvallen van zijn team

Auteur: Dizono, gepost 18 februari 2016 om 22:00 – 31 Reacties

Te dikke coureur


Als je met tientallen knappe koppen werkt aan het zo licht mogelijk maken van de bolide, is het natuurlijk vervelend als je coureur de ene na de andere Big Mac weghapt.

Niemand minder dan de sympathieke Ozzy Daniel Ricciardo heeft van hogerhand te horen gekregen dat hij een paar kilootjes moet afvallen voor aanvang van het nieuwe seizoen. “Er is al drie kilo af sinds eind vorig jaar, nog twee te gaan,” aldus de dieetende F1-coureur tegen Motorsport. Elk grammetje telt, zeker omdat Red Bull dit jaar moeite lijkt te hebben de nieuwe auto aan het minimumgewicht te laten komen. En als je de kilo’s niet van de wagen krijgt, dan zet je gewoon je coureurs op een dieet van tarwegras en quinoa.

Het doet een beetje denken aan seizoen 2014. Dat was het eerste jaar dat er met de 1.6-liter V6’en werd gereden en om het lagere vermogen te compenseren, mochten de wagens lichter gemaakt worden. De limiet lag echter zo laag, dat veel coureurs flink aan de lijn gingen. Iets te fanatiek wellicht en daarom werd het minimum wagengewicht vorig jaar met tien kilo opgehoogd tot 701 kilo.

Niet alleen is Red Bull in gevecht met de kilootjes, er gaat vermoedelijk ook een flinke strijd losbarsten tussen het team en Max en Carlos van Toro Rosso. Zij beschikken aankomend seizoen over een enigszins gedateerd, maar niet onaardige Ferrari-motor, daar waar Red Bull noodgedwongen nog een seizoen rondtuft met het Renault-blok. Ze houden er bij Red Bull al ernstig rekening mee dat ze in het begin door het ‘B-team’ zoek worden gereden, daar kan geen dieet wat aan veranderen.

Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, eten, Formule 1, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Waarom de Lexus LC 500h een viertraps (!) automaat heeft
Volgend bericht: Jaguar XJR-15: vergeten supercar te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tonnie zegt

    18 februari 2016 om 22:04

    Volgens mij was t toendertijd adrian sutil die zo’n 8-10kg kwijt moest raken en begin vh seizoen in bahrein ook nog zonder water zat. Eem combinatie die niet zo goed uitpakte voor zijn duurvermogen volgens mij.

    Login om te reageren
  2. suzikubelona zegt

    18 februari 2016 om 22:04

    Een beetje te Dicciardo.

    Sorry…

    Login om te reageren
  3. lagrand zegt

    18 februari 2016 om 22:05

    Groot gelijk! Dit is het summum van de autosport waarbij ook de coureurs op hun gewicht moeten letten.

    Login om te reageren
  4. baan zegt

    18 februari 2016 om 22:06

    Het lijkt wel een NASCAR coureur zo op de foto!! :-D

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    18 februari 2016 om 22:13

    Ik vind die Ricciardo een van de meest sympathieke coureurs ooit. Gewoon een relaxte kerel die erg goed kan sturen. Mag ik wel.

    Laatst een documentaire gezien over Nico Rosberg. Die kerel heeft enorm veel talent, maar ook veel zand in zijn vagijn. Daarom moeten we chubby coureurs als Daniël gewoon koesteren!!! En maak je maar geen zorgen, de Red Bulls zijn volgend jaar gewoon sneller. Die 2015 Spec Ferrari motoren gaan daar echt niet zo veel verandering in brengen. Denk ik.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      18 februari 2016 om 22:15

      @gtwillem: Het ergste is nog dat zelfs een chubby F1 coureur 100x fitter is dan de gemiddelde Nederlander.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 februari 2016 om 22:48

        @Edge: Dat is Het Grote Voordeel van Nascar. Het gewicht van de bestuurder is minder relevant ;-).

        En inderdaad: er zijn véél dikke Nederlanders… Klagen over een AZC, maar wel 35kg te veel wegen, flink roken, zuipen en vreten… De Vijand is dichtbij… (nu snel naar Powned gaan voor de laatste updates omtrent Tokkies ;-))

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    18 februari 2016 om 22:16

    En ondertussen zien ze bij Red Bull het liefst dat iedereen zichzelf helemaal moddervet mest met hun zooi…

    Login om te reageren
    • jerommeke zegt

      18 februari 2016 om 23:04

      @moveyourmind: voordeel is wel dat bij hun klanten op een gegeven moment de tanden uit de bek vallen, dus dan wordt het lastig kauwen. Redbull is dus eigenlijk een dieetdrankje.

      Login om te reageren
    • hoonigan247 zegt

      19 februari 2016 om 08:20

      @moveyourmind: mooiste is dat ze er wat anders in hebben zitten ?

      Login om te reageren
  7. crackdavid zegt

    18 februari 2016 om 22:18

    3 kilo sinds eind vorig jaar….. Dat val ik in een week af als het moet.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      18 februari 2016 om 22:22

      @crackdavid: ja, maar is dat dan ook hetzelfde percentage, als wat jullie allebei afvallen? Of weeg jij 187 kilo, en sla je een keer een maaltijd over om daarmee 3 kilo af te vallen?

      (Sorry, zo makkelijk)

      Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 00:16

      @crackdavid: Sonja bakker??

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        19 februari 2016 om 01:02

        @nicolette: crack cocaine ;)

        Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    18 februari 2016 om 22:22

    3 kilo er af. Das voor mij één keer naar het toilet gaan met een krantje onder de arm om een punt te drukken…

    Hè gadver, Rick.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 februari 2016 om 23:20

      @Rick-dos: weet je wat je bent…?
      ???

      Login om te reageren
  9. hemaworst zegt

    18 februari 2016 om 22:27

    Die snor kan er ook wel af om gewicht te besparen, in zijn dieet zal het mierzoete red bull ook wel taboe zijn!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      18 februari 2016 om 23:23

      @hemaworst: nee, dat krijgt hij juist extra. Van een overdosis van dat spul raak je zo aan de schijt, dat je zo wat kilootjes kwijt raakt.
      En “Redbull geeft je vleugels” hè dan kun je tegen de gravitatiekracht in werken…

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        18 februari 2016 om 23:56

        @e1000bmw523i: toepasselijke nieuw slogan zie ik al voor me: Red Bull geeft je racekak!

        Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    18 februari 2016 om 22:50

    ALs je het zo leest zijn het toch allemaal al kleine lichte mannetjes…http://www.auto123.com/en/racing-news/f1-height-and-weight-of-the-current-formula-1-drivers?artid=176733 De langste is 1 cm korter dan de gemiddelde Nederlander…

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    18 februari 2016 om 22:52

    Snap in een keer ook waarom (Minnie) Massa nog steeds in de F1 rondrijdt. Hij weegt geen drol….

    Login om te reageren
  12. geertvn zegt

    19 februari 2016 om 00:47

    Ik kan mis zijn maar ik dacht dat met de turbo motoren het minimumgewicht gradueel opgetrokken werd. Door de zwaardere hybride aandrijflijn heeft men echter toch nog moeite om aan dit minimumgewicht te geraken. (600kg in het verleden nu 702kg)

    Login om te reageren
  13. Alexke zegt

    19 februari 2016 om 01:01

    euhm , meestal hebben ze geen probleem om het minimumgewicht te halen.
    Het zit em ook meer in het positioneren van de ballast. als de coureur 5kg afvalt kunnen ze die 5kg lager in de auto positioneren , of zelfs de balans verander door de positie van het gewicht te veranderen.

    Login om te reageren
    • Alexke zegt

      19 februari 2016 om 01:01

      @Alexke: het is eigenlijk allemaal voor het zwaartepunt te veranderen.

      Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    19 februari 2016 om 10:16

    Hij zal vast een proffesionele dieetiste ervoor hebben. Zal dus niet zo moeilijk zijn.

    Login om te reageren
  15. martinus zegt

    19 februari 2016 om 10:44

    @dizono, nieuwstip f1

    VERSTAPPEN niet de jusite man voor Ferrari.

    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/335641/alesi-beter-raikkonen-dan-verstappen-bij-ferrari/

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    19 februari 2016 om 10:50

    3 kilo kan best moeilijk zijn om af te vallen. Zeker als je al weinig vet hebt, want volgens mij is een F1 coureur erg fit.
    Dan moet je dus spiermassa gaan verminderen…

    Login om te reageren
  17. sracert zegt

    19 februari 2016 om 14:11

    Gewicht incl. coureur dan maakt het niets uit, hoeven er ook niet alleen van die ultra kleine ventjes in te rijden maar kunnen “gewone” echte mannen ook een x meedoen. oh nee toch…

    Login om te reageren
    • geertvn zegt

      19 februari 2016 om 17:46

      @sracert: het gewicht is ook inclusief rijder. Teams kiezen echter graag zelf waar ze het gewicht in de auto plaatsen.

      Login om te reageren
  18. mauricerma zegt

    19 februari 2016 om 17:14

    Dit vind ik echt belachelijk, het meest normale zou in mijn ogen een minimum gewicht van +/- 85 kg zijn voor een rijder, eventueel gewicht te weinig zou dan moeten worden gecompenseerd. Ik weet niet of jullie wel eens een ‘pitwalk’ hebben meegemaakt tijdens een grand prix, maar heel veel coureurs vind ik er maar ongezond mager uit zien hoor. Tuurlijk het is topsport, maar dit heeft echt totaal niks met de prestaties van de rijder zelf te maken, maar puur om het totaalgewicht omlaag te brengen.

    Login om te reageren
  19. geertvn zegt

    19 februari 2016 om 17:44

    Mark Weber (groot)heeft zijn volledige F1 carrière gevochten tegen zijn gewicht. Koolhydraten stonden niet op zijn menu.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North