
De Formule 1 verkoopt een No Michael No koffiemok.
De controversiële laatste overwinning van Max Verstappen op Lewis Hamilton eind 2021 is niemand vergeten. De legendarische kreet van Toto Wolff over de radio ook niet. De Formule 1 ziet er de humor wel van in en heeft een officiële koffiemok uitgebracht met de quote. Niet iedereen ziet daar de humor van in.
Vooral fans van het Mercedes F1 team zijn over de zeik dat de Formule 1 deze quote gebruikt om geld te verdienen. De mok is onderdeel van een Formule 1 expositie in de Spaanse hoofdstad Madrid. Als dit een marketingstunt was om F1-fans te laten weten dat er een expositie is in Madrid, gefeliciteerd. Want iedereen heeft het er nu over.
Het gaat hier om een zwarte mok met de typische radiogolven die je ook ziet tijdens een F1-weekend wanneer een teamradio wordt gedeeld. De Formule 1 is er uitstekend in geslaagd om oude wonden open te halen onder Mercedes-fans. Op onder andere Twitter spreken sommige fans schande.
Storm in een glas water?
Met Autoblog hoofdredacteur @michaelras zou deze mok niet misstaan bij ons op de redactie. Dus ik ben er wel fan van. Wat zeg jij. Gaat de Formule 1 te ver door deze gebeurtenissen uit te melken aan de hand van merchandise of zeg je; prima, gewoon doen! Laat het weten in de comments.
Fotocredit: Víctor Abad via Twitter





That is so not right!
Ik ben geen Mercedes F1 fan (was wel een Mercedes auto (en bestelbus) fan…
Maar in ieder geval zou de F1 moeten pretenderen ‘onpartijdig’ te zijn… Dit zit net over het headset randje…
Hoeveel kosten die mokken eigenlijk? ;-)
Fan van een bestelbus, hoe moet ik dat voorstellen? Is dat net als de tienermeisjes met Justin Bieber als je er één ziet?
Humor om te lachen, altijd goed 👍
Ik zou eerder over de zeik zijn over omdat ze niet eens de originele radio-graphic en het F1 lettertype hebben gebruikt.
Dit lijkt inderdaad op een AliExpress kopie
Bovendien was het “No Mikey no”!
Bovendien was het “No Mikey no”!
En in Mariupol gooide iemand een wit dingetje tegen de buik van Putin toen hij op de stoep stond om te vertrekken.
Hoor je ook niemand over maar dawaswel.
Mensen op Twitter zijn altijd over de zeik. Waarschijnlijk omdat ze op Twitter zitten en over de zeik gaan van al die andere Twitteraars die constant over de zeik gaan.
ontopic: mooi aandenken aan een mooie avond
De eeuw van de lange tenen…. pffff. Juist leuk om legendarische uitspraken zo te noteren. The Iceman heeft er ook nog wel n paar
Ben ook over de zeik, want het was toch echt No Mikey, No… (Ondanks dat Teauteau dat zelf ontkent)
Had het niet Mikey moeten zijn?
Toto Wolff heeft zelf bevestigd dat het wel degelijk “Michael” was.
En als Toto Wolf het dat zegt…. Dan is het zeker Mikey geweest! 😊
Tsja voor Mercedes en hun fans wat pijnlijk. Voor de rest best lollig. Maar had het als F1 organisatie niet gedaan.. Er is toch wel iets gavers te bedenken voor op hun mok? Dit trekt weer een oude koe uit de sloot :-)
Het idee is leuk, maar vreemd dat het van de F1 zelf afkomt. Aangezien zij Michael niet goed behandeld hebben. Dit moet gewoon een extern marketing bedrijf op de markt brengen.
No Mickey no was het toch?
Ik denk dat iemand hier nog wel een reprimande over krijgt. Want natuurlijk is het humor, het is niet PC. En grote bedrijven proberen zo veel mogelijk de schijn op te houden om zelfs de meest tere zieltjes te beschermen.
Daar hoort wel een ’that guy’ mok naast…
Het was niet Mikey, het was Michael. Maar bedenk wel dat Toto een echte Oostenrijker is met een zwaar accent. Dus wat een hoop mensen verstaan als Mikey sprak hij eerder uit als ‘Maikl’ zonder een letter tussen de k en de l te plakken. Echt, luister het nog maar eens goed.
Waar kan ik bestellen? Iemand een link?
link
De exacte coffee mug staat (nog) niet online bij de officiële F1 shop, maar misschien je hier al wel je gading vinden want er zijn al langer soortgelijke concepten: https://www.redbubble.com/shop/f1+mugs
Het ding zou alleen nog wel geluid mogen maken als je er iets in doet.. lachen! Zag vorig jaar op Spa dat ze hele spandoeken verkochten met deze quote.